Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 10:30 am

Al zijn de weersverwachtingen voor morgen niet al te gunstig voor de wedstrijd ..

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » za nov 10, 2007 10:56 am

Timmer,
Lucius, Hofland, Bahia, De Cler,
Sahin, De Guzman, Van Bronckhorst,
Lee, Makaay en Bruins

Feyenoord heeft zo'n waardeloze verdediging....
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za nov 10, 2007 11:17 am

Nihad schreef:Timmer,
Lucius, Hofland, Bahia, De Cler,
Sahin, De Guzman, Van Bronckhorst,
Lee, Makaay en Bruins

Feyenoord heeft zo'n waardeloze verdediging....
Daarvoor hebben ze er thuis 0 tegen :confused.gif:

Ik vind de verdediging van Ajax ook niet echt uitblinken....

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za nov 10, 2007 11:29 am

Ik kijk vooral naar de wedstrijden die er echt toe deden dit seizoen. Die werden allebei verloren met de alleszeggende doelcijfers 0-6 in totaal. Ik hoef mijn gelijk ook helemaal niet te hebben. Integendeel zelfs. Maar als je met Lucius op RB speelt met handige spitsen bij de tegenpartij (Suarez en Huntelaar in dit geval) weet je waar de tegenstander de druk gaat zetten. Aangezien voor Lucius ook nog de onervaren Lee staat (in ons team dus) zal het op rechts gaan breken. De Amsterdammers zullen nu vanaf de eerste minuut gaan beuken op dat zwakke punt en binnen een kwartier staat de 0-2 op het bord.

Ik blijf erbij dat als Feyenoord met Greene als RB en Lucius (!) daarvoor je veel meer mogelijkheden hebt dat gevaar af te weren. Dan zullen de eerste aanvalsgolven zonder schade overleefd worden en krijg je de kans zelf in de wedstrijd te komen.

Uiteraard hoop ik dat we winnen. Maar ik besef ook dat dit alleen kan als er met een goed systeem gespeeld wordt dat primair als doel heeft de angel uit het spel van Ajax te halen en secundair slim blijft loeren op de counter.

Met een gatenkaas achterin bereik je dat doel never nooit. Wat ik in de voorlopige opstelling zie is Emmentaler kaas en zal een eitje zijn voor de tegenstander.

Mij wordt verweten dat ik opportunist ben. Ik hecht echter geen waarde aan de pool of aan de juistheid van mijn voorspelling.
Ik geef met mijn voorspelling uitsluitend mijn vrees weer die gebaseerd is op 83 klassiekers en zeker die van de laatste 20 jaar.
Bron FN

Ze beginnen al bang te worden :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 11:38 am

mattie schreef:Gabri-Maduro-Emanuelson . De rest blijft het zelfde.
Interessante zet. Wellicht wil Koster dat Emanuelson niet alleen maar buitenom gaat en voor die penetrerende loopactie tussen Lucius en Bahia zorgt, waar ik het over had.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za nov 10, 2007 11:59 am

Feyenoord - AJAX Uitslag: 0-20

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 12:35 pm

Thomas schreef:
mattie schreef:Gabri-Maduro-Emanuelson . De rest blijft het zelfde.
Interessante zet. Wellicht wil Koster dat Emanuelson niet alleen maar buitenom gaat en voor die penetrerende loopactie tussen Lucius en Bahia zorgt, waar ik het over had.
Wat is hier voor intersants aan ?.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » za nov 10, 2007 1:19 pm

Dus dan wordt dit hem:

Stekelenburg
Ogararu Heitinga Van der Wiel Vertonghen
Gsbri Maduro Emanuelson
Suarez Huntelaar Luque

Lijkt mij ook het meest logische eerlijk gezegd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 1:37 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:
mattie schreef:Gabri-Maduro-Emanuelson . De rest blijft het zelfde.
Interessante zet. Wellicht wil Koster dat Emanuelson niet alleen maar buitenom gaat en voor die penetrerende loopactie tussen Lucius en Bahia zorgt, waar ik het over had.
Wat is hier voor intersants aan ?.
Thomas schreef:3) De verdediging van Feyenoord is het meest kwetsbaar wanneer je komende mensen tegenover ze zet. Vanuit het middenveld heeft Ajax die alleen niet. Gabri kan het wel. Hij is niet de meest behendige aan de bal en ook nog eens onzorgvuldig in de passing, maar ik zou hem toch om een aantal redenen als linkshalf opstellen:

-Omdat Gabri dus een komende speler is. De enige middenvelder die de zestien van de tegenstander nog wel eens inkomt met een loopactie zonder bal. Loopacties vanuit het centrum aan de bal richting zestien zouden ook fijn zijn, maar die hoeven we helemaal van niemand te verwachten.

-Lucius ziet het momtent om te knijpen vaak veel te laat.
Met Emanuelson op die plek kan het in dat opzicht goed uitpakken. Ben alleen niet zo'n fan van Urby op een driemansmiddenveld.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » za nov 10, 2007 2:32 pm

Pfff... wat een slecht interview zeg. Boordevol suggestieve vragen. "Hoe leuk vind jij het om een trainer te hebben die erg bij jou past?" Ja duh... wat moet je daar nou op zeggen? Dat vindt toch iedereen leuk.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » za nov 10, 2007 2:54 pm

Ik zal niet de enige zijn, maar ik ben echt bloednerveus voor deze wedstrijd. :excited.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 2:59 pm

Benieuwd is meer het woord. Dit gehypte Feyenoord is met de juiste strijdwijze te pakken. Gewoon een kwestie van het hoofd koel houden, zoals PSV en Twente dat deden.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za nov 10, 2007 3:01 pm

Thomas schreef:Benieuwd is meer het woord. Dit gehypte Feyenoord is met de juiste strijdwijze te pakken. Gewoon een kwestie van het hoofd koel houden, zoals PSV en Twente dat deden.
Maar ze zijn wel sterker geworden en dat verontrust mij een beetje.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » za nov 10, 2007 3:03 pm

Thomas schreef:Benieuwd is meer het woord. Dit gehypte Feyenoord is met de juiste strijdwijze te pakken. Gewoon een kwestie van het hoofd koel houden, zoals PSV en Twente dat deden.
Klopt. Maar Ajax is ook met de juiste strijdwijze te verslaan. Gewoon heul veul pressie spelen, zonder de achterdeur volledig open te zetten. Wie gaat afwachten tegen Ajax wint sowieso niet. Als feyenoord slim is, knallen ze er vanaf de eerste minuut in.

Ben ook erg benieuwd. En zenuwachtig trouwens.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za nov 10, 2007 3:04 pm

Ik durf ook niks met zekerheid te zeggen. Zenuwachtig ben ik wel. Wat denk jij, Bert?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » za nov 10, 2007 3:04 pm

GangstaRiB schreef:
Thomas schreef:Benieuwd is meer het woord. Dit gehypte Feyenoord is met de juiste strijdwijze te pakken. Gewoon een kwestie van het hoofd koel houden, zoals PSV en Twente dat deden.
Maar ze zijn wel sterker geworden en dat verontrust mij een beetje.
Yep. Ajax heeft de afgelopen wedstrijden kansen tegen gekregen die Makaay wél gewoon gescoord had.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 3:04 pm

Afwachten, compact blijven en op de counter spelen loont juist wel tegen Ajax.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 3:10 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef: Interessante zet. Wellicht wil Koster dat Emanuelson niet alleen maar buitenom gaat en voor die penetrerende loopactie tussen Lucius en Bahia zorgt, waar ik het over had.
Wat is hier voor intersants aan ?.
Thomas schreef:3) De verdediging van Feyenoord is het meest kwetsbaar wanneer je komende mensen tegenover ze zet. Vanuit het middenveld heeft Ajax die alleen niet. Gabri kan het wel. Hij is niet de meest behendige aan de bal en ook nog eens onzorgvuldig in de passing, maar ik zou hem toch om een aantal redenen als linkshalf opstellen:

-Omdat Gabri dus een komende speler is. De enige middenvelder die de zestien van de tegenstander nog wel eens inkomt met een loopactie zonder bal. Loopacties vanuit het centrum aan de bal richting zestien zouden ook fijn zijn, maar die hoeven we helemaal van niemand te verwachten.

-Lucius ziet het momtent om te knijpen vaak veel te laat.
Met Emanuelson op die plek kan het in dat opzicht goed uitpakken. Ben alleen niet zo'n fan van Urby op een driemansmiddenveld.
Dus dan ga je in deze wedstrijd heel je middenveld door elkaar husselen.Met a] een speler die terug komt van een blessure op een vreemde plaats en b] een speler die juist bewezen heeft op de rechtshalf plaats het best tot zijn recht te komen.Oja, volgens mij is ELKE verdediging kwetsbaar als je komende mensen tegenover zet, die zijn n.l. het moeilijkste te verdedigen.

Mijn keuze is het dus niet, zeker niet in deze wedstrijden.

Op AN denken ze daar ook anders over.
Vermoedelijke opstelling Ajax:

Stekelenburg

Ogararu, Heitinga, Van der Wiel, Vertonghen,

Gabri, Maduro, Emanuelson,

Luque, Huntelaar, Suarez

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 3:14 pm

Je begrijpt het verkeerd. Ik had Gabri voor ogen als linkshalf toen ik nog niet wist dat Emanuelson weer mee kon doen. Als Urby fit is kan je voor de aanvallende opdrachten die ik de linkshalf mee zou geven beter voor hem kiezen dan voor Gabri. Ben alleen benieuwd of dat in verdedigend opzicht ook gaat werken. Aan Sahin moet je kleven en hem op die manier uitputten.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 10, 2007 3:21 pm

Siem de Jong is een meer taakbewuste speler dan Urby. In dat opzicht zou zijn meespelen morgen misschien niet zo gek zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 3:25 pm

In dat opzicht kan je inderdaad beter voor De Jong kiezen. Is een betere box-to-box speler met wat beter gevoel voor het kiezen van de juiste positie.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 3:33 pm

Gabri en Urby op één middenveld zie ik niet zitten. Die lopen allebei constant diep en dan ziet Maduro de middenvelders van Feyenoord aan alle kanten langs hem vliegen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 10, 2007 3:36 pm

010 Speelt met een 4-4-2 denk ik zo? Dan zal v Bronckhorst wel wat verdedigend werk moeten opknappen. Benieuwd of de rest van die jochies dat ook kunnen/willen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 3:41 pm

Bertje schreef:Gabri en Urby op één middenveld zie ik niet zitten. Die lopen allebei constant diep en dan ziet Maduro de middenvelders van Feyenoord aan alle kanten langs hem vliegen.
Het elftal lijkt er in dat opzicht inderdaad wat uit balans te raken. Ben geen fan van Urby op een driemansmiddenveld, maar ben wel benieuwd naar wat hij uit kan halen in aanvallend opzicht tussen Lucius en Bahia.
goodfella schreef:010 Speelt met een 4-4-2 denk ik zo? Dan zal v Bronckhorst wel wat verdedigend werk moeten opknappen. Benieuwd of de rest van die jochies dat ook kunnen/willen.
Gewoon weer 4-5-1, neem ik aan.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 10, 2007 3:45 pm

4-5-1

Iig Suarez op de rechterflank. Die kan De Cler mooi bezighouden. Ik denk namelijk dat er met een 4-3-3 het meest te halen valt in de Kuip. Zie ook Twente en PSV tegen 010. Overigens kan Urby best dienend spelen. Heb 'm een aantal keren prima zien spelen tegen Farfan.

Plaats reactie