Aston Villa - Ajax 23-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di okt 21, 2008 3:42 pm

Niet gek, want tegen Engelse ploegen krijg je toch niet de ruimte om veel met de bal te gaan lopen.
Pompiedom

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di okt 21, 2008 3:58 pm

Thijs schreef:Er zijn overigens 800 kaarten verkocht voor het bezoekersvak.
Dat wilde ik net vragen aan je, ik had 800 ook gehoord. HSV zal wel uitverkocht raken denk ik.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di okt 21, 2008 3:58 pm

Tegen Engelse ploegne ligt de ruimte vooral achter de verdediging. jammer dat we Sulejmani nu niet hebben.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » di okt 21, 2008 4:09 pm

Volgens mij speelt Aston behoorlijk defensief hoor.
Pompiedom

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » di okt 21, 2008 7:35 pm

Ze spelen vooral via de vleugels met Reo-Coker en Ashley Young(wat ik trouwens een geweldige voetballer vind) en dan in de spits natuurlijk Carew met Agbonlahor om hem heen spelend. Centraal op het middenveld een goed blok met Barry en Petrov. De verdediging van Villa is niet zo bijzonder, maar tegen ons moeten ze het er wel mee kunnen redden

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di okt 21, 2008 7:47 pm

Carew inderdaad. Dat is weer echt zo'n spits waar Ajax het lastig mee gaat krijgen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » wo okt 22, 2008 3:24 am

Ik denk dat Carew ook knap lastig verdedigen zal worden en Ashley Young en Agbonlahor met hun snelheid voor veel gevaar zullen zorgen. Bovendien heeft Ajax altijd moeite met wat opportunistisch spelende ploegen. Het wordt dus zaak om goed rugdekking aan elkaar te verlenen. Met alleen de pass proberen eruit te halen, zal het niet lukken. Op Young zou ik trouwens VD Wiel zetten, van daaruit vind ik dat het voetbal van achteruit ook begonnen moet worden i.p.v. de verschrikkelijke lange bal. De focus moet op het pure voetbal gelegd worden. Alleen op die manier maken we in mijn ogen kans tegen die krachtige hardlopers.

Ik wil graag een middenveld zien dat niet overbevolkt is met controleurs en enkel goed genoeg is om te schoffelen. Ik wil een een middenlinie zien dat veelvuldig aanspeelbaar is en eens eindelijk durft te voetballen. In dat kader vind ik het onbegrijpelijk dat Marco ervoor heeft gekozen om Siem de Jong doodleuk thuis te laten ten faveure van jongens als Schilder en Sno. De Jong zou een key-functie in deze wedstrijd moeten krijgen om het voetbal enigszins erin te brengen en de aanval te voeden. Naast inzicht en passing brengt Siem ook body met zich mee dat nodig is om overeind te blijven. Sarpong kan het nog niet bolwerken op het middenveld, dat moet Marco toch ook zien?

Verder vind ik het knap van RTL om te kiezen voor de wedstrijd van Nancy-Fey, ik kom met pijn en moeite niet tot één goede reden om die wedstrijd te verkiezen boven die van Villa-AJax.
AFCA!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 22, 2008 6:59 am

Starring schreef:Verder vind ik het knap van RTL om te kiezen voor de wedstrijd van Nancy-Fey, ik kom met pijn en moeite niet tot één goede reden om die wedstrijd te verkiezen boven die van Villa-AJax.
Villa - Ajax is een wedstrijd tussen een Engelse subtopper en een Nederlandse middenmoter, terwijl Nancy - Feyenoord een wedstrijd wordt tussen twee degradatiekandidaten, die allebei pas één keer gewonnen hebben in de competitie en dus alles zullen geven om - met hun beperkte kwaliteiten - een tweede zege van betekenis binnen te slepen. Lijkt me ingrediënten voor een spannend duel. Logisch, toch?

Of was dat 'm, die ene reden die je kunt verzinnen? :smallgrin.gif:

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 22, 2008 7:54 am

Zou natuurlijk ook kunnen zijn dat RTL hoopt dat Feyenoord keihard op z'n bek gaat en daar iedereen in Nederland live van mee wil laten genieten .. :ajaxsmiley.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 22, 2008 8:01 am

Wat ik heb begrepen is dat RTL eerst de rechten van Nancy-Feyenoord heeft gekocht, en dat daarin de verplichting is opgenomen tot live-uitzending. Daarna pas zijn de rechten van Villa-Ajax gekocht, een wedstrijd die anders, volgens RTL, in het geheel niet te zien geweest zou zijn op de Nederlandse tv (Bron: AF)
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 22, 2008 8:11 am

LucaS schreef:Wat ik heb begrepen is dat RTL eerst de rechten van Nancy-Feyenoord heeft gekocht, en dat daarin de verplichting is opgenomen tot live-uitzending. Daarna pas zijn de rechten van Villa-Ajax gekocht, een wedstrijd die anders, volgens RTL, in het geheel niet te zien geweest zou zijn op de Nederlandse tv (Bron: AF)
Dat is inderdaad het verhaal:
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/2678

Wat niet wegneemt dat het een lulverhaal is. Ik bedoel: hoe kun je als commerciële zender (die geen enkel ander doel heeft dan hoge kijkcijfers en zo veel mogelijk adverteerders) nou een deal sluiten met Feyenoord, terwijl de rechten voor Aston Villa - Ajax nog op straat liggen?

Ajax trekt aantoonbaar meer kijkers en meer adverteerders, en daarnaast is er in Nederland veel meer belangstelling voor Engelse dan voor Franse ploegen. Uit commercieel en journalistiek oogpunt een volstrekt onbegrijpelijke keuze, maar goed: ik ga gewoon naar een sportpub waar ze Channel 5 hebben. Ga in elk geval niet zitten wachten tot 22:45 uur.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo okt 22, 2008 9:26 am

Vanavond is de training weer besloten! Wat een schande!
Zal wel wat voor de ASR worden..... :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo okt 22, 2008 12:03 pm

Ik hoorde gisteren in de Arena nog 800, maar het zijn er ruim 1000 meldt Ajax.nl
Supporters steunen Ajax in Engeland

Amsterdam, 22 okt 2008
Ajax kan donderdagavond in de UEFA Cupwedstrijd tegen Aston Villa rekenen op flink wat steun van het publiek. Ruim duizend Ajax-supporters hebben een kaartje voor het duel in Birmingham.

De selectie van Ajax vliegt woensdag naar Engeland. De wedstrijd tegen Aston Villa wordt donderdag gespeeld om 21.15 uur Nederlandse tijd.

Ajax wenst al zijn supporters een prettig verblijf in Engeland en een mooie wedstrijd tegen Aston Villa.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 22, 2008 12:14 pm

Dat is nog aardig wat, moet ik zeggen. Helemaal niet gek voor zo'n wedstrijd, waarvoor supporters op heel korte termijn iets moesten regelen.

Ik kan er niet bij zijn omdat het qua werkverplichtingen echt niet vrij te maken viel. Maar naar Hamburg ga ik zeker mee. Absoluut.

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 22, 2008 1:24 pm

Wat is voor mij de beste manier om te proberen aan kaartjes voor HSV-Ajax te komen? Maak ik als doodgewone seizoenskaarthouder kans?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo okt 22, 2008 1:26 pm

Thomas schreef:Wat is voor mij de beste manier om te proberen aan kaartjes voor HSV-Ajax te komen? Maak ik als doodgewone seizoenskaarthouder kans?
Op zichzelf wel.

EU-uitkaarthouders en gewone uitkaarthouders zullen als eerste de mogelijkheid krijgen om kaarten te kopen. Maar daarna blijven er nog wel wat kaarten over, denk ik. Die zijn dan voor de gewone seizoenkaarthouders. Maar ik verwacht wel dat het heel snel zal gaan wanneer die eenmaal aan de beurt zijn...

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo okt 22, 2008 1:31 pm

En anders kun je altijd nog op de bonnefooi die kant op gaan, er valt daar heus wel een kaartje te scoren. Zou me niet verbazen als je daar in de losse verkoop nog gewoon een kaartje kan kopen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo okt 22, 2008 1:37 pm

Ah ok. Het idee was inderdaad om hoe dan ook richting Hamburg te gaan.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo okt 22, 2008 5:32 pm

Ik tracht kaarten voor een thuisvak in Hamburg te regelen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo okt 22, 2008 5:36 pm

Waarom? Jij hebt ook nog een EU kaart toch?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo okt 22, 2008 5:43 pm

Spijker schreef:Waarom? Jij hebt ook nog een EU kaart toch?
Zo staat het niet op mijn scc. Foutje van supp. zaken. En ze lijken er geen zin in te hebben om dat te herstellen. Bovendien hebben de anderen ook geen kaart dus we doen samen uit, samen thuis. Maar sowieso richting Hamburg.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 22, 2008 6:54 pm

Alderweireld is bij de selectie omdat iemand in de verdediging een beetje grieperig is, aldus van Basten op Ajax.tv.

Ik was een beetje bang dat Oleguer een terugslag had, maar dat is het gelukkig dus niet.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 22, 2008 6:59 pm

Verzoek SVA aan RTL niet gehonoreerd

BRON: Ajaxlife.nl


Ajaxlife laat weten dat de supportersvereniging van Ajax (SVA) vanochtend de zender RTL heeft verzocht om alsnog een live-uitzending van Aston Villa – AFC Ajax te overwegen. Het programma dat op het moment dat Ajax speelt op RTL8 uitgezonden wordt heeft vorige week lagere kijkcijfers gehaald dan een wedstrijd van Ajax mogelijk kan hebben, stelde de supportersvereniging.

[Update] RTL heeft inmiddels laten weten dat dat het logistiek onmogelijk is om twee wedstrijden tegelijk uit te zenden. "Wij kunnen de Ajax-supporters in deze dus niet verder tegemoet komen dan de samenvatting," aldus RTL
Steek er de fik maar in, wij geen live uitzending, dan die Feyenoorders ook niet .. :blush.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo okt 22, 2008 7:03 pm

Voetske schreef:
Verzoek SVA aan RTL niet gehonoreerd

BRON: Ajaxlife.nl


Ajaxlife laat weten dat de supportersvereniging van Ajax (SVA) vanochtend de zender RTL heeft verzocht om alsnog een live-uitzending van Aston Villa – AFC Ajax te overwegen. Het programma dat op het moment dat Ajax speelt op RTL8 uitgezonden wordt heeft vorige week lagere kijkcijfers gehaald dan een wedstrijd van Ajax mogelijk kan hebben, stelde de supportersvereniging.

[Update] RTL heeft inmiddels laten weten dat dat het logistiek onmogelijk is om twee wedstrijden tegelijk uit te zenden. "Wij kunnen de Ajax-supporters in deze dus niet verder tegemoet komen dan de samenvatting," aldus RTL
Steek er de fik maar in, wij geen live uitzending, dan die Feyenoorders ook niet .. :blush.gif:
Ik rijd morgen wel even met een feyenoord vlaggetje richting het centrum van Nancy... eens kijken of er nog een wedstrijd komt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo okt 22, 2008 7:05 pm

GangstaRiB schreef:
Voetske schreef:
Verzoek SVA aan RTL niet gehonoreerd

BRON: Ajaxlife.nl


Ajaxlife laat weten dat de supportersvereniging van Ajax (SVA) vanochtend de zender RTL heeft verzocht om alsnog een live-uitzending van Aston Villa – AFC Ajax te overwegen. Het programma dat op het moment dat Ajax speelt op RTL8 uitgezonden wordt heeft vorige week lagere kijkcijfers gehaald dan een wedstrijd van Ajax mogelijk kan hebben, stelde de supportersvereniging.

[Update] RTL heeft inmiddels laten weten dat dat het logistiek onmogelijk is om twee wedstrijden tegelijk uit te zenden. "Wij kunnen de Ajax-supporters in deze dus niet verder tegemoet komen dan de samenvatting," aldus RTL
Steek er de fik maar in, wij geen live uitzending, dan die Feyenoorders ook niet .. :blush.gif:
Ik rijd morgen wel even met een feyenoord vlaggetje richting het centrum van Nancy... eens kijken of er nog een wedstrijd komt.
:ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie