AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » wo nov 19, 2008 3:47 pm

Denk je echt dat El Hamdaoui naar Marokko reist en dan vervolgens zegt dat hij geblesseerd is terwijl hij het niet is?

El Hamdaoui is allang dolblij dat hij een keer geselecteerd is. Die gaat dan echt geen blessure faken hoor.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » wo nov 19, 2008 4:05 pm

Hoeladans schreef:Denk je echt dat El Hamdaoui naar Marokko reist en dan vervolgens zegt dat hij geblesseerd is terwijl hij het niet is?

El Hamdaoui is allang dolblij dat hij een keer geselecteerd is. Die gaat dan echt geen blessure faken hoor.
Ha, blijkbaar toch iemand die er wél intrapt. Hoe bestaat het! :smallgrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo nov 19, 2008 4:34 pm

joey schreef:Urby kan niet verdedigen. Als linksback vind ik hem niets.
Een back hoeft tegenwoordig geen geweldige verdediger te zijn. Als de organisatie achterin goed is, kan je best met een back spelen die verdedigend minder is. Daarnaast is Emanuelson verdedigend niet zo waardeloos als sommigen hier beweren. Hij is stukken beter dan Silva, die vorig seizoen bij velen nog lof oogste.

GangstaRiB schreef:En waarom kreeg hij die concentratie/mentale problemen? Volgens mij omdat hij het verdedigende aspect niet zo onder controle heeft.

Vermaelen is perfect als linksback als Urby ervoor staat. Vermaelen kan moeilijk opbouwen in tegenstelling tot Urby. Vermaelen zal dus ook nooit als een blinde naar voren trekken, zoals Urby een paar keer wel fataal deed.
Vermaelen als linksback perfect? Qua wendbaarheid en in het uitstappen naar de zijkant is het niet veel soeps hoor.

Waarom zou je Vermaelen, Vertonghen en Emanuelson allemaal van hun beste plek afhalen als het ook simpel kan.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo nov 19, 2008 4:37 pm

Ja, waarom doet Van Basten dat? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » wo nov 19, 2008 4:40 pm

Thomas schreef:
joey schreef:Urby kan niet verdedigen. Als linksback vind ik hem niets.
Een back hoeft tegenwoordig geen geweldige verdediger te zijn. Als de organisatie achterin goed is, kan je best met een back spelen die verdedigend minder is. Daarnaast is Emanuelson verdedigend niet zo waardeloos als sommigen hier beweren. Hij is stukken beter dan Silva, die vorig seizoen bij velen nog lof oogste.

GangstaRiB schreef:En waarom kreeg hij die concentratie/mentale problemen? Volgens mij omdat hij het verdedigende aspect niet zo onder controle heeft.

Vermaelen is perfect als linksback als Urby ervoor staat. Vermaelen kan moeilijk opbouwen in tegenstelling tot Urby. Vermaelen zal dus ook nooit als een blinde naar voren trekken, zoals Urby een paar keer wel fataal deed.
Vermaelen als linksback perfect? Qua wendbaarheid en in het uitstappen naar de zijkant is het niet veel soeps hoor.

Waarom zou je Vermaelen, Vertonghen en Emanuelson allemaal van hun beste plek afhalen als het ook simpel kan.
Omdat Vermaelen een mannetje kan uitschakelen. Geef hem een vaste man waar hij zich in vast kan bijten en dat schakelt ie em uit. Uitstappen naar de zijkant hoeft niet, want daar staat ie al. Voor de rest vind ik em wel redelijk snel trouwens.

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » do nov 20, 2008 2:38 pm

Heb nog weinig voorspellingen gezien, wat denken we ervan?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do nov 20, 2008 3:11 pm

Normaal gesproken zou ik zeggen dat het lastig wordt, maar op de een of andere manier denk ik dat we het juist niet lastig gaan krijgen. Weet je nog dat we 2 jaar terug ook over ze heen walsten, ik dacht met 6-1 zelfs, terwijl iedereen dacht dat het zo zwaar zou worden? Zo'n gevoel heb ik nu ook weer. Ik houd het op een 1-3.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do nov 20, 2008 3:12 pm

Dat was een maand of 8 terug, en toen was AZ gewoon echt bagger.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do nov 20, 2008 3:13 pm

Was dat pas 8 maanden terug? :blush.gif:

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do nov 20, 2008 3:14 pm

Ja, januari of februari. Toen moesten we thuis, en walste we met 6-1 over AZ heen. Niet zozeer omdat wij goed waren, maar omdat zij heel slecht waren. Toen posteerde malle A3 Siem de Jong nog als rechtsback dacht ik.. :smallgrin.gif:

J.G.
Berichten: 324
Lid geworden op: za nov 15, 2008 5:25 pm

Bericht door J.G. » do nov 20, 2008 3:17 pm

Ik weet het gewoon niet. Het kan dooien, het kan vriezen.
Het is nog geen seizoen waarvan ik zeg we kunnen iedereen hebben en we winnen zondag gewoon, punt ui.
Aan de andere kant heb ik ook zoiets van waarom niet, ik hoop dat ze me wederom positief verassen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do nov 20, 2008 3:20 pm

Klopt inderdaad, het was de eerste wedstrijd na de winterstop!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13720
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do nov 20, 2008 3:39 pm

Nog mensen hier die een plekje in de auto nodig hebben? We zijn met z'n tweeën maar we moeten er nog een supporter bij hebben om zelf met de auto naar Alkmaar te reizen. Vanaf omgeving Utrecht of vanaf de omwisselplek, laat maar weten.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do nov 20, 2008 7:01 pm

Hoeladans schreef:Denk je echt dat El Hamdaoui naar Marokko reist en dan vervolgens zegt dat hij geblesseerd is terwijl hij het niet is?

El Hamdaoui is allang dolblij dat hij een keer geselecteerd is. Die gaat dan echt geen blessure faken hoor.
El Hamdaoui gewoon inzetbaar tegen Ajax

AMSTERDAM - Mounir El Hamdaoui kan zondag gewoon spelen tegen Ajax. Dit meldde een woordvoerder van AZ donderdag. De topscorer van de Eredivisie raakte zondag in het duel met Vitesse geblesseerd aan zijn voet.
ANP

De 24-jarige Marokkaan deed het deze week rustig aan en is daardoor inzetbaar tegen koploper Ajax.

El Hamdaoui reisde eerder deze week af naar Marokko, waar hij zich voegde bij de nationale selectie van zijn land. De Leeuwen van de Atlas versloegen Zambia woensdag met 3-0 in een oefeninterland.

Bondscoach Roger Lemerre hield El Hamdaoui in het Mohamed V Stadion in Casablanca uit voorzorg aan de kant.
nu.nl
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » do nov 20, 2008 9:31 pm

:excited.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do nov 20, 2008 10:34 pm

Daniel_vT schreef:Ja, januari of februari. Toen moesten we thuis, en walste we met 6-1 over AZ heen. Niet zozeer omdat wij goed waren, maar omdat zij heel slecht waren. Toen posteerde malle A3 Siem de Jong nog als rechtsback dacht ik.. :smallgrin.gif:
Da's waar ook ja. De terugkeer van "verloren zoon" Perez. AZ was toen overigens in eerste instantie helemaal niet zo slecht (misten na paar minuten wereldkans) en de wedstrijd was vlak voor rust gespeeld na een penalty + rode kaart voor (uit het koppie, dus don't shoot me als het fout is) De Zeeuw.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do nov 20, 2008 10:35 pm

Cees is helder van geest.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do nov 20, 2008 10:45 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Daniel_vT schreef:Ja, januari of februari. Toen moesten we thuis, en walste we met 6-1 over AZ heen. Niet zozeer omdat wij goed waren, maar omdat zij heel slecht waren. Toen posteerde malle A3 Siem de Jong nog als rechtsback dacht ik.. :smallgrin.gif:
Da's waar ook ja. De terugkeer van "verloren zoon" Perez. AZ was toen overigens in eerste instantie helemaal niet zo slecht (misten na paar minuten wereldkans) en de wedstrijd was vlak voor rust gespeeld na een penalty + rode kaart voor (uit het koppie, dus don't shoot me als het fout is) De Zeeuw.
Oja klopt, dat was die controversiele situatie. Bal zou al over de lijn zijn geweest voordat De Zeeuw hem met de hand het doel uit sloeg, maar De Zeeuw kreeg toch rood en een penal tegen die Perez toen benutte.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do nov 20, 2008 10:48 pm

Zelden zo'n veegpartij van een zo matig Ajax gezien.

Maar goed, AZ speelt nu dus stukken beter. Alhoewel wel een beetje overschat, naar mijn smaak. Hun verdediging is te pakken, zoals Vitesse (combinerend in de 16 nb) al bewees.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr nov 21, 2008 12:00 am

Az speelt, tot nu dan toch, het best verzorgde voetbal van de HCE.Alleen in een niet te hoog tempo.AJAX moet gewoon dus het zelfde spelletje als j.l. Zondag tegen Psv spelen, vroeg druk zetten op de achterhoede en middenvelders van Az en hoog tempo handhaven.
En mocht er dan toch niet meer in zitten dan een gelijkspel, ga dan niet proberen te forceren.Dan maar 1 punt.

1 - 3.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr nov 21, 2008 1:50 am

2-2. Typische AZ - Ajax. Aanvallen aan beide kanten, omdat beide teams wel aan kunnen vallen, maar niet kunnen verdedigen. AZ zal wel iets beter combineren. maar de individuele klasse van Ajax zorgt ervoor dat we 1-2 voor komen. In de laatste minuten wordt het dan alsnog (fout van de grens/scheids) 2-2.

Kortom, een beetje zoals elke confrontatie tussen Ajax en AZ aanvoelt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13450
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » vr nov 21, 2008 8:34 am

Ohja? Ajax wint doorgaans van AZ, hoor.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr nov 21, 2008 8:44 am

'Geen Ajax-shirts op tribunes AZ' |
De sponsors van AZ zijn middels een nieuwsbrief op de hoogte gehouden van de dresscode voor AZ-Ajax en dat betekent geen Ajax-shirts op de business seats.


'Graag vragen wij u en uw gasten deze wedstrijd gepaste kleding te dragen. Wij maken u erop attent dat in verband met veiligheidsredenen Ajax-shirts op alle AZ-tribunes - dus ook in het hoofdgebouw en de businessterrassen - zullen worden geweerd', staat er in de mailing. Bron: Ajaxshowtime

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr nov 21, 2008 8:49 am

Nihad schreef:Ohja? Ajax wint doorgaans van AZ, hoor.
Valt mee. De laatste vijf ontmoetingen in Alkmaar:

23/09/2007 AZ Ajax 2-3
25/02/2007 AZ Ajax 1-1
18/09/2005 AZ Ajax 4-2
03/10/2004 AZ Ajax 0-0
28/03/2004 AZ Ajax 1-1

Drie keer gelijk, een keer gewonnen en een keer verloren. Kan alle kanten op.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

GangstaRiB
Berichten: 16908
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr nov 21, 2008 8:50 am

O o o o wat een stelletje aanstellers zijn het toch he?

Ik zie op Ajaxfotoside ook Arveladze bij de uitvaart van Sjakie Wolfs... mag dat van Dirkie?

Plaats reactie