IK Start - AFC Ajax UEFA cup 1e ronde

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 15, 2006 6:50 pm

Als die ballen van Babel geen assist waren, wat moet je dan doen om een assist te geven?! De bal op de doellijn leggen?!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr sep 15, 2006 6:53 pm

In deze ben ik het met Bertje eens. Die bal op Roger was prima teruggelegd, en ook met die bal op Rosenberg was niks mis. Beide keren zorgde het voor een ongeveer niet te missen kans en beide keren had Babel ook zelf kunnen gaan maar koos hij de beste oplossing. Dat vind ik goed.

Over die laatste bal op Huntelaar is iedereen het geloof ik wel eens.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr sep 15, 2006 7:06 pm

Dankzij zijn pass ontstond de goal. Hij gaf de bal. Of hij dat goed deed of niet, maakt niet uit, ze scoren, dus heet het een assist. Bertje heeft dus gelijk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr sep 15, 2006 7:19 pm

Ik wil wel verder gaan en zeggen dat hij het ook goed deed, hoor.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr sep 15, 2006 7:24 pm

Ik zeg ook niet dat hij het slecht deed. ;)

Ik zei alleen maar: door zijn bal werd gescoord en heet het dus gewoon een assist. Ik snap Voetske's punt niet zo.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr sep 15, 2006 7:28 pm

Een assist is alleen een assist als de buitenspeler buitenom gaat, en een hoge voorzet geeft waar de spits uit kan scoren, het liefst koppend.

Zoiets?

:hypocrite:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 15, 2006 7:37 pm

Zal best, maar vind je het niet meer dan normaal dat een speler de bal over tien meter terwijl er geen druk op hem wordt uitgeoefend bij een mede-speler weet te passen.Dat bedoelde ik met " mijn zus ....... ", en ergens in mijn achterhoofd zegt een stemmetje dat jullie ook precies weten wat ik bedoelde ..

Mag ik het niet meer dan normaal vinden dat een speler van AJAX 1 die handeling zonder problemen moet kunnen uitvoeren, al bewijst de wedstrijd van gisteren meteen mijn ongelijk.Balverlies bij passes over 10 meter waren achering in inslag.

Ik proef hier steeds meer het gevoel dat, inplaats dat men kritisch naar een speler kijkt en zijn basis vaardigheden als normaaol zou moeten beschouwen ( en dat wat ie onderhand geleerd zou moeten hebben als speler van AJAX 1 ) men deze vaardigheden als iets speciaal beschouwen om toch maar aan te geven hoe goed men het wel doet.

Als Babel vrijstaand als god in frankrijk een bal NIET overkopt noemt men dat progressie, tja tis maar hoe je er tegenaan kijkt..

Verder geef ik toch duidelijk aan in mijn post op de opmerking van Bertje dat Babel balvast is dat ie tegen IK STart -+ 6 keer de bal door zijn eigen onkunde verliest.Dat Babel, doordat ie steeds naar binnen trek de ruimtes voor zichzelf en andere nog kleiner maakt dan dat ze al zijn, ( Urby staat erbij ( op een afstand ) en kijk er naar ) en puur theoretisch gezien hij aan de rechterkant met dezefde akties buitenom zou moeten kunnen gaan, de voorzet afgeven.Dan creeër je de buitenspeler .. en niet de valse spits die hij nu is ..

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » vr sep 15, 2006 7:40 pm

Voetske schreef:Puur theoretisch gezien zou Babel aan de rechterkant veel meer rendement voor het elftal moeten opleveren.De aktie binnendoor waarvan nu steeds aan de linkerkant sprake is, en die in 98% van de gevallen 0% rendement opleverd en ook nog eens ervoor zorgt dat het strafschop gebied nog voller wordt dan het al is, zou dan omgezet worden in de aktie buitenom, en mits goed uitgevoerd de achterlijn halend.Alleen is hij bij een voorzet wel makkelijker op z'n rechter(voorzet)been te blokken.En een voorzet van achter de tegenstander om, wat je tegenwoordig bij buitenspelers ziet, zie ik bij Babel niet.
Theorie en praktijk lijken wat door elkaar te lopen, want als ik dit zo lees lijkt het erop dat Babel aan de rechterkant iig weinig tot geen rendement zal hebben...

Kritiek op Babel is op zich niet zo vreemd, er gaat nog teveel fout, maar de paar dingen die goed gaan, gaan dan ook heel goed. Hij zal zijn momenten beter moeten kiezen en zal overall wat vaster moeten worden. Ik vind hem wel iets hebben, omdat ie iets doet, initiatief neemt, ook al loopt het een paar x niet goed af. Dat verdient minimaal krediet. Wat mij betreft tenminste...
De ene assist op Huntelaar, waar Ik Start vergeet om rugdekking te geven, was leuk, die andere twee kan mijn zuster ook geven ..
Babel is bij goals betrokken. Het zal mij een rotzorg zijn of dat met een achterlijn of slapende Starters te maken heeft. Je hebt geen achterlijn nodig om een assist te geven, fouten horen afgestraft te worden en je zuster, ach... :whip:
O, de voorzetten van Babel.Vooruit dan, hoeveel voorzetten heeft Badel tegen Start gegeven, en dan heb ik het over de achterlijn halen , bal voorzetten -> Huntelaar.Ongerveer zoeen 25% van het Schip voorzet als je begrijpt wat ik bedoel.En dus niet de steekballetjes of op goed geluk ..
Misschien is voorzetten niet de goede term, maar gaat het in het geval van Babel vooral om de voortzettingen? Het lijkt mij tenminste helder dat we van Babel op links geen Bananeflanke hoeven te verwachten. Lijkt me dus ook niet de opdracht. Babel op links moet acties maken en daar een goed eind aan breien. Dat gaat steeds beter.

Verder lijkt het me dat je vooral bij ten Cate moet zijn met je kritiek in deze.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr sep 15, 2006 7:44 pm

Babel zal nooit en te nimmer een buitenspeler worden a la Van 't Schip of Ling of De Wit. Dat moet je 'm ook niet proberen te leren. Maar daarom kan hij nog wel nuttig zijn. Bovengenoemde buitenspelers zijn namelijk een zeldzaamheid.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 1:31 am

Voetske schreef:
Bertje schreef:Sorry, Voetske, wellicht mis ik de eigenschap om elke keer weer iets nieuws uit m'n duim te zuigen.
Tja.

Puur theoretisch gezien zou Babel aan de rechterkant veel meer rendement voor het elftal moeten opleveren.De aktie binnendoor waarvan nu steeds aan de linkerkant sprake is, en die in 98% van de gevallen 0% rendement opleverd en ook nog eens ervoor zorgt dat het strafschop gebied nog voller wordt dan het al is, zou dan omgezet worden in de aktie buitenom, en mits goed uitgevoerd de achterlijn halend.Alleen is hij bij een voorzet wel makkelijker op z'n rechter(voorzet)been te blokken.En een voorzet van achter de tegenstander om, wat je tegenwoordig bij buitenspelers ziet, zie ik bij Babel niet.

Nee trainers gokken erop dat Babel, vanaf links naar binnen snijdend zijn schotkracht kan benutten.Dat is een enkele keer goed gegaan, maar kwa rendement voor Babel zeer miniem, en laten we over het rendement voor Huntelaar maar niet hebben.

Maar goed, tis puur een theoretisch duimzuigertje ...
Babel is jammer genoeg behoorlijk stijf rechts. Dat betekent dat je of hoopt op goals vanaf links of op assists vanaf rechts. Gisteren gaf hij assists vanaf rechts, maar tegen een camping elftal. Maar misschien gaat hij zich op dat gebied ook ontwikkelen. Sinds korte tijd kopt hij al en neemt hij ook wat beter aan.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 2:09 am

Heeft iemand trouwens nog ergens een samenvatting of de doelpunten weten te vinden?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 16, 2006 2:13 am

Thomas schreef:Heeft iemand trouwens nog ergens een samenvatting of de doelpunten weten te vinden?
http://www.ultrasuid.nl/startajax.htm
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 2:28 am

Ja, naast Ultrasuid. Ik weet nog steeds niet hoe ik die file eenmaal moet openen als ik het filmpje heb gedownload. :blush:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 16, 2006 2:31 am

Thomas schreef:Ja, naast Ultrasuid. Ik weet nog steeds niet hoe ik die file eenmaal moet openen als ik het filmpje heb gedownload. :blush:
http://www.download.com/WinRAR/3000-225 ... ag=lst-0-1
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 2:32 am

En als ik dat eenmaal gedownload heb ga ik naar 'open with' en kies ik WinRAR?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za sep 16, 2006 2:43 am

Thomas schreef:En als ik dat eenmaal gedownload heb ga ik naar 'open with' en kies ik WinRAR?
Als je dat gedownload hebt (en geinstalleerd) dan kun je winzip weggooien en is winrar je nieuwe 'zip' programma. Hij zou dus zelf het winrar bestand moeten herkennen na installatie.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 16, 2006 6:44 am

Thomas schreef:Babel is jammer genoeg behoorlijk stijf rechts. Dat betekent dat je of hoopt op goals vanaf links of op assists vanaf rechts. Gisteren gaf hij assists vanaf rechts, maar tegen een camping elftal. Maar misschien gaat hij zich op dat gebied ook ontwikkelen. Sinds korte tijd kopt hij al en neemt hij ook wat beter aan.
Babel gaf dus assists vanaf links.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za sep 16, 2006 8:26 am

Rosenberg was vorig jaar (volgens mij) de Ajacied met de meeste assists (en op één na de meeste goals); dat levert hem geen krediet op. Waarom Babel dan wel?
I think I lost my fucking headache

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 11:51 am

Bertje schreef:
Thomas schreef:Babel is jammer genoeg behoorlijk stijf rechts. Dat betekent dat je of hoopt op goals vanaf links of op assists vanaf rechts. Gisteren gaf hij assists vanaf rechts, maar tegen een camping elftal. Maar misschien gaat hij zich op dat gebied ook ontwikkelen. Sinds korte tijd kopt hij al en neemt hij ook wat beter aan.
Babel gaf dus assists vanaf links.
Ja, dat bedoelde ik ook. :blush:

Gebruikersavatar
Marco
AT EC 2004 winner
Berichten: 3751
Lid geworden op: za okt 11, 2003 12:16 pm

Bericht door Marco » za sep 16, 2006 1:40 pm

Lucas schreef:Rosenberg was vorig jaar (volgens mij) de Ajacied met de meeste assists (en op één na de meeste goals); dat levert hem geen krediet op. Waarom Babel dan wel?
Op de rendement-toer tegenwoordig? ;) Markus is zijn basisplaatsje kwijt. De keren dat ie mag meedoen verwacht ik dan een speler die met het mes op de tanden voor een plaatsje bij de eerste 11 strijdt. Ik heb het niet kunnen ontdekken. Jij?

Krediet, tja... Wat mij betreft zijn Perez en Babel geschikter, Rosenberg als invaller zet de zaak niet op z'n kop en als je uit luxe wisselt kan ik me goed voorstellen dat je kiest voor spelers als Mitea, Maryan en evt. de Mul. Hij lijkt overbodig en daar valt wat voor te zeggen.
Avoir, Adieu, Goodnight.. I'm Too Wrong, To Get Right.

wimpey
Berichten: 52002
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za sep 16, 2006 3:26 pm

joey schreef: Dat Urby fouten maakt, het zij zo. Die jongen is19. Roger is hoeveenentwintig, van hem mag je een professionele houding verwachten. :sad:
En voor die Rosales geldt hetzelfde. Heeft me in ruim 2 jaar Ajax eigenlijk nooit kunnen overtuigen. Vlees noch vis, hij kan van alles wat, maar niets goed. Gewoon een heel matige buitenspeler.

Roger vind ik een mooi-weer-speler. Hij heeft een goed inzicht, staat vaak goed en een goede techniek. Wat dat betreft doet ie me aan Jan Mölby (minus een kilo of 30) denken. Qua instelling heeft Roger echter meer van Dani weg. :sad:

Ongelooflijk trouwens dat zo'n ploeg als Start er in slaagt om het Ajax lastig te maken. Met hard hollen en een beetje fysiek (zie ook FCK) is onze ploeg al makkelijk van de leg te krijgen. Ajax heeft nog een hele lange weg te gaan. In de CL hebben we echt niets te zoeken, misschien is de UEFA Cup voor de ontwikkeling van deze groep wel het juiste niveau.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 10:07 pm

wimpey schreef:In de CL hebben we echt niets te zoeken, misschien is de UEFA Cup voor de ontwikkeling van deze groep wel het juiste niveau.
Zo dacht Ten Cate er dan waarschijnlijk ook over, Wimpey. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 16, 2006 10:43 pm

Voor degenen die de goals nog niet gezien hadden:

http://www.youtube.com/watch?v=zRg_Qs7tDH8

Bij die laatste goal vond ik het balletje van Babel toch wel heel listig hoor. :xyxthumbs:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo sep 17, 2006 11:22 am

Marco schreef:
Lucas schreef:Rosenberg was vorig jaar (volgens mij) de Ajacied met de meeste assists (en op één na de meeste goals); dat levert hem geen krediet op. Waarom Babel dan wel?
Op de rendement-toer tegenwoordig? ;) Markus is zijn basisplaatsje kwijt. De keren dat ie mag meedoen verwacht ik dan een speler die met het mes op de tanden voor een plaatsje bij de eerste 11 strijdt. Ik heb het niet kunnen ontdekken. Jij?

Krediet, tja... Wat mij betreft zijn Perez en Babel geschikter, Rosenberg als invaller zet de zaak niet op z'n kop en als je uit luxe wisselt kan ik me goed voorstellen dat je kiest voor spelers als Mitea, Maryan en evt. de Mul. Hij lijkt overbodig en daar valt wat voor te zeggen.
Nee, maar velen gebruiken het argument mbt Babel. En dan zeg ik, als rendement het argument is, dan ...
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo sep 17, 2006 2:54 pm

Lucas schreef:Rosenberg was vorig jaar (volgens mij) de Ajacied met de meeste assists (en op één na de meeste goals); dat levert hem geen krediet op. Waarom Babel dan wel?
Ik prijs Babel normaal niet om zijn assists, maar in deze wedstrijd viel het me gewoon op. Er is vorig jaar een tijd geweest waar Rosenberg het prima deed als linksbuiten. Hij begon mooie voorzetten van links en rechts te geven en vormde een mooi duo met Huntelaar. Daar is-ie bij mijn weten toen ook voor geprezen. Daarna was het helaas weer huilen met de pet op.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie