Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 21, 2006 7:24 pm

wordt je daar blij van Bertje?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 21, 2006 7:29 pm

Verblijden met het nieuws of het wel of niet klopt. Ik wil niet dat Henk 343 een hartverzakking bezorgt, aangezien hij nog steeds moet bijkomen van zijn midlife crisis.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 21, 2006 7:30 pm

ik lees het parool niet, maar het lijkt mij een onzinbericht.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » ma aug 21, 2006 8:02 pm

Zo is het, Henk. En nu ga ik wat autorijden in mijn porsche met naast me een rondborstige blondine.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma aug 21, 2006 8:04 pm

Stoerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 21, 2006 9:59 pm

Bertje schreef:Ik hoorde net van iemand dat er in het Parool zou staan dat we 4-4-2 gaan spelen. Wie verblijdt mij? :eusa_pray:
Een trainer die niet uit paniek z'n tactiek aanpast maar vanwege de fysieke kracht van de tegenstander. Prima zaak, als dat ook nog steeds gepaard kan gaan met goed voetbal en het niet te vaak voorkomt dat Ajax van
4-3-3 afstapt.

Blijkbaar wil Ten Cate een verloren fysieke strijd als in Kopenhagen voorkomen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma aug 21, 2006 10:13 pm

Het was een erg vreemde zin in Het Parool, maar volgens mij doelde de schrijver erop dat de tegenstander 4-4-2 speelt ipv 4-3-3 zoals RKC.

Het lijkt mij vreemd om uit 4-3-3 te spelen, te winnen en dan vervolgens thuis over te schakelen op 4-4-2.

EDIT: oordeel zelf:
Het Parool schreef:De zege op de Waalwijkers is een hart onder de riem voor het duel van woensdag tegen FC Kopenhagen, waarin Ajax met een 2-1 voorsprong mag proberen zich te kwalificeren voor de Champions League. Maar in die wedstrijd speelt een andere tactiek een rol (4-4-2 in plaats van 4-3-3), en de wedstrijd tegen de Denen zal ongetwijfeld harder zijn dan het sportieve duel tegen RKC.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 21, 2006 10:36 pm

Ik ben het met je eens, Arthur. Het gaat volgens mij ook om Kopenhagen. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 22, 2006 8:15 am

Het gaat idd om de Denen die 4-4-2 spelen omdat Allback weer fit is (denk ik..).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » di aug 22, 2006 9:09 am

Ajax klaar voor duel met Kopenhagen

Bron: AD.nl

AMSTERDAM - Ajax werkte gisterenochtend een deels besloten training af in de Arena, waar het woensdag een 2-1 voorsprong verdedigt tegen FC Kopenhagen, in de voorrronde van de Champions League. Trainer Henk ten Cate is niet van plan uitgebreid te experimenteren met zijn basisploeg, maar koos voor de rust van een leeg stadion.

De enige linie die op korte termijn extra aandacht vraagt, is het middenveld. Ten Cate was zondag niet tevreden over het baltempo en de rol van Hedwiges Maduro daarin. Nu Roger weer volledig fit is, is de Spanjaard een mogelijk alternatief. Defensief kent Ajax weinig zorgen. Verdediger Thomas Vermaelen is na zijn schorsing van afgelopen zondag weer gewoon beschikbaar en zal een duo vormen met Jaap Stam.
Ook aanstaand vader Wesley Sneijder heeft zich nog niet afgemeld, zodat Ten Cate alleen Zdenek Grygera en Nicolae Mitea moet missen. De jonge Roemeen is de laatste fase van zijn revalidatie ingegaan en wordt binnenkort terug verwacht. ,,Ik hoop dat hij snel terug is, want die jongen was heel goed bezig,’’ aldus Ten Cate. De trainer is eveneens zeer te spreken over Ryan Babel op links. ,,Een fantastisch talent,’’ aldus de coach.

Als Ajax de Deense horde morgen overleeft, neemt de Amsterdamse club een dag later deel aan de Champions League-loting in Nyon. Afgelopen seizoen won de Amsterdamse ploeg uiterst moeizaam van het eveneens Deense Bróndby IF. Na de 2-2 in Kopenhagen kwam Ajax op een 1-0 achterstand. De thuisploeg knokte zich pas na rust terug, met invaller Wesley Sneijder als uitblinker: 3-1.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di aug 22, 2006 9:25 am

343 schreef:Ten Cate was zondag niet tevreden over het baltempo en de rol van Hedwiges Maduro daarin. Nu Roger weer volledig fit is, is de Spanjaard een mogelijk alternatief.
Ik neem aan dat dat een interpretatie van de AD-journalist is. Als Ten Cate inderdaad wil dat Maduro zich in die rol ontwikkelt, zal HtC het vallen en opstaan daarin ook moeten accepteren en hem al coachend wegwijs moeten maken. Het lijkt me dan niet verstandig om hem direct maar voor Roger op te offeren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47992
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di aug 22, 2006 10:35 am

Logisch dat het om die Denen gaat, want als er ergens kansen liggen/lagen dan was het wel bij Rosales. Onzin om dan over te schakelen tot 4-4-2, aangezien je dan tegen dat sterke blok moet opboksen.

Kan Roger ook als een 4 uit de voeten? Ik dacht dat het van nature meer een 10 of een linkshalf was.

ub40_bboy
Berichten: 56
Lid geworden op: do jul 27, 2006 12:09 pm

Bericht door ub40_bboy » di aug 22, 2006 11:34 am

Zuidema schreef:
343 schreef:Ten Cate was zondag niet tevreden over het baltempo en de rol van Hedwiges Maduro daarin. Nu Roger weer volledig fit is, is de Spanjaard een mogelijk alternatief.
Ik neem aan dat dat een interpretatie van de AD-journalist is. Als Ten Cate inderdaad wil dat Maduro zich in die rol ontwikkelt, zal HtC het vallen en opstaan daarin ook moeten accepteren en hem al coachend wegwijs moeten maken. Het lijkt me dan niet verstandig om hem direct maar voor Roger op te offeren.
Het gaat in eerste plaats om kwalificeren voor de champions league als dat beter kan met roger dan met maduro dan vind ik het terecht.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 22, 2006 12:00 pm

Ik ook. Als een (jonge) speler het met vallen en opstaan moet leren, dan kan dat beter door een invalbeurt met een 3-0 voorsprong; neemt druk weg, en dus ontstaat er meer en gemakkelijker zelfvertrouwen. Bovendien ben ik er een voorstander van om in officiele wedstrijden altijd het sterkst mogelijke elftal op te stellen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » di aug 22, 2006 12:28 pm

Daar ben ik het ook mee eens, maar ik heb mijn twijfels of Roger op dit moment wel sterker is dan Maduro. Die jongen mist wedstrijdritme en is verdedigend erg kwetsbaar.

Gebruikersavatar
J.C.
Berichten: 1670
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:04 pm

Bericht door J.C. » di aug 22, 2006 2:20 pm

Toppertje! voor topduel

Amsterdam, 22 augustus 2006
Voordat Ajax woensdagavond om 20.30 uur aan de returnwedstrijd tegen FC Kopenhagen begint, zullen de Amsterdamse artiesten Quillermo en Tropical Danny hun nummer 1 hit Toppertje door het stadion laten galmen.

Nadat Guillermo en Tropical Danny het stadion hebben opgewarmd, begint Ajax het duel met een in Kopenhagen opgebouwde 2-1 voorsprong. Het belooft dus nog zeer spannend te worden, want de Denen zullen het Ajax lastig willen maken. Maar de 5-0 zege op RKC zal de mannen van trainer Henk ten Cate vertrouwen hebben geschonken. Ook het 'vaste' verdedigingscentrum Jaap Stam/Thomas Vermaelen is weer in ere hersteld. Vermaelen was alleen voor RKC geschorst en is er dus gewoon weer bij.
De wedstrijd begint om 20.30 uur. Vanaf half zeven kunnen aan de kassa's van het stadion nog kaarten worden aangeschaft. Let wel dat geldige legitimatie verplicht is!
www.ajax.nl

Fijn. :sad:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 22, 2006 2:21 pm

ik zal de tv pas op het laatste moment aanzetten :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » di aug 22, 2006 2:31 pm

JC schreef: Toppertje! voor topduel
Ah we kunnen weer eens ouderwets fluiten :cheer:
Ik kan me nog een optreden herinneren van "Busje komt zo" in het Olympisch :D

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di aug 22, 2006 2:38 pm

Izmailov schreef:
JC schreef: Toppertje! voor topduel
Ah we kunnen weer eens ouderwets fluiten :cheer:
Ik kan me nog een optreden herinneren van "Busje komt zo" in het Olympisch :D
Gelukkig is 't een kort nummerke... :eusa_dance: :D

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 22, 2006 3:02 pm

Izmailov schreef:
JC schreef: Toppertje! voor topduel
Ah we kunnen weer eens ouderwets fluiten :cheer:
Ik kan me nog een optreden herinneren van "Busje komt zo" in het Olympisch :D
of de Soca boys

populair "F-Side laat je horen" roepen en een massaal "Ga weg en kom nooit meer terug" om je oren krijgen :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di aug 22, 2006 5:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik ook. Als een (jonge) speler het met vallen en opstaan moet leren, dan kan dat beter door een invalbeurt met een 3-0 voorsprong; neemt druk weg, en dus ontstaat er meer en gemakkelijker zelfvertrouwen. Bovendien ben ik er een voorstander van om in officiele wedstrijden altijd het sterkst mogelijke elftal op te stellen.
Maar moet een zich ontwikkelende talentvolle speler als Maduro dan niet juist in dit soort wedstrijden ingezet worden? De schat aan ervaring die hij dan opdoet is immers bijzonder groot. Pootje baden in een pierebad kan iedereen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » di aug 22, 2006 5:25 pm

Volgens mij heeft Maduro al aardig wat van dit soort wedstrijden gespeeld. In mijn ogen heeft die jongen gewoon rust nodig. Hij lijkt me helemaal uitgeput.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » di aug 22, 2006 5:48 pm

Maduro uitgeput? Nu al? We zijn nog maar net begonnen...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 22, 2006 5:52 pm

Jesse schreef:Volgens mij heeft Maduro al aardig wat van dit soort wedstrijden gespeeld. In mijn ogen heeft die jongen gewoon rust nodig. Hij lijkt me helemaal uitgeput.
Sorry, maar hoe lang gaat dit excuus nog op? Dan ligt het weer aan het WK onder -20, dan weer aan de playoffs, dan weer aan het WK (waar hij 6 minuten speelde).

Het ligt volgens mij meer aan z'n manier van spelen, dat hij zo uitgeput oogt. Alles gaat in de eerste versnelling.

Ik denk trouwens dat het plaatsen van Roger op de plek van Maduro gewoon een kwestie van interpretatie van de journalist is. Ze hadden het in de Engelse zone net over dat de drie middenvelders van Ajax constant rouleren en eigenlijk geen vaste positie hebben. Aan de ene kant is de komst van Roger in het elftal dan logischer, aan de andere kant betwijfel ik of hij beweeglijk genoeg is om het allemaal te belopen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 22, 2006 5:55 pm

Ik vond Maduro prima spelen tegen Psv en Rkc. Zou hem laten staan.

Plaats reactie