Ajax - FC Kopenhagen (23-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 30, 2006 2:25 pm

Nee, hoor. Zei ik al ver vooraf (niet de spelers die jij noemt). En een linksback had ook niet misstaan. Maar ze weten bij AJAX gelukkig wel waar het aan schort...Komt wel goed.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo aug 30, 2006 2:29 pm

343 schreef:Nee, hoor. Zei ik al ver vooraf (niet de spelers die jij noemt). En een linksback had ook niet misstaan. Maar ze weten bij AJAX gelukkig wel waar het aan schort...Komt wel goed.
Tuurlijk. Alle vertrouwen in. Waar maken we ons ook druk over. :hypocrite:

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » wo aug 30, 2006 2:32 pm

Tsja, het geld is op. Daar maak ik mij druk om. Niet om Van Geel en Ten Cate die niet zouden weten wat er schort aan AJAX.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo aug 30, 2006 2:38 pm

343 schreef:Tsja, het geld is op. Daar maak ik mij druk om. Niet om Van Geel en Ten Cate die niet zouden weten wat er schort aan AJAX.
Zeker waar. Alhoewel ik hier en daar ook mijn twijfels over Van Geel en Ten Cate begin te krijgen. Voor alle duidelijkheid: ik bedoelde mijn reactie op jouw posting niet sarcastisch naar jou toe.
Laatst gewijzigd door Zuidema op do aug 31, 2006 6:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 2:39 pm

Wat zijn jouw twijfels, Zuidema?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 30, 2006 2:41 pm

Sja. Volgens mij had een linksback erbij niet misstaan. Aan de andere kant; de selectie heeft in potentie veel kwaliteit. Daar zijn we het volgens mij wel over eens. Een as Stam-Sneijder (voor mjin part Gabri, gezien zijn drive om van 16 tot 16 te rennen) - Huntelaar misstaat in weinig elftallen. De vraag is alleen of Ten Cate er nu eens automatismen in weet te brengen. Die mis ik al heel lang. Gewoon de bal laten rondgaan door goed opgesteld te staan en daarmee voorkomen dat je tegen fysiek sterkere tegenstanders tot vechtvoetbal wordt gedwongen. Sneijder leeft bijvoorbeeld duidelijk op onder HtC. Zo'n jongen moet je niet centraal met de punt naar achteren laten voetballen; gewoon op 10 of linkshalf zetten. Ik blijf hopen op een "Osasuna-uit-effect". :eusa_pray:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo aug 30, 2006 2:45 pm

Het geld was inderdaad op.

Hoeveel meer keuzes waren er trouwens nog geweest met een beperkt budget? Cziommer misschien? Maar die was per definitie niet goed genoeg voor AJAX volgens de kenners.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » wo aug 30, 2006 2:50 pm

Bertje schreef:Wat zijn jouw twijfels, Zuidema?
Wat ik hierboven ook al noem. Tav Van Geel vooral het gedoe rond Charisteas, (terwijl Rosenberg mag blijven). En zijn visie dat de selectie rond is en we het verder met jeugd wel kunnen oplossen, terwijl de linkerflank en het middenveld veel te licht zijn voor welke speelwijze dan ook. Tav Ten Cate met name de heiligverklaring van de 'punt naar achteren', waar we volgens mij de spelers niet voor hebben en in verband daarmee het dubieuze gewissel tegen Kopenhagen.

Ik weet het, het is allemaal nog erg vroeg om te oordelen, maar daar frons ik mijn wenkbrauwen toch wel wat bij in deze begintijd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 3:04 pm

Ik vraag me af in hoeverre het besluit over Charisteas door Van Geel en/of Ten Cate is genomen.

Daarnaast is op dit moment het geld op (niet voor niets moeten er spitsen geloosd worden). Ik ben in ieder geval blij dat we geen 'Sikoraatjes' voor op het middenveld krijgen, nu daar een versterking moet komen.

Wat mij betreft hebben we overigens wel de spelers voor het spel met de punt naar achteren, alleen moet je Sneijder iets dieper kunnen laten spelen dan de gemiddelde halfspeler. Dit zou dan opgevangen moeten worden door Gabri en de gekozen speler in de punt naar achteren (Lindenbergh, Maduro, Roger, Verthongen). Er zijn de laatste jaren zoveel spelers gekocht zonder dat het team daar aanzienlijk beter van ging draaien. Ik vind het besluit om deze keer niet te veel geld weg te gooien en eerst te kijken wat we het komende jaar met deze spelers kunnen bereiken zo gek nog niet.

Sowieso moet er binnenkort meer geld vrijkomen met het naderende vertrek van Huntelaar (en Sneijder wellicht?). Dan zou ik graag willen dat dat geld wordt besteed aan het echt beter maken van het elftal, maar dan moeten we wel eindelijk een keer weten wat het elftal is.

Voor wat betreft het wisselen van Ten Cate heb ik op de post van wimpey gereageerd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 30, 2006 3:21 pm

Bertje schreef:Er zijn de laatste jaren zoveel spelers gekocht zonder dat het team daar aanzienlijk beter van ging draaien. Ik vind het besluit om deze keer niet te veel geld weg te gooien en eerst te kijken wat we het komende jaar met deze spelers kunnen bereiken zo gek nog niet.
Mee eens.

En we hebben betere spelers dan FC Kopenhagen, toch? Waar ligt dan de oorzaak van de uitschakeling? Wie geeft mij dan de garantie dat we het met meer aankopen wel hadden gered?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 30, 2006 3:27 pm

Jöhnk schreef:
Bertje schreef:Er zijn de laatste jaren zoveel spelers gekocht zonder dat het team daar aanzienlijk beter van ging draaien. Ik vind het besluit om deze keer niet te veel geld weg te gooien en eerst te kijken wat we het komende jaar met deze spelers kunnen bereiken zo gek nog niet.
Mee eens.

En we hebben betere spelers dan FC Kopenhagen, toch? Waar ligt dan de oorzaak van de uitschakeling? Wie geeft mij dan de garantie dat we het met meer aankopen wel hadden gered?
Fouten van een back in opleiding die nooit een zekerheidje zal worden ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 3:28 pm

Als je in de toekomst kunt kijken had ik graag gewild dat je dat eerder bij de leiding van Ajax had gemeld. ;)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 30, 2006 3:29 pm

Bertje schreef:Als je in de toekomst kunt kijken had ik graag gewild dat je dat eerder bij de leiding van Ajax had gemeld. ;)
Net als jullie wat betreft het coachen van een elftal ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 3:40 pm

Wat vind dat Urby mist (dat niet aan te leren is) dan?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 30, 2006 3:40 pm

Dit zal wel als heiligverklaring uitgelegd worden maar ik ben van mening dat Van Geel het beste is wat Ajax de afgelopen 10 jaar is overkomen. Zijn visie in twijfel trekken omdat hij een te hoge pet zou ophebben van de selectie vind ik vreemd - de man heeft het afgelopen jaar bepaald niet stil gezeten.

Bovendien heeft hij natuurlijk te maken met een budget waardoor hij niet eindeloos kan shoppen. Je moet ook niet onderschatten wat Van Geel aantrof toen hij een jaar geleden bij Ajax in dienst trad. De selectie was zeer onevenwichtig, het rammelde aan alle kanten. Wat Van Geel goed heeft gedaan is analyseren waar zich de állergrootste hiaten bevonden, om die vervolgens te dichten. Persoonlijkheid, ervaring, leeftijd en fysieke weerbaarheid, daar ontbrak het vooral aan. Gabri, Stam en Perez en Gentenaar zijn wat dit betreft goede versterkingen en met name de eerste twee voetballers voegen ook nog eens de nodige kwaliteit toe. Roger daar weet ik te weinig van af, die ken ik niet.

Op een gegeven moment is het geld dan eventjes op als je bedenkt dat Huntelaar halverwege vorig seizoen ook al is aangetrokken voor een slordige 9 miljoen euro en er dit seizoen 2 hoofdtrainers op de loonlijst staan. Je kunt bovendien moeilijk in één seizoen 11 nieuwe basisspelers inpassen. Eerst maar eens kijken hoe lang Ajax met het huidige spelersmateriaal kan meedoen om de titel, volgens mij komen we al een heel eind. Van Geel laat zijn mensen rustig verder scouten, over een half jaar maakt hij opnieuw de balans op om vervolgens Ajax voor volgend seizoen weer op 3-4 posities verder te versterken.

De keuze om de selectie niet verder te versterken is ook niet alleen maar een geldkwestie. Van Geel moet bijvoorbeeld de Ajaxcultuur bewaken. Ajax heeft de traditie vooral gebruik te maken van spelers uit de jeugdopleiding en als die niet toereikend is, de Nederlandse markt. Op dit moment zijn deze vijvers blijkbaar even leeggevist, maar over een jaar kan dit weer helemaal anders zijn. Het zou daarom onverstandig zijn om de selectie nu helemaal rond te willen maken en buitenlandse spelers langdurige contracten aan te bieden, dan heb je straks weer te maken met een selectie van 50 man en is al het geld op.

Nee, we zullen het voorlopig met deze selectie moeten doen en daar kan ik niet rouwig om zijn. Mijn verwachting is dat we er al een stuk beter op staan dan de afgelopen jaren en het kan volgend jaar alleen maar beter worden.

Ajax is op de goede weg :yes:
Ajax!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » wo aug 30, 2006 3:46 pm

Dit zal wel als heiligverklaring uitgelegd worden maar ik ben van mening dat Van Geel het beste is wat Ajax de afgelopen 10 jaar is overkomen. Zijn visie in twijfel trekken omdat hij een te hoge pet zou ophebben van de selectie vind ik vreemd - de man heeft het afgelopen jaar bepaald niet stil gezeten.

Bovendien heeft hij natuurlijk te maken met een budget waardoor hij niet eindeloos kan shoppen. Je moet ook niet onderschatten wat Van Geel aantrof toen hij een jaar geleden bij Ajax in dienst trad. De selectie was zeer onevenwichtig, het rammelde aan alle kanten. Wat Van Geel goed heeft gedaan is analyseren waar zich de állergrootste hiaten bevonden, om die vervolgens te dichten. Persoonlijkheid, ervaring, leeftijd en fysieke weerbaarheid, daar ontbrak het vooral aan. Gabri, Stam en Perez en Gentenaar zijn wat dit betreft goede versterkingen en met name de eerste twee voetballers voegen ook nog eens de nodige kwaliteit toe. Roger daar weet ik te weinig van af, die ken ik niet.

Op een gegeven moment is het geld dan eventjes op als je bedenkt dat Huntelaar halverwege vorig seizoen ook al is aangetrokken voor een slordige 9 miljoen euro en er dit seizoen 2 hoofdtrainers op de loonlijst staan. Je kunt bovendien moeilijk in één seizoen 11 nieuwe basisspelers inpassen. Eerst maar eens kijken hoe lang Ajax met het huidige spelersmateriaal kan meedoen om de titel, volgens mij komen we al een heel eind. Van Geel laat zijn mensen rustig verder scouten, over een half jaar maakt hij opnieuw de balans op om vervolgens Ajax voor volgend seizoen weer op 3-4 posities verder te versterken.

De keuze om de selectie niet verder te versterken is ook niet alleen maar een geldkwestie. Van Geel moet bijvoorbeeld de Ajaxcultuur bewaken. Ajax heeft de traditie vooral gebruik te maken van spelers uit de jeugdopleiding en als die niet toereikend is, de Nederlandse markt. Op dit moment zijn deze vijvers blijkbaar even leeggevist, maar over een jaar kan dit weer helemaal anders zijn. Het zou daarom onverstandig zijn om de selectie nu helemaal rond te willen maken en buitenlandse spelers langdurige contracten aan te bieden, dan heb je straks weer te maken met een selectie van 50 man en is al het geld op.

Nee, we zullen het voorlopig met deze selectie moeten doen en daar kan ik niet rouwig om zijn. Mijn verwachting is dat we er al een stuk beter op staan dan de afgelopen jaren en het kan volgend jaar alleen maar beter worden.

Ajax is op de goede weg
Op de goede weg, we zullen het zien. Alleen maar als er beter word gevoetbald, en die kampioenschaal weer naar Amsterdam wordt gehaald ;)
Laatst gewijzigd door Toppie op wo aug 30, 2006 3:47 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » wo aug 30, 2006 3:46 pm

Giacomo Puccini schreef:Van Geel laat zijn mensen rustig verder scouten
Dat hoop ik. Ik hoop vooral dat die grote renovatie in het scoutingsgedeelte nog op korte termijn komt. :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » wo aug 30, 2006 3:51 pm

Ik ben het met GP eens: je kunt niet verwachten dat een selectie na één zomer op orde is. Elke transferperiode moet er gericht aan- en verkocht worden zodat Ajax steeds een stap omhoog doet.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » wo aug 30, 2006 4:02 pm

Bertje schreef:
Giacomo Puccini schreef:Van Geel laat zijn mensen rustig verder scouten
Dat hoop ik. Ik hoop vooral dat die grote renovatie in het scoutingsgedeelte nog op korte termijn komt. :eusa_pray:
Hallo, kameraad Steef zit niet voor niks in het buitenland...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 4:51 pm

joey schreef:Ik kan de discussie over de tactische aspecten van Ajax-FCK helaas niet met je aangaan, Wimpey.
Volgens mij valt er ook weinig te discussieren... Maar je zou jezelf een paar makkelijke vragen kunnen stellen en beantwoorden. Stel jij bent trainer van Ajax: zou je direct na de 0-1 een debutant inbrengen en je middenveld volledig omgooien? Zou je op het inbrengen van Berglund hebben gereageerd of zou je het op z'n beloop hebben gelaten? Zou je je 5e spits passeren en 4 dagen later weer een beroep op hem doen? Zou je 'met de punt naar achteren' blijven spelen, hoewel die Linderoth vanaf centraal midden alle ruimte van de wereld had om het spel naar zijn hand te zetten?

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 4:56 pm

Giacomo Puccini schreef: De selectie was zeer onevenwichtig, het rammelde aan alle kanten.
En toch weet Ajax zich met Stam + Gabri + KJH niet voor de CL te kwalificeren, waar dat vorig seizoen nog wél het geval was. Daar waar die muntjes te verdienen zijn, waardoor de selectie verder versterkt kan worden. Dat je opmerkt dat de selectie nog niet goed genoeg is, ben ik volledig met je eens.

Maar het lijkt me dat er in de belangrijkste wedstrijd van het seizoen niet het optimale rendement uit de ter beschikking staande spelers is gehaald. Met toch wel vrij fatale sportieve - en financiele consequenties. En dat lijkt me met het oog op de toekomst geen goed teken...

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » wo aug 30, 2006 5:01 pm

Thomas schreef: Sorry hoor, maar je apathie richting Ten Cate is echt niet meer te missen/ontkennen, Wimpey.
Ik ben niet apathisch. Die jojo op de bank was vorige week apathisch.

Ik heb trouwens noch sympathie noch antipathie (ik denk dat dat het woord is wat je zocht) voor HtC. Ik beoordeel hem op basis van wat ik op het veld zie en hoe ie zich in de media presenteert. Voorlopige beoordeling is als volgt: :nooo:
Was je (of nog beter: Ajax) maar zo snel geweest met het afschrijven van Blind. Onvoorstelbaar. We zijn 4 wedstrijden verder.
En het gaat nog geen steek beter dan onder Blind. Sterker nog, na 4 wedstrijden ligt 1 van de 2 hoofddoelstellingen van het seizoen al aan flarden.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo aug 30, 2006 5:09 pm

San Marco schreef:
Bertje schreef:
Giacomo Puccini schreef:Van Geel laat zijn mensen rustig verder scouten
Dat hoop ik. Ik hoop vooral dat die grote renovatie in het scoutingsgedeelte nog op korte termijn komt. :eusa_pray:
Hallo, kameraad Steef zit niet voor niks in het buitenland...
Die heeft daar echt geen tijd voor hoor! Die moet voor morgen nog een spits voor PSV en Feyenoord regelene, terwijl de transfer van Cisse naar AZ ook nog niet rond is
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 5:31 pm

wimpey schreef:
Thomas schreef: Sorry hoor, maar je apathie richting Ten Cate is echt niet meer te missen/ontkennen, Wimpey.
Ik ben niet apathisch. Die jojo op de bank was vorige week apathisch.

Ik heb trouwens noch sympathie noch antipathie (ik denk dat dat het woord is wat je zocht) voor HtC. Ik beoordeel hem op basis van wat ik op het veld zie en hoe ie zich in de media presenteert. Voorlopige beoordeling is als volgt: :nooo:
Inderdaad. Je hebt in de laatste 4 posts in deze topic wel bewezen dat je zeer rationeel bent als het op Ten Cate aankomt.
wimpey schreef:
Was je (of nog beter: Ajax) maar zo snel geweest met het afschrijven van Blind. Onvoorstelbaar. We zijn 4 wedstrijden verder.
En het gaat nog geen steek beter dan onder Blind. Sterker nog, na 4 wedstrijden ligt 1 van de 2 hoofddoelstellingen van het seizoen al aan flarden.
Tsja, dat is inderdaad flink balen. Toch heb ik Ajax anderhalf van de vier wedstrijden heel aardig zien voetballen. Dat moet nog veel beter, maar Blind haalde dat gemiddelde bij lange na niet.

Met een beetje meer mazzel en/of wat minder individuele fouten en/of een Ten Cate die beter de orde op het veld herstelde was de doelstelling gehaald. Het was een behoorlijk ongelukkig wedstrijd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo aug 30, 2006 5:36 pm

Weet je Wimpey, vorig seizoen kroop AJAX door het oog van de naald tegen Brondby. Het zat er natuurlijk een x aan te komen dat het mis zou gaan. Bovendien had ik op de 2de speeldag al een enorme kater, omdat we van die stinkerds uit rotterdam verloren. Ergens in april of mei kom ik wel met mijn definitieve conclusie.

Plaats reactie