Feyenoord - Ajax 11-11-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo nov 11, 2007 3:47 pm

Jöhnk schreef:
Trab schreef:Als AZ vandaag wint dan sluit ik ze ook nog niet uit voor de titel.
AZ komt nog terug inderdaad. De top-3 is zwak dit jaar.
Zwak zijn ze zeker, maar ik zie ze echt niet alle drie instorten.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo nov 11, 2007 3:47 pm

Arthur schreef:
Mwa, de kleintjes in de eredivisie zijn te zwak om Ajax, Feyenoord en Psv allemaal zoveel punten afhandig te maken.
We hebben de punten vorig jaar anders vooral tegen de kleintjes laten liggen. En ook dit jaar tegen Sparta,Nec en Groningen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo nov 11, 2007 3:48 pm

Trab schreef:
Arthur schreef:
Mwa, de kleintjes in de eredivisie zijn te zwak om Ajax, Feyenoord en Psv allemaal zoveel punten afhandig te maken.
We hebben de punten vorig jaar anders vooral tegen de kleintjes laten liggen. En ook dit jaar tegen Sparta,Nec en Groningen.
Akkoord, maar Az hoeft niet alleen Ajax in te halen om kampioen te worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 11, 2007 3:48 pm

Arthur schreef:
Jöhnk schreef:
Trab schreef:Als AZ vandaag wint dan sluit ik ze ook nog niet uit voor de titel.
AZ komt nog terug inderdaad. De top-3 is zwak dit jaar.
Zwak zijn ze zeker, maar ik zie ze echt niet alle drie instorten.
Ze gaan alledrie nog de nodige punten verspelen, dat kan niet anders. Aan AZ om daar wel/niet gebruik van te maken. Ik denk zelf dat Van Gaal het op de rit heeft.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo nov 11, 2007 3:49 pm

Fafran 1-1 uit vrije trap

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 11, 2007 3:52 pm

Trab schreef:Fafran 1-1 uit vrije trap
Een mooie eindstand ;-)

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo nov 11, 2007 3:53 pm

Ajaciedjuh schreef:
Trab schreef:Fafran 1-1 uit vrije trap
Een mooie eindstand ;-)
Zie toch liever AZ winnen. AZ speelt goed positiespel. jammer van de 1-1

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo nov 11, 2007 3:55 pm

Lazovic gelukkig zelfzuchtig. bijna 2-1

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 11, 2007 4:02 pm

PSV speelt ook niet slecht.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7391
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo nov 11, 2007 4:05 pm

Jöhnk schreef:PSV speelt ook niet slecht.
Nee zeker niet. Deze wedstrijd is van een veel hoger niveau dan die van fey-ajax. jammer dat ari eruit moest.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 4:19 pm

Ajax probeerde zichzelf te naaien. Toen dit niet lukte, hielp de scheidsrechter een handje. Dat lijkt mij een juiste conclusie van deze wedstrijd.
Trab schreef:Mogen blij zijn met gelijkspel. Alhoewel Ajax de 2e helft beter speelde als in de 1e helft, vooral doordat Rommedahl meer vanaf de flank speelde terwijl Luque alleen maar in het centrum liep, vielen de goals volledig uit het niets.
Weet niet wat er is voorgevallen tussen Luque en Suarez, maar ik zou als coach Suarez nooit, maar dan ook nooit wisselen. De man is wekelijks bij vrijwel iedere kans betrokken. Stom van Koster. Ook doordat je hierdoor 2 wissels verspeeld, die we in de 2e helft nog hard hadden kunnen gebruiken.
Ik vond het al een hele opmerkelijke wissel. Suarez was met afstand weer de gevaarlijkste aanvaller van Ajax (aangezien hij de enige enigszins gevaarlijke aanvaller was). De wissels van Koster pakten goed uit in doelpunten, maar Ajax ging er niet echt beter door voetballen. Het probleem lag toch vooral op het middenveld. Urby heeft overduidelijk het gelijk bewezen van diegenen die vanwege z'n verdedigende kwaliteiten huiverden over z'n plek op een driemansmiddenveld. Gabri was niet veel beter. Van Bronckhorst dook iedere keer vrij op rond de zestien en de pass van Sahin (vooraf nog aangegeven als cruciaal!) werd er nooit uitgehaald. Geen wonder dat je dan overlopen wordt door een Feyenoord dat ijzersterk in de omschakelin is. Het lijkt mij zo klaar als een klontje dat Davids straks weer linkshalf komt te staan en we De Jong als rechtshalf opstellen.

Iedereen heeft het maar over die vijf man op het middenveld van Feyenoord, maar als de backs gewoon goed doordekken ten opzichte van Bruins en Lee (Vertonghen deed dat wel prima en kwam niet in de problemen) en Gabri en Urby Gio en Sahin niet constant kwijt zijn is er vrijwel niets aan de hand. Bertje en ik hebben ons met name groen en geel zitten ergeren aan onze twee halfspelers. Ajax kreeg vooral vanwege hen de wedstrijd nooit onder controle. Makaay speelde een puike eerste helft, maar met Mols voor Makaay had Feyenoord geen spelers met diepgang meer op het veld staan. Met Slory werden erbij werden ze weer een stuk gevaarlijker.

Ogararu was uiteraard weer dramatisch en Ajax had nog geluk dat De Cler eigenlijk nooit opstoomde, want dan waren Oga en Van der Wiel tegenover Bruins, Van Bronckhorst, Makaay en De Cler komen te staan. Er lag in ieder geval genoeg ruimte voor De Cler.
Real Ajax schreef:Ja, oprotten met die Suarez, de enige Ajax voetballer waar ik nog met moeite voor naar het stadion ga. Wat je tegenwoordig toch leest. :tranen.gif:

(ik ga er bijna vanuit dat die ruzie om de egotripperij van diezelfde Suarez ging. Blijft zijn zwakke punt en ik heb hem al een paar keer geïrriteerd zien reageren op kritiek van bijv. Huntelaar.)
Ik vind dit nog wel de grootste teleurstelling van deze middag. Ik ben namelijk bang dat Ajax Suarez disciplinair gaat schorsen. En zonder zijn creativiteit zal Ajax de komende weken nog behoorlijk wat punten verspelen. Het positiespel van Ajax is niet goed genoeg om Maduros creativiteit tot uiting te laten komen. Huntelaar in laten zakken is een foefje dat inmiddels alweer uitgewerkt lijkt te zijn en wat sowieso geen nut heeft als je de juiste mensen alsnog niet voor de goal weet te krijgen. En Luque oogt nog steeds niet fit/lui en komt pas los als Ajax meer ruimte krijgt voor de counter. Vandaag waren zowel Luque als Huntelaar werkelijk een drama. Waarbij het inzakken van Huntelaar werkelijk tot niets leidde en Luque voor noch diepgang nog een aanspeelpunt aan de zijkant zorgde.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 4:27 pm

Als Ajax Suárez schorst en dat kost ons punten, vind ik dat de staf aan te rekenen.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 11, 2007 4:28 pm

Bertje schreef:Als Ajax Suárez schorst en dat kost ons punten, vind ik dat de staf aan te rekenen.
Leg uit.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 4:29 pm

Ik word liever kampioen, dan dat Suárez eventueel terecht een schorsing krijgt. Lijkt me niet zo vreemd. Problemen praten ze maar gewoon uit. Ik wil voetbal en punten zien.

Mr. Ajax
Berichten: 14595
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo nov 11, 2007 4:30 pm

Meneer wilt voetbal en punten zien. :drecul.gif: Als het maar zo simpel was...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 4:31 pm

Pff, word jij nooit eens heel moe van jezelf?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 4:31 pm

Ajax heeft zichzelf in een positie gezet waardoor het compleet afhankelijk is van een aantal spelers. Op het moment dat die spelers dan ontsporen, dan moet je dat voor lief nemen. Suárez en Luque hebben geen enkele buitenstaander kwaad gedaan, dus kan Ajax het compleet op z'n eigen manier oplossen. Men hoeft geen enkele verantwoording naar buiten af te leggen, want Ajax bepaalt zelf wel wat het doet om binnenbrandjes te blussen.

Ik weet overigens niet wat er precies is voorgevallen, maar ik ga geen van beide spelers vervloeken om wat er gebeurt is. Als ik echter zou moeten gokken op welke speler er van die twee meer wil heeft om te winnen, dan zet ik m'n geld op Suárez.

Heeft iemand die actie overigens nog gezien waarbij Bahia Suárez een geweldige kans gaf om neer te vallen, maar Suárez wel op de been bleef? :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 4:34 pm

Had die smeerlap hem toch weer geel gegeven.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo nov 11, 2007 4:35 pm

Het kan intern wel een probleem zijn als gedragingen van spelers die niet door de beugel kunnen onbestraft (of matig bestraft) blijven. Als twee spelers binnen de selectie met elkaar op de vuist gaan dan zit de technische staf sowieso met een probleem. Wat voor maatregelen ze ook nemen, het team zal er vrijwel altijd onder lijden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 11, 2007 4:37 pm

brigade zuid schreef:Ik vind het 1 van de beste scheidsrechters ter wereld.
Nou, tis een grote belgische (flap)drol.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo nov 11, 2007 4:38 pm

Voetske schreef:
brigade zuid schreef:Ik vind het 1 van de beste scheidsrechters ter wereld.
Nou, tis een grote belgische (flap)drol.
We zijn het weer eens, Voetske. :excited.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 4:42 pm

Jabu schreef:Het kan intern wel een probleem zijn als gedragingen van spelers die niet door de beugel kunnen onbestraft (of matig bestraft) blijven. Als twee spelers binnen de selectie met elkaar op de vuist gaan dan zit de technische staf sowieso met een probleem. Wat voor maatregelen ze ook nemen, het team zal er vrijwel altijd onder lijden.
Die jongens spreken allebei Spaans. Vrijwel niemand zal door hebben gehad waar het precies over ging (al kan ik wel een gokje wagen). Bovendien heeft Ajax niet zulke losbandige spelers. Ik zeg dat Ajax dit intern moet oplossen. Je gaat met beide spelers om tafel zitten en komt tot een gemeenschappelijke boete. En benadruk dan nog maar eens dat Luque eens de benen uit z'n reet mag lopen.

Feyenoorders zijn overigens echt mongolen. Ik sprak er net eentje die de wedstrijd niet heeft gezien en die zei dat De Bleeckere goed floot en het dus wel een penalty zal zijn geweest. AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH. Hoe fucking frustrerend is zo iemand nou? :drls.gif: :frusty.gif: :icon_lol.gif:

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » zo nov 11, 2007 5:05 pm

Het lijkt me nogal wiedes dat het intern opgelost gaat worden. Ik neem aan dat ze er geen referendum voor organiseren.

Ongeoorloofd gedrag moet worden bestraft met een maatregel die daar bij hoort. Als het in dit geval met een schorsing moet gebeuren, gebeurt 't maar. Ook al kost ons dat wat doelpunten.

Iets onbestraft laten of te zwakke maatregelen nemen werkt alleen maar vedetteneigingen en scheve gezichten in de kleedkamer in de hand.
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 11, 2007 5:07 pm

Dat worden publieke excuses, elkaar om de schouders vliegen op de eerstvolgende training en een mooi geldbedrag naar een goed doel en dan volgende wedstrijd gewoon weer spelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo nov 11, 2007 5:08 pm

Je hoeft het ook niet met de selectie te bespreken. Echt waar hoor, Ajax is werkelijk gek als ze beide spelers schorsen. De Luque van vandaag kunnen we missen als kiespijn, maar als je Suarez schorst schiet je jezelf in de voet. Dit is een zaak tussen Koster, Suarez en Luque. Die drie en die drie alleen moeten het oplossen.

Hopelijk zijn Leonardo en Davids binnen drie weken weer wedstrijdfit.

Plaats reactie