Ajax Amsterdam-NAC Breda 12-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Verdient het basiseltal het -door Van Basten gegeven- krediet?

Ja, ik weet zeker dat deze ploeg goed in elkaar steekt
10
28%
Ja, nog even aanzien
11
31%
Nee, ze hebben al genoeg tijd gekregen en het is nog steeds slecht: WIJZIGEN!
15
42%
 
Totaal aantal stemmen: 36

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 08, 2008 1:12 pm

Zlatan Son of God schreef:Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan deze postbode!
Niets, volgens mij. Maar ik heb de plee-offs vorig seizoen gemist. Toen schijnt hij formidabel gespeeld te hebben.

Vooralsnog krijg ik een sik van deze kerel. Wat een wezel. En dat is dan aanvoerder van Ajax. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13403
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma dec 08, 2008 1:24 pm

Doet hij je ook niet denken aan good old Galasek? :smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 08, 2008 1:32 pm

Ja, daarom noemde ik hem al Tommie 2.

Die jongen houdt het spel op. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 1:35 pm

joey schreef:
Zlatan Son of God schreef:Wat is er eigenlijk zo bijzonder aan deze postbode!
Niets, volgens mij. Maar ik heb de plee-offs vorig seizoen gemist. Toen schijnt hij formidabel gespeeld te hebben.

Vooralsnog krijg ik een sik van deze kerel. Wat een wezel. En dat is dan aanvoerder van Ajax. :blush.gif:
Dat viel dus erg tegen hoor. Hangen en wurgen om de tegenstander voor de 16 te stoppen noem ik niet formidabel.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma dec 08, 2008 1:49 pm

Nee, dat noem je Pelle wel :smallgrin.gif:

Sorry, moest even :blush.gif:

Deze gaat Ajax winnen. Bijna uitverkocht huis, lekker avondsfeertje, komt helemaal goed!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 1:55 pm

El Clavo schreef:Nee, dat noem je Pelle wel :smallgrin.gif:

Sorry, moest even :blush.gif:

Deze gaat Ajax winnen. Bijna uitverkocht huis, lekker avondsfeertje, komt helemaal goed!
Wat lul je nou gast!

Pelle speelt dit seizoen anders goed!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 08, 2008 2:00 pm

Pellè doet me overigens veel aan Vennegoor denken, zoals hij bij AZ speelt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma dec 08, 2008 2:02 pm

Als hij speelt, want van de 14 westrijden heeft ie er pas 6 meegedaan en nog geen 1 keer gescoord. Wel heeft dit wereldwonder 1 keer een bal met z'n borst meegegeven!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 08, 2008 3:31 pm

Zo goed doet Pellè het nou ook weer niet hoor. Van de vijf spitsen bij AZ speelt hij dit seizoen het minst overtuigend.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma dec 08, 2008 3:36 pm

Zo zie je hoe erg je wordt afgerekend op afwerkingskwaliteiten op het moment -wat bij hem nog veels te moeizaam gaat-, ik denk namelijk dat dat nog wel gaat komen.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma dec 08, 2008 5:33 pm

Bertje schreef:Als we dan toch iets veranderen, laat het dan zijn dat we Urby linksback maken
Gelukkig is dat voltooid verleden tijd. :excited.gif: Niet dat ik de illusie heb dat Aisatti binnen afzienbare tijd een basisplaats gaat veroveren, maar Urby zou daar het eerste slachtoffer van moeten zijn.

Vrijdagavondwedstrijden...heb ik zo'n schijthekel aan. Maar ik heb er vertrouwen in dat NAC eraan gaat onder leiding van een ontketende Sulimanji. :ajaxscarf.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 08, 2008 5:38 pm

Als Aissati er klaar voor is:

Vermeer

Van der Wiel-Vermaelen-Vertonghen-Emanuelson

Enoh-Lindgren-Aissati

Suárez-Cvitanich-Sulejmani
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma dec 08, 2008 5:41 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » ma dec 08, 2008 5:38 pm

Zo zo, Thomas denkt maar direct Enoh te klonen en er twee van op te stellen. Of is het zijn broertje? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma dec 08, 2008 5:38 pm

Enoh is er in jouw ogen in ieder geval zeker klaar voor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 08, 2008 5:40 pm

Met die aanvallers op 10 moet Enoh constant voor twee rennen, dus ik had zoiets in gedachte. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 5:41 pm

Gentenaar
Van der Wiel - Oleguer - Vermaelen - Schilder
Gabri - Aissati - Vertonghen
Sulejmani - Suarez - Emanuelson

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma dec 08, 2008 5:47 pm

Vermeer
Van der Wiel - Lindgren - Vermaelen - Emanuelson
Gabri - Aissati - Vertonghen
Suarez - Cvitanich - Sulejmani

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 08, 2008 5:52 pm

Zlatan Son of God schreef:Gentenaar
Van der Wiel - Oleguer - Vermaelen - Schilder
Gabri - Aissati - Vertonghen
Sulejmani - Suarez - Emanuelson
Gentenaar beter dan Vermeer? Cvitanich nu alweer afgeschreven? Gabri beter dan Enoh? Schilder kan het niveau volgens jou aan? Je houdt nog altijd vast aan Oleguer?

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma dec 08, 2008 5:57 pm

Vermeer

Wiel Lindgren Vermaelen Urby

Enoh Vertonghen Aissati/Blind

Suarez Cvita Sulejmani
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 08, 2008 6:00 pm

Nihad schreef:Doet hij je ook niet denken aan good old Galasek? :smallgrin.gif:
Mij niet. Lindgren kiest heel slim de momenten waarop hij diep moet gaan. Zo stond hij tegen Volendam bij de kopbal van Suarez opeens vrij in het strafschopgebied. Zie ook de goal tegen Twente, een maandje geleden. En tegen datzelfde Twente stond hij in de plee-offs in de laatste minuut opeens 1 op 1 tegen Boschker.

Hele slimme speler. Mist nog wel wat body en af en toe wat durf.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 08, 2008 6:09 pm

Rishi schreef:Vermeer

Wiel Lindgren Vermaelen Urby

Enoh Vertonghen Aissati/Blind

Suarez Cvita Sulejmani
Kijk, dit zie ik ook wel zitten. Ik snap echt niet hoe twee mensen naar dit Ajax kunnen kijken en op 10 (!) posities een andere speler op kunnen stellen. Die opstelling van ZSoG doet me een beetje aan een probeersel van Vedette denken. :wink.gif: :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 08, 2008 6:47 pm

Jöhnk schreef:
Nihad schreef:Doet hij je ook niet denken aan good old Galasek? :smallgrin.gif:
Mij niet. Lindgren kiest heel slim de momenten waarop hij diep moet gaan. Zo stond hij tegen Volendam bij de kopbal van Suarez opeens vrij in het strafschopgebied. Zie ook de goal tegen Twente, een maandje geleden. En tegen datzelfde Twente stond hij in de plee-offs in de laatste minuut opeens 1 op 1 tegen Boschker.

Hele slimme speler. Mist nog wel wat body en af en toe wat durf.
Hij is zo slim die telkens zijn man vergeet en zo die speler laat scoren .. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 6:49 pm

Thomas schreef:
Zlatan Son of God schreef:Gentenaar
Van der Wiel - Oleguer - Vermaelen - Schilder
Gabri - Aissati - Vertonghen
Sulejmani - Suarez - Emanuelson
Gentenaar beter dan Vermeer? Cvitanich nu alweer afgeschreven? Gabri beter dan Enoh? Schilder kan het niveau volgens jou aan? Je houdt nog altijd vast aan Oleguer?
Ik wil Vertonghen op het middenveld, dus dan zijn we een andere back nodig omdat Vermaelen terugkomt in het centrum. Schilder is de enige back in de selectie dus vandaar. Oleguer blijft staan, aangezien we geen betere opties hebben. Die Lindgren van jou heeft totaal niet laten zien enige recht te hebben op die plek. Hij presteert zelfs zo slecht dat hij niet eens op de bank hoeft plaats te nemen.

Enoh speelt de laatste wesdstrijden een beetje te chaotisch. Gabri geeft meer drive in het spel en dat is wel iets wat we zeker nodig hebben in dit team.

Voorin lijkt me logisch, aangezien Suarez momenteel de spits is waar het meeste dreiging vanuit gaat en dan op de flanken de spelers die momenteel daar het meeste voor in aanmerking komen.

Vermeer is te zwak in de lucht en geeft deze defensie nog meer onzekerheid. Daarom liever Gentenaar. Hopelijk hebben we dan eindelijk weer eens een fatsoenlijke spel hervatting.

Je moet niet zo verontwaardig doen, want jou elf slaat helemaal nergens op. Ik denk dat Urby de laatste jaren wel heeft laten zien niet te renderen op de linksback. Lindgren laat al weken zien niet in aanmerking te komen voor een basisplek in Jong Ajax. En Cvitanish is niet de man die wij voorin nodig hebben. En 2 linkspoten in het centrum van de verdediging is het domste wat je kan doen.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » ma dec 08, 2008 7:05 pm

Vermeer

Wiel-Oleguer-Vertonghen-Vermaelen

Gabri-Aisatti-Enoh

Suarez-Cvitanich-Sulejmani

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 08, 2008 7:06 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik wil Vertonghen op het middenveld, dus dan zijn we een andere back nodig omdat Vermaelen terugkomt in het centrum. Schilder is de enige back in de selectie dus vandaar. Oleguer blijft staan, aangezien we geen betere opties hebben. Die Lindgren van jou heeft totaal niet laten zien enige recht te hebben op die plek. Hij presteert zelfs zo slecht dat hij niet eens op de bank hoeft plaats te nemen.

Enoh speelt de laatste wesdstrijden een beetje te chaotisch. Gabri geeft meer drive in het spel en dat is wel iets wat we zeker nodig hebben in dit team.

Voorin lijkt me logisch, aangezien Suarez momenteel de spits is waar het meeste dreiging vanuit gaat en dan op de flanken de spelers die momenteel daar het meeste voor in aanmerking komen.

Vermeer is te zwak in de lucht en geeft deze defensie nog meer onzekerheid. Daarom liever Gentenaar. Hopelijk hebben we dan eindelijk weer eens een fatsoenlijke spel hervatting.

Je moet niet zo verontwaardig doen, want jou elf slaat helemaal nergens op. Ik denk dat Urby de laatste jaren wel heeft laten zien niet te renderen op de linksback. Lindgren laat al weken zien niet in aanmerking te komen voor een basisplek in Jong Ajax. En Cvitanish is niet de man die wij voorin nodig hebben. En 2 linkspoten in het centrum van de verdediging is het domste wat je kan doen.
Ik stel in principe Lindgren niet op in de verdediging, al vond ik hem daar vorig seizoen in de play-offs redelijk tot goed spelen. Hij gaf goed rugdekking en haalde veel gevaarlijke voorzetten weg voor de goal. Al die overtredingen waar jij het over hebt, kan ik me niet herinneren.

Gabri is altijd chaotisch. Enoh is niet onbetwist of zo, maar als het tussen hem en Gabri gaat, kies ik voor Enoh. Bovendien was Gabri afgelopen weekend nog geblesseerd.

Suárez heeft als centrumspits één echt goede wedstrijd gespeeld. Voor de rest was het redelijk tot matig. Die jongen moet meer kunnen zwerven en vanaf de zijkant kunnen komen. Daar is hij het gevaarlijkst. Cvitanich heeft een prima eerste aanname en vult Suárez en Sulejmani aardig aan, denk ik. Geef hem even de tijd. Ik verwacht dat hij het wel oppikt.

Gentenaar is ook zwak door de lucht en compenseert daar nooit voor door lef te tonen. Z'n trap is echt een stuk slechter dan Vermeer, zoals hij eigenlijk op alle vlakken wel wat minder is. Vermeer is ook niet alles, maar wel een prima standin.

Emanuelson moet je goed ondersteunen. Dan kan hij prima als linksback spelen. Heeft hij dit seizoen al vaker gedaan. Jij doet alsof het normaal is dat een linksback heel goed kan verdedigen, terwijl het juist de normaalste zaak van de wereld is dat in ieder geval één van de twee backs vooral aanvallend sterk is. Vertonghen kan Emanuelson aardig ondersteunen. En twee linksbenige centrale verdedigers is niets dommer dan twee rechtsbenige verdedigers. Wel zeldzamer, maar Vertonghen kan ook trappen met rechts.

Plaats reactie