FC Volendam - Ajax 07-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 4:42 pm

Voor mij niet, er zitten geen spellijnen in. Dat ligt aan het gemis van een spelmaker en ik hou er heus wel rekening mee dat Aissati (nog) niet van het kaliber Sneijder is.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo nov 30, 2008 6:11 pm

kan mij niet schelen wie er spelen en hoe... Ik eis revanche.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma dec 01, 2008 5:09 pm

De eerste Decemberwedstrijd... Remember vergelijkbare tegenstanders als VVV of Excelsior uit, respectievelijk 1 en 2 decembers geleden... :spijker.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma dec 01, 2008 5:22 pm

Als we hier weer punten verspelen heb ik een baalmaand. AZ-uit verliezen, ok, kan gebeuren. Utrecht-thuis is een wedstrijd waar je er elk seizoen wel eentje van hebt (vorig jaar was dat NAC-thuis en werd het 1-3) en bovendien wonnen we in 2003-2004 al onze thuiswedstrijden op...Ajax-RBC na. En toen werden we kampioen.

Maar dit moet dus gewoon een volkomen soeverreine overwinning worden. Niets op aan te merken, gewoon, hop, een ferme 0-4.
We kunnen weer een week oefenen, dus ik mag lijen dat dit gewonnen gaat worden.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 01, 2008 5:25 pm

Als ze dit niet winnen kunnen ze allemaal mn rug op.. je laat je toch niet 2 x naaien door die palingboeren.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 01, 2008 5:37 pm

Idd dit moet gewoon een dikke overwinning worden. Die Cocaine snuivers kunnen er niks van..

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di dec 02, 2008 8:49 am

Ajax gaat er zondag wel een paar inschieten. Maak ik me totaal geen zorgen over.

K.
Still alive...

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » di dec 02, 2008 12:39 pm

De coke-snuivers...
Net of er in Amsterdam niet gesnoven wordt haha! :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » di dec 02, 2008 2:16 pm

Als je het terugrekent naar gebruik per inwoner denk ik niet nee. :smallgrin.gif:
Op naar de vierde ster!

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » wo dec 03, 2008 9:03 am

Wel opvallend dat er hier nooit echt van te voren wordt geannalyseerd hoe een wedstrijd zal verlopen maar achteraf pagina's vol komen te staan over hoe het allemaal wel niet had gemoeten e.d.. Het lijkt mij nou wel eens leuk om te zien of men zijn woorden achteraf vooraf ook enigzins waar zou kunnen maken met een juiste voorspelling, tactiek, opstelling e.d.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » wo dec 03, 2008 9:43 am

Voorspelling juiste tactiek/instelling/opstelling.

Okay... maar wil je nu vooraf van me horen hoe ik vind dat het moet, of wil je een voorspelling van me horen hoe MvB het gaat doen? Want daar zou nog wel eens een verschil in kunnen zitten.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo dec 03, 2008 9:44 am

J.G. schreef:Wel opvallend dat er hier nooit echt van te voren wordt geannalyseerd hoe een wedstrijd zal verlopen maar achteraf pagina's vol komen te staan over hoe het allemaal wel niet had gemoeten e.d.. Het lijkt mij nou wel eens leuk om te zien of men zijn woorden achteraf vooraf ook enigzins waar zou kunnen maken met een juiste voorspelling, tactiek, opstelling e.d.
:headbang.gif:

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » wo dec 03, 2008 9:48 am

maar wil je nu vooraf van me horen hoe ik vind dat het moet, of wil je een voorspelling van me horen hoe MvB het gaat doen?
Wat jij wil, ik vond het zo opvallend dat die topic van Utrecht al weer 10 pagina's lang is (wellicht mede door het posten tijdens match van de thuisblijvers) terwijl ik meer ben van het vooruit kijken en wel eens wil horen hoe we dit keer wél in Volendam gaan winnen.

Je kan het inderdaad vanuit eigen perspectief doen of in de gedachte van Marco kruipen (succes ;))

Ik denk zelf dat het een hele andere wedstrijd wordt dan voor de beker.
Ik denk/hoop dat Ajax scherp en fel begint met ongeveer dezelfde elf als de afgelopen weken. Ik acht de kans groot dat Kennedy niet in de basis staat. Ik weet niet of MvB De Jong er weer gaat bijhalen en gelijk in de basis zet of Leonardo eens een kans geeft. Zelf zou ik voor Leo gaan, maar begreep dat De Jong aardig speelt bij Jong Ajax.
Ben ook benieuwd of (één van) de drie net terug gekomen spelers al bij de selectie zit(ten)!

Als MvB de spelers scherp weet te krijgen moeten we hier eens ouderwets aan het doelsaldo gaan werken, maar helemaal gerust ben ik er niet op. Volendam is naast een slechte ploeg ook een taaie ploeg (zie de beker).

P.s. Clavo even mijn post aangepast de reactie was niet op jou.. :headbang.gif:
Laatst gewijzigd door J.G. op wo dec 03, 2008 9:54 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo dec 03, 2008 9:50 am

Hoho, ik ben het helemaal met je eens hoor! Of had ik deze moeten doen: :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo dec 03, 2008 9:55 am

J.G. schreef:Wel opvallend dat er hier nooit echt van te voren wordt geannalyseerd hoe een wedstrijd zal verlopen
Heb je de analyses van ZSOG en Ko niet gezien? :666.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » wo dec 03, 2008 10:46 am

Wat wil je horen J.G.? Hoe we Volendam moeten verslaan?

Simpel hoor, Marco lees je mee?
Veld breed en diep houden, spelen met 2 aanvallende middenvelders, die snel kunnen bijsluiten bij Suarez.
Daarnaast moet de balcirculatie hoog liggen, waardoor Volendam naar 30 minuten het niet meer kan belopen om vervolgens het vrij eenvoudig af te maken.

Nog vragen?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 11:18 am

Veld breed houden inderdaad. Hard en zuiver de bal inspelen. Veel beweging zonder bal. Kortom heel anders dan tegen Utrecht.

Dit móet een makkie zijn. Ajax is immers gewaarschuwd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » wo dec 03, 2008 11:47 am

Ik denk persoonlijk dat San Marco met de volgende 11 gaat starten:
Vermeer - Wiel, Oleguer, Vermaelen - Gabri, Vertonghen, Lindgren, Emanuelson - Sulejmani, Suarez, Leonardo.

Ik hoop dat er inderdaad een van de net terugkomende jongens bij de selectie zit voor ene invalbeurtje van een kwartier of 20 minuten.

Verder denk ik dat er snel druk gezet zal gaan worden om een snelle goal te forceren. Hoe langer in Volendam een goal uitblijft, hoe lastiger je het jezelf maakt. Vergelijken met de beker wil ik het niet... Suarez voorin in de plaats van Sno is al zo'n verschil dat ik denk dat er geen gelijkenissen zullen zijn.

Valt die goal in het eerste kwartier, dan wordt het een '0-5 wedstrijd'. Anders wordt het weer vechten en misschien wel (weer) 0-0.

Opstelling is wat ik denk dat van Basten doet, de rest is wat ik verwacht/hoop.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo dec 03, 2008 11:49 am

Van Basten heeft de afgelopen wedstrijden met een vast elftal gespeeld, waarom zou hij weer wat veranderen? Hooguit Kennedy vervangen door Leonardo.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo dec 03, 2008 11:53 am

Of door Rommedahl. Of door Zeegelaar. Of door Martina. Of door...
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo dec 03, 2008 1:17 pm

joey schreef:In je volgende post wordt het 0-10, Ko? :hypocrite.gif:
:ajaxsmiley.gif:

Whatever.

Ik ben er in elk geval van overtuigd dat Ajax zondag een gemakkelijke overwinning gaat boeken. 'Revanche' is een groot woord, maar ze zullen zich wel realiseren dat ze niet nog eens een pleefiguur kunnen slaan tegen Volendam. Alleen dat besef is al voldoende voor een weinig spetterende, maar wel ruime en eenvoudige zege.

Daarna NAC. Die winnen we ook. Want: een 'topper'. Directe concurrent - en bovendien mag er niet nog eens averij worden opgelopen voor eigen publiek. De uitglijder tegen Utrecht moet in eigen stadion worden goedgemaakt.

Als Ajax voor de winterstop nog lelijk puntverlies gaat lijden, dan zal het bij De Graafschap zijn. Eerder dan tegen NAC, zegt mijn gevoel. Dik winnen bij Volendam, de zogenaamde topper tegen NAC winnen... en dan naar Doetinchem, denkend dat de laatste echte horde voor de winterstop (NAC) genomen is. Dat is typisch zo'n moment waarop het weer mis kan gaan, op een half bevroren veld tegen een vechtploeg.

Ik dénk dat Ajax twaalf punten uit de resterende vier competitieduels gaat halen, maar het kunnen er ook tien zijn (en in dat scenario laten we er twee in Doetinchem achter).

K.
Still alive...

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » vr dec 05, 2008 3:24 pm

AMSTERDAM - Darío Cvitanich mag zich voorlopig bewijzen als eerste centrumspits van Ajax. Trainer Marco van Basten neemt de 24-jarige Argentijn waarschijnlijk zondag al op in zijn basisformatie voor de uitwedstrijd bij Volendam.
Ben heel benieuwd hoe Dario het gaat doen Zondag. Natuurlijk een heel ander type speler dan KJH en ben benieuwd hoe de samenwerking met Suarze en Sulejmani zal verlopen.

T82
Berichten: 1785
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » vr dec 05, 2008 8:15 pm

Kowalczyk schreef:Als Ajax voor de winterstop nog lelijk puntverlies gaat lijden, dan zal het bij De Graafschap zijn. Eerder dan tegen NAC, zegt mijn gevoel. Dik winnen bij Volendam, de zogenaamde topper tegen NAC winnen... en dan naar Doetinchem, denkend dat de laatste echte horde voor de winterstop (NAC) genomen is. Dat is typisch zo'n moment waarop het weer mis kan gaan, op een half bevroren veld tegen een vechtploeg.
Dat klinkt al als onderschatting. Net als vorig jaar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr dec 05, 2008 8:47 pm

Op de persconferentie zou MvB hebben gezegd dat hij de intentie heeft om met Cvita te starten. Is die jongen er al wel klaar voor dan? Zal wel, maar het lijkt mij wel erg snel.

Verder moet je Alderweireld gewoon thuislaten in deze pot en de Jong meenemen. Kijken hoe MvB erover denkt.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr dec 05, 2008 8:50 pm

Ik zou Aisatti meenemen
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie