Voorbereiding op het seizoen 2007-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 15, 2007 11:37 am

Kennedy maakt uitstekende indruk

Kennedy Bakircioglu heeft in de eerste oefenwedstrijd al een gooi gedaan naar de positie van spelverdeler. De aankoop stal de show met twee doelpunten in de 0-4 zege op VVSB.

Zijn entree was imponerend. Met een aantal slimme passes en twee zuivere doelpunten deed Kennedy het fantastisch als nummer tien. Dat terwijl nu net Sneijder het middelpunt is vanwege een transfer. De Utrechter is normaal gesproken 'de tien', maar heeft er een geduchte concurrent bij.

Ajax speelde geen sterke wedstrijd. De Afrikanen Doutie en Fanteni lieten een aardige indruk achter. Met name de laatste, Fanteni, toonde over techniek en snelheid te beschikken. Doutie profileerde zich als een slimme voetballer.

Bij rust stond het 3-0 voor na doelpunten van Kennedy (2x), Fanteni. Na rust bepaalde Mitea de eindstand op 4-0.

Minpunt was het uitvallen van Jan Vertonghen. Trainer Henk Ten Cate liet de stagairs Colin, Doutie en Fanteni vanaf het begin spelen.

Opstelling Ajax:
Dennis Gentenaar; Jurgen Colin, John Heitinga, Jaap Stam, Urby Emanuelson; Kennedy Bakircioglü, Edgar Davids, Gabrí; Nicolae Mitea, Thembinkosi Terror Fanteni, Sameegh Doutie.

Na rust kwamen Stekelenburg, Huntelaar, Sneijder, Delorge, Vertonghen, Ogararu, Sarpong en Anita binnen de lijnen.
AS


HtC zei ook dat de spelers geen opdrachten hadden meegekregen. Eerst maar eens ritme opdoen. Niet teveel waarde aan hechten dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » zo jul 15, 2007 11:41 am

Juist, resultaten in oefenpotjes zijn meaningless. Al verliezen ze elke pot in de oefenperiode, voorronde CL dan moeten ze er staan, de rest is voor de trainer om de voor die dag beste opstelling te bepalen.
YNWA

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 15, 2007 1:39 pm

Vooral de oefenpotjes tegen amateurs zeggen me vrijwel niets. Ritme opdoen en wellicht aantonen hongerig te zijn is het enige dat voor de spelers telt.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jul 15, 2007 4:25 pm

Maandag avond spelen we tegen GFC, een derde klasser. Dit viel mij op wat stond onder een foto van die selectie op Ajax.nl:
De selectie van GFC handhaafde zich afgelopen seizoen nipt in de derde klasse.
Als dat niet minstens 15-0 wordt..

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo jul 15, 2007 5:22 pm

Daniel_vT schreef:Maandag avond spelen we tegen GFC, een derde klasser. Dit viel mij op wat stond onder een foto van die selectie op Ajax.nl:
De selectie van GFC handhaafde zich afgelopen seizoen nipt in de derde klasse.
Als dat niet minstens 15-0 wordt..
..Dan maakt dat bar weinig uit en is dit in het geheel geen maatstaf voor het gene wat we dit seizoen kunnen verwachten qua voetbal.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo jul 15, 2007 5:35 pm

Joeska schreef:
Daniel_vT schreef:Maandag avond spelen we tegen GFC, een derde klasser. Dit viel mij op wat stond onder een foto van die selectie op Ajax.nl:
De selectie van GFC handhaafde zich afgelopen seizoen nipt in de derde klasse.
Als dat niet minstens 15-0 wordt..
..Dan maakt dat bar weinig uit en is dit in het geheel geen maatstaf voor het gene wat we dit seizoen kunnen verwachten qua voetbal.
Zeg ik dat dan?

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » zo jul 15, 2007 5:45 pm

Daniel_vT schreef:
Joeska schreef:
Daniel_vT schreef:Maandag avond spelen we tegen GFC, een derde klasser. Dit viel mij op wat stond onder een foto van die selectie op Ajax.nl:
Als dat niet minstens 15-0 wordt..
..Dan maakt dat bar weinig uit en is dit in het geheel geen maatstaf voor het gene wat we dit seizoen kunnen verwachten qua voetbal.
Zeg ik dat dan?
Nee, die was meer voor het geval dat :neutral.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 16, 2007 10:34 am

Amsterdam, 16 jul 2007

De ochtendtraining van Ajax is vanwege de weeromstandigheden vroegtijdig afgebroken. De Ajacieden keren vandaag ook niet meer terug op het trainingsveld naast de Amsterdam ArenA.

De selectie van Ajax reist vanmiddag af naar De Lutte voor een zesdaags trainingskamp. De ploeg speelt vanavond om 19.30 in Goor een oefenwedstrijd tegen de amateurs GFC.

Ook de eerste training van Jong Ajax is afgebroken. De selectie van Adrie Koster en Aron Winter heeft de oefensessie vervolgt in het krachthonk van de Toekomst. Vanmiddag (14.30) hoopt Jong Ajax wel weer buiten te trainen.
ajax.nl

Verbaast me niets. Het dondert en bliksemt hier al de hele ochtend.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 16, 2007 11:33 am

Weet iemand of de wedstrijd van GFC - Ajax ergens te volgen is?

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » ma jul 16, 2007 1:08 pm

Van de knvb-site:

GFC-trainer Alte Relker: ,,Aanvallers stel ik niet op tegen Ajax. Als ik 4-3-3 ga spelen, kan ik net zo goed binnen blijven.”

Derdeklasser GFC uit Goor krijgt maandag bezoek van het 'grote' Ajax. De Amsterdamse grootmacht speelt een oefenwedstrijd op Sportpark Heeckeren ter ere van het honderdjarige jubileum van de Goorse voetbalvereniging.

Strijdplan

Alte Relker, trainer van de thuisploeg, heeft zijn strijdplan al klaar. ,,Ik denk dat ik maar met twee rijen van vijf ga spelen. Vijf verdedigers en daarvoor een blok van vijf middenvelders. Aanvallers stel ik niet op tegen Ajax. Die komen toch niet aan de bal. Ik verwacht niet dat er maandagavond iemand bij Jaap Stam in de buurt gaat komen.”

De coach zag de Amsterdamse ploeg ooit live spelen en heeft daar slechte herinneringen aan overgehouden. ,,Ik heb Ajax een paar jaar geleden zien spelen tegen een ander regionaal team. Binnen mum van tijd stonden ze al 7-0 voor. Daar heb ik geen trek in. Daarom kies ik voor een verdedigende tactiek. Als ik 4-3-3 ga spelen, kan ik net zo goed binnen blijven.”

Wat hebben deze wedstrijden dan nog voor zin? :1evil.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jul 16, 2007 1:10 pm

Wedstrijdritme is van belang. Verder gaat men zien of men elkaar al weet te vinden in de kleine ruimte. Neemt niet weg dat zulke potjes vooral bezigheidstherapie zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 16, 2007 1:20 pm

Lekker als je een ploeg treft vol schoppers die willen laten zien dat ze de vedetten van Ajax durven aan te pakken. Met tien man verdedigen, pffff.... :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » ma jul 16, 2007 1:52 pm

Altijd gedacht dat Ajax, Feyenoord of PSV niet 'zomaar' op bezoek komt. Naast dat je een flink bedrag betalen moet had ik het idee dat tegenstanders op minimaal eerste klasse niveau moet spelen.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma jul 16, 2007 2:17 pm

De voorste linie van zo'n amateurteam gaat toch aanvallen. Wie wil er nu niet tegen Ajax scoren...? Dan kan de coach vooraf roepen wat-ie wil.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma jul 16, 2007 2:17 pm

LouisXIV & co schreef:De voorste linie van zo'n amateurteam gaat toch aanvallen. Wie wil er nu niet tegen Ajax scoren...? Dan kan de coach vooraf roepen wat-ie wil.
Welke voorste linie? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Leon
Berichten: 497
Lid geworden op: za apr 10, 2004 9:07 am

Bericht door Leon » ma jul 16, 2007 2:20 pm

De beste man wil zn voorhoede niet eens opstellen... :confused.gif:
Eén club. Eén stad. Ajax Amsterdam.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 16, 2007 6:37 pm

Vraag me af of er gespeeld kan worden. Ik weet niet hoe het daar is, maar hier is het inmiddels NOODWEER.
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma jul 16, 2007 6:54 pm

Blijkbaar 0-3

Huntelaar
Davids
Sneijder

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » ma jul 16, 2007 6:56 pm

Wordt het ook op de radio uitgezonden dat iemand weet?
Op naar de vierde ster!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma jul 16, 2007 7:03 pm

Geloof het niet.

Wedstrijd is min of meer te volgen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jul 16, 2007 7:04 pm

Tussenstand GFC-Ajax: 0 - 6

0 - 1 Huntelaar
0 - 2 Davids
0 - 3 Sneijder
0 - 4 Mitea
0 - 5 Sneijder
0 - 6 Sneijder


Opstelling Ajax:
Heijblok, Emanuelson, Colin, Heitinga, Ogararu, Davids, Sneijder, Gabri, Mitea, Huntelaar, Kennedy.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jul 16, 2007 7:12 pm

Toppie schreef:Tussenstand GFC-Ajax: 0 - 6

0 - 1 Huntelaar
0 - 2 Davids
0 - 3 Sneijder
0 - 4 Mitea
0 - 5 Sneijder
0 - 6 Sneijder


Opstelling Ajax:
Heijblok, Emanuelson, Colin, Heitinga, Ogararu, Davids, Sneijder, Gabri, Mitea, Huntelaar, Kennedy.

Zitten er mensen van Real en Valencia op de kleine tribune :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jul 16, 2007 7:30 pm

Opstelling Ajax:2E HELFT
Heijblok, Emanuelson, Colin, Heitinga, Ogararu, Davids, Sneijder, Gabri, Mitea (blessure, gewisseld voor Sarpong), Huntelaar, Kennedy.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 16, 2007 7:34 pm

Ajax is druk bezig met alternatieven voor de vleugels. Multifunctionele spelers, spelers op proef, nieuwe kansen voor Mitea, Sarpong wordt er uitgeprobeerd.

Dat laatst vind ik een interessante proef. Ik ben benieuwd.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » ma jul 16, 2007 7:34 pm

Toppie schreef:Opstelling Ajax:2E HELFT
Heijblok, Emanuelson, Colin, Heitinga, Ogararu, Davids, Sneijder, Gabri, Mitea (blessure, gewisseld voor Sarpong), Huntelaar, Kennedy.
Ziet eruit als een serieuze opstelling.

Plaats reactie