Utrecht-AJAX

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Kowalczyk
Moderator English Section
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di sep 26, 2006 8:05 pm

Ajax heeft tegen IK Start, Roda JC en NEC collectief slecht gespeeld. En Roger ook.

Tegen Vitesse was het wél goed - en speelde Roger geweldig. Alle kranten hadden zijn naam in hun koppen.

Wie weet speelt-ie morgen wel weer heel goed. Waarom zou hij ineens een miskoop zijn...? Ik snap dat niet, hoor...

K.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 8:07 pm

Omdat Ajax, dat Sneijder al heeft, behoefte heeft aan een ander soort middenvelder.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 8:09 pm

Omdat hij (net als de meeste van onze middenvelders) een behoorlijk aantal gebreken heeft. Als er strijd aan te pas moet komen verwacht ik niet veel van Roger.
Jöhnk schreef:En laten we niet vergeten dat het bij Az ook niet altijd rozengeur en manenschijn was. Ikedia, Ramzi, etc.
Maar de meeste spelers voldoen/voldeden meer dan prima voor AZ (zo is Ramzi mede geflopt door de concurrentie) en een behoorlijk aantal aankopen van Van Geel hebben AZ zelfs naar een hoger niveau getild.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di sep 26, 2006 8:12 pm

Nou, ik vind dat we een fijne ploeg hebben staan, met mooie en kwalitatief hoogwaardige spelers, en ik denk dat het een mooi seizoen wordt.

Serieus.

K.
Still alive...

Feest

Bericht door Feest » di sep 26, 2006 8:15 pm

Maar mag ik uit professioneel oogpunt wel kritische kanttekeningen zetten, Ko?

Je moet het hoogste en beste nastreven.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 26, 2006 8:16 pm

Kowalczyk schreef:Nou, ik vind dat we een fijne ploeg hebben staan, met mooie en kwalitatief hoogwaardige spelers, en ik denk dat het een mooi seizoen wordt.

Serieus.

K.
Ik vind alleen dat er verrekte weinig mogelijkheden zijn op het middenveld.

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » di sep 26, 2006 8:23 pm

Steef schreef:Maar mag ik uit professioneel oogpunt wel kritische kanttekeningen zetten, Ko?

Je moet het hoogste en beste nastreven.
Tuurlijk mag dat. Maar ik vind dat Ajax zich op de transfermarkt prima bewogen heeft. Ambitieus ook. Stam is op tamelijk spectaculaire wijze binnengehaald. Van hem heb ik nú al heel vaak genoten. Van Gabri ook: precies het type box-to-box middenvelder dat we nodig hadden. Hij verbindt de linies met elkaar, is een 'schakelspeler', zoals Bennie Muller vroeger genoemd werd. Roger? Ik heb van 'm ge-no-ten tegen Vitesse. En van Ogararu in die wedstrijd trouwens ook.

Serieus: ik ben er erg content mee. Ik heb over de Ajax-selectie niet meer zo'n goed gevoel gehad sinds de zomer van 2003. En ik vind de technische staf goed. Leuke, vakbekwamen mensen.

Ik denk echt dat we aan het eind van de rit op dit seizoen zullen terugkijken als een heel goed seizoen, waarin mooier en beter gevoetbald is dan in de twee seizoenen ervoor.

K.
Still alive...

Rednose

Bericht door Rednose » di sep 26, 2006 9:44 pm

Kowalczyk schreef:Pijnlijk, en verbazend, hoe geringschattend er hier ineens over Wesley gedaan wordt... Waar komt dat ineens vandaan? Onze enige veldspeler na Huntelaar die met enige regelmaat een beslissende goal maakt en zo eigenhandig punten voor Ajax pakt.

En hij zet er ook nog wel eens eentje alleen voor de keeper. En hij is dit seizoen opmerkelijk fit en gedreven. Werkt héél hard.

Eén van onze betere spelers, wat mij betreft.

K.
Het gaat er niet om hem in de grond de boren, dat zou volstrekt onterecht zijn, al was het maar om het gegeven dat hij echt stinkend zijn best doet en natuurlijk een goede voetballer is.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik hem niet goed genoeg vind om een team omheen te bouwen. Een 7.5 is geen 9.....zoiets
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 9:50 pm

Kowalczyk schreef:Nou, ik vind dat we een fijne ploeg hebben staan, met mooie en kwalitatief hoogwaardige spelers, en ik denk dat het een mooi seizoen wordt.

Serieus.

K.
Individueel gezien heeft Ajax maar weinig toppers in de selectie en genoeg zwakke punten. Toch heb ik er vertrouwen in dat er een collectief van te maken valt dat moeilijk te verslaan is en op een goede dag over een tegenstander heen walst. Het voetbal gaat verbeteren (denk ik) en als Ajax daarmee kampioen wordt is dat zeker mooi.

Maar bijzonder goed is deze selectie niet, in mijn ogen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di sep 26, 2006 9:50 pm

Deze wedstrijd wint AJAX, Utrecht is niet meer zo sterk als de laatste jaren.

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 26, 2006 9:59 pm

Kowalczyk schreef:Ajax heeft tegen IK Start, Roda JC en NEC collectief slecht gespeeld. En Roger ook.

Tegen Vitesse was het wél goed - en speelde Roger geweldig. Alle kranten hadden zijn naam in hun koppen.

Wie weet speelt-ie morgen wel weer heel goed. Waarom zou hij ineens een miskoop zijn...? Ik snap dat niet, hoor...

K.
Omdat het een luie speler is, op het onverschillige af. Die terugspeelbal was geen toeval.
Al gezien hoe hij meeverdedigt? Niet dus. :X
Het stinkt aan alle kanten!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » di sep 26, 2006 10:06 pm

Dat is onzin Joey. Hij ziet er misschien onverschillig uit maar ik vind 'm een uitstekende voetballer met een goed overzicht en iemand die goed positioneel staat. Maar ook iemand die nog maar een paar wedstrijden in dit team heeft gespeeld. Gun 'm even de tijd zou ik zeggen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » di sep 26, 2006 10:13 pm

We zullen zien. Ik verwacht meer verantwoordelijkheidsgevoel van een oudere speler.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di sep 26, 2006 10:18 pm

Ik vind alles al gauw beter als Maduro en Raymon heeft gelijk, geef hem ff de tijd.

Vossie

Bericht door Vossie » di sep 26, 2006 10:59 pm

Btje jammer hoe er soms over Maduro wordt gesproken.
Die gaat een grotere speler worden dan Roger ooit zal worden of al is geweest.
Wat een aantal jaar roofbouw en het spelen op een 'verkeerde' positie al niet aan het beeld van een speler kan doen... :nooo:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di sep 26, 2006 11:03 pm

Een aantal jaar roofbouw? Die jongen speelt twee jaar profvoetbal en na z'n eerste twee maanden hebben we alleen maar moeten aanhoren hoe vermoeid hij wel niet is. Hij heeft tijdens het WK alleen maar mee getraind en vervolgens een vakantie van een maand gehad.

En waar hoort hij volgens jou dan wel te spelen?

999

Bericht door 999 » wo sep 27, 2006 9:27 am

In de zandbak ;)
Blij met de punten ...

Kowalczyk
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo sep 27, 2006 10:48 am

joey schreef:Omdat het een luie speler is, op het onverschillige af. Die terugspeelbal was geen toeval.
Al gezien hoe hij meeverdedigt? Niet dus. :X
Waat weet jij alles toch snel zeker. Jaloersmakend.

K.
Still alive...

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo sep 27, 2006 12:27 pm

Thomas schreef:Een aantal jaar roofbouw? Die jongen speelt twee jaar profvoetbal en na z'n eerste twee maanden hebben we alleen maar moeten aanhoren hoe vermoeid hij wel niet is. Hij heeft tijdens het WK alleen maar mee getraind en vervolgens een vakantie van een maand gehad.

Die jongen heeft al 3 jaar geen serieuze vakantie gehad met al die internationale toernooien! :nooo:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 27, 2006 12:34 pm

Voetballers hebben het hele jaar vakantie.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » wo sep 27, 2006 12:51 pm

Als jij een week zou doen wat zij doen, zou je al helemaal kapot zijn.....
Als je het volhoudt natuurlijk :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 27, 2006 1:06 pm

Alaindebanaan schreef:
Thomas schreef:Een aantal jaar roofbouw? Die jongen speelt twee jaar profvoetbal en na z'n eerste twee maanden hebben we alleen maar moeten aanhoren hoe vermoeid hij wel niet is. Hij heeft tijdens het WK alleen maar mee getraind en vervolgens een vakantie van een maand gehad.

Die jongen heeft al 3 jaar geen serieuze vakantie gehad met al die internationale toernooien! :nooo:
Als je m'n post helemaal had gelezen had je gezien dat hij dit jaar weer drie weken op vakantie is geweest. Sorry, ik heb geen medelijden met Maduro hoor. Die moet zich gewoon klaarstomen voor topsport. In fysiek als mentaal opzicht.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 27, 2006 1:14 pm

Supportersorganisatie Utrecht: toon respect voor Sneijder
26 september 2006

True Support, een supportersorganisatie van FC Utrecht, roept voor het competitieduel tegen Ajax van aanstaande zondag op tot een respectvolle behandeling van de bezoekers. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De supportersclub vindt dat Ajax in het algemeen en geboren Utrechter Wesley Sneijder in het bijzonder dat verdienen.

De middenvelder van Ajax was vorig seizoen bij de uitwedstrijd tegen FC Utrecht (1-0) het mikpunt van hatelijke spreekkoren van FC Utrecht-aanhangers. Dezelfde Sneijder toonde zich twee dagen later een groot man door aan de hoofdingang van stadion Nieuw Galgenwaard een krans te leggen voor David Di Tommaso, die op 29 november 2005 overleed aan een hartstilstand.

True Support doet een dringend beroep op alle FC Utrecht-fans om geen kwetsende spreekkoren te richten aan zijn adres of die van zijn familieleden en 'het respect voor hem op te brengen dat hij eerder ook voor David Di Tommaso, zijn familie en vrienden, FC Utrecht en haar supporters opbracht'.
Ajax Online

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo sep 27, 2006 1:20 pm

Alaindebanaan schreef:Als jij een week zou doen wat zij doen, zou je al helemaal kapot zijn.....
Als je het volhoudt natuurlijk :D
Voetbal vraagt meer van je lichaam (en geest) dan heel veel mensen denken.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo sep 27, 2006 1:28 pm

Ik ontken nergens dat voetbal belastend is.

Maar voetbal is vooral leuk. En het betaalt goed.

Bovendien kun je als voetballer prima herstellen van geleverde inspanningen. Althans, als je voldoende rust, de juiste voeding tot je neemt, en de warming-up en cooling-down (ontzettend belangrijk, vooral na een wedstrijd!) serieus neemt.

Plaats reactie