Ajax - Roda JC * 14-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 16, 2008 7:21 pm

Je kunt zeggen wat je wilt, maar ga er maar vanuit dat sommige spelers altijd spelen. Alsof MvB het zich kan veroorloven om een Sulejmani op de bank neer te zetten bij een eventuele vormcrisis.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di sep 16, 2008 7:27 pm

Uiteraard, sterker nog, ik denk dat van Basten er wel de man naar is om dat ook werkelijk te doen. GEergister zat Suarez ook gewoon op de bank
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di sep 16, 2008 7:29 pm

Maar dat was vanwege zijn reisgebeuren.

MvB graaft zijn eigen graf als hij een Sulejmani op de bank neergooit, maar goed.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di sep 16, 2008 7:36 pm

Als hij spelers heeft die een hoger niveau op de mat kunnen brengen dan heeft hij een goed argument, maar het probleem is dat zijn concurrent Leonardo ook nog niet lekker in zijn vel zit. Maar over een tijdje zijn ze beiden helemaal terug en dan wordt het smullen, maakt niet uit wie er speelt(ookal is Sulejmani meer exeptioneel goed).

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di sep 16, 2008 8:14 pm

Jim schreef:
Kowalczyk schreef:Weet je waar ik nou niks van begrijp?
Die ophef over de wissel van Huntelaar.
Echt: te bizar voor woorden.
Vond je het geen Ajax-onwaardige schijtwissel dan?
Die opmerking veronderstelt een vorm van superioriteit die Ajax al vijf jaar niet meer heeft - en die ik daarom van mijn harde schijf heb gewist totdat ik weer vind dat 'ie gerechtvaardigd is.

K.
Still alive...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di sep 16, 2008 8:39 pm

Als die klassevolle stijl al verdwijnt, waar moet het dan naartoe? Hoe moet je de club dan zien: geen identiteit? Je moet de maatstaf niet aanpassen aan de situatie, maar de situatie moet zich aanpassen aan de maatstaf. Anders dan wordt Ajax niks bijzonders meer.

In de eigen Arena je aanpassen aan Roda: schandalig. 1-Op-1 is ideaal: moet je juist tonen dat je beter bent, je moet niet risicoloos gaan spelen. Waar is de Amsterdamse bluf gebleven? Maarja, je kan het ook zo zien: hij wou gewoon inspanningen sparen op het oog van het drukke programma. Opzich goed, aan de andere kant heb ik zoiets van dat het aangeeft dat er te weinig sterke opties over zijn gebleven in de selectie. Niet echt topclubachtig.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di sep 16, 2008 8:53 pm

Vedette-10 schreef:In de eigen Arena je aanpassen aan Roda: schandalig.
Ik vind dat je het Ajax van zondag daar een tikje mee tekort doet.

Wat ik zo erg vond aan het vorige seizoen was het feit dat ik Ajax eigenlijk vrijwel nooit beter vond dan een tegenstander. In de meeste wedstrijden domineerde Ajax niet eens, creëerden ze amper kansen, was er vrijwel nooit iets als een wezenlijk klasseverschil te zien. Ik heb vaak gedacht: als je deze wedstrijd op TV uitzendt en alle spelers grijs maakt (zodat je de shirtjes niet kunt zien), dan is het nog verdomd lastig om vast te stellen wie hier Ajax is en wie NEC. Of VVV-Venlo. Of Excelsior. Dát vond ik schandalig.

Zondag tegen Roda ging er nog van alles fout en was het allemaal niet denderend, maar ik vond Ajax wél 90 minuten lang dominant (ook na die verdedigende wissel). Ze zijn 90 minuten lang voetballend de betere geweest. Hadden de intentie, en ook de verbetenheid om de wedstijd totaal te domineren. Er hadden wat meer kansen in gemogen, maar ze creëerden er tenminste wel heel veel.

Ik vond het allemaal zo beroerd niet. We zijn nog lang niet waar we wezen willen, maar wie heel erg zeikt over deze wedstrijd zou iets opbouwender mogen zijn, naar mijn mening.

K.
Still alive...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di sep 16, 2008 9:01 pm

Ik bedoel het indammen van risico's: zij willen meer stootkracht voorin hebben dus ga je defensief wisselen. Dat is dom, want Ajax had veel meer kwaliteit om zwaktes bloot te leggen dan Roda. 1-op-1 ben je gewoon sterker, dan ga je niet een libero inbrengen voor de achterhoede(wat ook onzin is, want je moet juist een sterke mandekker inbrengen om die kopsterke statische spits uit te schakelen). En aan het eind zaten ze te counteren, dat was nergens voor nodig want Ajax was daarvoor gewoon Roda de baas.

Ik ben veeleissend, dus de vergelijking met vorig seizoen kan je maken en dan kan je er heel blij mee zijn. Je kan je er op blindstaren, maar ik ben pas tevreden als Ajax een angstwekker is geworden voor de absolute Europese top.

Lionel
Berichten: 47511
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di sep 16, 2008 11:37 pm

Het probleem was gewoon dat de kansen niet benut werden. En om nou te zeggen dat KJH, S+S topclubonachtig zijn.... nou nee. Als die ballen er niet in gaan en Roda gaat lange ballen spelen is het logisch dat je gebruik gaat maken van de snelle spelers die je hebt die 1 tegen 1 sterk zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo sep 17, 2008 8:00 am

Rishi schreef:Het probleem was gewoon dat de kansen niet benut werden. En om nou te zeggen dat KJH, S+S topclubonachtig zijn.... nou nee. Als die ballen er niet in gaan en Roda gaat lange ballen spelen is het logisch dat je gebruik gaat maken van de snelle spelers die je hebt die 1 tegen 1 sterk zijn.
Maar Roda Jc ging geen lange ballen spelen.Roda Jc bleef voetballen zoals ze de hele wedstrijd deden n.l. via de zijkanten.Waar v.d. Wiel en Urby het steeds moeilijker kregen.Kijk ga dan 4-4-2 spelen met S-S in een vrije rol in de voorhoede, dan versterk je het middenveld ( wat echt op hun tandvlees begon te lopen ) en behoudt je toch de dreiging voorin.Zeker omdat ook Sarpong er na de wissel verloren bij liep.

Maar mocht MVB daadwerkelijk een daad willen stellen ( wat ik overgens niet geloof ) en KJH gewisseld heeft omdat ie niet scoorde, tja, dan is dat natuurlijk dom ...

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » wo sep 17, 2008 12:17 pm

Gelukkig is KJH een echte prof en iemand met een gezonde dosis verstand en zelfkennis, dat voorkomt ook veel relletjes in een seizoen...

Ik had er niet aan moeten denken wat er was gebeurd als dit met Zlatan of Mido zo gegaan was!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo sep 17, 2008 12:31 pm

Zlatan werd heel vaak na een uur of zo al gewisseld.

Ik vind alle aandacht voor deze terechte wissel wat overdreven.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » wo sep 17, 2008 12:43 pm

Jöhnk schreef:Zlatan werd heel vaak na een uur of zo al gewisseld.

Ik vind alle aandacht voor deze terechte wissel wat overdreven.
Sowieso overdreven inderdaad.

Maar ik bedoel dan Zlatan in dezelfde situatie als Huntelaar nu: absoluut niet weg mogen, (naar verluid) een bod van 40 mln geweigerd en aanvoerder gemaakt.

Het wordt allemaal zo overdreven nu, Huntelaar maakt zich er niet druk om, niks aan de hand.

Plaats reactie