Amsterdam Tournament

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » vr aug 04, 2006 10:18 pm

Ik vond Sneijder erg matig spelen, ik zie hem liever dichter bij de aanvallers. Maar met zo'n fantastisch schot laat hij toch weer zijn waarde zien. Het spel van Ajax was bepaald niet goed maar Inter is ook een goede tegenstander. De ontmoeting met Copenhagen zie ik wel met vertrouwen tegemoet.

Over de nieuwe spelers dan.

Gabri en Stam zijn duidelijke versterkingen, goede voetballers. Ogararu vond ik nét voldoende. Perez was erg ondermaats, op deze manier zie ik hem liever op de bank plaatsnemen. Aan De Mul wil ik niet eens meer woorden vuil maken.
Ajax!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr aug 04, 2006 10:31 pm

Ik vond het een hele aardige wedstrijd. Veel snelheid en scherpe duels voor een zomeravond potje.

1ste helft, veel balbezit, geen kansen. Het middenveld dat te ver van Huntelaar afspeelt en daardoor Huntelaar geen bal geraakt heeft volgens mij. De Mul en Perez zaten niet niet in de wedstrijd. Gabri erg sterk, Sneijder aanwezig en veel in balbezet, Vertonghen nog wat onbeholpen soms maar wel een goede voetballer. Liet een man lopen in zijn zone waardoor de 0-1 viel (na een keepersfout van Stekelenburg) maar verder niet onaardig. Oguraru is een hele goeie voetballer, maar moet wel bij de les blijven. Liet de eerste helft te makkelijk soms z'n man lopen. Stam en Vermaelen waren prima. Volgens mij beiden geen fout gemaakt. Urby speelde redelijk. Inter zette er weinig tegenover. Zette 5 minuten druk wat 3 corners opleverde maar werd verder ook niet gevaarlijk.

2de helft waren weer beide vleugels ondermaats. Daar moet echt aan gewerkt worden. Nu met Maduro speelde Gabri en Sneijder iets dieper waardoor de aanval iets beter ondersteund werd. Geen grote kansen leverde dat op maar wel een paar mogelijkheden. Volgens mij zat er ook nog ergens een strafschop tussen maar dat was moeilijk te zien.

Conclusie: positief. De verdediging en middenveld zien er redelijk tot goed uit. Omschakeling kan wat beters soms, maar dat moet ook groeien. Communicatie is nog weleens een probleem. Voorin zit tot op heden nog het probleem. Als je 2 goeie vleugelspelers hebt maak je het veel makkelijker voor je middenveld. Al met al heb ik een leuke wedstrijd gezien. :yes:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » vr aug 04, 2006 10:43 pm

Raymon schreef:Conclusie: positief. De verdediging en middenveld zien er redelijk tot goed uit. Omschakeling kan wat beters soms, maar dat moet ook groeien. Communicatie is nog weleens een probleem. Voorin zit tot op heden nog het probleem. Als je 2 goeie vleugelspelers hebt maak je het veel makkelijker voor je middenveld. Al met al heb ik een leuke wedstrijd gezien. :yes:
En toch nog positief? :xyxthumbs:

Kom er net vandaan... wat een lege shit dit jaar. Het zit nooit vol, maar dit was wel heel erg triest zeg. Normaal heb ik nog een gezellige avond. Maarja... als het woensdag maar wat wordt.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr aug 04, 2006 10:53 pm

Als je het commentaar van die eikel van SBS mocht geloven, was Inter heer en meester!? Maar blijven zeiken dat ze al lang niet hadden gescoord. Alleen daarom was het al leuk dat Sneijder 'hem' er fantistisch inschoot. Dat was natuurlijk wel dik verdiend.

Intern speelde erg verdedigend. Naast de 4 verdedigers, nog een blok van 3 verdedigende middenvelders. Ajax was de 2e helft een stuk dreigender. Hoger baltempo. De wissels hadden een positieve uitwerking. Echt veel kansen hebben we niet afgedwongen, maar er werd wel redelijk gespeeld. Rosales of de Mul? Die vraag is vanavond wel beantwoord. Daarnaast zou ik Rosenberg niet linksbuiten zetten, maar dan met Edgar of Mitea (als hij weer beter is) spelen. Dan komt er tenminste wat dreiging vandaan.

Met Stam hebben we eindelijk weer een speler van wereldklasse. Daarnaast ontwikkeld Vermaelen zich ook stormachtig. Prachtig centrum. Erg solide.

Het viel niet mee, maar ook niet tegen. Ik ben benieuwd naar morgenavond (hoewel waarschijnlijk veel spelers zullen spelen die normaal geen basisspelers zijn). Woensdag (en 2 weken later) is natuurlijk het aller belangrijkste.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 04, 2006 11:20 pm

Een oefenpotje!!!

Tevreden ben ik over het centrum Stam - Vermaelen (Belg 1);
De backs: Ogararu zal het Heitinga lastig maken, een goede voetballer, iemand die durft. Hij maakte in de eerste helft wel af en toe een fout, maar die worden er wel uitgehaald. Emanuelson komt nog steeds tekort.

Gabri: deed het goed;

Jan Vertonghen (Belg 2) speelde m.i. een goede (halve) wedstrijd. Helaas mislukte zijn "Zidane-actie" in het strafschopgebied, anders zou hij vrij voor de keeper zijn gekomen.

Stam: speelde erg goed

Tom de Mul (Belg 3) speelde een ongelukkige wedstrijd, maar liet wel zien dat hij een bal kan voorgeven zonder de back te zijn voorbijgelopen!

Perez??????????????????? Wat is er met hem aan de hand????????? Wat lukte er wel????????

Het resultaat: ?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za aug 05, 2006 12:11 am

Ik zie nog geen verbetering ofzo, dit was een wedstrijd met een hoog Danny Blind gehalte. Gabri en Stam vielen positief op. HdG, jou favoriete speler Tom de Mul kan er gewoon geen ene ruk van. Nul uitstraling, een lichtgewicht, niet voor niks bankzitter bij vitas, kortom het AJAX-shirt niet waard.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za aug 05, 2006 1:00 am

Waarom speelt Rosales eigenlijk niet?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » za aug 05, 2006 1:01 am

Ik heb alleen de 1e helft kunnen zien omdat er zonodig weer eens overlegd moest worden tijdens Ajax. Maar het spel van Ajax was een drama. Geen enkele dreiging, geen kansen en ook nog een tegengoal. Inter bleef overeind zonder dat het enige inspanning leek te leveren.

Het is weliswaas een oefenpot en zo te lezen ging het de tweede helft beter, maar ik vrees met grote vreze voor de partij tegen de Denen. De Angels gaan ook kut dus de stemming in casa Dubbel zit er sowieso alweer lekker in.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za aug 05, 2006 1:31 am

Die 1-0 was trouwens een vreselijke fout van Stekelenburg, hij had die bal gewoon makkelijk klem kunnen pakken en ipv daarvan stomt ie hem recht voor de voeten van zo'n inter speler.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 05, 2006 2:48 am

Henk de Gier schreef:welk vak Thomas?
Het bleek dus vak 107 te zijn. Ik zat in het vak vlak naast de plek waar Van Geel, Jaakke en Fontein zaten (en ook Ronald de Boer en Anastasiou).

De wedstrijd zelf vond ik niet al te best. Dissonanten uit de eerste helft waren Perez en De Mul. De Mul gaat het niet redden, in mijn ogen. Perez zit nog steeds in een vormcrisis.

Verthongen beviel me wel, al lukte lang niet alles wat hij deed. Hij had een paar mooie crosspasses naar de rechterkant, toonde lef en liet zien een actie in huis te hebben. Alleen jammer dat hij net niet twee versnellingen hoger kan schakelen. Toch vond ik het een redelijk veelbelovend optreden.

Stam speelde achterin uitstekend. Troefde zelfs de razend snelle Martins af door gewoon slimmer te zijn en z'n kracht uitstekend te gebruiken. Vermaelen leek ook te profiteren van z'n aanwezigheid.

Ogararu liet in de eerste helft 2 of 3 z'n man gaan maar deed in balbezit zo nu en dan leuke dingen. De tweede helft heb ik hem stukken minder gezien en deed Emanuelson eindelijk wat regelmatiger mee. Speelde nog steeds niet zoals we hem in z'n beste dagen hebben gezien maar aan de bal is die jongen zo nu en dan een genot.

Het grote probleem blijft het middenveld, waar we zowel een fysiek aanwezige balafpakker als een creatief brein missen. In mijn ogen valt Sneijder moeilijk in te passen in deze ploeg en ik zou er serieus over nadenken om Sneijder, Grygera, Rosenberg, en Lindenbergh te verpatsen en er 2 of 3 gerichte aankopen voor terug te halen.

Gabri speelde in mijn ogen ook behoorlijk sterk. Hij was een aardige aanjager en was als enige beweeglijk in balbezit. Hij dribbelde, hield het tempo vrij hoog met rappe passes en veranderde van positie.

Achter mij zat trouwens een vent die bij welgeteld elk fucking balcontact van Sneijder of De Mul de nood voelde om iets te zeggen als 'zie je wel, die gast kan er helemaal niets van'. Het ging helemaal nergens over. Hij meurde ook nog naar hasj en kraamde vooral onzin uit. Na een matige wedstrijd was Huntelaar al meteen een 'Stuntelaar'. Sommige mensen komen volgens mij echt alleen maar naar het stadion om te zeiken, hè?

Nog een aantal andere opmerkingen:

-De goal van Inter was gewoon een grote fout van Stekelenburg. Als hij dit seizoen niet laat zien dat er een topkeeper in hem schuilt moet Ajax maar lekker informeren of Van der Sar na dit seizoen niet terug wil naar Nederland. :xyxthumbs:

-Perez kreeg volgens velen om mij heen bij het opstootje toch echt een duidelijke klap in z'n gezicht. Ik heb het zelf niet gezien. Kan iemand het bevestigen?

-Huntelaar ging twee keer achter elkaar neer in het strafschopgebied waarbij hij bij die tweede situatie volgens mij toch zeker een penalty verdiende.

-Ajax creëerde niet al teveel (schot/voorzet van Rosales, onnodige overstapje van Emanuelson terwijl hij de bal mee moet nemen, onschuldig schotje van Rosenberg, kopbal net naast van Stam, schot van Sneijder net naast, goede schietkans van Maduro hoog over) maar zeker meer dan Inter.

-De verdediging heeft zeer weinig weg gegeven. Vooral het centrum maakte een sterke indruk.

343
Berichten: 14321
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 7:40 pm

Bericht door 343 » za aug 05, 2006 8:58 am

Ajax78 schreef:
Raymon schreef:Conclusie: positief. De verdediging en middenveld zien er redelijk tot goed uit. Omschakeling kan wat beters soms, maar dat moet ook groeien. Communicatie is nog weleens een probleem. Voorin zit tot op heden nog het probleem. Als je 2 goeie vleugelspelers hebt maak je het veel makkelijker voor je middenveld. Al met al heb ik een leuke wedstrijd gezien. :yes:
En toch nog positief? :xyxthumbs:

Kom er net vandaan... wat een lege shit dit jaar. Het zit nooit vol, maar dit was wel heel erg triest zeg. Normaal heb ik nog een gezellige avond. Maarja... als het woensdag maar wat wordt.
Vind je het raar als ze telkens zo'n kloteploeg uitnodigen als Inter. :pukey:
Die heb ik nu wel gezien, hoor. Vandaag tegen Manchester United kunnen we beter zien waar AJAX staat. Alhoewel...AJAX speelt ook met een fantasie-opstelling. Woensdag zullen we pas zien waar AJAX staat. :yes: :D

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za aug 05, 2006 9:03 am

Perez werd inderdaad eerst door Cordoba geslagen en daarna maakte Samuel een beweging alsof hij de kop van Perez af wilde rossen. Perez voelde em al aankomen volgens mij :D Zo keek hij tenminste.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 05, 2006 9:10 am

Thomas schreef: -Perez kreeg volgens velen om mij heen bij het opstootje toch echt een duidelijke klap in z'n gezicht. Ik heb het zelf niet gezien. Kan iemand het bevestigen?
Hij kreeg inderdaad een tikje, maar hij was zelf de aanstichter gezien zijn elleboog in de nek van een Italiaan. Hij had er dus gewoon met rood afgemoeten.... ;) Vreemd dat dat dan blijkbaar weer niet gezien wordt door de gemiddelde Ajaxsupporter... ;)
Thomas schreef: -Huntelaar ging twee keer achter elkaar neer in het strafschopgebied waarbij hij bij die tweede situatie volgens mij toch zeker een penalty verdiende.
Bij de eerste situatie maakte Huntelaar duidelijk zelf de eerste overtreding, bij de tweede situatie was het niet echt zeker of hij uberhaupt wel geraakt werd.
Laatst gewijzigd door Frank op za aug 05, 2006 9:11 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 9:11 am

Thomas schreef:-De goal van Inter was gewoon een grote fout van Stekelenburg. Als hij dit seizoen niet laat zien dat er een topkeeper in hem schuilt moet Ajax maar lekker informeren of Van der Sar na dit seizoen niet terug wil naar Nederland. :xyxthumbs:
Wat een bullshit. Vorig seizoen (zeker de tweede seizoenshelft) keepte hij uitstekend en nu krijgt hij een emmer stront over zich heen omdat hij een onmogelijke bal niet kan verwerken?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 05, 2006 9:13 am

Het was helemaal geen onmogelijke bal, Bertje. Makkelijk was het niet door de curve die er aan de bal zat, maar Stekelenburg verwerkte deze gewoon helemaal verkeerd. Ik zeg niet zoals Thomas dat hij de bal klem had moeten hebben, maar hij had de bal niet terug het veld in moeten stompen.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 9:16 am

Hij hoefde hem niet klem te hebben, maar hij mocht hem ook niet wegstompen?

Probeer die bal maar fatsoenlijk naar de zijkant te krijgen. Wat mij betreft ligt de fout nog eerder bij de speler die zijn directe tegenstander Solari niet volgt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 05, 2006 9:34 am

Ik heb ook helemaal nergens gezegd dat Stekelenburg die bal klem had moeten hebben, Frank. Maar een bal zo het veld terug in stompen is gewoon een fout. En ja, Stekelenburg heeft de laatste maanden van het seizoen goed gekeept maar ik vind hem zo nu en dan nog steeds een onzekere indruk maken.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 05, 2006 9:47 am

Sorry Thomas, het was Brigade Zuid die dat zei.... :blush:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23049
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » za aug 05, 2006 9:54 am

Perez deelde inderdaad de eerste klap uit aan Samuel waardoor deze verhaal ging halen bij Perez (en hetzelfde deed).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » za aug 05, 2006 11:08 am

prima, eindelijk geen Ajaxspelers die met de handen in de zij blijven staan toekijken hoe de ziekenboeg volgeschopt wordt vlak voor de tweekamp met Kopenhagen. Klasse Perez!!! :xyxthumbs:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 11:19 am

Thomas schreef: -Perez kreeg volgens velen om mij heen bij het opstootje toch echt een duidelijke klap in z'n gezicht. Ik heb het zelf niet gezien. Kan iemand het bevestigen?
ja, hij kreeg een klap, maar gaf er eerst zelf 1

goed om te zien dat die jongen niet gefrustreerd wordt als het niet lekker loopt met hem :hypocrite:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 11:21 am

Bertje schreef:Hij hoefde hem niet klem te hebben, maar hij mocht hem ook niet wegstompen?
wegstompen prima, maar les 1 bij keepers is dat je de bal nooit recht vooruit moet wegstompen, zeker niet als daar een speler van de tegenpartij staat.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 11:22 am

Dr. Living Stoned schreef:prima, eindelijk geen Ajaxspelers die met de handen in de zij blijven staan toekijken hoe de ziekenboeg volgeschopt wordt vlak voor de tweekamp met Kopenhagen. Klasse Perez!!! :xyxthumbs:
Sneijder en Huntelaar stonden vorig jaar ook bij menig incidentje oorlog te schoppen, daar hebben we Perez niet voor nodig.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 05, 2006 11:24 am

Dr. Living Stoned schreef:prima, eindelijk geen Ajaxspelers die met de handen in de zij blijven staan toekijken hoe de ziekenboeg volgeschopt wordt vlak voor de tweekamp met Kopenhagen. Klasse Perez!!! :xyxthumbs:
Inderdaad, prachtig! Iedereen bemoeit zich nu met de opstootjes omdat het nooit lang kan duren voordat Jaap Stam zich ermee komt bemoeien :D

Wat een uitstraling heeft hij nog zeg, dat brute lichaam gecombineerd met het Ajaxtenue, de aanvoerdersband en een boze kop maken hem bij voorbaat al MotM :worshippy:

Nou niet weer gaan zeuren over Stekelenburg omdat hij één bal ongelukkig verwerkt, al weer vergeten hoe hij sinds de winterstop bijna alleen maar foutloos heeft staan keepen? Toldo laat ook wel eens een balletje van 30 meter afstand glippen, dus niet zeuren.

Ik denk dat Ajax genoeg mogelijkheden heeft op het middenveld, we moeten Ten Cate alleen wel de tijd geven om een ideale formatie te vinden en vervolgens de automatismes erin te slijpen. Maduro met de punt naar achteren of Gabri, Sneijder op links of rechts, Vertonghen moet aan het snellere spel wennen.. Dat zijn gewoon dingen die allemaal tijd kosten.
Ajax!

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » za aug 05, 2006 11:40 am

Henk de Gier schreef:Sneijder en Huntelaar stonden vorig jaar ook bij menig incidentje oorlog te schoppen, daar hebben we Perez niet voor nodig.
Huntelaar heeft dat gif wel, sneijder heeft dat heel wat minder.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Plaats reactie