Ajax - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo dec 10, 2006 8:56 pm

Joeska schreef:
thaumaturgy schreef:Vreemd dat ze niet die overtreding van De Cler lieten zien.

Zagen jullie trouwens die pseudo-vedette aktie van Cziommer richting Babel toen Babel gewisseld werd? :sad:
Nee,wat deed ie??
Het was een lichte schouderduw met een arrogante "Wat moet je nou? " blik. Althans dat meende ik te zien.

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 8:57 pm

Inderdaad, hij had de intentie om hem van de voeten te lopen.
Bertje for President!

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo dec 10, 2006 8:59 pm

Je kan niet anders dan frustratie hebben over de scheidsrechter natuurlijk na deze wedstrijd. Niet dat hij nou tegen Ajax zal zijn, maar hij fluit gewoon dramatisch.

En het is een grote, gore leugenaar. Dat hij zonder blozen voor de camera durft te beweren dat hij de actie van KJH niet gezien heeft. Dat is dus alleen maar bedoeld om hem te kunnen schorsen, maar voor deze opmerking zouden ze Braamhaar moeten schorsen. Je ziet hem op de beelden 3 meter van de situatie staan en er duidelijk naar kijken. De enige reden dat hij het niet gezien kan hebben, is als hij blind is.

Verder heeft Ajax wel goed gespeeld vind ik. Jammer dat de 1-1 uit zo'n rot situatie valt. Het was een duidelijke overtreding op Emanuelson, maar Ajax moet als er dan doorgevoetbald wordt, ook beter opletten. Wat Grygera aan het doen was bij Arveladze?

Knap dat Ajax nog terugkwam in de wedstrijd, daar zag het even niet naar uit. De Cler had direct rood moeten hebben, Opdam een duidelijke tweede gele kaart.

Vond de overtreding van Huntelaar overigens wel meevallen, in het stadion had ik het idee dat hij hem per ongeluk zo raakte omdat hij de bal snel wilde blokken omdat Cziommer die vast wilde houden om het tempo eruit te halen. Op de TV beelden ziet het er helaas uit als een rake overtreding, als Braamhaar dan ook nog eens durft te beweren dat hij het niet gezien heeft, zal het wel de zoveelste schorsing worden, met Vitesse uit en Roda
thuis voor de deur.

AZ vond ik erg tegenvallen. Ze speelden echt gewoon anti voetbal, had ik niet verwacht. Waterreus was daar helemaal irritant in, die had al in de tweede minuut geel kunnen krijgen voor tijdrekken.
Ik had ook niet het idee dat AZ de wedstrijd wel even zou kantelen als dat moment bij de 1-1 niet had voorgevallen.

Al met al heb ik me nog wel aardig vermaakt vanmiddag, dat PSV kampioen wordt, had ik toch al verwerkt. We moeten zorgen dat we die kut play offs maar weer winnen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo dec 10, 2006 9:05 pm

Arthur schreef:
Hebben jullie trouwens ook gemerkt dat sinds die 'verkeersregelaars' je vertellen waar je moet parkeren de grote van de files sterk is toegenomen?
:yes: Ik weet niet wat de bedoelingen zijn van die lui, maar ze sluiten alle wegen van en naar Amsterdam af, op een na. Daar moet dan iedereen langs. Sinds een aantal weken doe je er een uur langer over om thuis te komen door die gasten. :pukey:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo dec 10, 2006 9:16 pm

Jesse schreef:Mee eens hoor, Voetske. Daarom is het ook geen topkeeper. Het was zeker een fout, al vond ik het geen slap schot.

Mijn punt is alleen dat ik Stekelenburg aardig wat wedstrijden Ajax op de been heb zien houden. Op de lijn is het een prima keeper.
Het enige dat ik zeg is dat wij geen keeper hebben die punten pakt, en PSV wel. Dat kun je toch moeilijk ontkennen? Daar zeg ik toch niet mee Stekelenburg slecht is? Je zegt het zelf al: hij is geen topkeeper; een topkeeper pakt punten. Stekelenburg (nog) niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Kaboem
Berichten: 9210
Lid geworden op: za jul 29, 2006 10:36 am

Bericht door Kaboem » zo dec 10, 2006 9:18 pm

En hij lijkt geen steek vooruitgegaan in die jaren. :sad:
Bertje for President!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo dec 10, 2006 9:35 pm

Je ziet hem op de beelden 3 meter van de situatie staan en er duidelijk naar kijken. De enige reden dat hij het niet gezien kan hebben, is als hij blind is.
Met die laatste opmerking kan ik leven :D

Het probleem is dat de overtreding op De Mul (De Cler probeert van achteren de achillespezen van De Mul te splitsen) niet op tv is geweest en de scheidsrechter daar geen vragen over krijgt.

De discussie zal nu alleen nog maar gaan over de overtreding van KJH, niemand praat meer over twee benen vooruit naar Emanuelson (met de noppen vooruit zei gullit) waarbij de bal en twee benen vol werden geraakt.

Niemand praat over obdam die KJH over de zijlijn schopt.

De kijker krijgt zo een aardig beeld van Ajax! :nooo: In andere wedstrijden gebeuren die overtredingen ook, wel eens die buys gezien, maar daar hoor je hugo borst niet over. Krijgen de media de schuld? Niet van de mogelijke overtredingen, wel van de selectie. Zo wacht ik nog steeds op de beelden die laten zien hoe Ryan Babel werd geraakt (in het stadion heb ik het wel gezien, maar niet in de samenvatting)

Blinde scheidsrechters? Oordopjes hebben ze al, oogkleppen ondertussen ook, vrees ik.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 10, 2006 9:35 pm

Kaboem! schreef:En hij lijkt geen steek vooruitgegaan in die jaren. :sad:
Ik vind Stekelenburg dit jaar anders heel behoorlijk keepen. Die bal bij de 2e goal van AZ had hij natuurlijk klem moeten hebben maar ik vind hem wel sterker dan vorig jaar.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » zo dec 10, 2006 9:44 pm

Demosthenes schreef:
Je ziet hem op de beelden 3 meter van de situatie staan en er duidelijk naar kijken. De enige reden dat hij het niet gezien kan hebben, is als hij blind is.
Met die laatste opmerking kan ik leven :D

Het probleem is dat de overtreding op De Mul (De Cler probeert van achteren de achillespezen van De Mul te splitsen) niet op tv is geweest en de scheidsrechter daar geen vragen over krijgt.

De discussie zal nu alleen nog maar gaan over de overtreding van KJH, niemand praat meer over twee benen vooruit naar Emanuelson (met de noppen vooruit zei gullit) waarbij de bal en twee benen vol werden geraakt.

Niemand praat over obdam die KJH over de zijlijn schopt.

De kijker krijgt zo een aardig beeld van Ajax! :nooo: In andere wedstrijden gebeuren die overtredingen ook, wel eens die buys gezien, maar daar hoor je hugo borst niet over. Krijgen de media de schuld? Niet van de mogelijke overtredingen, wel van de selectie. Zo wacht ik nog steeds op de beelden die laten zien hoe Ryan Babel werd geraakt (in het stadion heb ik het wel gezien, maar niet in de samenvatting)

Blinde scheidsrechters? Oordopjes hebben ze al, oogkleppen ondertussen ook, vrees ik.
Vorige keer had Van Hanegem kritiek op Talpa want ze zouden 'pro-Ajax' zijn en overtredingen van Ajacieden bewust niet laten zien in de samenvattingen. Het leek vanavond wel of Talpa het tegendeel wilde bewijzen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 10, 2006 9:49 pm

Ach ja, soms heb je geluk en komt het niet op tv en soms heb je pech. Als de spelers zich nou gewoon eens fatsoenlijk gedragen dan hoeven we daar niet over in te zitten.

Het lijkt nu met het geval Huntelaar wel alsof Braamhaar en Talpa de schuldigen zijn maar volgens mij was het toch echt Klaas Jan zelf die doorging op Cziommer.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » zo dec 10, 2006 10:06 pm

Marillion schreef:Ach ja, soms heb je geluk en komt het niet op tv en soms heb je pech. Als de spelers zich nou gewoon eens fatsoenlijk gedragen dan hoeven we daar niet over in te zitten.

Het lijkt nu met het geval Huntelaar wel alsof Braamhaar en Talpa de schuldigen zijn maar volgens mij was het toch echt Klaas Jan zelf die doorging op Cziommer.
Ja, het was een domme aktie van Huntelaar, dat staat buiten kijf. Ik moet wel zeggen dat die Cziommer irritant was, hij had daar niks te zoeken. Wat dat betreft mogen ze van mij die regel wel invoeren dat de tegenstander na een fluitsignaal van de scheids de bal niet meer mag aanraken. Maar de reaktie van Huntelaar is niet goed te praten natuurlijk.

De spelers moeten zich gedragen uiteraard, maar zolang de scheidsrechter discutabele beslissingen neemt zal je daar altijd discussies achteraf over hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 10:07 pm

Als Talpa scherprechter wil spelen (KJH rood wil aansmeren), moet men alle dubieuze situaties laten zien. Dus ook de overtreding op De Mul en de noodrem van Obdam tov KJH. Sowieso valt de schop van KJH beter te begrijpen als je ziet wat hij allemaal te verduren heeft gehad, al moet hij zich beheersen. Hij zit al weken tegen rood aan, hij lijkt Zlatan wel! :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » zo dec 10, 2006 10:09 pm

Volgens mij gaf Braamhaar net aan dat ie het NIET heeft gezien .. dus ... aanklager ?.
Hmm, misschien heb je toch een punt. Bij mij kwam het commentaar van Braamhaar op die manier over dat hij het WEL heeft gezien maar verkeerd had ingeschat. Heb eigenlijk niet begrepen of gehoord dat hij zij dat hij het niet gezien had.

Mocht dit wel het geval zijn mag hij wel naar een opticien, had staat er notabene op 3 meter vandaan...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » zo dec 10, 2006 10:18 pm

De overtreding van De Cler op De Mul werd net wel getoond op Talpa bij Humberto Tan... Frits Barend vond het ook een rode kaart. (voor wat het waard is)

GangstaRiB
Berichten: 16905
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 10, 2006 10:24 pm

Arwin schreef:Je kan niet anders dan frustratie hebben over de scheidsrechter natuurlijk na deze wedstrijd. Niet dat hij nou tegen Ajax zal zijn, maar hij fluit gewoon dramatisch.

En het is een grote, gore leugenaar. Dat hij zonder blozen voor de camera durft te beweren dat hij de actie van KJH niet gezien heeft. Dat is dus alleen maar bedoeld om hem te kunnen schorsen, maar voor deze opmerking zouden ze Braamhaar moeten schorsen. Je ziet hem op de beelden 3 meter van de situatie staan en er duidelijk naar kijken. De enige reden dat hij het niet gezien kan hebben, is als hij blind is.

Verder heeft Ajax wel goed gespeeld vind ik. Jammer dat de 1-1 uit zo'n rot situatie valt. Het was een duidelijke overtreding op Emanuelson, maar Ajax moet als er dan doorgevoetbald wordt, ook beter opletten. Wat Grygera aan het doen was bij Arveladze?

Knap dat Ajax nog terugkwam in de wedstrijd, daar zag het even niet naar uit. De Cler had direct rood moeten hebben, Opdam een duidelijke tweede gele kaart.

Vond de overtreding van Huntelaar overigens wel meevallen, in het stadion had ik het idee dat hij hem per ongeluk zo raakte omdat hij de bal snel wilde blokken omdat Cziommer die vast wilde houden om het tempo eruit te halen. Op de TV beelden ziet het er helaas uit als een rake overtreding, als Braamhaar dan ook nog eens durft te beweren dat hij het niet gezien heeft, zal het wel de zoveelste schorsing worden, met Vitesse uit en Roda
thuis voor de deur.

AZ vond ik erg tegenvallen. Ze speelden echt gewoon anti voetbal, had ik niet verwacht. Waterreus was daar helemaal irritant in, die had al in de tweede minuut geel kunnen krijgen voor tijdrekken.
Ik had ook niet het idee dat AZ de wedstrijd wel even zou kantelen als dat moment bij de 1-1 niet had voorgevallen.

Al met al heb ik me nog wel aardig vermaakt vanmiddag, dat PSV kampioen wordt, had ik toch al verwerkt. We moeten zorgen dat we die kut play offs maar weer winnen.
AZ heeft voor de rest van Nederland een bijna niet te kloppen ploeg. Alleen grote clubs, zoals Ajax, feyenoord en psv raken niet snel onder de indruk van het leuke getik. Het is daarom ook pijnlijk om te zien dat juist Ajax weer punten laat liggen, terwijl feyenoord in die twijfelachtige vorm wél weet te winnen.

Overtreding ja of nee, Schaamhaar een drama ja of nee. Het kampioenschap raakt met de week meer uit zicht. We moeten een keer naar onszelf gaan kijken. Sneijder én Perez die door stommiteiten geschrorst worden terwijl er belangrijke wedstrijden op stapel staan. Dat is pas onprofessioneel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 10:53 pm

Ja, en KJH wacht waarschijnlijk ook een schorsing. :sad:

De uitslag van vandaag was 'normaal', kan gebeuren. Verliezen van Sparta, dát is een probleem.
Het stinkt aan alle kanten!

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » zo dec 10, 2006 10:56 pm

Borst van Studio Voetbal (jaja) zegt dat een schorsing is uitgesloten, omdat de scheidsrechter het heeft geconstateerd en het geen kaart vond.
Dus Hunt w8 geen schorsing, al moet hij zich wel beheersen idd. Vind trouwens wel dat hij erg goed speelde vandaag!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo dec 10, 2006 10:59 pm

Columbus schreef: Hmm, misschien heb je toch een punt. Bij mij kwam het commentaar van Braamhaar op die manier over dat hij het WEL heeft gezien maar verkeerd had ingeschat. Heb eigenlijk niet begrepen of gehoord dat hij zij dat hij het niet gezien had.
Bij de uitzending op Talpa van 19:00 uur waren dat inderdaad zijn woorden. Hij had het op het veld wel gezien, maar toen hij de beelden op tv terugzag, moest hij toegeven dat hij een verkeerde inschatting had gemaakt. Hij had het zelfs over een "duidelijke rode kaart".

Ik heb in die uitzending niets over wel of niet gezien gehoord.

Het zal er dus wel op uitdraaien wat Braamhaar in zijn rapport heeft gezet. Als hij aangeeft dat hij gezien de beelden een verkeerde beslissing genomen heeft zit het risico van een schorsing er in.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 11:01 pm

Vossie schreef: Dus Hunt w8 geen schorsing, al moet hij zich wel beheersen idd. Vind trouwens wel dat hij erg goed speelde vandaag!
Als hij een speler doelbewust tegen zijn knie schopt, mag hij van mij een schorsing krijgen. Dat past een Ajacied niet.

Iets anders: Shota juichte niet bij zijn gelijkmaker, en ging meteen na het laatste fluitsignaal op zoek naar de Ajax-supporters. Eens een Ajacied, altijd een Ajacied! :xyxthumbs:

Ik weet niet of deze link al geplaatst is, geen zin om tien pagina's terug te lezen, maar hier zijn een beelden te zien van een paar beslissende situaties.
Laatst gewijzigd door joey op zo dec 10, 2006 11:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 11:04 pm

Ik vond Huntelaar ook weer eens goed spelen. Altijd aanspeelbaar, balvast, soms aardig in de combinatie en ook nog eens een mooi doelpunt. :yes:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 10, 2006 11:05 pm

joey schreef: De uitslag van vandaag was 'normaal', kan gebeuren. Verliezen van Sparta, dát is een probleem.
Maar toch.. we winnen thuis niet van AZ en Twente en Fnoord wel van allebei, het zijn toch 4 punten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo dec 10, 2006 11:06 pm

Jesse schreef:Ik vond Huntelaar ook weer eens goed spelen. Altijd aanspeelbaar, balvast, soms aardig in de combinatie en ook nog eens een mooi doelpunt. :yes:
Kuch.. overtreding voor het doelpunt...kuch...

@BZ: maar wij winnen weer in de Kuip. ;)
Laatst gewijzigd door joey op zo dec 10, 2006 11:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 10, 2006 11:06 pm

Borst vertelde in Studio Voetbal dat ie het had nagevragen en KJH niet geschorst gaat worden, voor wat het waard is ...
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 10, 2006 11:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo dec 10, 2006 11:07 pm

Ja, het is pijnlijk. Maar vooral wedstrijden als tegen Sparta, Twente en Roda zijn pijnlijk. Dit valt wel mee.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7389
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo dec 10, 2006 11:12 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef:
Maar toch.. we winnen thuis niet van AZ en Twente en Fnoord wel van allebei, het zijn toch 4 punten.
Vind ik ook. Ajax moet behoudens tegen PSV van iedereen winnen thuis. Anders doe je niet mee om het kampioenschap. Uit kan je weleens verliezen. Met 4 punten achterstand was de schade nog te overzien.

Plaats reactie