Aston Villa - Ajax 23-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 22, 2008 8:50 pm

Beetje rondgestruind op Villa fora. Ze zijn allemaal bijzonder enthousiast en verwachten een "electric atmosphere".

Overigens schijnt de wedstrijd in Engeland te worden uitgezonden op Channel 5.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo okt 22, 2008 9:16 pm

Van Basten hamert op positiespel Ajax
Uitgegeven: 22 oktober 2008 21:08
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2008 21:13

BIRMINGHAM - Marco van Basten wacht in eigen land nog steeds op de eerste uitzege van Ajax. Toch heeft de oefenmeester goede hoop dat zijn ploeg donderdagavond tijdens het eerste duel in de groepsfase van de UEFA Cup bij Aston Villa wel een goed resultaat neerzet.

"Ons positiespel moet gewoon heel goed verzorgd zijn", benadrukte Van Basten woensdag vlak voor de laatste training op Villa Park. "Dan hebben we best wel een kans. We zijn niet meer in het voordeel als het op fysieke strijd aankomt. Zo simpel is het eigenlijk."

Ondanks alle goede bedoelingen beseft Van Basten dat zijn ploeg voor een zware opgave staat. Aston Villa, dat de geblesseerde Wilfred Bouma voorlopig nog moet missen, heeft in de Premier League evenveel punten als nummer vijf Manchester United.

Verdienstelijk

De club speelde dit seizoen voor eigen publiek niet alleen al verdienstelijk gelijk tegen Liverpool (0-0); Manchester City leed op Villa Park zelfs een ruime nederlaag (4-2).

"Aston Villa heeft veel goede en ervaren spelers", vindt Van Basten. "Daarbij speelt de club wekelijks op het hoge niveau van de Premier League. Dat is een groot verschil met Ajax, dat met veel talenten in de eredivisie acteert. Op basis van de budgetten zijn Aston Villa en Hamburger SV ook de favorieten in onze poule."

Treffers

Ajax staat op dit moment in de eredivisie teleurstellend negende en hield tot dusver slechts een puntje over aan de drie uitduels. De Amsterdammers incasseerden op bezoek bij Willem II (2-1), Feyenoord (2-2) en Heerenveen (5-2) maar liefst negen treffers.

"Vooral in uitwedstrijden was ons positiespel niet goed en werden we soms onder de voet gelopen", erkende Van Basten. "Ik heb daar geen verklaring voor."

Verwachting

In een poging zijn ploeg defensief minder kwetsbaar te maken, koos de trainer zaterdag tegen FC Groningen voor een versterkt middenveld. De verwachting is dat Gabri, Jan Vertonghen en Rasmus Lindgren tegen Aston Villa opnieuw mogen beginnen.

Ajax laat waarschijnlijk de linkerflank weer open, waardoor Jeffrey Sarpong wederom achter beide spitsen Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suarez mag opduiken.

www.nu.nl

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do okt 23, 2008 12:59 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Beetje rondgestruind op Villa fora. Ze zijn allemaal bijzonder enthousiast en verwachten een "electric atmosphere".

Overigens schijnt de wedstrijd in Engeland te worden uitgezonden op Channel 5.
Ach, na alle " eens kijken wat voor lulverhaal we de AJAX supporters voor zullen houden " ten spijt, is het natuurlijk te gek voor woorden dat Rtl deze wedstrijd niet live uitzend.Ze hadden daar best een kanaal voor vrij kunnen maken, desnoods de rechten ( nogmaals, wat een koehandel ) door kunnen verkopen of gewoon een ander het gunnen ( want dat niemand interesse voor de wedstrijd had gaat er bij mij niet in ).Maar nee hoor, op de een of andere manier zit hier, volgens mij, toch een 1-tweetje met Feyenoord achter.Zoiets van zenden jullie het nu maar uit ( misschien wel goedkoop ) dan is het risico dat er toch een stelletje Feyenoord malloten richting Nancy gaat een stuk kleiner .. ja kweet het, tis ver gezocht .. maar toch ..

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do okt 23, 2008 8:15 am

Peter schreef:
Van Basten hamert op positiespel Ajax
Uitgegeven: 22 oktober 2008 21:08
Laatst gewijzigd: 22 oktober 2008 21:13

BIRMINGHAM - Marco van Basten wacht in eigen land nog steeds op de eerste uitzege van Ajax. Toch heeft de oefenmeester goede hoop dat zijn ploeg donderdagavond tijdens het eerste duel in de groepsfase van de UEFA Cup bij Aston Villa wel een goed resultaat neerzet.

"Ons positiespel moet gewoon heel goed verzorgd zijn", benadrukte Van Basten woensdag vlak voor de laatste training op Villa Park. "Dan hebben we best wel een kans. We zijn niet meer in het voordeel als het op fysieke strijd aankomt. Zo simpel is het eigenlijk."

Ondanks alle goede bedoelingen beseft Van Basten dat zijn ploeg voor een zware opgave staat. Aston Villa, dat de geblesseerde Wilfred Bouma voorlopig nog moet missen, heeft in de Premier League evenveel punten als nummer vijf Manchester United.

Verdienstelijk

De club speelde dit seizoen voor eigen publiek niet alleen al verdienstelijk gelijk tegen Liverpool (0-0); Manchester City leed op Villa Park zelfs een ruime nederlaag (4-2).

"Aston Villa heeft veel goede en ervaren spelers", vindt Van Basten. "Daarbij speelt de club wekelijks op het hoge niveau van de Premier League. Dat is een groot verschil met Ajax, dat met veel talenten in de eredivisie acteert. Op basis van de budgetten zijn Aston Villa en Hamburger SV ook de favorieten in onze poule."

Treffers

Ajax staat op dit moment in de eredivisie teleurstellend negende en hield tot dusver slechts een puntje over aan de drie uitduels. De Amsterdammers incasseerden op bezoek bij Willem II (2-1), Feyenoord (2-2) en Heerenveen (5-2) maar liefst negen treffers.

"Vooral in uitwedstrijden was ons positiespel niet goed en werden we soms onder de voet gelopen", erkende Van Basten. "Ik heb daar geen verklaring voor."

Verwachting

In een poging zijn ploeg defensief minder kwetsbaar te maken, koos de trainer zaterdag tegen FC Groningen voor een versterkt middenveld. De verwachting is dat Gabri, Jan Vertonghen en Rasmus Lindgren tegen Aston Villa opnieuw mogen beginnen.

Ajax laat waarschijnlijk de linkerflank weer open, waardoor Jeffrey Sarpong wederom achter beide spitsen Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suarez mag opduiken.

www.nu.nl
We gaan dus weer lekker achteruit lopen? Had persoonlijk liever met Siem de Jong gespeeld.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do okt 23, 2008 8:31 am

Hoe schatten jullie de kansen in? Ajax winst betaalt +400 (400 voor iedere 100). Dat is zeer hoog voor een tegenstander als Aston Villa.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do okt 23, 2008 9:55 am

Slecht met die opstelling. 20% kans.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » do okt 23, 2008 10:30 am

ik geef ons 40% verlies 40% gelijk en 20% winst. en dan ben ik nog best positief gesteld.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » do okt 23, 2008 11:31 am

Monkey Tonk schreef:Hoe schatten jullie de kansen in? Ajax winst betaalt +400 (400 voor iedere 100). Dat is zeer hoog voor een tegenstander als Aston Villa.
Aston Villa staat ook 5e bij de bookmakers voor de eindzege in de Uefa Cup, denk wat wij de terechte underdog zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do okt 23, 2008 11:31 am

De Dominee schreef:"Vooral in uitwedstrijden was ons positiespel niet goed en werden we soms onder de voet gelopen", erkende Van Basten. "Ik heb daar geen verklaring voor."
Dat is niet zo best dan. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do okt 23, 2008 11:39 am

Ik denk niet dat hij lering heeft getrokken uit de slechte uitwedstrijden, de resultaten waren het directe gevolg van zijn slechte spelconcepten. Zet nou Leonardo linksvoorin, dan klopt de veldbezetting tenminste.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 23, 2008 11:42 am

Wat de uitzending van Ajax betreft, zou het niet helpen om wat mailtjes naar de NOS te sturen met het verzoek om gedurende de tweede helft van Heerenveen-Milan geen melding te maken van de tussenstand bij Ajax?
De Dominee schreef:We gaan dus weer lekker achteruit lopen? Had persoonlijk liever met Siem de Jong gespeeld.
Tegen Groningen werd er niet goed gevoetbald, maar Ajax liep in die opstelling zeker niet achteruit. Er werd aardig druk gezet. In de tweede helft ging het mis, maar dat zie ik dan meer als reactie van bepaalde spelers op het spel van Groningen (lees: een balletje schiet er doorheen en de stress slaat toe).

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » do okt 23, 2008 11:48 am

Ik snap ook niet waarom AT5 of RTVNH niet de liverechten willen..

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do okt 23, 2008 11:53 am

Ajax staat na een uur op 2-0 voorsprong, en komt de slotfase door zonder meer dan 1 doelpunt op te geven.

Aston Villa 1 - Ajax 2 *

Tekent u hier:


===========================

* Tenzij Ajax zover is weggezakt dat we niks te zoeken hebben in Europa.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do okt 23, 2008 11:54 am

Vedette-10- schreef:Ik denk niet dat hij lering heeft getrokken uit de slechte uitwedstrijden, de resultaten waren het directe gevolg van zijn slechte spelconcepten.

Mwah, tegen Groningen was het positiespel ook niet best.

Ik hoop dat Van Basten het ziet, maar ik betwijfel het.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do okt 23, 2008 12:00 pm

joey schreef:
Vedette-10- schreef:Ik denk niet dat hij lering heeft getrokken uit de slechte uitwedstrijden, de resultaten waren het directe gevolg van zijn slechte spelconcepten.

Mwah, tegen Groningen was het positiespel ook niet best.

Ik hoop dat Van Basten het ziet, maar ik betwijfel het.
Waarom denk je dat hij nu hamert op het positiespel?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do okt 23, 2008 12:03 pm

Geen idee. Hameren heeft geen zin, je moet eraan werken.

Van Basten doet steeds alsof hij er ergens niet bijhoort. Een beetje verbaasd. Zo van: hoe kan het nou dat ze dit of dat niet doen?
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do okt 23, 2008 12:07 pm

Sorry, maar dat is een kwestie van interpretatie.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do okt 23, 2008 12:09 pm

Natuurlijk. Mijn interpretatie namelijk.

Een ander mag vinden dat hij een bron van inspiratie is op het gebied van positiespel. Ik vind dat hij op dit punt de veters van iemand als LVG nog niet mag strikken.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do okt 23, 2008 12:15 pm

joey schreef:Natuurlijk. Mijn interpretatie namelijk.
Dat begrijp ik, maar dat is te makkelijk.

Ik zie overal in dat artikel de woorden 'ons' en 'wij' staan.


Iig ben ik net als Arthur blij dat Van Basten erop blijft hameren. De laatste jaren werd er nauwelijks op getraind naar mijn idee.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do okt 23, 2008 12:16 pm

Wat verwacht je dan van een voormalige egoistische superspits?

Van Gaal was een (houterige) spelverdeler. En Cruijff dacht op het veld vanuit het hele team. Van Basten is als speler nooit op die manier met zijn elftal bezig geweest. Dus hij kan niet op zijn spelerservaring leunen om anderen iets bij te brengen.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do okt 23, 2008 12:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do okt 23, 2008 12:18 pm

Ik denk dat ik de eerste helft van Twente-Racing kijk, vervolgens overschakel naar Heerenveen-Milan (eventueel zonder geluid), dan bij een kansloze achterstand voor Heerenveen weer overschakel naar Nancy-Feyenoord en vervolgens Villa-Ajax gewoon achteraf kijk. Ik bedoel, het is niet alsof je achter de tv ook maar iets kan betekenen voor het team, dus eigenlijk maakt het helemaal geen verschil.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do okt 23, 2008 12:19 pm

Volgens mij is AJAX de enige wedstrijd die niet uitgezonden wordt.. ook lekker dan.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do okt 23, 2008 12:27 pm

Het gegeven dat ik niks kan betekenen is waar, maar ik voel me wel een beetje een doofus als ik Ajax hard zit aan te moedigen terwijl de selectie al lang en breed weer in het vliegtuig zit.
Ik moet gewoon die bal erin 'kijken' ofzo, ik weet het niet, maar ik moet het live zien! Vind het al erg dat er op tv drie seconden vertraging is.

Ik ga zo de stad in om een kroeg te zoeken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do okt 23, 2008 12:27 pm

brigade zuid schreef:Volgens mij is AJAX de enige wedstrijd die niet uitgezonden wordt.. ook lekker dan.
Inderdaad dit slaat echt weer alles ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do okt 23, 2008 1:01 pm

Monkey Tonk schreef:Wat verwacht je dan van een voormalige egoistische superspits?

Van Gaal was een (houterige) spelverdeler. En Cruijff dacht op het veld vanuit het hele team. Van Basten is als speler nooit op die manier met zijn elftal bezig geweest. Dus hij kan niet op zijn spelerservaring leunen om anderen iets bij te brengen.
Mee eens, dat zie je nu terug. Van Basten is nog steeds vooral met Van Basten bezig. Hij heeft als speler nooit blijk gegeven van grote belangstelling voor tactische zaken en ik kan die belangstelling nog steeds niet bij hem ontdekken. Hij komt niet veel verder dan: we hadden het beter moeten uitcounteren, of: het liep niet.

Maar laten we het weer hebben over de wedstrijd van vanavond. Ik hoop dat die ergens op internet te zien valt? Ik heb geen geduld om tot zo laat te wachten. :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie