Vitesse - Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 6:21 pm

Mwah, daar heeft Emanuelson toch te veel goede wedstrijden achter elkaar voor gespeeld. Ook dit jaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » zo dec 24, 2006 6:21 pm

Scherrer schreef:
Jinne schreef:Alsof het nog goed komt met Maduro. Absolute bagger die jongen, maar zelfde geldt ook voor de Spanjaarden. Snel weer lozen die jongens.
Het gaat niet om Maduro, maar om het totaalbeeld. Een trainer die zijn spelers (in dit geval dus niet alleen Maduro, maar ook Emanuelson en Babel) in het openbaar zó fel afvalt, gaat niet de goede kant op. Dit lezen spelers ook. En het zijn mannetjes met mega-ego's, vinden zichzelf het einde. Ik vraag me af hoe ze die kritiek oppakken, ik vrees voor het ergste.

Overigens lijkt Emanuelson aan het Nigel-de-Jong-syndroom te lijden. Na elke goede wedstrijd volgen er drie waar hij volledig naast zijn schoenen loopt en met een arrogantie speelt waar een Sneijder zich nog kapot van schrikt.
Dat snap ik ook wel, heb het alleen al langer gehad met Maduro. Overal waar ik kom noemt iedereen hem al de slak. In de kroeg was er ook het gevoel toen hij er in kwam, van ooh jee, kan nog fout gaan nu.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 19086
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » zo dec 24, 2006 6:28 pm

Jullie zitten met zijn allen te mekkeren op Ajax, maar ik moet zeggen dat Vitesse dit seizoen alleen tegen PSV zo goed gevoetbald heeft als vandaag in de tweede helft. In de eerste helft was De Mul vaak gevaarlijk doordat Fränkel al aan zijn winterslaap was begonnen. In de tweede helft speelde vooral Lazovic magistraal... :worshippy:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 24, 2006 6:32 pm

Ik las op teletekst (jaja Good, een echte teletekst supporter :bis: ) dat ten Cate voor morgen een straftraining heeft ingelast. De volgende alinea in dit bericht was boeiend. Er stond namelijk dat een aantal spelers de straf acceptabel vonden en een aantal spelers het een onacceptabele straf vonden. Ben benieuwd wat dat betekent
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 6:33 pm

Ach, ze kunnen moeilijk zeggen dat ze het niet verdiend hebben. Een beetje karakter tonen mag wel een keer.

Hoe zou het bos er nu uit zien?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo dec 24, 2006 6:36 pm

Ik stond nogal te kijken van de opmerking van sommigen (blijkbaar, ik weet niet hoe betrouwbaar teletekst van RTV NH is) dat dat onacceptabel is.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 6:37 pm

Ik vind het ook wel een beetje raar klinken. Het lijkt me dat als je weet dat sommige spelers de straf onacceptabel vinden je ook weet welke spelers dat zijn.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo dec 24, 2006 6:41 pm

Erg kut is dit weer. Het enige wat je kan hopen is dat er wordt ingezien dat dit Ajax toch nog kwaliteit mist en dat er doorgeselecteerd word. Het is alleen de vraag of Ajax dan de juiste middelen/mensen heeft om de selectie kwalitief te kunnen versterken.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10435
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo dec 24, 2006 6:50 pm

Scherrer schreef:
Jinne schreef:Alsof het nog goed komt met Maduro. Absolute bagger die jongen, maar zelfde geldt ook voor de Spanjaarden. Snel weer lozen die jongens.
Het gaat niet om Maduro, maar om het totaalbeeld. Een trainer die zijn spelers (in dit geval dus niet alleen Maduro, maar ook Emanuelson en Babel) in het openbaar zó fel afvalt, gaat niet de goede kant op. Dit lezen spelers ook. En het zijn mannetjes met mega-ego's, vinden zichzelf het einde. Ik vraag me af hoe ze die kritiek oppakken, ik vrees voor het ergste.
Wie deed dag nog meer? het openlijk afkraken... Juist exit ondertussen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » zo dec 24, 2006 7:18 pm

brigade zuid schreef:Wat doen ze bij AJAX eigenlijk in de rust?
Dan sturen ze een SMSje naar hun zaakwaarnemer:
product van de wereldberoemde Ajax jeugdopleiding schreef:Eey zaakman hoe zit ie met die engelse/duitse/spaanse middemotr die iemand zoekt voor 3miljoen/jaar de reservebank warm te houden? 'kzal in 2e helft rustig aan doen geen blesureshit. Laterz! Miskend Talentje
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 24, 2006 7:22 pm

Ik schrok al toen we zo snel op voorsprong kwamen. Normaal gesproken komen we niet zo scherp uit de kleedkamer. Maar helaas werd dat in de 2e helft ruimschoots 'goed gemaakt'. Wat een drama zeg, die 2e helft.

Ik mis bij deze groep gewoon de echte wil om te winnen. Alleen onze veteraan Jaap Stam heeft dat in zich. Te gek voor woorden maar ik kan er niets anders van maken. Als je op zo'n manier punten verspeeld zit het gewoon mentaal niet goed. Wat een slappe zooi.

Dit was overigens ook de laatste keer dat ik in het uitvak van dat klotestadion heb gezeten. Je ziet er gewoon geen flikker. Alhoewel ik moet bekenen dat dat in de 2e helft niet zo erg was..... :nooo:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 7:38 pm

Lucas schreef:Ik las op teletekst (jaja Good, een echte teletekst supporter :bis: ) dat ten Cate voor morgen een straftraining heeft ingelast. De volgende alinea in dit bericht was boeiend. Er stond namelijk dat een aantal spelers de straf acceptabel vonden en een aantal spelers het een onacceptabele straf vonden. Ben benieuwd wat dat betekent
Dit geloof je godverdomme toch niet. Zoals ik eerder al zei, ik begin gewoon weer een soort afkeer te krijgen tegen ons eigen team. Heeft iemand anders dat hier ook?
Bertje schreef:Mwah, daar heeft Emanuelson toch te veel goede wedstrijden achter elkaar voor gespeeld. Ook dit jaar.
Maar ook een aantal hele slechte. En bijna iedere wedstrijd lag het aan gemakzucht. Dan stond hij dingen op het veld te doen die hij normaal gesproken nooit zo doen. Dat zo'n journalist hem van de week dan vraagt wanneer hij Europees voetballer van het jaar wordt. Daar kan ik me dus echt kapot aan ergeren.

Het lijkt me duidelijk dat het over en uit is met Maduro. Ten Cate ziet in dat deze selectie wederom zwaar tekort komt op een aantal gebieden. Met name op het mentale vlak. Er is geen plek voor Maduro bij Ajax. Zoals er wel meer spelers zijn die weg mogen/moeten.

Het probleem is alleen dat Ajax echt geen rooie cent meer te makken lijkt te hebben, vanwege het mislopen van de CL. Dus zullen we nog wel vaker dit soort wedstrijden mee gaan maken, dit seizoen.
Jinne schreef:Alsof het nog goed komt met Maduro. Absolute bagger die jongen, maar zelfde geldt ook voor de Spanjaarden. Snel weer lozen die jongens.
Gabri speelde vandaag overigens goed tot z'n domme rode kaart, in mijn ogen. Maar inderdaad, hij heeft m'n verwachtingen na een aantal goede wedstrijden helemaal waar gemaakt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 24, 2006 7:46 pm

De beelden maken me niet vrolijker. Vermaelen (2x), Emanuelson en Grygera staan te schutteren als een stel amateurs.

GangstaRiB
Berichten: 16906
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 24, 2006 7:50 pm

Ik vind Vermaelen al het hele seizoen een zenuwenpees die constant blunders maakt. Die gast maakt echt geen progressie.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo dec 24, 2006 7:55 pm

de spelers die dit soort kritiek vervelend vinden, zijn ook de spelers die we snel moeten lozen. En als onze academy alleen dit soort verwende, arrogant ventjes kunnen voortbrengen, dan moet die snel op de helling!

overigens hou je in de VS altijd je kritiek intern. Daar is ook veel voor te zeggen.

GangstaRiB
Berichten: 16906
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo dec 24, 2006 7:57 pm

Jansma schreef:de spelers die dit soort kritiek vervelend vinden, zijn ook de spelers die we snel moeten lozen. En als onze academy alleen dit soort verwende, arrogant ventjes kunnen voortbrengen, dan moet die snel op de helling!

overigens hou je in de VS altijd je kritiek intern. Daar is ook veel voor te zeggen.
In de sport? Dacht het niet hoor. Als een quarterback faalt, dan hoort hij het van alle kanten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo dec 24, 2006 7:58 pm

Goh, Jan van Halst snapt dus wel hoe het moet. Jammer dat ie het destijds bij Ajax alleen ook niet in de praktijk kon brengen.

De tegendoelpunten zijn werkelijk een foutenfestival aan de kant van Ajax. Niet te geloven zeg, het doet pijn aan mijn ogen. Snel de kroeg in nu....

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 24, 2006 8:00 pm

Als je goed tussen de regels door luistert, Joey schijnt daar goed in te zijn, zegt HtC eigenlijk dat het hem niet gaat lukken om van deze selectie iets te maken ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo dec 24, 2006 8:02 pm

Marillion schreef:Goh, Jan van Halst snapt dus wel hoe het moet. Jammer dat ie het destijds bij Ajax alleen ook niet in de praktijk kon brengen.

De tegendoelpunten zijn werkelijk een foutenfestival aan de kant van Ajax. Niet te geloven zeg, het doet pijn aan mijn ogen. Snel de kroeg in nu....
Vooruit hier nog eentje dan: Had je van Halst toentertijd niet gehad was je geen kampioen geworden ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo dec 24, 2006 8:07 pm

Toen die 0-3 dregide te vallen ben ik gaan squashen. Dit zat immers in de pocket. Tijdens mijn potje toch maar even de teletekst aangezet waar ik een 4-2 eindstand op vernam. Ben er goed ziek van kan ik je vertellen, zeg.

Ik kan er maar niet aan wennen dat we wéér net zo bagger zijn als andere jaren.

Gebruikersavatar
Deli
Berichten: 587
Lid geworden op: do dec 29, 2005 11:27 pm
Contacteer:

Bericht door Deli » zo dec 24, 2006 8:11 pm

Tja...en wie maakt er dan wel progressie bij Ajax?
Stelletje omhooggevallen verwende prutspelertjes...

Vermaelen, Maduro, Lindenbergh, Roger, Rosenberg, Rosales....en dan de nieuweren die volgens mij snel door het Ajax-virus gegrepen worden. Het 'we-kunnen-alles-zo-goed' virus.

Ongelofelijk en Ajax onwaardig....
Derde worden is het hoogst haalbare. AZ haal je nooit en te nimmer in..
Het zal nog een hele klus worden om dat 'tweede-keus' team uit Rotterdam voor je te houden...

Wat een deceptie weer...
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo dec 24, 2006 8:12 pm

Thomas schreef: Dit geloof je godverdomme toch niet. Zoals ik eerder al zei, ik begin gewoon weer een soort afkeer te krijgen tegen ons eigen team. Heeft iemand anders dat hier ook?
Af en toe wel idd. Vorig jaar had ik dat heel erg en nu begint het ook weer te komen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 8:15 pm

Ogararu was overigens weer eens de ergste. Die werd bij zo'n beetje elk doelpunt voor schut gezet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo dec 24, 2006 8:16 pm

De eerste en tweede goal waren in mijn ogen identiek. Als Ogararu schuld had bij de tweede, had Emanuelson ook schuld bij de eerste en vice versa. Bij de tweede goal gaat Emanuelson sowieso in de fout.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo dec 24, 2006 8:19 pm

Kijk het maar na. Ik heb net de samenvatting weer gezien. Om te janken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie