AJAX - Roda JC : 24-9-2005 om 20.15 uur

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat wordt de uitslag van deze wedstrijd?

AJAX wint
33
94%
Gelijk spel
0
Geen stemmen
Roda JC wint
2
6%
 
Totaal aantal stemmen: 35

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 24, 2005 9:21 pm

We zijn gewoon heel goed en hebben dat halve uurtje niet nodig voor Roda. Dat halve uurtje hebben we opgespaard voor Arsenal zodat we dan in totaal een uur hebben. Een uur lang Arsenal wegspelen, 5 goals... :headbang:

En dan nog een half uur Arsenal dat ons weer even uit de droom helpt. :sad:

Maar toch niet, want we winnen de Champions League gewoon!! :bis:

Maar nu eerst mijn kater voor morgen afhalen. :D

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za sep 24, 2005 10:39 pm

Makkelijke overwinning, hoewel ik vond dat Ajax in de eerste helft tegen ADO beter speelde als vanavond.

Sneijder was vrij onzichtbaar vergeleken met voorgaande wedstrijden, Boukhari -weer- een drama....
Op Nourdin na iedereen een voldoende.
Roda liet overigens ook werkelijk waar helemaal NIETS zien.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za sep 24, 2005 10:47 pm

Beetje een matige wedstrijd. Heel slecht veldspel. Boukhari kwam geen 1x zijn man voorbij. Boukhari speelde linksbuiten, Urby linkshalf.

Charisteas was tot aan zijn doelpunt echt waardeloos. Rosales had een paar goede voorzetten maar Harry was nergens te vinden.

Roda was gewoon triest. Konden echt helemaal niks. Die Derksen speelde wel lekker aan de kant van Roda, verder was het een drama ondanks dat ze in het begin leuk combineerden.

De 1-0 was een schitterend uitgespeeld doelpunt. Rosales geeft een steekbal op Pienaar die op Harry voorgeeft, die hoefde alleen binnen te lopen.

De 2-0 was een beetje vaag, Harry raakt de bal met een sliding net voor de uitkomende keeper, en de bal rolt het doel in.

Waarom Blind Rosales eruit haalt weet ik niet maar die speelde nog redelijk. Had veel beweging en was redelijk dreigend.

Vermaelen speelde degelijk al werd hij niet echt getest. Verder vond ik die Boayke niet onverdienstelijk spelen al had hij niks te doen. Je ziet wel dat hij sterk in de duels is, redelijk snel is en is bikkelhard :xyxthumbs:

Ajax is deze wedstrijd goed doorgekomen, geen echte blessures. Misschien Rosales en Sneijder. Wel hopen dat Grygera erbij is tegen Arsenal
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 24, 2005 10:48 pm

Iedereen gefeliciteerd :cheer: Ik vond Ajax niet slecht spelen, al was het baltempo wel wat lager dan tegen Den Haag voor mijn gevoel. Harry lijkt vorlopig spitsenstrijd in zijn voordeel te hebben beslist. Ik vond Boukhari niet echt met veel rendement spelen. Ik ben benieuwd (gezien blessures etc. hoe onze inkerkant er tegen Arsenal uitziet. Sneijder viel helaas geblesseerd uit; weet iemand al wat hij heeft?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 24, 2005 10:49 pm

Rishi schreef: Ajax is deze wedstrijd goed doorgekomen, geen echte blessures. Misschien Rosales en Sneijder.
En De Jong en Maduro...

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za sep 24, 2005 10:55 pm

Wat hebben hun dan? Werd dat nog gezegd?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za sep 24, 2005 10:56 pm

Ik vind het wel leuk gevonden van Blind: zit je in een moeilijke periode? Haal er gewoon een verdediger af :D

Ik denk dat we vanavond een klein beetje hebben gezien wat Blind uiteindelijk met Ajax van plan is. De backs die achterin blijven als pure verdedigers en twee mensen centraal die de lijnen uitzetten, waarvan er een voor de ander speelt.
Het was wat rommelig en onwennig soms, maar tegen zwakke tegenstanders als Roda kunnen ze het zeker vaker proberen.

Vermaelen speelde verdienstelijk en liet zien een goede kopper te zijn. Galasek lijkt echt meer naar voren te denken en vulde zijn positie goed in, vond ik. Emanuelson is in korte tijd erg gegroeid en ik vind dan ook dat hij gewoon in de basis moet blijven, als linksback of linkshalf, dat maakt niet uit. Hopelijk is Harry nu door de moeilijkste periode heen en kan hij een mooi aantal doelpunten halen dit seizoen.
Laatst gewijzigd door Arthur op za sep 24, 2005 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47518
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » za sep 24, 2005 10:57 pm

Inderdaad. Weet iemand waarom Escude niet speelde? Vermaelen lijkt geschikter maar het verraste me wel
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 24, 2005 10:58 pm

Charisteas loodst Ajax langs Roda JC

Na twee duels zonder zege pakte Ajax weer eens drie punten. De ploeg van coach Danny Blind slaagde er tegen Roda JC wel in een voorsprong vast te houden: 4-1.

Coach Danny Blind had weer enkele wijzigingen in zijn basisopstelling. Thomas Vermaelen nam de plaats van Zdenek Grygera in de defensie in, terwijl Nourdin Boukhari in de aanval op de linkerflank begon op de plaats van Ryan Babel.

Angelos Charisteas mocht weer in de punt van de aanval beginnen en ditmaal leverde dat succes op. Niet dat de Griek vriend en vijand overtuigde in de Arena. Maar de lange spits nam wel de eerste twee Amsterdamse doelpunten voor zijn rekening.

In de 28ste minuut stond hij op de juiste plek om een voorzet van Steven Pienaar achter doelman Vladan Kujovic te schieten. En in de veertigste minuut was hij ietwat gelukkig, toen hij zijn tweede goal in het Kerkraadse doel gleed na weifelend optreden van Pa Modou Kah.

Halverwege de tweede helft zorgde Steven Pienaar voor de bevrijdende derde treffer, die de angst op een nieuw 2-2 gelijkspel deed vervliegen met een uithaal vanaf achttien meter. En vlak na de 3-1 van Edrissa Sonko benutte Tomás Galásek in de 85ste minuut een strafschop na een schwalbe van Boukhari.

In de slotfase liet coach Blind nog twee spelers debuteren bij Ajax. De Spanjaard Juanfran kwam een kwartier voor tijd in het veld als vervanger van de geblesseerd geraakte Wesley Sneijder, terwijl jeugdspeler Emmanuel Boakye de plaats innam van Nigel de Jong.

www.vi.nl
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 24, 2005 11:07 pm

Steef schreef:2-0. 4e goal dit seizoen van Chari. En dat in verdomd weinig minuten.
Precies, als je kijkt in hoeveel speelminuten hij tot die 4 gekomen is, komt hij gewoon op minimaal 20 doelpunten en ik weet ook wel dat het er af en toe niet uitziet maar de beste man werkt zich de kloten uit zn broek en voetbalt ook nog eens meer dan behoorlijk mee, hij moet nou echt even het vertrouwen krijgen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 24, 2005 11:11 pm

Rishi schreef:Inderdaad. Weet iemand waarom Escude niet speelde?
... en waarom werd Rosales in godsnaam gewisseld, die vond ik geen eens zo slecht spelen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za sep 24, 2005 11:12 pm

brigade zuid schreef:
Rishi schreef:Inderdaad. Weet iemand waarom Escude niet speelde?
... en waarom werd Rosales in godsnaam gewisseld, die vond ik geen eens zo slecht spelen.
Hij schijnt ook geblesseerd te zijn.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za sep 24, 2005 11:13 pm

brigade zuid schreef:
Rishi schreef:Inderdaad. Weet iemand waarom Escude niet speelde?
... en waarom werd Rosales in godsnaam gewisseld, die vond ik geen eens zo slecht spelen.
Geblesseerd.

Escude speelde waarschijnlijk niet om tactische redenen. Linksback kan hij niet en centraal wilde Blind een opbouwer. Tegen Arsenal denk ik dat hij wel zal spelen.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » za sep 24, 2005 11:37 pm

Leuke wedstrijd gezien vanavond, al kwamen we een kwartier te laat binnen :blush:

Ik vond met name Vermaelen opvallen door zijn goede spel evenals Pienaar nu hij niet meer op rechts speelt.
Boukhari viel tegen en ik ben er ook nog steeds niet achter waarom Rosales gewisseld werd voor Babel.

Eindelijk weer eens een overwinning ... :eusa_dance:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za sep 24, 2005 11:41 pm

..en nu dinsdag.. :cheer:

Ik had Boukhari een doelpuntje gegund...helaas...maar leuke wedstrijd..goede sfeer en gezellie gezelschap.. :xyxthumbs: :D

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » za sep 24, 2005 11:43 pm

Inderdaad gezellie gezelschap .. :xyxthumbs:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za sep 24, 2005 11:45 pm

Fenerbahce schreef:en ik ben er ook nog steeds niet achter waarom Rosales gewisseld werd voor Babel.
Kijk eens één post boven de jouwe :hypocrite:

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » za sep 24, 2005 11:58 pm

Ik ben er inmiddels achter ... :D :blush:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

DelToro
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Bericht door DelToro » zo sep 25, 2005 12:45 am

Wat nu een spitsenprobleem? Charisteas scoort 1 keer in de 68 minuten en als hij elke wedstrijd 90 minuten had gespeeld had hij er ook al 8 in liggen ;)

Hij scoort in ieder geval wel redelijk vaak, wat erg fijn is voor hem. Hopelijk blijft hij dat doen uiteraard, dan zou hij mij verbazen aangezien ik het nooit in hem zag zitten. Maar de laatste tijd krijgt hij wel meer krediet bij mij, en zie ik hem liever in de basis dan Rosenberg.

Wel balen van al die blessures, laten we hopen dat geen van allen erg zijn en ze allemaal mee kunnen doen aankomende dinsdag.
Denk dan ook dat als ze mee kunnen doen Arsenal zeker te pakken is, ze spelen ook verre van overtuigend en Ajax lijkt toch beter in zijn spel te komen.

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo sep 25, 2005 11:11 am

Ik vond 't bij lange na niet zo goed als de eerste helft tegen ADO, maar nu lieten we iets minder kansen liggen dan afg. woensdag. Qua veldspel was het woensdag een stuk beter, maar de winst van gisteren was natuurlijk van harte welkom.

Het is pijnlijk om te constateren dat een club die mede groot is geworden door z'n fenomenale spitsen juist daar een groot probleem heeft. Een beetje spits schiet er bij al die kansen die Ajax elke wedstrijd creert een stuk of 35 per seizoen in. Dat kunnen we met Chari en Rosenberg helaas vergeten. Qua veldspel en het scheppen van kansen heb ik weinig klachten. Dat is i.v.m. de voorbije jaren goed verzorgd.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo sep 25, 2005 11:14 am

Die tegengoal ging er wel heel makkelijk in trouwens, dan is toch even een moment de concentratie helemaal weg. Nu maakte het niet uit, maar in de CL is dat dodelijk. Volgens mij was het Vermaelen trouwens, die Sonko zo vrij in liet koppen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 25, 2005 11:15 am

Ze moeten scherper worden, maar dat is in ieder geval een kwaliteit die aan te leren is.

Gebruikersavatar
Maxwell
Berichten: 1030
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Maxwell » zo sep 25, 2005 11:18 am

wimpey schreef:Het is pijnlijk om te constateren dat een club die mede groot is geworden door z'n fenomenale spitsen juist daar een groot probleem heeft. Een beetje spits schiet er bij al die kansen die Ajax elke wedstrijd creert een stuk of 35 per seizoen in. Dat kunnen we met Chari en Rosenberg helaas vergeten.
Da's wel heel lang geleden dat we een spits hadden die er meer dan 30 inschoot. Boven de 20 zou al een hele prestatie zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 25, 2005 11:23 am

Een spits die altijd aanspeelbaar is, kansen creeërt met goed loopwerk en goede acties en een bal vast kan houden vind ik belangrijker dan de 30 doelpunten per seizoen hoor. Je voetbalt met z'n elven waarvan er één in het doel staat dus eigenlijk is het helemaal niet logisch dat een spits alle doelpunten moet maken.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 25, 2005 11:24 am

Inderdaad. 20+ zou ik al heel wat vinden. Wellicht dat Harry nu wat zelfvertrouwen opgedaan heeft en ze er wat makkelijker inschiet. Overigens mocht hij dan gisteren twee keer gescoord hebben, echt goed spelen vond ik hem niet (WkCdWn: altijd wat te zeiken :D ).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie