Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 3:53 pm

Thomas schreef:Je begrijpt het verkeerd. Ik had Gabri voor ogen als linkshalf toen ik nog niet wist dat Emanuelson weer mee kon doen. Als Urby fit is kan je voor de aanvallende opdrachten die ik de linkshalf mee zou geven beter voor hem kiezen dan voor Gabri. Ben alleen benieuwd of dat in verdedigend opzicht ook gaat werken. Aan Sahin moet je kleven en hem op die manier uitputten.
Dan nog, waarom ga je dingen doen waar dit elftal helemaal geen behoefte aan heeft.Dit elftal, wil je er weer een geheel van maken ( en gezien de uitspraken van Koster ziet hij het zo ook ) , dan zet je speler daar neer waar ze het beste renderen voor het elftal als geheel.Jij doet waar we andere trainers steeds om vervloeken.Weer op een andere positie het veld in.

Wat Gabri betreft, die speelt de wedstrijden onder Koster veel minder diep dan onder HtC, en Urby valt ook wel mee.Al zie je bij Urby meestal een paar keer in de wedstrijd dat ie zijn verdedigende taken vergeet of te laat ziet.Maar Urby is een van de weinige creatievelingen die we hebben, zelfs al drijft ie dat af en toe te veel door.De Jong ?, vind hem nog niet goed genoeg voor deze wedstrijd(en).

Wat Sahin betreft, in de wedstrijden tegen Psv enz, was nergens een klever te bekennen, gewoon opvangen in de zone, en bij elke gelegenheid eroverheen gaan ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 3:55 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:Gabri en Urby op één middenveld zie ik niet zitten. Die lopen allebei constant diep en dan ziet Maduro de middenvelders van Feyenoord aan alle kanten langs hem vliegen.
Het elftal lijkt er in dat opzicht inderdaad wat uit balans te raken. Ben geen fan van Urby op een driemansmiddenveld, maar ben wel benieuwd naar wat hij uit kan halen in aanvallend opzicht tussen Lucius en Bahia.
goodfella schreef:010 Speelt met een 4-4-2 denk ik zo? Dan zal v Bronckhorst wel wat verdedigend werk moeten opknappen. Benieuwd of de rest van die jochies dat ook kunnen/willen.
Gewoon weer 4-5-1, neem ik aan.
Nou in thuis wedstrijden wil men nog wel eens met diepe-buitenste-middenvelders spelen.Maar in principe 4-5-1 ja ...
Laatst gewijzigd door 999 op za nov 10, 2007 3:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 3:56 pm

Meer een 4-5-1.

Alleen Makaay speelt echt diep.

De Guzman speelt behoorlijk diep in zijn rug en dan hebben ze nog twee mensen die een beetje vanaf de zijkanten spelen. Zullen waarschijnlijk Lee en Bruins worden. Daarnaast hebben ze nog Sahin en Van Bronckhorst. De kunst is om al die komende mensen te betuigelen.

Ik zou Heitinga De Guzman laten opvangen en Vertonghen en Ogararu vanuit de zone de mensen aan de zijkanten laten opvangen. Op links maakt Bruins constant ruimte voor De Cler of Van Bronckhorst en op rechts zal Lee wat meer op eigen kracht spelen. Je hebt dan een middenveld nodig dat de zwervende Bruins kan opvangen, Van Bronkhorst kan terugdringen en de pass van Sahin eruit kan halen. Ik zou Maduro vanuit de rug van de Guzman laten spelen, waar nogal wat ruimte ligt. Vanuit die positie kan hij afvallende ballen oppikken en de zwervende Bruins in de gaten houden. Verder zou ik de dynamiek van Gabri gebruiken om Van Bronckhorst bezig te houden. De Jong lijkt mij wel een type om Sahin te bespelen. Rustig vanuit de positie de pass tussen onze linksback en linkercentrumverdediger eruit halen en hem verder dicht bij zijn verdediging vrijlaten. Als Sahin ballen gaat ophalen is hij niet gevaarlijk, want dan zijn De Guzman en Makaay hun toevoer kwijt.

Feyenoords zwakte is het gat tussen verdediging en middenveld en de ruimte achter de verdediging, dus moet je spelers opstellen die van die ruimte kunnen profiteren. Huntelaar zou ik weer wat terugtrekken. De verdedigers van Feyenoord zullen dan hoogstwaarschijnlijk doordekken, omdat men daar geen middenvelder heeft. Van de ruimte die daardoor ontstaat moet Suárez gebruik maken. Verder zou ik beginnen met Luque aan de rechterkant, om Suárez steun te bieden. Als je Rommedahl daar opstelt, moet Suárez toch te veel ruimtes belopen, dus die zou ik bewaren om de wedstrijd uit te counteren. Suárez en Luque houden het bij balverlies bij wat hinderen in de zone en blijven diep staan, zodat Ajax in de omschakeling altijd dreiging in de diepte heeft. Ajax kan dan met Huntelaar, De Jong, Maduro en Van der Wiel het balletje laten gaan of gebruik maken van Heitinga of Vertonghen om snel Suárez of Luque te bereiken.

Feyenoord zet weinig druk direct op de verdediging, dus is het zaak dat Ajax bij balbezit zorgvuldig de vrije man zoekt op het middenveld. Van der Wiel zal hier het voortouw moeten nemen om Huntelaar, De Jong en Maduro te bereiken.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 10, 2007 3:57 pm

Gabri idd gewoon op de rechterkant neer zetten. Hij speelde vorig seizoen zijn beste voetbal in de grote competitiewedstrijden. Ik heb vertrouwen in hem.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 3:58 pm

Voetske schreef:Wat Sahin betreft, in de wedstrijden tegen Psv enz, was nergens een klever te bekennen, gewoon opvangen in de zone, en bij elke gelegenheid eroverheen gaan ...
Precies. Sahin is veel te gis om zo kort te dekken. Gewoon de passinglijn eruit halen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 3:59 pm

goodfella schreef:Gabri idd gewoon op de rechterkant neer zetten. Hij speelde vorig seizoen zijn beste voetbal in de grote competitiewedstrijden. Ik heb vertrouwen in hem.
Maar dan wel zonder ( rode ) kaarten, hoop ik.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 3:59 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Wat Sahin betreft, in de wedstrijden tegen Psv enz, was nergens een klever te bekennen, gewoon opvangen in de zone, en bij elke gelegenheid eroverheen gaan ...
Precies. Sahin is veel te gis om zo kort te dekken. Gewoon de passinglijn eruit halen.
Potverdrie Bertje, is het dan toch JONG vind OUD :ajaxsmiley.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 4:00 pm

Ik help je hopen, Voetske! :eusa_pray.gif:
Voetske schreef:
Bertje schreef:
Voetske schreef:Wat Sahin betreft, in de wedstrijden tegen Psv enz, was nergens een klever te bekennen, gewoon opvangen in de zone, en bij elke gelegenheid eroverheen gaan ...
Precies. Sahin is veel te gis om zo kort te dekken. Gewoon de passinglijn eruit halen.
Potverdrie Bertje, is het dan toch JONG vind OUD :ajaxsmiley.gif:
Ik zei dit al een keer eerder, hoor. :hypocrite.gif:

Vooruit, we zijn het eens. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 4:03 pm

Bertje schreef:Ik help je hopen, Voetske! :eusa_pray.gif:
Voetske schreef:
Bertje schreef: Precies. Sahin is veel te gis om zo kort te dekken. Gewoon de passinglijn eruit halen.
Potverdrie Bertje, is het dan toch JONG vind OUD :ajaxsmiley.gif:
Ik zei dit al een keer eerder, hoor. :hypocrite.gif:

Vooruit, we zijn het eens. :ajaxsmiley.gif:
Oja, nou ik lees niet alles.Ik huppel zo af en toe er tussen en doe mijn zegje.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 10, 2007 4:05 pm

Voetske schreef:
goodfella schreef:Gabri idd gewoon op de rechterkant neer zetten. Hij speelde vorig seizoen zijn beste voetbal in de grote competitiewedstrijden. Ik heb vertrouwen in hem.
Maar dan wel zonder ( rode ) kaarten, hoop ik.
Tsjah, Gabri pakt wel weer een gele kaart. Maak je niet ongerust. Net als Heitinga. :ajaxsmiley.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 4:33 pm

goodfella schreef:4-5-1

Iig Suarez op de rechterflank. Die kan De Cler mooi bezighouden. Ik denk namelijk dat er met een 4-3-3 het meest te halen valt in de Kuip. Zie ook Twente en PSV tegen 010. Overigens kan Urby best dienend spelen. Heb 'm een aantal keren prima zien spelen tegen Farfan.
Farfan kiest dan ook niet constant de diepte, zoals veel andere rechtsbuitens wel doen. Hij kiest tussen diep gaan na de combinatie of naar binnen trekken in het gat tussen de verdediging en aanval. Urby is vooral slecht in het nemen van haastige beslissingen en het haastig aanhouden van positie, maar bij Farfan hoeft hij die keuze minder vaak te maken. Volgens mij speelde Vermaelen overigens ook in die twee wedstrijden dat Urby het goed deed tegen Farfan. Zodoende kon Urby Farfan vrij simpel laten lopen voor Vermaelen wanneer Farfan naar binnen trok. Urby hoefde zich alleen maar te concentreren op de pass tussen hem en Vermaelen in op Farfan en het aan gaan van de lopende duels met Farfan aan de zijlijn.

Voetske schreef:Dan nog, waarom ga je dingen doen waar dit elftal helemaal geen behoefte aan heeft.Dit elftal, wil je er weer een geheel van maken ( en gezien de uitspraken van Koster ziet hij het zo ook ) , dan zet je speler daar neer waar ze het beste renderen voor het elftal als geheel.Jij doet waar we andere trainers steeds om vervloeken.Weer op een andere positie het veld in.
Dat dacht ik dus juist te doen. Gabri gaat echt niet eens slechter spelen als hij in plaats van als rechter halfspeler als linker halfspeler moet spelen hoor.
Wat Gabri betreft, die speelt de wedstrijden onder Koster veel minder diep dan onder HtC,
Dat is waar, maar persoonlijk vind ik het jammer dat dat verrassingselement uit het spel is gehaald.
Wat Sahin betreft, in de wedstrijden tegen Psv enz, was nergens een klever te bekennen, gewoon opvangen in de zone, en bij elke gelegenheid eroverheen gaan ...
Natuurlijk. Gabri/Urby moet in balbezig altijd los proberen te komen van Sahin. Dat is ook niet zo moeilijk. Het is moeilijker om die pass eruit te halen. En aangezien Gabri positioneel nogal warrig en Urby positioneel wat minder attent is, kies ik er dus voor om Gabri er wel kort op te zitten. De vergelijking met PSV-Feyenoord is een moeilijke, want toen werd Feyenoord op ieder front overklast door het goed druk zetten van PSV. Ik weet niet of Ajax daar aan toe is en kies derhalve voor Gabri om de angel uit de opbouw te halen.


Bertje schreef:Meer een 4-5-1.

Alleen Makaay speelt echt diep.

De Guzman speelt behoorlijk diep in zijn rug en dan hebben ze nog twee mensen die een beetje vanaf de zijkanten spelen. Zullen waarschijnlijk Lee en Bruins worden. Daarnaast hebben ze nog Sahin en Van Bronckhorst. De kunst is om al die komende mensen te betuigelen.

Ik zou Heitinga De Guzman laten opvangen en Vertonghen en Ogararu vanuit de zone de mensen aan de zijkanten laten opvangen. Op links maakt Bruins constant ruimte voor De Cler of Van Bronckhorst en op rechts zal Lee wat meer op eigen kracht spelen. Je hebt dan een middenveld nodig dat de zwervende Bruins kan opvangen, Van Bronkhorst kan terugdringen en de pass van Sahin eruit kan halen. Ik zou Maduro vanuit de rug van de Guzman laten spelen, waar nogal wat ruimte ligt. Vanuit die positie kan hij afvallende ballen oppikken en de zwervende Bruins in de gaten houden. Verder zou ik de dynamiek van Gabri gebruiken om Van Bronckhorst bezig te houden. De Jong lijkt mij wel een type om Sahin te bespelen. Rustig vanuit de positie de pass tussen onze linksback en linkercentrumverdediger eruit halen en hem verder dicht bij zijn verdediging vrijlaten. Als Sahin ballen gaat ophalen is hij niet gevaarlijk, want dan zijn De Guzman en Makaay hun toevoer kwijt.

Feyenoords zwakte is het gat tussen verdediging en middenveld en de ruimte achter de verdediging, dus moet je spelers opstellen die van die ruimte kunnen profiteren. Huntelaar zou ik weer wat terugtrekken. De verdedigers van Feyenoord zullen dan hoogstwaarschijnlijk doordekken, omdat men daar geen middenvelder heeft. Van de ruimte die daardoor ontstaat moet Suárez gebruik maken. Verder zou ik beginnen met Luque aan de rechterkant, om Suárez steun te bieden. Als je Rommedahl daar opstelt, moet Suárez toch te veel ruimtes belopen, dus die zou ik bewaren om de wedstrijd uit te counteren. Suárez en Luque houden het bij balverlies bij wat hinderen in de zone en blijven diep staan, zodat Ajax in de omschakeling altijd dreiging in de diepte heeft. Ajax kan dan met Huntelaar, De Jong, Maduro en Van der Wiel het balletje laten gaan of gebruik maken van Heitinga of Vertonghen om snel Suárez of Luque te bereiken.

Feyenoord zet weinig druk direct op de verdediging, dus is het zaak dat Ajax bij balbezit zorgvuldig de vrije man zoekt op het middenveld. Van der Wiel zal hier het voortouw moeten nemen om Huntelaar, De Jong en Maduro te bereiken.

Ik verwacht niet dat de centrumverdedigers door gaan dekken op Huntelaar. Het zou mooi zijn als het Ajax daadwerkelijk lukt om Bahia of Hofland uit positie te lokken, aangezien ze zich daar bijzonder ongemakkelijk voelen, maar ik denk dat Gio Huntelaar oppikt. Even om een wat beter beeld van jouw aanpak te geven. Correct me if I'm wrong:


--------------------------(Timmer)

(Lucius)-----------(Bahia)--------------------(De Cler)
--------------------Suárez-------------Luque
-------------------------------((Hofland)
-----------------------------Huntelaar

----------------(Sahin)-------(Gio)
----------------De Jong----------------(Bruins)
-----------------------------------------Gabri

(Lee)--------------------Maduro-------------(De Cler II)

Vertonghen-------------(De Guzman)------------Ogararu
---------------------------Heitinga
---------------------------(Makaay)
---------------------------Van der Wiel

--------------------------Stekelenburg

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za nov 10, 2007 5:04 pm

Thomas schreef: Dat dacht ik dus juist te doen. Gabri gaat echt niet eens slechter spelen als hij in plaats van als rechter halfspeler als linker halfspeler moet spelen hoor.
Maar tis niet alleen Gabri, op zijn minst zijn het 2 spelers die je, gezien eerdere wedstrijden, van hun positie afhaalt.De backs en buitenspelers krijgen dan in deze wedstrijd weer met ander, en daar zijn er al heel weinig van, automatisme te maken.Verder zal elke tegenslag ook weer onrust veroorzaken in de koppies.

Afijn, laten we het maar aan Koster over.Een van de redenen waarom ik ook bijna nooit op deze stellingen/opstellingen reageer.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 5:29 pm

Thomas schreef:Ik verwacht niet dat de centrumverdedigers door gaan dekken op Huntelaar. Het zou mooi zijn als het Ajax daadwerkelijk lukt om Bahia of Hofland uit positie te lokken, aangezien ze zich daar bijzonder ongemakkelijk voelen, maar ik denk dat Gio Huntelaar oppikt.
Nee, Gio speelt veel dieper. Gio op Huntelaar vind ik overigens prima, hoor. Dan verzuipt Sahin door de vele meters die hij moet maken. Daarnaast moet Bronko dan constant kiezen tussen Huntelaar en Gabri; dat gaat nooit goed.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 10, 2007 5:46 pm

Ik heb niet de indruk dat de voordelen van het oneindig instellen op de tegenstander a la HTC opwegen tegen de nadelen. Zeker niet op de lange duur.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 5:52 pm

Wie heeft het over oneindig instellen op de tegenstander, Junk?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 5:54 pm

Jöhnk schreef:Ik heb niet de indruk dat de voordelen van het oneindig instellen op de tegenstander a la HTC opwegen tegen de nadelen. Zeker niet op de lange duur.
Het gaat hem sowieso om de kleine nuances. En als je het doet, moet je het wel goed doen. Ten Cate begon goed met die uitwedstrijden tegen Utrecht, Heerenveen en Feyenoord. Daarna leek hij door te slaan.
Voetske schreef:
Thomas schreef: Dat dacht ik dus juist te doen. Gabri gaat echt niet eens slechter spelen als hij in plaats van als rechter halfspeler als linker halfspeler moet spelen hoor.
Maar tis niet alleen Gabri, op zijn minst zijn het 2 spelers die je, gezien eerdere wedstrijden, van hun positie afhaalt.De backs en buitenspelers krijgen dan in deze wedstrijd weer met ander, en daar zijn er al heel weinig van, automatisme te maken.Verder zal elke tegenslag ook weer onrust veroorzaken in de koppies.
Siem de Jong speelt normaal gesproken juist achter de spitsen of als rechtshalf (en volgens Koster speelde hij in het eerste tegen Roda ook al achter de spitsen).

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 10, 2007 6:04 pm

Thomas schreef:
Jöhnk schreef:Ik heb niet de indruk dat de voordelen van het oneindig instellen op de tegenstander a la HTC opwegen tegen de nadelen. Zeker niet op de lange duur.
Het gaat hem sowieso om de kleine nuances. En als je het doet, moet je het wel goed doen. Ten Cate begon goed met die uitwedstrijden tegen Utrecht, Heerenveen en Feyenoord. Daarna leek hij door te slaan.
Met die nuances heb ik geen problemen, maar om de opstelling nou te verdraaien om Feyenoord beter op te kunnen vangen? Dat gaat me wat te ver en ik denk ook niet dat het goed is. Ik las hier iets over Gabri als linkshalf, en daar ben ik dus tegen.

Het Ajax van Ten Cate speelde prima reactievoetbal, maar als het spel gemaakt moest worden zakte men door het ijs. Dat was heus geen toeval en ook geen mentale kwestie. Het was onder meer een gebrek aan automatismen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za nov 10, 2007 6:07 pm

Jöhnk schreef:Het Ajax van Ten Cate speelde prima reactievoetbal, maar als het spel gemaakt moest worden zakte men door het ijs. Dat was heus geen toeval en ook geen mentale kwestie. Het was onder meer een gebrek aan automatismen.
Kijk, daar sla je volgens mij exact de spijker op z'n kop. Dat is een keuze die een trainer maakt en een keuze die in mijn ogen nooit bij Ajax kan passen. Leuk dat je dan door te counteren lastige uitwedstrijden, die je traditiegetrouw vaak niet wint, winnend afsluit. Maar een stuk minder leuk dat je tegen mindere goden in Europees verband een modderfiguur slaat. Daarom ben ik er ook een voorstander voor om van eigen kracht uit te gaan en automatismen te kweken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 6:14 pm

Jöhnk schreef:Met die nuances heb ik geen problemen, maar om de opstelling nou te verdraaien om Feyenoord beter op te kunnen vangen? Dat gaat me wat te ver en ik denk ook niet dat het goed is. Ik las hier iets over Gabri als linkshalf, en daar ben ik dus tegen.

Het Ajax van Ten Cate speelde prima reactievoetbal, maar als het spel gemaakt moest worden zakte men door het ijs. Dat was heus geen toeval en ook geen mentale kwestie. Het was onder meer een gebrek aan automatismen.
Ik ben het eigenlijk gewoon met je eens, maar of Gabri nu als linkshalf of rechtshalf opgesteld staat maakt niet dusdanig veel verschil dat men daar van in de war hoeft te raken hoor. Gabri vliegt ook vanuit die positie over het hele veld heen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za nov 10, 2007 6:20 pm

Voor Gabri maakt het weinig uit, ja, maar voor de rest van het elftal maakt het natuurlijk wel degelijk uit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 6:42 pm

Weinig. Ik zie meer pluspunten dan minpunten.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 10, 2007 6:44 pm

Nou ja, het maakt natuurlijk nogal een verschil als je als linksback niet Siem de Jong maar Gabri voor je hebt lopen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 6:47 pm

Natuurlijk maakt het verschil, ook voor de andere back. Even voor de duidelijkheid, vind jij het positief of negatief voor de linksback dat hij Gabri voor zich krijgt in plaats van De Jong?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 10, 2007 6:51 pm

Was niet bedoeld als waardeoordeel. Het gaat erom dat Gabri Siem de Jong niet is en dat dat een verschil maakt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 10, 2007 6:55 pm

Ok, dat sowieso. Maar ik zie het niet als iets negatiefs in deze.

Plaats reactie