Ajax - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » zo dec 10, 2006 2:55 pm

Jammer, hier had zeker meer in gezeten. Vermaelen had veel sneller ingebracht moeten worden. Het was namelijk super logisch dat van Gaal meer aanvallend de kleedkamer uit zou komen. Maar om de goals op naam van het tactische inzicht van van Gaal te schrijven gaat me veel te ver. De eerste goal had Braanhaar moeten fluiten voor een overtreding waarna Stekelenburg er ook niet super uitziet. De tweede goal vind ik helemaal een blunder van de keeper.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo dec 10, 2006 2:57 pm

anticiperen is lastig. Je staat goed te spelen de eerste helft, waarom dan je team aanpassen? Als van Gaal aanvallender gaat spelen krijg je dus zelf meer ruimte. Als je die meteen weet te benutten is de wedstrijd over. Nu valt de bal aan de andere kant. Daar kan je als trainer zijnde moeilijk iets aan veranderen. Je mag ook van je spelers verwachten dat ze de opstelling kunnen veranderen indien nodig.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 10, 2006 2:58 pm

Jesse schreef:Helaas anticipeert Ten Cate, zoals zo vaak, hier weer iets te laat op. Binnen no-time 1-2 achter. Dan komt de wissel Lindebergh - Vermaelen en krijgt Ajax weer grip.
Ik ben er serieus voorstander van om in de rust meteen alle wisselspelers warm te laten lopen zodat je ze na rust meteen kan inzetten om meteen te anticiperen op zo'n zet van de tegenstander. Er moet tenslotte wel warm gelopen worden.
mattie schreef:interview op tele2 waarin onze meest arrogante kwal :pukey: "wij zijn bestolen" door de scheids. Az had in de Arena moeten winnen.
Over wie heb je het nou in vredesnaam? Schrijf alsjeblieft eens duidelijk.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 10, 2006 2:58 pm

Net van Gaal gezien; ik kan me voorstellen dat veel mensen aan hem ergeren. Hij vond dat az had moeten winnen. Doelpogingverhouding 20-7 of zoiets en 10-3 daarvan op goal. Rosenberg had op 't einde moeten scoren.
Huntelaar gaan we overgings een aantal wedstrijden missen of 't moet zijn dat schaamhaar de overtreding heeft gezien en daardoor geen vervolging krijgt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 2:59 pm

Raymon schreef:
Voetske schreef: Misverstand Raymon, kampioen worden tegen de kleintjes is al een aantal jaren niet meer aan de orde ...
We hebben zelf inderdaad al een paar jaar geen kans meer gehad maar dat lag vooral aan het voetbal. Dit seizoen speel je goed in de toppers. Win je tegen Utrecht en Heerenveen maar verlies je kansloos bij Sparta. Dat overkomt PSV dus (nog) niet. En daar ligt voorlopig wel het verschil.
Pak je in thuiswedstrijden tegen Fc Twente ( -2 ) Psv ( -3 ) en AZ (-2 ) gewoon je punten sta je op een overbrugbare achterstand.Simpel.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 3:00 pm

Thomas schreef:
mattie schreef:interview op tele2 waarin onze meest arrogante kwal :pukey: "wij zijn bestolen" door de scheids. Az had in de Arena moeten winnen.
Over wie heb je het nou in vredesnaam? Schrijf alsjeblieft eens duidelijk.
Over van Gaal.

(Ben ik toch even stiekem boven. Sorry, Ray.)
Bertje for President!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 3:01 pm

Raymon schreef:anticiperen is lastig. Je staat goed te spelen de eerste helft, waarom dan je team aanpassen? Als van Gaal aanvallender gaat spelen krijg je dus zelf meer ruimte. Als je die meteen weet te benutten is de wedstrijd over. Nu valt de bal aan de andere kant. Daar kan je als trainer zijnde moeilijk iets aan veranderen. Je mag ook van je spelers verwachten dat ze de opstelling kunnen veranderen indien nodig.
Omdat het wel vaker is gebeurd dat een tactische omzetting van de tegenstander de wedstrijd kan doen kantelen. Begin is 1-0 voor Ten Cate, na rust is 1-1 voor van Gaal. Ten Cate moet ervoor zorgen dat Van Gaal niet de 1-1 kan maken, of er met weer een tactische omzetting voor zorgen dat het weer 2-1 wordt. Helaas valt me dat laatste nog wat tegen bij Ten Cate.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » zo dec 10, 2006 3:02 pm

Net van Gaal gezien; ik kan me voorstellen dat veel mensen aan hem ergeren. Hij vond dat az had moeten winnen. Doelpogingverhouding 20-7 of zoiets en 10-3 daarvan op goal. Rosenberg had op 't einde moeten scoren.
Huntelaar gaan we overgings een aantal wedstrijden missen of 't moet zijn dat schaamhaar de overtreding heeft gezien en daardoor geen vervolging krijgt.
Zou ik wel erg zuur vinden. De overtreding was smerig en niet nodig. Heb in de eerste helft ook een aardige schop gezien van de Cler. In de tweede helft Steinsson en Opdam waren ook niet misselijk.

@Thomas
Absoluut mee eens, laat je wissels zich warmlopen. Zijn ze in ieder geval, of een stuk sneller, warm om in te vallen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » zo dec 10, 2006 3:05 pm

ten cate zegt net dat hij niet zat te slapen en dat de wissel van Jenner niks veranderde aan de tactiek van AZ. Hij speelde binnen en niet buiten, hetgene wat fout ging was dat urby eigenlijk van de zeeuw naar mendes moest gaan. en in de tweede helft bleef hij bij mendes plakken waardoor het doordekken van lindenbergh fout ging.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo dec 10, 2006 3:06 pm

Voetske schreef:Pak je in thuiswedstrijden tegen Fc Twente ( -2 ) Psv ( -3 ) en AZ (-2 ) gewoon je punten sta je op een overbrugbare achterstand.Simpel.
Sinds wanneer is Twente een grote ploeg?

Pak je je punten tegen Roda, Sparta en Twente, dan zou Ajax gelijk hebben gestaan met Psv.


Over Ajax-Az: een leuke wedstrijd gezien. Van Gaal blijft een wereldtrainer. Met minder materiaal presteert hij het weer om Ajax het vuur aan de schenen te leggen. Dat hij niet tegen zijn verlies kan is bekend.

Verder heb ik er niet zoveel over te zeggen. Heb me best vermaakt.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 3:08 pm

Mwah, ik vond AZ maar 10 minuten gevaarlijk. Had meer van ze verwacht.

Mendez(s) vond ik overigens erg sterk. Toch jammer dat Ajax die niet heeft kunnen strikken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo dec 10, 2006 3:10 pm

Voetske schreef: Pak je in thuiswedstrijden tegen Fc Twente ( -2 ) Psv ( -3 ) en AZ (-2 ) gewoon je punten sta je op een overbrugbare achterstand.Simpel.
Klopt, maar tegen Twente en Roda kun je punten verliezen. AZ vandaag had je kunnen winnen als ik de reakties zo lees. PSV had je minimaal een gelijkspel verdiend, maar goed, daar koop je zo weinig voor. Wat voor mij belangrijk is is dat het spel beter is. Je moet je ergens aan vasthouden ;)
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 3:10 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Pak je in thuiswedstrijden tegen Fc Twente ( -2 ) Psv ( -3 ) en AZ (-2 ) gewoon je punten sta je op een overbrugbare achterstand.Simpel.
Sinds wanneer is Twente een grote ploeg?

Pak je je punten tegen Roda, Sparta en Twente, dan zou Ajax gelijk hebben gestaan met Psv.


Over Ajax-Az: een leuke wedstrijd gezien. Van Gaal blijft een wereldtrainer. Met minder materiaal presteert hij het weer om Ajax het vuur aan de schenen te leggen. Dat hij niet tegen zijn verlies kan is bekend.

Verder heb ik er niet zoveel over te zeggen. Heb me best vermaakt.
Je speelt thuis Jöhnk, misschien dat je het dan beter snapt.Je laat 7 punten liggen in ( 3 ) THUIS wedstrijden ....
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 10, 2006 3:13 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 3:11 pm

Ajax zat er vandaag wederom erg fel op. Jammer dat het tot weinig kansen kwam. Het scheelt dat Babel terug is, dat zorgt voor veel dreiging. Nu was de Mul alleen weer een stuk minder en heb je geen Sneijder.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 10, 2006 3:15 pm

Zojuist de persconferentie gezien. Van Gaal weer eens de wedstrijd op zijn van Gaals gezien. De reactie van HtC was treffend. Ik laat het hierbij. Bij zoveel onzin heeft het geen nut om een visie te geven (later gaf hij wel aan dat zijn analyse haaks op de van van Gaal stond).

De wedstrijd had Ajax gewoon moeten winnen. Ze waren stukken beter dan az. Veel meer kansen. Inderdaad Huntelaar had rood moeten krijgen, maar Opdam, de Cler en Steinson ook!

Na de overtreding van Steinson op Urby waaruit de goal kwam, was Ajax 10 minuten het spoor volledig bijster. Dit heeft ze de wedstrijd gekost. De goal van Huntelaar werd trouwens voorafgegaan door een overtreding van Huntelaar. Hij duwde Jaliens weg waardoor hij vrij kon inkoppen.
Het was een eneverende wedstrijd met helaas geen overwinning voor Ajax. Eindhoven lacht helaas.

Ogararu speelde trouwens een goede wedstrijd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 3:17 pm

Ajaciedjuh schreef: Ogararu speelde trouwens een goede wedstrijd.
Vond ik ook, zelfs een hoogstandje. :yes: ;)

Wat vond men van Heitinga? Kan dat vaker gedaan worden?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo dec 10, 2006 3:27 pm

In tegenstelling tot PSV hebben wij géén keeper die punten pakt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 10, 2006 3:30 pm

Heitinga was MOTM in de 1e helft (inclusief goal). Tweede helft viel hij minder op, maar speelde gewoon een goede wedstrijd.

Als Heitinga zich kan vastbijten in een tegenstander is hij op zijn best.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 3:30 pm

En misten we vandaag weer een rechterbuiten speler om maar iemand te noemen ..

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 10, 2006 3:31 pm

Duke schreef:In tegenstelling tot PSV hebben wij géén keeper die punten pakt.
Ik vind Stekelenburg dit jaar best wel goed. De tweede goal was gewoon een blunder. In die 10 minuten stond heel Ajax te schutteren.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 3:31 pm

Duke schreef:In tegenstelling tot PSV hebben wij géén keeper die punten pakt.
Mwah, dat vind ik niet helemaal eerlijk. Stekelenburg is inderdaad niet zo goed als Gomes, maar om hem nou op dat ene foutje te pakken... Ik vind hem een vrij aardig seizoen tot nu toe keepen.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 3:33 pm

Jesse schreef:
Duke schreef:In tegenstelling tot PSV hebben wij géén keeper die punten pakt.
Mwah, dat vind ik niet helemaal eerlijk. Stekelenburg is inderdaad niet zo goed als Gomes, maar om hem nou op dat ene foutje te pakken... Ik vind hem een vrij aardig seizoen tot nu toe keepen.
Duke heeft gewoon gelijk, op dit nivo, en zo'n slap schot, mag je zo'n fout niet maken ...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo dec 10, 2006 3:34 pm

Voetske schreef:En misten we vandaag weer een rechterbuiten speler om maar iemand te noemen ..
en dan te bedenken dat Jenner wederom bij az goed inviel... Die had ik toch graag de strijd aan zien gaan met de Mul/Rosales.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 10, 2006 3:35 pm

Net terug maar ik hou het kort, duty calls. Ajax in mijn ogen de betere ploeg; in 10 minuten wedstrijd (bijna helemaal) wegegeven, maar die 1-1 kwam vrij lullig tot stand, met een geblesseerde speler op het veld. De Steek ging bij de 1-2 niet helemaal vrijuit geloof ik. Vond Heitinga goed spelen, en niet alleen omdat ie scoorde! Opdam had er trouwens wel afgemogen..

Overall heb ik het gevoel dat we vandaag 2 punten hebben verloren. Het kampioenschap wordt nu heel moeilijk. PSV wint zijn lastige wedstrijden gewoon te makkelijk...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 3:36 pm

Mee eens hoor, Voetske. Daarom is het ook geen topkeeper. Het was zeker een fout, al vond ik het geen slap schot.

Mijn punt is alleen dat ik Stekelenburg aardig wat wedstrijden Ajax op de been heb zien houden. Op de lijn is het een prima keeper.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie