9 april 2006: AJAX - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Uitslag van deze belangrijke wedstrijd wordt:

Peiling eindigde op ma apr 10, 2006 12:24 pm

AJAX wint
14
33%
AJAX verliest
21
49%
AJAX speelt gelijk
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 43

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 9:01 pm

Mr. Ajax schreef:
De man zonder voorzet of inzicht en wiens enige wapen z'n schot met rechts is op rechtsbuiten zetten?

Overdrijven is ook een vak hoor. Volgens jouw beschrijving had Babel eigenlijk vanochtend met de amateurs moeten doen.


Ik zou Rosales laten staan, maar ik ga niet depressief worden ofzo als Babel op rechts begint morgen. Hij kan met zijn snelheid en fysiek de Cler beter aftroeven, zoals wimpey al opmerkt.
Babel is een koele afmaker, is snel, heeft een hard schot. Maar als linksbuiten is z'n wapen naar binnen kappen en schieten, aangezien hij een slechte voorzet heeft en of te egoïstisch speelt of het gewoon niet ziet.

Zo beter?

Kramer
Berichten: 153
Lid geworden op: ma apr 03, 2006 2:32 pm
Locatie: Naarden

Bericht door Kramer » za apr 08, 2006 9:13 pm

Babel zie je soms een hele wedstrijd niet, en is dan geniaal. Ik denk dat hij niet veel opgesteld wordt omdat hij zo wisselvallig speelt, de ene keer slecht en de andere keer heel goed

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za apr 08, 2006 9:34 pm

Moet je eens kijken wat een mooie cijfers AZ kreeg in VI nav de vorige wedstrijd tegen ons.

Timmer 5.5
Jaliens 6.5
De Zeeuw 7.0
Obdam 8.0
De Cler 7.5
Landzaat 7.0
Van Galen 8.5
Schaars 7.0
Sektioui 6.5
Arveladze 7.5
Perez 9.0

Ik zal je niet vermoeien met de cijfers van Ajax in die wedstrijd maar die zijn over de hele linie een stuk lager. Mijn punt is; het kan toch haast niet dat AZ morgen weer zo'n hoog nivo haalt? Dit gekoppeld aan het thuisvoordeel en de opmars van vriend Huntelaar, dan moet er voor ons toch wat te halen zijn.... :eusa_pray:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za apr 08, 2006 11:26 pm

Wat er tegen AZ ook gebeurd, AJAX gaat de play-offs wel halen, ik heb het al eerder gezegd; in Nederland zijn er geen subtoppers die als het er echt om gaat 4 of 5 wedstrijden achter elkaar kunnen winnen. AJAX ook niet maar clubs als H'veen, Groningen, Nec hebben een achterstand op AJAX dus die zullen dat wel moeten.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 11:43 pm

brigade zuid schreef:Wat er tegen AZ ook gebeurd, AJAX gaat de play-offs wel halen, ik heb het al eerder gezegd; in Nederland zijn er geen subtoppers die als het er echt om gaat 4 of 5 wedstrijden achter elkaar kunnen winnen. AJAX ook niet maar clubs als H'veen, Groningen, Nec hebben een achterstand op AJAX dus die zullen dat wel moeten.
Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben maar ik zie het zo gebeuren dat Ajax uit de laatste drie wedstrijden maar 3 of 4 punten pakt. Dan hoeft groningen er maar 5 of 6 te pakken om boven ons te eindigen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za apr 08, 2006 11:50 pm

Oke maar Groningen verliest morgen in Eindhoven en dan zijn er nog maar 2 wedstrijden te gaan, nog lastige wedstrijden ook. AJAX zie ik van AZ verliezen, winnen van Vitesse en gelijkspel bij Rkc, volgens mij moet het genoeg zijn. Wedstrijd tegen Vitesse is denk ik cruciaal.
Laatst gewijzigd door brigade zuid op za apr 08, 2006 11:51 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 11:51 pm

Tegen wie moet Groningen nog dan?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za apr 08, 2006 11:51 pm

Thomas schreef:Tegen wie moet Groningen nog dan?
Ik dacht Utrecht thuis en Twente uit.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 08, 2006 11:53 pm

Niet makkelijk, maar wie weet.

De prestaties van Ajax zijn dit seizoen zo mogelijk nog minder constant dan die van andere subtoppers. :sad:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo apr 09, 2006 7:18 am

Thomas schreef:De prestaties van Ajax zijn dit seizoen zo mogelijk nog minder constant dan die van andere subtoppers. :sad:
De prestaties van Ajax zijn ongelooflijk constant hoor.

Tegen de top 4 (oftewel: de clubs die hóger op de ranglijst staan dan Ajax zelf):
Alleen een puntje tegen PSV (0-0), maar van de 'play-off-ploegen' álles verloren, uit én thuis tot dusver.

Tegen het linkerrijtje:
Af en toe thuis een puntje (winst op Roda en Groningen thuis; gelijke spelen tegen PSV, Heerenveen en NEC), maar uit áltijd verlies (Ajax verloor uit van álle acht ploegen uit het linkerrijtje).

Tegen het rechterrijtje t/m plaats 15:
Vaak minimaal één keer van gewonnen, maar thuis rare misstappen (punten gemorst tegen Heracles, NAC, Den Haag).

Tegen de onderste drie:
Geen fouten, 100% score.

Zo is het het hele seizoen al, met ijzeren consistentie. Kortom: er is niks wisselvalligs aan. En het voetbal is 99% van de tijd hemeltergend belabberd, dus dat is ook behoorlijk constant.

Ik postte dit geloof ik al eens eerder, maar Matty Verkamman van Trouw rekende voor de gein eens uit hoe de competitiestand zou zijn als de Eredivisie alleen uit de negen ploegen uit het linkerrijtje zou bestaan (dus: als je een ranglijstje maakt op basis van de onderlinge resultaten van het linkerrijtje). Dan zou Ajax geen vijfde staan, maar negende. Laatste dus. De enige reden waarom Ajax vijfde staat, is omdat er geen fouten zijn gemaakt tegen de allerslechtsten. Dat overkomt NEC, Heerenveen en Groningen nog wel eens. Maar in rechtstreekse confrontaties met ploegen die tiende of hoger staan, heeft Ajax vrijwel geen wedstrijd naar zijn hand kunnen zetten.

Kortom: ze steady als een mammoettanker.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op zo apr 09, 2006 7:31 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo apr 09, 2006 7:24 am

Kowalczyk schreef:
Thomas schreef:De prestaties van Ajax zijn dit seizoen zo mogelijk nog minder constant dan die van andere subtoppers. :sad:
De prestaties van Ajax zijn ongelooflijk constant hoor.

Tegen de top 4 (oftewel: de clubs die hóger op de ranglijst staan dan Ajax zelf):
0 punten (álles verloren).

Tegen het linkerrijtje:
Af en toe thuis een puntje (winst op Roda en Groningen thuis; gelijke spelen tegen PSV, Heerenveen en NEC), maar uit áltijd verlies (Ajax verloor uit van álle acht ploegen uit het linkerrijtje).

Tegen de bovenste helft van het rechterrijtje:
In principe meestal winst, maar af en toe een misstap (punten gemorst tegen Heracles thuis, NAC thuis).

Tegen de degradatiekandidaten:
Geen fouten, 100% score.

Zo is het het hele seizoen al, met ijzeren consistentie. Kortom: er is niks wisselvalligs aan. En het voetbal is 99% van de tijd hemeltergend belabberd, dus dat is ook behoorlijk constant.

K.
Tegen PSV pakte Ajax thuis een punt. ;)

Van de degradatiekandidaten werd er dus tegen Heracles, ADO en NAC gelijkgespeeld.

Het is te triest voor woorden. :sad:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo apr 09, 2006 7:36 am

Thomas schreef:Tegen PSV pakte Ajax thuis een punt. ;)

Van de degradatiekandidaten werd er dus tegen Heracles, ADO en NAC gelijkgespeeld.
Yep. Ik was mijn posting net aan het editten: 0-0 thuis tegen PSV, maar alles verloren van de play-off-ploegen.

Met de 'degradatiekandidaten' bedoelde ik in dit geval even de onderste drie. Daarboven begint het gedonder al. Er is, op de onderste drie na, maar één ploeg waar Ajax twee keer van gewonnen heeft: Twente.

Ik heb nog bijna nooit een seizoen gezien (behalve 1994-1995, waarin we nooit verloren...) waarin er zó veel lijn in de prestaties van Ajax zat. Vooral de statistiek dat we geen uitwedstrijd hebben gewonnen tegen een ploeg die hoger dan de tiende plaats staat, vind ik tamelijk schokkend. En zodra je in de top vijf komt, kun je daarvan maken: geen énkele wedstrijd van gewonnen.

Ongelooflijk. Zelfs geen toevallige uitzondering op de regel. Het héle seizoen is dat al zo. Consequent. Angstaanjagend gewoon.

K.
Still alive...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » zo apr 09, 2006 7:40 am

Ja Ko, het is om moedeloos van te worden. Maar een ding is zeker, er komt een moment dat deze trend weer wordt doorbroken. En vast sneller dan we nu denken. Dat het voor de zomer al gebeurd dat is helaas niet erg waarschijnlijk.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo apr 09, 2006 9:56 am

Hopelijk zo al, Dubbel...en kan AJAX mijn kater van gisteren weghalen...
Zij die bijna vertrekken groeten u...COME ON AJAX!!! Vuur en passie wil ik zien.... :onfire: :eusa_pray:

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo apr 09, 2006 10:04 am

Seizoen in stijl afsluiten, Zero points. AJAX heeft niets te zoeken in de play offs, laat staan de CL.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11439
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo apr 09, 2006 11:02 am

Vanmiddag gaan we gewoon winnen met 3-1 2x KJH De statestieken bewijzen de laatste 5 jaar alleen maar glorie :eusa_pray:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo apr 09, 2006 11:19 am

Nu heb er weer een hard hoofd in, eigenlijk hebben we niks te zoeken in de play-offs aan de andere kant, mochten we toevallig dat ticket voor de CL. winnen geeft dat meteen de onzin van de playoffs aan.

1 - 0, hoe ?. maakt me niet uit.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 09, 2006 11:29 am

Na al die ellende van de afgelopen weken (eindelijk jaren), gaan we vanmiddag met 3-1 winnen! Groningen verliest bij Flips en dan hebben we nog 1 overwinning nodig voor de komende 2 wedstrijden.

De plee-ofs winnen we vervolgens en Blind gaat op de schouders.

Tot zo ver dit fantasieverhaal ........ toe werd ik weer wakker en ga waarschijnlijk om 16:20 weer zwaar aan de drank om het verdriet weg te drinken. Of zijn dromen niet altijd bedrog :eusa_pray:

Keep on dreaming zal het wel weer zijn. :sad:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo apr 09, 2006 11:31 am

We winnen gewoon! :cheer:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
brabantse jood
Berichten: 255
Lid geworden op: do dec 29, 2005 4:33 pm

Bericht door brabantse jood » zo apr 09, 2006 12:55 pm

Ajaciedjuh schreef:Na al die ellende van de afgelopen weken (eindelijk jaren), gaan we vanmiddag met 3-1 winnen! Groningen verliest bij Flips en dan hebben we nog 1 overwinning nodig voor de komende 2 wedstrijden.

De plee-ofs winnen we vervolgens en Blind gaat op de schouders.

Tot zo ver dit fantasieverhaal ........ toe werd ik weer wakker en ga waarschijnlijk om 16:20 weer zwaar aan de drank om het verdriet weg te drinken. Of zijn dromen niet altijd bedrog :eusa_pray:

Keep on dreaming zal het wel weer zijn. :sad:
ik weet niet heb een tijd lang het gevoel gehad dat het zo zou gaan, maar na de laatste wedstrijden ben ik er ook bang voor geworden.Maar ik hoop dat dromen geen bedrog zijn en volgend seizoen lekker cl spelen
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo apr 09, 2006 1:06 pm

Trabelsi speelt in ieder geval. Heitinga centraal. Schilder in de basis!

---------------------- Stekelenburg -----------------------

--- Trabelsi ----- Heitinga --- Vermaelen ----- Schilder --

--------- Galasek ------- Maduro --------- Boukhari -------

--- Babel ------------- Huntelaar ----------- Rosenberg ---

Gebruikersavatar
RosenbergSpits
Berichten: 889
Lid geworden op: do dec 29, 2005 12:35 pm

Bericht door RosenbergSpits » zo apr 09, 2006 1:06 pm

Opstelling is wel opvallend, maar de bank is nog opvallender


Stekelenburg, trabelsi, vermaelen, heitinga, Schilder

Galasek, Maduro, Boukhari

Rosales, huntelaar, Rosenberg

dan de wissels:

Hans Vonk (ZAf)
Angelos Charisteas (Gri)
Ryan Babel
Olaf Lindenbergh
Nicolae Mitea (Roe)
Emmanuel Boakye
Jeffrey Sarpong

In tegenstelling tot wat MVH zegt, speelt Rosales i.p.v Babel...
Laatst gewijzigd door RosenbergSpits op zo apr 09, 2006 1:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo apr 09, 2006 1:07 pm

Ik heb wel vertrouwen in deze 11. :yes:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo apr 09, 2006 1:29 pm

RosenbergSpits schreef:Opstelling is wel opvallend, maar de bank is nog opvallender


Stekelenburg, trabelsi, vermaelen, heitinga, Schilder
ik vind het opstellwn van 5 keeper lichtelijk overdrwvwn. ;)
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo apr 09, 2006 1:32 pm

MVH schreef:Ik heb wel vertrouwen in deze 11. :yes:
veel mensen geloven ook in sinterlaas.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie