Volgens mij is de 1e ring al geheel vol.Spijker schreef:Eerste ring zit al zo goed als vol...
De play-offs: AZ-Ajax
- MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
- AT Toto winner 07/08
Uit het AD.nl:
AZ-fans boycotten uitduel met Ajax
ALKMAAR - De supporters van AZ boycotten de komende uitwedstrijd tegen Ajax in de play-offs voor de voorronde van de Champions League. De supportersvereniging en de club vinden de voorwaarden van de lokale autoriteiten in Amsterdam onacceptabel.
De supportersvereniging was van plan met 1600 personen naar Amsterdam te reizen, maar de Amsterdamse autoriteiten willen bij het uitvak niet meer dan tien bussen toestaan. AZ-fans mogen alleen via de zogeheten combi-regeling naar de ArenA. Ze kunnen daarbij kiezen tussen een volgens hen 'dure en publieksonvriendelijke' treincombi (twee treinen voor 800 personen) en de buscombi van maximaal tien bussen.
AZ en de supporters van de club hebben na de uitwedstrijd tegen Ajax in december al geklaagd over de ontvangst van de Alkmaarse aanhang in Amsterdam. De toegestane capaciteit is daarna wel verhoogd, maar in Alkmaarse ogen onvoldoende. Voorheen mochten tien gewone bussen fans vervoeren, inmiddels mogen dat dubbeldeksbussen zijn. Daarmee is het aantal te vervoeren AZ-fans gestegen van 450 naar 650.
Stijging onvoldoende
AZ en zijn supporters vinden deze stijging onvoldoende en stellen zich in een gezamenlijke verklaring op het standpunt dat het bezoek alleen acceptabel is als 1600 mensen per bus naar Amsterdam mogen. De trein is volgens AZ geen optie, alleen al omdat deze reis circa 60 procent duurder is.
Als teken van protest zal er volgende week zondag één bus vanuit Alkmaar naar Amsterdam rijden, met daarin welgeteld drie leden van de supportersvereniging. Via spandoeken zullen zij hun ongenoegen kenbaar maken.
(ANP)
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
-
- AT Toto winner 15/16
Ik heb juist veel meer respect voor AZ supporters want ze hebben nl. volkomen gelijk. Wij als AJAX supps worden toch ook vaak genept en dan zijn we het er ook niet mee eens en er wordt ook wel een opgeroepen tot een boycot maar aangezien de eenheid niet je van het is bij de AJAX supps komt het er meestal niet zo van.Nihad schreef:Op dit soort moment heb ik intense respect voor de kakkerlakken. Die komen gewoon naar de Arena, hoe duur en hoe onvriendelijk ook.
Zo zie je maar weer dat AZ een provincieclub is.
- AT Toto winner 09/10
- AT Toto winner 09/10
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
misschien mis ik wat maar de return is op 27 mei en dat is pinksteren en ik weet dus niet of we het nu over de return of over de 1e wedstrijd hebben.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat lijkt me sterk, want het is pas 27 mei pinksteren.
ff snel op ajax.nl gekeken en de wedstrijd a.s. zondag is inderdaad 12.30 uur waarom eigenlijk.....

met kerst grijpt Ajax in en stuurt deze 3 clowns weg.. 

Zelfs de Ajaxsupporters komen niet naar de ArenA. Hoe kun je het dan in godsnaam de AZ supporters verwijten?Nihad schreef:Op dit soort moment heb ik intense respect voor de kakkerlakken. Die komen gewoon naar de Arena, hoe duur en hoe onvriendelijk ook.
-
Ten eerste zal het in de Arena zeer druk worden.Harm schreef:Zelfs de Ajaxsupporters komen niet naar de ArenA. Hoe kun je het dan in godsnaam de AZ supporters verwijten?Nihad schreef:Op dit soort moment heb ik intense respect voor de kakkerlakken. Die komen gewoon naar de Arena, hoe duur en hoe onvriendelijk ook.
Ten tweede gaat de vergelijking scheef. AZ boycot een combi, Ajax boycot de play-offs.
AZ moet niet piepen, vrij vervoer gaat echt niet meer lukken en die 650 kaarten.. zoveel Alkmaarders zijn er nog nooit in de Arena geweest. Maar op deze manier komen ze er gemakkelijk vanaf.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- AT Toto winner 09/10
Hoe heet dit topic?mattie schreef:misschien mis ik wat maar de return is op 27 mei en dat is pinksteren en ik weet dus niet of we het nu over de return of over de 1e wedstrijd hebben.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat lijkt me sterk, want het is pas 27 mei pinksteren.
ff snel op ajax.nl gekeken en de wedstrijd a.s. zondag is inderdaad 12.30 uur waarom eigenlijk.....
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
Ze hebben helemaal geen gelijk. Nog geen 3 jaar terug zaten ze met z'n tienen in het uitvak en zelfs dit seizoen kwamen ze niet verder dan 1/3 van het totale uitvak. Wij een kutcombi?Zij een kutcombi! Trouwens, ik ga altijd veel liever met de trein dan met een bus.brigade zuid schreef:Ik heb juist veel meer respect voor AZ supporters want ze hebben nl. volkomen gelijk. Wij als AJAX supps worden toch ook vaak genept en dan zijn we het er ook niet mee eens en er wordt ook wel een opgeroepen tot een boycot maar aangezien de eenheid niet je van het is bij de AJAX supps komt het er meestal niet zo van.Nihad schreef:Op dit soort moment heb ik intense respect voor de kakkerlakken. Die komen gewoon naar de Arena, hoe duur en hoe onvriendelijk ook.