Ajax-AZ 13-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za jan 12, 2008 11:20 am

Arwin schreef:Vermoedelijke opstelling volgens AD:

------------------------Stekelenburg--------------------------
De Jong---------Heitinga----------Vertonghen-----Emanuelson

Bakircioglu-------Gabri---------------Perez----------Davids-------

-----------------Huntelaar---------------Suarez----------------------

Ik hoop dat Kennedy nu eens laat zien met betere spelers om hem heen dat die wel kan voetballen op Ajax Nivo :blush.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jan 12, 2008 2:40 pm

Ik kan eerlijk gezegd wel leven met deze opstelling. En nu maar hopen dat we vroeg gaan storen, AZ onder druk zetten, om onze verdediging zo min mogelijk te belasten...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za jan 12, 2008 2:45 pm

De Jong rechtsback. :confused.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jan 12, 2008 3:48 pm

Daniel_vT schreef:De Jong rechtsback. :confused.gif:
Positioneel zoveel beter dan Ogararu. Die ontwijkt de duels en is altijd ver uit de buurt van de bal. Ik had nog liever Delorge als rechtsback, maar die is nog steeds geblesseerd (?) denk ik zo.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jan 12, 2008 3:53 pm

Ik hoop dat hij in alles beter is dan Ogagaru, maar ik heb hem nog nooit rechtsback zien spelen, ik kan er dus alleen maar op hopen.

Op het middenveld moet hij verdedigend nog veel leren, maar die plek is veel lastiger dan als back spelen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jan 12, 2008 3:56 pm

Demosthenes schreef: Op het middenveld moet hij verdedigend nog veel leren, maar die plek is veel lastiger dan als back spelen.
Als middenvelder moet je ogen in je rug hebben. Daarnaast lijkt het me een hel om met Ogararu in m'n rug te moeten spelen. De Jong loopt goed, staat goed. Die kwaliteiten heb je of die heb je niet.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za jan 12, 2008 3:59 pm

De Jong loopt goed, staat goed. Die kwaliteiten heb je of die heb je niet.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je dat in de verdediging ook goed zult doen.

Gechargeerd:

In jouw theorie zou je een verdediger als Stam (staat goed, loopt goed) dus ook in de spits kunnen zetten, want "die kwaliteiten heb je of niet"

De Jong moet nog veel leren, maar heeft wel de mogelijkheden ver te komen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za jan 12, 2008 4:13 pm

Demosthenes schreef:
De Jong loopt goed, staat goed. Die kwaliteiten heb je of die heb je niet.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je dat in de verdediging ook goed zult doen.

Gechargeerd:

In jouw theorie zou je een verdediger als Stam (staat goed, loopt goed) dus ook in de spits kunnen zetten, want "die kwaliteiten heb je of niet"

De Jong moet nog veel leren, maar heeft wel de mogelijkheden ver te komen.
Nou, die theorie over Stam werd thuis tegen Groningen de realiteit. En hij deed het best goed als stormram die wedstrijd. Beter dan als verdediger zijnde. Maar misschien lag de 1ste competitiehelft wel de zwakte op het middenveld...

Zo over een week of 4 weten we het definitief.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za jan 12, 2008 10:36 pm

3-0 denk ik. Ik profiteer in ieder geval: 30 euro @ 2.00 op een thuis overwinning.

Mr. Ajax
Berichten: 14571
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za jan 12, 2008 11:10 pm

Nihad schreef:Ik vind dat geklaag over de medische staf maar een beetje makkelijk. Ja, Vermaelen en van der Wiel liggen er lang uit. Maar wij zij geen dokteren en wij hebben ook geen inzicht in de ernst van hun blessures.

Voetballers zijn ook mensen en blessures kunnen soms moeilijk te genezen zijn. Vaak bekijkt zo´n arts de blessure en dan lijkt het op het eerste gezicht wel mee te vallen en onder druk van de technische staf moet men dan weten hoe lang het nog gaat duren. Dan wordt er een een prognose gegeven en vervolgens gaan we ervan uit dat dat het is. Alsof je een magnetron maaltijd erin gooit er maar simpel vanuit gaat dat als er op de verpakking 3 minuten staat het dan ook 3 minuten precies is.

Wij hebben geen medische dossiers gezien van de spelers. Wij hebben ook niet gestudeerd voor arts of zelfs voor fysiotherapeut. Dus wij hebben geen idee hoe een dergelijke blessures in elkaar zitten. En die artsen van Ajax zijn echt geen koekenbakkers.

Iedereen die een beetje spierblessure heeft gehad, weet hoe moeilijk zulke dingen genezen en hoe lang het duurt voordat je weer helemaal fit bent. En aangezien Ajax spelers zo dadelijk weer op topniveau moeten sporten, dan is voorzichtigheid noodzakelijk.
Onzin, dit probleem is structureel.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 13, 2008 1:32 am

Lig nu al zo´n 3 weken ziek in bed, mar wil AZ morgen niet missen



3-2, geflatteerd omdat Ajax de ruim overheersende ploeg gaat zijn :ajaxscarf.gif:
Pompiedom

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » zo jan 13, 2008 5:56 am

Daniel_vT schreef:De Jong rechtsback. :confused.gif:
Los van de positie waarop hij mogelijk zal acteren, moeten we vooral kijken wie zijn directe tegenstander eventueel wordt.

Dan kom je uit bij Pocognoli. De diepgaande Belg tegenover Siem de Jong, vind ik niet echt een slimme zet. Siem heeft toch wat moeite met lopende spelers en is niet echt rap. Misschien dat het werkt als ie in de wedstrijd vaak van positie zou wisselen (met name in balbezit) met Gabri. Siem zou met zijn passing ook beter Rommeldahl kunnen lanceren die weer tegenover de trage (maar positionele redelijk spelende) Opdam staat...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 13, 2008 9:45 am

Van Gaal weet wel raad met onze rammelende verdediging. Ik ben bang dat we een pak op ons donder krijgen. Zo niet, dan heeft AZ gefaald, vind ik.
Het stinkt aan alle kanten!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » zo jan 13, 2008 10:16 am

We krijgen klop. 1-3, doelpunt van Klaas. Jammer, want ik zit vanmiddag tussen de AZ'ers.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Mr. Ajax
Berichten: 14571
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 13, 2008 10:18 am

Hoe laat begint het?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo jan 13, 2008 10:19 am

14.30
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo jan 13, 2008 10:38 am

joey schreef:Van Gaal weet wel raad met onze rammelende verdediging. Ik ben bang dat we een pak op ons donder krijgen. Zo niet, dan heeft AZ gefaald, vind ik.
Een trouwe Ajaxmaat denkt er hetzelfde over, hij zei: "Bij 0-3 ga ik weg, ik hoop het rustsignaal te halen"! Zo erg lijkt het mij niet worden, al bespeur ik ook weinig vertrouwen, na de samenvatting Ajax - Inter 2.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo jan 13, 2008 10:44 am

Als we vanmiddag verliezen en we moeten nog 2x tegen Pisvee en over 3 weken tegen die Kakkerlakken dan is het kampioenschap heel ver weg. Waarschijnlijk zo goed als voorbij

GangstaRiB
Berichten: 16891
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo jan 13, 2008 10:55 am

joey schreef:Van Gaal weet wel raad met onze rammelende verdediging. Ik ben bang dat we een pak op ons donder krijgen. Zo niet, dan heeft AZ gefaald, vind ik.
Wie moet er scoren voor AZ dan? :smallgrin.gif:

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » zo jan 13, 2008 11:15 am

GangstaRiB schreef:
joey schreef:Van Gaal weet wel raad met onze rammelende verdediging. Ik ben bang dat we een pak op ons donder krijgen. Zo niet, dan heeft AZ gefaald, vind ik.
Wie moet er scoren voor AZ dan? :smallgrin.gif:
Iedereen scoort tegen ons, de meeste zelfs minimaal twee keer. We gaan het vandaag achterin dan ook echt niet droog houden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 13, 2008 11:16 am

Demi de Zeeuw?

Elke club scoort tegen Ajax, dus daar maak ik me geen illusies over. AZ heeft betere spelers dan VVV of Excelsior.
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo jan 13, 2008 11:25 am

Elke club scoort tegen Ajax, dus daar maak ik me geen illusies over. AZ heeft betere spelers dan VVV of Excelsior.
Het is toch algemeen bekend dat Ajax het beter doet tegen grote clubs dan tegen kleine clubs? Als je het mij vraagt valt dat puur te wijten aan het ontbreken van motivatie en het teveel aanwezig zijn van gemakszucht...
Pompiedom

Lionel
Berichten: 47607
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jan 13, 2008 11:26 am

Spelen we tegen Manchester United of tegen de nummer zoveel van de eredivisie?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jan 13, 2008 11:30 am

Maurice schreef:
Elke club scoort tegen Ajax, dus daar maak ik me geen illusies over. AZ heeft betere spelers dan VVV of Excelsior.
Het is toch algemeen bekend dat Ajax het beter doet tegen grote clubs dan tegen kleine clubs? Als je het mij vraagt valt dat puur te wijten aan het ontbreken van motivatie en het teveel aanwezig zijn van gemakszucht...
Mwah, tegen sterkere teams lukt het ook niet echt. Ik neem aan dat de heren geen last hadden van gemakzucht tegen Slavia Praag, Feyenoord of Twente. Ik denk dat we ' gewoon' niet kunnen verdedigen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » zo jan 13, 2008 11:32 am

Makkie. 3-1 :afca.gif:

:withstupid.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Plaats reactie