FC Groningen - Ajax 16-4-2008 (i.p.v. 13-4-2008)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do apr 17, 2008 10:04 am

Maarten127 schreef: Ik dacht het wel.. bij een kampioenschap zal ik zo dronken zijn dat ik in ieder geval voor één dag vergeet wat voor baggerseizoen het geweest is.

Ik trek van te voren in ieder geval genoeg geld voor een feestje uit de muur.. barst maar los.
Anders ik wel. Ik sta niet voor mezelf in als we die titel pakken hoor, slecht voetbal of niet...ik heb al teveel tegenslagen meegemaakt dit jaar, ik ga helemaal los als het zover wordt.
En ik ben achteraf al blij dat we in ieder geval nog tot de laatste speeldag een beetje meedoen, dat is toch beter dan vier wedstrijden voor het einde al kansloos uitgeschakeld zijn.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 17, 2008 10:07 am

Om de een of andere reden vinden ze bij Ajax de verdediging niet zo belangrijk. Is al jaren zo. Terwijl een goede verdediging vertrouwen geeft en ruimte voor aanvallend voetbal.

Iets anders: zien jullie ook een beetje op tegen zondag? Dat wordt naar alle waarschijnlijkheid een enorme anticlimax. Zit je in het stadion, staat PSV in de rust met 2-0 voor... :blush.gif: :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 10:08 am

Spijker schreef:Scorebordjournalistiek :drecul.gif:

Als Ajax zondag met 5-4 wint en psv verliest met 1-0 zijn we kampioen!
Da's de Journalistiek van de Hoop...

Als PSV aan 0-0 genoeg heeft, dan is de kans gewoon groot dat het ook 0-0 wordt. Als Ajax een gelijkspel nodig heeft, dan zal er minimaal één keer gescoord moeten worden, want we krijgen er sowieso ook minimaal eentje tegen.

Met andere woorden: een gelijkspel behalen is voor Ajax moeilijker dan voor PSV. PSV kan de zaak afgrendelen. Ajax niet. Dat zag je ook gisteren weer, in de slotminuten. Ajax kan de bal niet in de ploeg houden en ontspannen rond laten gaan. Als Ajax tien minuten stand moet houden, zijn er altijd nog twee, drie hachelijke scrimmages in de doelmond, waarbij je hart even twee slagen overslaat.

Het is nooit soeverein bij Ajax.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 10:08 am

Het zou kunnen. Ik kan een onvergetelijk k*tweekend tegemoet gaan.
Eerst vrijdag RKC tweede op doelsaldo (waar ken ik dat van?), en dan zondag Ajax op 1 puntje
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do apr 17, 2008 10:11 am

RKC haalt het wel, Luuk. Ben ik van overtuigd.

Ajax niet, maar dat is wat anders.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 17, 2008 10:12 am

Ko heeft gelijk, PSV gaat op de counter spelen. Weinig kans dat ze een doelpunt weggeven.
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do apr 17, 2008 10:12 am

Kowalczyk schreef: Met andere woorden: een gelijkspel behalen is voor Ajax moeilijker dan voor PSV. PSV kan de zaak afgrendelen. Ajax niet. Dat zag je ook gisteren weer, in de slotminuten. Ajax kan de bal niet in de ploeg houden en ontspannen rond laten gaan. Als Ajax tien minuten stand moet houden, zijn er altijd nog twee, drie hachelijke scrimmages in de doelmond, waarbij je hart even twee slagen overslaat.

Het is nooit soeverein bij Ajax.

K.
Zeg dat wel. Tot het allerlaatste fluitsignaal had ik samengeknepen billetjes, ik had er absoluut geen goed vertrouwen in. Toch even nét wat teveel tegengoals in de slotfase voor gezien.

PSV kan de zaak afgrendelen. Maar dit is een competitie waarin alles kan. PSV had al kampioen kunnen worden toen wij nog uit tegen Heerenveen speelden, en nu zijn ze het nog stééds niet. Ik kan me niet voorstellen dat zij met een gerust hart naar Arnhem gaan zondag. Het zit in die koppies, ze lopen op hun tandvlees en dat balletje moet gewoon even goed vallen.

Ik kan zaterdag toch niet slapen, misschien maar in een éénmansorkest-pak voor het huis van Gomes gaan staan? :666.gif: *PENG BOEM KLETSS BONK BONK TOINGGG*

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 10:12 am

Ik zie het liever andersom. RKC is dan wel tweede club, maar op lichtjaren afstand van Ajax natuurlijk
I think I lost my fucking headache

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » do apr 17, 2008 10:15 am

Vrijdag volendam kampioen.. zondag Ajax kampioen.. gaat een leuk weekend worden! :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 17, 2008 10:41 am

Thijs schreef:Zeg dat wel. Tot het allerlaatste fluitsignaal had ik samengeknepen billetjes, ik had er absoluut geen goed vertrouwen in.
Maar gelukkig voor jou is het goed afgelopen. Die lange reis niet voor niets. :headbang.gif:

We zijn slecht. Maar PSV is dat ook.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do apr 17, 2008 11:02 am

Het is gewoon kut dat Psv genoeg heeft aan een gelijkspel, als ze hadden moeten winnen gaf ik AJAX 30% kans, nu 5%. Psv staat er meestal ook wel als het echt belangrijk is.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do apr 17, 2008 11:22 am

brigade zuid schreef:Het is gewoon kut dat Psv genoeg heeft aan een gelijkspel, als ze hadden moeten winnen gaf ik AJAX 30% kans, nu 5%. Psv staat er meestal ook wel als het echt belangrijk is.
dat laatste hebben we vorige week tegen Fiorentina en Twente gezien :ajaxsmiley.gif:

Een afgesproken gelijkspel, ik gok op 1-1 na een 1-0 voorsprong voor psv. De Mos kan dan zeggen dat Vitesse zich heeft teruggeknokt in de wedstrijd enz. enz. enz.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 17, 2008 11:26 am

Ramona schreef:Geld bieden om je best te doen...werkelijk...het moet niet gekker worden. :tranen.gif:
Spelers krijgen ook salaris betaald om hun best te doen. Ajax kan in feite dus gewoon hun salaris wat verhogen. Dit is geen omkoping hoor. Dat jij dat anders ziet maakt maar weer eens duidelijk dat NEC je cluppie is.

Zo, ik zeg maar even wat meerdere mensen hier dachten, geloof ik. :666.gif:

Lionel
Berichten: 47604
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do apr 17, 2008 11:36 am

Ajax moet maar gewoon 10 miljoen uitkeren aan Vitessen bij winst
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 17, 2008 11:37 am

Thomas schreef:
Ramona schreef:Geld bieden om je best te doen...werkelijk...het moet niet gekker worden. :tranen.gif:
Spelers krijgen ook salaris betaald om hun best te doen. Ajax kan in feite dus gewoon hun salaris wat verhogen. Dit is geen omkoping hoor. Dat jij dat anders ziet maakt maar weer eens duidelijk dat NEC je cluppie is.

Zo, ik zeg maar even wat meerdere mensen hier dachten, geloof ik. :666.gif:
Als ik daarmee van dat gezever af ben, prima! Be my guest... :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 17, 2008 11:38 am

brigade zuid schreef:Het is gewoon kut dat Psv genoeg heeft aan een gelijkspel, als ze hadden moeten winnen gaf ik AJAX 30% kans, nu 5%. Psv staat er meestal ook wel als het echt belangrijk is.
Ja. Zo zie ik het ook.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 17, 2008 11:39 am

Ik begrijp Ramona heel goed. Normaal gesproken zou een aanmoedigingspremie niet betaald moeten en kunnen worden. Het is niet helemaal kosjer.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do apr 17, 2008 12:01 pm

Premies? Voor een andere club nog wel? Wat een belachelijk idee. En tja, dat Vitesse misschien kut speelt tegen psv, dat is dan jammer. Hadden we maar meer punten moeten pakken.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 12:06 pm

Met premies speelt Vitesse ook wel kut.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do apr 17, 2008 12:22 pm

Kowalczyk schreef:
Als we zondag kampioen worden, dan heb ik eerst tweeënhalf uur de slappe lach. En daarna zuip ik me totaal het leplazerus met mijn vrienden. En maandag ben ik er niet.

K.
Exact!
:alc.gif:

:withstupid.gif:

en maandag : :sleepy.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 17, 2008 12:25 pm

Bert en ik hebben gisteravond een of andere extreem loze deal gemaakt met de barman van onze vaste kroeg om uitwedstrijden van Ajax te kijken. Ik geloof dat wij daar tachtig euro uitgeven als Ajax kampioen wordt en we daar 6 pitchers voor terugkrijgen. Als Ajax geen kampioen wordt krijgen we van hem 1 pitcher.

Ik heb een excuus voor deze deal. We waren niet helemaal helder meer toen we hem maakten. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do apr 17, 2008 12:26 pm

Aanmoedigingspremies zitten overal in de professionele sport. Of het geld van een tulpenboer komt, van een sponsor, of via tv maakt in principe niks uit. Geld is de motivatie en een zo goed mogelijke prestatie is het doel. Die twee staan niet haaks op elkaar, maar werken samen. Voor een betere prestatie betaalt men meer. Daarom krijgen betere spelers meer geld. Zo klaar als een klontje. Als je hier een probleem mee hebt, moet je terug naar het amateurisme.

Maar als je geld gaat gebruiken om het tegenovergestelde doel te bereiken, nl een ondermaatse prestatie, dan verraadt je de sport en al haar supporters. Het heet niet voor niks 'omkopen'. Als speler mag je nooit winst op het veld ondergeschikt maken aan winst op een bankrekening.

Als je het verschil niet duidelijk ziet, pas dan hetzelfde principe toe op een scheidsrechter. Het kan niemand schelen hoeveel die man verdient als hij er zo goed mogelijk door fluit. Maar het tegenovergestelde is absoluut niet waar. Vraag maar na bij Juventus.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 12:31 pm

Thomas schreef:Bert en ik hebben gisteravond een of andere extreem loze deal gemaakt met de barman van onze vaste kroeg om uitwedstrijden van Ajax te kijken. Ik geloof dat wij daar tachtig euro uitgeven als Ajax kampioen wordt en we daar 6 pitchers voor terugkrijgen. Als Ajax geen kampioen wordt krijgen we van hem 1 pitcher.

Ik heb een excuus voor deze deal. We waren niet helemaal helder meer toen we hem maakten. :blush.gif:
:drecul.gif: :blush.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do apr 17, 2008 12:31 pm

GangstaRiB schreef:
Kowalczyk schreef:
GangstaRiB schreef:Hey Wouter, gaat Vitesse nou wel een beetje haar best doen, of hoe zit dat?!
Ikzei het al in en ander topic: Ajax moet (in alle openheid!) elke speler van Vitesse die zondag in actie komt een ton premie beloven voor winst op PSV. Kost je hooguit 1,4 miljoen euro; peanuts als je het afzet tegen de inkomsten uit CL-voetbal.

K.
PSV zal die gasten ook wel een premie bieden...
Die gasten van vitesse? Dan is het omkoping hoor. ;-)

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do apr 17, 2008 12:32 pm

brigade zuid schreef:Het is gewoon kut dat Psv genoeg heeft aan een gelijkspel, als ze hadden moeten winnen gaf ik AJAX 30% kans, nu 5%. Psv staat er meestal ook wel als het echt belangrijk is.
Daarom heb ik er net zoveel (of weinig) vertrouwen in dan als psv 2 punten voorsprong had.

Plaats reactie