Ajax - Roda JC 4-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo nov 04, 2007 4:49 pm

Peter schreef:Opvallend is het wel dat Bakircioglu geen speelminuten heeft gekregen.
Inderdaad wel vreemd en misschien een beetje beangstigend toch ook een beetje. Ik wil nu niet al te negatief overkomen maar gaat het nu niet weer een beetje de kant op van Ajax jeugd... Er stonden er vandaag 8 in.

Naast ogararu bracht een Siem de Jong weinig tot niks vandaag dus kan iemand mij ff bij praten over het feit waarom hij deze 90 min. blijft staan
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo nov 04, 2007 4:50 pm

En weer numero UNO...toch netjes, nietwaar! :onfire.gif: :tifoajax.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 4:52 pm

Ach, dit middenveld is gewoon een maatje te klein.En een beetje langzaam, stonden ook weer op ruime afstand te dekken.Maar de voorhoede compenseert die minpunten tot nu toe.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo nov 04, 2007 4:53 pm

WP_LeGeNd schreef:het was wel een vermakelijke wedstrijd zeg... alleen heb ik die goal van luque gemist, heeft iemand een gifje ofzoiets?
http://www.ajaxlinks.nl/goals.php?id=143

Fijne intikker van de goed spelende Luque.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 4:55 pm

Huntelaar: misschien moet ander de penalties nemen
Klaas-Jan Huntelaar mistte in de slotfase een unieke kans om Ajax op veilige voorsprong te brengen. Hij mistte een penalty. Dat was al de vijfde keer in acht penalties die hij voor Ajax naam. "Misschien moet iemand anders 'm voortaan maar nemen", aldus Huntelaar voor de camera van Tele2.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo nov 04, 2007 4:56 pm

Voetske schreef:
Huntelaar: misschien moet ander de penalties nemen
Klaas-Jan Huntelaar mistte in de slotfase een unieke kans om Ajax op veilige voorsprong te brengen. Hij mistte een penalty. Dat was al de vijfde keer in acht penalties die hij voor Ajax naam. "Misschien moet iemand anders 'm voortaan maar nemen", aldus Huntelaar voor de camera van Tele2.
Maar hij zei ook dat-ie dat op 't moment zelf wel bekeek...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 5:13 pm

Voetske schreef:Ach, dit middenveld is gewoon een maatje te klein.En een beetje langzaam, stonden ook weer op ruime afstand te dekken.Maar de voorhoede compenseert die minpunten tot nu toe.
Door kansen te verprutsen en egoistisch te spelen, bedoel je? Huntelaar is een beetje traag van begrip, ik wist al voordat ie naar Ajax kwam dat hij geen penalties kan nemen.


Hoe dan ook, blij met de overwinning, maar de manier waarop behaagt me niet.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo nov 04, 2007 5:22 pm

Want? Er werd met met vlagen uitstekend gespeeld.

GangstaRiB
Berichten: 16876
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 04, 2007 5:24 pm

Wanneer gaat Ogararu een keer voorzetten blokkeren???? Godallemachtig, wat zit ik me te ergeren aan die gozer.

Verder: leuke wedstrijd en Ajax verdiend gewonnen. Vond dat er wel een beetje teveel jeugd in liep, want de wedstrijd was na de 3-2 nog niet gespeeld. Maar goed, ze hebben zich goed gehouden.

Adrie heeft het op de rit! :headbang.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 5:37 pm

GangstaRiB schreef: Vond dat er wel een beetje teveel jeugd in liep, want de wedstrijd was na de 3-2 nog niet gespeeld. Maar goed, ze hebben zich goed gehouden.
Schilder-VDH was een prima wissel, want Schilder speelde niet zo best. Ik denk niet dat Koster de showboat uit wilde hangen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23026
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 04, 2007 5:48 pm

Gelukkig met de 4-2 overwinning maar voor hetzelfde geld zou het ook 3-3 geworden kunnen zijn. En dan praat je natuurlijk heel anders. Dan heb je het over de gemiste kansen van Suarez en Huntelaar, de vele jeugdige talenten en het ontbreken van ervaring. Ik hoop ook snel op de terugkomst van Kennedy, Davids en Gabri. En zelfs Vermaelen en Urby zijn in dit team ervaren jongens. Het is daarentegen wel een luxe dat je zoveel talent hebt om blessures op te vangen. Ajax lijkt weer op de weg terug. Is er nog niet maar ik zie het wel weer zonnig tegemoet!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 04, 2007 6:20 pm

Het wedstrijdbeeld deed geen recht aan de uitslag. Ajax had het in de 2de helft moeten afmaken. Maar goed, vraag me ook af of de meesten hier wel dezelfde wedstrijd als ik heb gezien? Luque die prachtige ballen gaf, tackles maakte en mee terugverdedigde!

En ja voetske, het middenveld was vanmiddag nog een maatje te klein. Ook niet gek met op een gegeven moment 2 A junioren. Zeker ook positief dat Ajax na de 3-2 vooruit bleef voetballen. Roda heeft de 2de helft een paar keer gecounterd en meer ook niet.

Aan de reacties van het publiek te merken was het ook een alleraardigste wedstrijd, en zullen al die 40.000+ toeschouwers het verkeerd hebben gezien?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23026
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 04, 2007 6:22 pm

Het was zeker een alleraardigste wedstrijd en het was mooi te zien dat onze jeugdspelers niet bang waren in de duels en er ook gewoon vol ingingen maar wel probeerden te voetballen. Luque deed de 2de helft veel meer in defensieve zin dan de 1ste helft. Maar hij kan nog beter volgens mij!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 6:47 pm

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Ach, dit middenveld is gewoon een maatje te klein.En een beetje langzaam, stonden ook weer op ruime afstand te dekken.Maar de voorhoede compenseert die minpunten tot nu toe.
Door kansen te verprutsen en egoistisch te spelen, bedoel je? Huntelaar is een beetje traag van begrip, ik wist al voordat ie naar Ajax kwam dat hij geen penalties kan nemen.


Hoe dan ook, blij met de overwinning, maar de manier waarop behaagt me niet.
Ik zag vandaag voor het eerst bij Suarez de intentie om de vrije man aan te spelen, jammer dat ie dat verzuimde op Huntelaar ( bij 3 - 2 ) ( wat ie wel deed bij Luque ) en zelf de bal de tweede ring in schoot.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 04, 2007 6:50 pm

Voetske schreef:Ik zag vandaag voor het eerst bij Suarez de intentie om de vrije man aan te spelen, jammer dat ie dat verzuimde op Huntelaar ( bij 3 - 2 ) ( wat ie wel deed bij Luque ) en zelf de bal de tweede ring in schoot.
Volgens mij twijfelde hij tussen afgeven en zelf gaan, en toen hij eenmaal had besloten om zelf te gaan was het eigenlijk al te laat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 04, 2007 6:53 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:
Voetske schreef:Ach, dit middenveld is gewoon een maatje te klein.En een beetje langzaam, stonden ook weer op ruime afstand te dekken.Maar de voorhoede compenseert die minpunten tot nu toe.
Door kansen te verprutsen en egoistisch te spelen, bedoel je? Huntelaar is een beetje traag van begrip, ik wist al voordat ie naar Ajax kwam dat hij geen penalties kan nemen.


Hoe dan ook, blij met de overwinning, maar de manier waarop behaagt me niet.
Ik zag vandaag voor het eerst bij Suarez de intentie om de vrije man aan te spelen, jammer dat ie dat verzuimde op Huntelaar ( bij 3 - 2 ) ( wat ie wel deed bij Luque ) en zelf de bal de tweede ring in schoot.
Suarez heeft al meer assists op zijn naam staan hoor. Die bal werd trouwens nog aangeraakt door de keeper van Roda, aldus dhr Jol. Daarnaast moet ook jij genoten heb van het feit dat Luque en Suarez de 2de helft het veld veelvuldig breed hielden en dat eerstgenoemde meerdere malen buitenom bij zijn tegenstander langs ging. Het publiek werd ook jolig. En de spelers pakten dat op. Het was wachten op de 4-1 ipv de 3-2.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 6:56 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:
Jöhnk schreef: Door kansen te verprutsen en egoistisch te spelen, bedoel je? Huntelaar is een beetje traag van begrip, ik wist al voordat ie naar Ajax kwam dat hij geen penalties kan nemen.


Hoe dan ook, blij met de overwinning, maar de manier waarop behaagt me niet.
Ik zag vandaag voor het eerst bij Suarez de intentie om de vrije man aan te spelen, jammer dat ie dat verzuimde op Huntelaar ( bij 3 - 2 ) ( wat ie wel deed bij Luque ) en zelf de bal de tweede ring in schoot.
Suarez heeft al meer assists op zijn naam staan hoor. Die bal werd trouwens nog aangeraakt door de keeper van Roda, aldus dhr Jol. Daarnaast moet ook jij genoten heb van het feit dat Luque en Suarez de 2de helft het veld veelvuldig breed hielden en dat eerstgenoemde meerdere malen buitenom bij zijn tegenstander langs ging. Het publiek werd ook jolig. En de spelers pakten dat op. Het was wachten op de 4-1 ipv de 3-2.
Heb genoten van de spanning, de goals, maar niet van de wedstrijd.Persoonlijk vind ik dat Roda meer verdiende.Maar in deze periode zijn 3 punten meer dan welkom, daar niet van ..

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo nov 04, 2007 6:56 pm

Was echt een leuke wedstrijd vandaag, mag ook eens gezegd worden. Spelers waren super fel en gemotiveerd vandaag. De Jong was vrij onzichtbaar, maar wat hij deed was goed. Maduro was zeer goed vandaag! Ogararu vond ik heel zwak. Luque speelde bij vlagen zeer behoorlijk.

Ik geloof dat Donald vandaag echt 85 minuten heeft warmgelopen haha, beetje lullig.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo nov 04, 2007 6:59 pm

Het voetbal was vandaag weer dramatisch, we parasiteren gigantisch op de extra klasse van onze voorhoede. Als daar onverhoopt blessures vallen dan stort de boel weer helemaal in.

Als ik lange halen, snel thuis-voetbal wil zien, dan zet ik de Engelse tweede divisie wel op.

Leuk voor Koster dat de prestaties goed zijn en dat het publiek weer wat positiever is, maar er moet nog wel heel veel gebeuren voordat ik ons kampioen zie worden.

(Ik chargeer om wat tegengas te geven, maar positief ben ik in ieder geval nog absoluut niet)

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 04, 2007 6:59 pm

Voetske schreef: Heb genoten van de spanning, de goals, maar niet van de wedstrijd.Persoonlijk vind ik dat Roda meer verdiende.Maar in deze periode zijn 3 punten meer dan welkom, daar niet van ..
Spanning? Ajax was na de 3-1 heer en meester op het veld. Persoonlijk vind ik dat Roda zeer, zeer goed wegkwam met slechts 4-2. Het had minimaal 6-2 moeten zijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 7:02 pm

Tja, dan verschillen we van mening.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo nov 04, 2007 7:03 pm

Mwah, dat vind ik wat overdreven. Roda had ook nog een paar grote kansen in de tweede helft. 4-2 was in mijn ogen een terechte uitslag.

@ Arthur, de vraag is of je op dit moment meer kan verwachten van deze selectie dan dit spel. Als je verdediging en middenveld erg licht is, maar voorin loopt het over van de kwaliteit, dan stel je je toch volledig in op je voorhoede?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 04, 2007 7:04 pm

Overdreven? Roda had nog een grote kans ja, maar Ajax had een stuk of 3 grote kansen. Plus al die keren dat men het slordig uitspeelde. Nee, Roda kwam de 2de helft nog geen 8 keer over de middenlijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo nov 04, 2007 7:23 pm

Jesse schreef:@ Arthur, de vraag is of je op dit moment meer kan verwachten van deze selectie dan dit spel. Als je verdediging en middenveld erg licht is, maar voorin loopt het over van de kwaliteit, dan stel je je toch volledig in op je voorhoede?
Het was ook geen kritiek op Koster, maar ik ben het gewoon niet met al die mensen eens die vinden dat Ajax goed/beter voetbalt.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo nov 04, 2007 7:23 pm

Jesse schreef:Mwah, dat vind ik wat overdreven. Roda had ook nog een paar grote kansen in de tweede helft. 4-2 was in mijn ogen een terechte uitslag.

@ Arthur, de vraag is of je op dit moment meer kan verwachten van deze selectie dan dit spel. Als je verdediging en middenveld erg licht is, maar voorin loopt het over van de kwaliteit, dan stel je je toch volledig in op je voorhoede?
Ik denk dat Arthur zich een beetje verbaast over de lichte euforie die zich ineens meester maakt van een aantal AT'ers. Het had net zo goed 3-3 kunnen worden. De verhalen dat Koster nu en in de toekomst de juiste man is voor Ajax zijn wel erg voorbarig na 4 wedstrijden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie