Utrecht-AJAX
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Ajax heeft tegen IK Start, Roda JC en NEC collectief slecht gespeeld. En Roger ook.
Tegen Vitesse was het wél goed - en speelde Roger geweldig. Alle kranten hadden zijn naam in hun koppen.
Wie weet speelt-ie morgen wel weer heel goed. Waarom zou hij ineens een miskoop zijn...? Ik snap dat niet, hoor...
K.
Tegen Vitesse was het wél goed - en speelde Roger geweldig. Alle kranten hadden zijn naam in hun koppen.
Wie weet speelt-ie morgen wel weer heel goed. Waarom zou hij ineens een miskoop zijn...? Ik snap dat niet, hoor...
K.
Still alive...
Omdat hij (net als de meeste van onze middenvelders) een behoorlijk aantal gebreken heeft. Als er strijd aan te pas moet komen verwacht ik niet veel van Roger.
Maar de meeste spelers voldoen/voldeden meer dan prima voor AZ (zo is Ramzi mede geflopt door de concurrentie) en een behoorlijk aantal aankopen van Van Geel hebben AZ zelfs naar een hoger niveau getild.Jöhnk schreef:En laten we niet vergeten dat het bij Az ook niet altijd rozengeur en manenschijn was. Ikedia, Ramzi, etc.
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
Tuurlijk mag dat. Maar ik vind dat Ajax zich op de transfermarkt prima bewogen heeft. Ambitieus ook. Stam is op tamelijk spectaculaire wijze binnengehaald. Van hem heb ik nú al heel vaak genoten. Van Gabri ook: precies het type box-to-box middenvelder dat we nodig hadden. Hij verbindt de linies met elkaar, is een 'schakelspeler', zoals Bennie Muller vroeger genoemd werd. Roger? Ik heb van 'm ge-no-ten tegen Vitesse. En van Ogararu in die wedstrijd trouwens ook.Steef schreef:Maar mag ik uit professioneel oogpunt wel kritische kanttekeningen zetten, Ko?
Je moet het hoogste en beste nastreven.
Serieus: ik ben er erg content mee. Ik heb over de Ajax-selectie niet meer zo'n goed gevoel gehad sinds de zomer van 2003. En ik vind de technische staf goed. Leuke, vakbekwamen mensen.
Ik denk echt dat we aan het eind van de rit op dit seizoen zullen terugkijken als een heel goed seizoen, waarin mooier en beter gevoetbald is dan in de twee seizoenen ervoor.
K.
Still alive...
Het gaat er niet om hem in de grond de boren, dat zou volstrekt onterecht zijn, al was het maar om het gegeven dat hij echt stinkend zijn best doet en natuurlijk een goede voetballer is.Kowalczyk schreef:Pijnlijk, en verbazend, hoe geringschattend er hier ineens over Wesley gedaan wordt... Waar komt dat ineens vandaan? Onze enige veldspeler na Huntelaar die met enige regelmaat een beslissende goal maakt en zo eigenhandig punten voor Ajax pakt.
En hij zet er ook nog wel eens eentje alleen voor de keeper. En hij is dit seizoen opmerkelijk fit en gedreven. Werkt héél hard.
Eén van onze betere spelers, wat mij betreft.
K.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik hem niet goed genoeg vind om een team omheen te bouwen. Een 7.5 is geen 9.....zoiets
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
Individueel gezien heeft Ajax maar weinig toppers in de selectie en genoeg zwakke punten. Toch heb ik er vertrouwen in dat er een collectief van te maken valt dat moeilijk te verslaan is en op een goede dag over een tegenstander heen walst. Het voetbal gaat verbeteren (denk ik) en als Ajax daarmee kampioen wordt is dat zeker mooi.Kowalczyk schreef:Nou, ik vind dat we een fijne ploeg hebben staan, met mooie en kwalitatief hoogwaardige spelers, en ik denk dat het een mooi seizoen wordt.
Serieus.
K.
Maar bijzonder goed is deze selectie niet, in mijn ogen.
-
- AT Toto winner 15/16
Omdat het een luie speler is, op het onverschillige af. Die terugspeelbal was geen toeval.Kowalczyk schreef:Ajax heeft tegen IK Start, Roda JC en NEC collectief slecht gespeeld. En Roger ook.
K.
Al gezien hoe hij meeverdedigt? Niet dus. :X
Het stinkt aan alle kanten!
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Dat is onzin Joey. Hij ziet er misschien onverschillig uit maar ik vind 'm een uitstekende voetballer met een goed overzicht en iemand die goed positioneel staat. Maar ook iemand die nog maar een paar wedstrijden in dit team heeft gespeeld. Gun 'm even de tijd zou ik zeggen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
-
- AT Toto winner 15/16
Een aantal jaar roofbouw? Die jongen speelt twee jaar profvoetbal en na z'n eerste twee maanden hebben we alleen maar moeten aanhoren hoe vermoeid hij wel niet is. Hij heeft tijdens het WK alleen maar mee getraind en vervolgens een vakantie van een maand gehad.
En waar hoort hij volgens jou dan wel te spelen?
- Alaindebanaan
Die jongen heeft al 3 jaar geen serieuze vakantie gehad met al die internationale toernooien! :nooo:Thomas schreef:Een aantal jaar roofbouw? Die jongen speelt twee jaar profvoetbal en na z'n eerste twee maanden hebben we alleen maar moeten aanhoren hoe vermoeid hij wel niet is. Hij heeft tijdens het WK alleen maar mee getraind en vervolgens een vakantie van een maand gehad.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
- Alaindebanaan
Als je m'n post helemaal had gelezen had je gezien dat hij dit jaar weer drie weken op vakantie is geweest. Sorry, ik heb geen medelijden met Maduro hoor. Die moet zich gewoon klaarstomen voor topsport. In fysiek als mentaal opzicht.Alaindebanaan schreef:Die jongen heeft al 3 jaar geen serieuze vakantie gehad met al die internationale toernooien! :nooo:Thomas schreef:Een aantal jaar roofbouw? Die jongen speelt twee jaar profvoetbal en na z'n eerste twee maanden hebben we alleen maar moeten aanhoren hoe vermoeid hij wel niet is. Hij heeft tijdens het WK alleen maar mee getraind en vervolgens een vakantie van een maand gehad.
Ajax OnlineSupportersorganisatie Utrecht: toon respect voor Sneijder
26 september 2006
True Support, een supportersorganisatie van FC Utrecht, roept voor het competitieduel tegen Ajax van aanstaande zondag op tot een respectvolle behandeling van de bezoekers. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De supportersclub vindt dat Ajax in het algemeen en geboren Utrechter Wesley Sneijder in het bijzonder dat verdienen.
De middenvelder van Ajax was vorig seizoen bij de uitwedstrijd tegen FC Utrecht (1-0) het mikpunt van hatelijke spreekkoren van FC Utrecht-aanhangers. Dezelfde Sneijder toonde zich twee dagen later een groot man door aan de hoofdingang van stadion Nieuw Galgenwaard een krans te leggen voor David Di Tommaso, die op 29 november 2005 overleed aan een hartstilstand.
True Support doet een dringend beroep op alle FC Utrecht-fans om geen kwetsende spreekkoren te richten aan zijn adres of die van zijn familieleden en 'het respect voor hem op te brengen dat hij eerder ook voor David Di Tommaso, zijn familie en vrienden, FC Utrecht en haar supporters opbracht'.
Ik ontken nergens dat voetbal belastend is.
Maar voetbal is vooral leuk. En het betaalt goed.
Bovendien kun je als voetballer prima herstellen van geleverde inspanningen. Althans, als je voldoende rust, de juiste voeding tot je neemt, en de warming-up en cooling-down (ontzettend belangrijk, vooral na een wedstrijd!) serieus neemt.
Maar voetbal is vooral leuk. En het betaalt goed.
Bovendien kun je als voetballer prima herstellen van geleverde inspanningen. Althans, als je voldoende rust, de juiste voeding tot je neemt, en de warming-up en cooling-down (ontzettend belangrijk, vooral na een wedstrijd!) serieus neemt.