Ajax - Roda JC 4-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 7:24 pm

Ik vond het vandaag ook niet zo indrukwekkend hoor. Af en toe een aardig moment maar over het algemeen wat mij betreft toch onvoldoende. De drie punten zijn binnen en dat is nu gewoon heel belangrijk. Maar goed vond ik het nog niet.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 7:25 pm

Arthur schreef:
Jesse schreef:@ Arthur, de vraag is of je op dit moment meer kan verwachten van deze selectie dan dit spel. Als je verdediging en middenveld erg licht is, maar voorin loopt het over van de kwaliteit, dan stel je je toch volledig in op je voorhoede?
Het was ook geen kritiek op Koster, maar ik ben het gewoon niet met al die mensen eens die vinden dat Ajax goed/beter voetbalt.
Dat kun je zo snel niet verwachten. Wat Koster wel aanwijsbaar goed doet is een aantal spelers de kans geven die door HTC stelselmatig uit de basis werden geweerd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33917
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo nov 04, 2007 7:28 pm

Ik geloof niet dat Koster daar veel keuze in heeft. Het enige wat je kunt stellen is dat hij wel vertrouwen heeft in Vertonghen als linker verdediger, voor de rest zijn het allemaal spelers die ook onder Ten Cate hebben gespeeld.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 7:40 pm

Overigens mag ik wel aannemen dat dit de laatste penalty was die Huntelaar voor Ajax heeft genomen. Hij heeft het nu 8 keer geprobeerd en daarbij maarliefst drie keer weten te scoren.

Heitinga mag het wat mij betreft van hem overnemen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » zo nov 04, 2007 7:49 pm

Wel een aardige wedstrijd gezien vanmiddag. Ik verwacht helemaal niet dat alles beter gaat nu Koster aan het roer staat. Ik vind wel dat hij verstandige dingen zegt in de pers en het is ook goed om te zien dat hij zonder schromen de jeugd een kans geeft, hoewel alle blessures hem daar ook wel toe dwingen. Verder lijkt het team voor elkaar te willen knokken, da's ook wat waard. Koster doet het dus prima, en hopelijk kan het alleen maar beter worden als er weer wat spelers van blessures terugkomen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 8:19 pm

Duke schreef:Ik geloof niet dat Koster daar veel keuze in heeft. Het enige wat je kunt stellen is dat hij wel vertrouwen heeft in Vertonghen als linker verdediger, voor de rest zijn het allemaal spelers die ook onder Ten Cate hebben gespeeld.
De Jong heeft onder Ten Cate misschien 4 minuten gespeeld, bij Koster staat ie in de basis. En Vertonghen moest tegen Zagreb op de bank zitten omdat Colin de eerste linksback was. Ik vind dat Koster daar wel een keuze in heeft.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo nov 04, 2007 8:25 pm

Jöhnk schreef:
Duke schreef:Ik geloof niet dat Koster daar veel keuze in heeft. Het enige wat je kunt stellen is dat hij wel vertrouwen heeft in Vertonghen als linker verdediger, voor de rest zijn het allemaal spelers die ook onder Ten Cate hebben gespeeld.
De Jong heeft onder Ten Cate misschien 4 minuten gespeeld, bij Koster staat ie in de basis. En Vertonghen moest tegen Zagreb op de bank zitten omdat Colin de eerste linksback was. Ik vind dat Koster daar wel een keuze in heeft.
Het is natuurlijk logisch dat Vertonghen de linksback positie invult aangezien hij de laatste 3 wedstrijden goed stond te verdedigen+ dat hij tegen Utrecht en vanmiddag de 4-2 vanaf ongeveer de 16 doorgaf aan Rennis Rommeldahl

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo nov 04, 2007 8:26 pm

Correctie; Dat was Van der Heijden. ;)

Neefkens
Erelid
Berichten: 571
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo nov 04, 2007 8:26 pm

Marillion schreef:Overigens mag ik wel aannemen dat dit de laatste penalty was die Huntelaar voor Ajax heeft genomen. Hij heeft het nu 8 keer geprobeerd en daarbij maarliefst drie keer weten te scoren.

Heitinga mag het wat mij betreft van hem overnemen.
Eens, zeker nu hij het zelf ook al heeft aangegeven.

Misschien is Luque ook een optie, tegen PSV heeft hij er wel eens een leuke gemaakt.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 04, 2007 8:42 pm

Beloki schreef:Suarez verprutst wel veel.
Het zal een goede voetballer zijn, maar ik erger me dood aan die kerel...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 8:43 pm

Niet nuilen, Banjavi. :1evil.gif:

Wat me opvalt aan Suarez is dat hij niet bijzonder technisch is, maar wel extreem handig. Hij rommelt zich overal langs.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 8:46 pm

Het is af en toe onnavolgbaar wat hij doet. Soms geef je er geen stuiver meer voor omdat hij zich vast lijkt te lopen maar 2 seconden later is ie er toch ineens door. Ik vind het toch wel leuk dat we weer eens iemand hebben lopen die makkelijk een tegenstander passeert.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 04, 2007 8:56 pm

Marillion schreef:Het is af en toe onnavolgbaar wat hij doet. Soms geef je er geen stuiver meer voor omdat hij zich vast lijkt te lopen maar 2 seconden later is ie er toch ineens door. Ik vind het toch wel leuk dat we weer eens iemand hebben lopen die makkelijk een tegenstander passeert.
Nou makkelijk ..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo nov 04, 2007 8:58 pm

Jöhnk schreef:Niet nuilen, Banjavi. :1evil.gif:

Nimwegenaar he... :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 9:00 pm

Jesse schreef:Die vd Heijden bevalt me wel.
Hij deed me erg denken aan Vertonghen op het middenveld, zo op het eerste gezicht. Leek nog wat handelingssnelheid tekort te komen. Hij schijnt in de jeugd ook achterin gespeeld te hebben, dus wellicht dat hij daar ooit terecht komt.

Schilder beviel me vandaag niet. Volgende week maar weer gewoon met De Jong-Maduro-Gabri spelen.
Peter schreef:Hink een beetje op twee gedachten. Ene kan was het weer aardig, maar ik maak me toch wel zorgen hoe gemakkelijk we kansen weggeven. Ik heb zo 2 à 3 schuivers van de zijkant zien komen die echt niet te missen waren voor Roda.
We kunnen beginnen door nooit meer Ogararu op te stellen. Wat een absolute prutser zeg. Iedere poging tot een voorzet van Roda kwam voor de goal. Die man is 1 op 1 een zeldzaam drama. Er zitten zo nu en dan stiekem wel wat aardige wedstrijden tussen, maar het is toch wel treurig dat deze man gewoon twee volle seizoenen in Ajax 1 lijkt te gaan spelen. Maar goed, zolang we blijven winnen houd ik me in.
Jöhnk schreef:Wat me opvalt aan Suarez is dat hij niet bijzonder technisch is, maar wel extreem handig. Hij rommelt zich overal langs.
En dat is allemaal geen geluk, natuurlijk. Een absolute klasbak, die Suarez. Z'n aanname is ook dik in orde hoor. En af en toe komt er een hoge bal aan die over hem heen vliegt, en probeert hij met een aanname en draai in één keer langs z'n man te gaan. Al opgevallen? Fantastisch mooi om te zien.

Ik snap overigens niet dat mensen geen penalty zagen in die overtreding van Kah op Suarez hoor. We kunnen ook doordraaien met dat terechte gezeik op z'n schwalbes, want Kah legt z'n hand gewoon in Suarez z'n gezicht en verspert hem overduidelijk de weg naar de goal.

Inmiddels al zeven doelpunten en zes assists voor onze Luis. Hij had er vandaag wel eentje meer kunnen maken en of af kunnen geven, terwijl er ook een assist bij had kunnen komen als Huntelaar die pingel eens normaal had in geschoten (al tellen de statistici niet zo, geloof ik). Het blijft mooi om allerlei mensen te horen zeiken op Suarez wanneer hij weer eens iemand probeert te passeren, waarna hij gewoon drie man uitspeelt en bijna scoort.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 04, 2007 9:02 pm

Voetske schreef:
Marillion schreef:Het is af en toe onnavolgbaar wat hij doet. Soms geef je er geen stuiver meer voor omdat hij zich vast lijkt te lopen maar 2 seconden later is ie er toch ineens door. Ik vind het toch wel leuk dat we weer eens iemand hebben lopen die makkelijk een tegenstander passeert.
Nou makkelijk ..
Vind ik wel ja. Ok, het lukt niet altijd maar hij gaat er in iedere wedstrijd meerdere keren langs. Zo vaak hebben we dat bij Ajax niet gezien de laatste jaren.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 9:07 pm

Inderdaad. Er is geen speler ter wereld die iedere keer dat hij het probeert z'n tegenstander passeert. Suarez probeert het veelvuldig (in het constante van zijn actie gecombineerd met zijn slimheid/inzicht schuilt ook veel van zijn gevaar), maar slaagt ook zeker een keer of tien per wedstrijd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 04, 2007 9:08 pm

Thomas schreef:En dat is allemaal geen geluk, natuurlijk. Een absolute klasbak, die Suarez. Z'n aanname is ook dik in orde hoor. En af en toe komt er een hoge bal aan die over hem heen vliegt, en probeert hij met een aanname en draai in één keer langs z'n man te gaan. Al opgevallen? Fantastisch mooi om te zien.
Z'n aanname is in orde, maar als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Luque of Rommedahl zie je dat de bal bij Suarez iets minder aan het voetje blijft kleven. Voor z'n traptechniek geldt hetzelfde, die is goed, maar niet super.

Een fantastische speler verder, hoor. Het is ook zeker geen geluk dat hij er zo makkelijk langskomt, het is volgens mij een combinatie van creativiteit, behendigheid, techniek en explosiviteit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 9:10 pm

Ok, dan zijn we het wat Luque betreft eens, Jöhnk.

Ik irriteer me mateloos aan mensen die denken dat Suarez met oogkleppen op alleen maar naar voren buldert. Hij weet prima waar hij mee bezig is, beschikt over voldoende voetbalintelligentie en inzicht, maar mist alleen nog wat overzicht (lees: is af en toe te zelfzuchtig).

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » zo nov 04, 2007 9:18 pm

Ik heb me wel geamuseerd vanmiddag, al werd het op het eind iets te spannend.
Toegegeven, ik zag weinig lijn in het spel, soms geen enkele controle over de wedstrijd en het scheelde weinig of het was 3-3 geworden, maar er was voldoende vechtlust in het team, onbevangen spelende jeugd en een Luque die voor het eerst glimpjes liet zien van de wereldklasse die hij bij Deportivo wekelijks toonde. En de winst.
Ik vond Suarez op de goal, de assist en de versierde penalty na een brok ergernis. Vertonghen vond ik erg sterk... al maakte hij twee slippertjes.
En Heitinga was voor mij de uitblinker. Tja, hij gaf me gewoon een erg safe gevoel daar achterin. Lekkere Ajax-arrogantie.

Waar ik het meest om heb gelachen vandaag, was dat er ene Jan-Arie van der Heyden zijn debuut maakt in het eerste van Ajax. En twintig minuten lang bijna constant heeft lopen wijzen, links, rechts, alsof hij hier óók aanvoerder is.
Al heeft volgens mij niet één keer iemand zijn bevelen opgevolgd.
Laatst gewijzigd door Tscheu La Ling op zo nov 04, 2007 9:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo nov 04, 2007 9:21 pm

Ik zeg ook zeker niet dat Suarez met oogkleppen opspeelt, maar het lijkt er somw eel op... en dat irritante geschwalbe van hem... ik vind het vreselijk... maar daarmee zeg ik niet dat hij slecht voetbalt... maar dat soort dingetjes erger ik me dood aan...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 9:21 pm

Tscheu La Ling schreef:Ik vond Suarez op de goal, de assist en de versierde penalty na een brok ergernis. Vertonghen vond ik erg sterk... al maakte hij twee slippertjes.
Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat Urby z'n stek als linksback kwijt is als Vertonghen zo blijft spelen.

Maar wat was er nu zo ergerlijk aan Suarez?

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo nov 04, 2007 9:21 pm

Ramona schreef:En weer numero UNO...toch netjes, nietwaar! :onfire.gif: :tifoajax.gif:
Psies .... !!!! :ajaxsmiley.gif:

En volgende week de krakert tegen Feijenoord. :onfire.gif:

Het was vandaag niet al te best, maar des te spannender, heerlijk ... :onfire.gif:
De aanval staat als een huis, 4 doelpunten gemaakt en daarnaast ook nog een legio aan kansen gemist. Niks geen Rommedahl in de basis volgende week, gewoon beginnen met Luque, Huntelaar en Suarez ..
De verdediging baart natuurlijk de meeste zorgen. Hoe is het toch mogelijk dat er zoveel ballen vlak voor de goal langs vliegen, zowel van links als rechts, Verthongen die gepoort wordt, tskkk ... :blush.gif:

Maar ik heb genoten vanmiddag !!!! :ajax.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » zo nov 04, 2007 9:30 pm

Thomas schreef:
Tscheu La Ling schreef:Ik vond Suarez op de goal, de assist en de versierde penalty na een brok ergernis. Vertonghen vond ik erg sterk... al maakte hij twee slippertjes.
Het lijkt me in ieder geval duidelijk dat Urby z'n stek als linksback kwijt is als Vertonghen zo blijft spelen.

Maar wat was er nu zo ergerlijk aan Suarez?
Ik hield mijn hart vast als de bal zijn richting op werd geschoten. Een paar keer kreeg hij de meest fantastische pass en verprutste hij het meteen.
Nee, Suarez was niet zo erg hoor. Maar doet soms iets intuïtiefs, terwijl hij de techniek niet heeft voor de actie die hem net te binnen schoot...
Geld moet rollen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 04, 2007 9:48 pm

Nou, ik heb al jaren geen speler bij Ajax gezien die zo vaak z'n man voorbij komt als Suarez.

Net was overigens bij Voetbal Insite duidelijk te zien hoe Huntelaar en Suarez wel erg boos werden op elkaar na een gemiste kans. Nu zie ik ze bij een doelpunt altijd erg liefkozend tegen elkaar doen en zal er verder wel niets spelen. Het was echter wel opmerkelijk aangezien Suarez in die situatie weldegelijk probeerde af te spelen en Huntelaar gewoon niet meer vrij stond.

Plaats reactie