Werder Bremen-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 10, 2007 6:50 pm

Jöhnk schreef:Lijkt erop dat Werder in een mindere periode zit.
Zeker weten. Die verrekte counters, hè. Werkelijk iedere tamelijk snelle omschakeling levert een kans op voor de tegenpartij. De backs zijn dan vaak nergens te vinden en Werder komt vaak 1 op 1 te staan. Ajax moet niet op de counter spelen omdat dat betekent dat je het initiatief grotendeels weggeeft, maar van countermogelijkheden zal zeker gebruik gemaakt moeten worden. Bij balbezit meteen openen op de vleugels en uitspelen maar.

Verder vind ik Frings ook in mindere vorm verkeren. Hij liet vandaag veel ruimte in de zone voor zich, al lag dat ook aan Borowski en het feit dat Jensen geblesseerd uitviel. Achterin is Naldo ook matig bezig.

Ik zou Heitinga koste wat kost opstellen op het middenveld tegenover Diego. Als die jongen de ruimte krijgt op het middenveld zijn we gezien. Zit je er kort op en ga je de fysieke duels met hem aan, dan ligt hij om de haverklap. En met Heitinga hebben we meteen iemand die de ruimte die voor Frings komt te liggen in kan schuiven.

Rosenberg viel vandaag trouwens prima in. Hij bezorgde Borowski met een tweetal listige boogballetjes schietkansen en was erg actief. Hunt en Almeida maakten minder indruk. Dat is toch echt een concurrentiestrijd die Rosenberg moet kunnen winnen.

Hildebrand (keeper Stuttgart) z'n contract loopt na dit seizoen af, geloof ik. De topclubs zullen voor hem in de rij staan.
Rosenberg9 schreef:Natuurlijk is Werder een goede ploeg en kunnen we worden uitgeschakeld. maar 'afgeslacht'? Tjonge jonge...
Onze meningen kruipen steeds meer naar elkaar toe. ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 10, 2007 6:52 pm

Jöhnk schreef:Daar ben ik het mee eens. Ajax moet spelen om te winnen. Als Ajax net zo slap en op de counter begint als tegen Feyenoord wordt het niets.
Mwah, tegen Feyenoord vond ik het nog wel meevallen. Ajax begon niet goed en kon geen controle over de wedstrijd houden, maar pakte Feyenoord wel op het moment dat het kon.

Ik wil wel dat er diepte gezocht wordt. Als dat uit een counter komt heb ik daar niets tegen. Dat geeft over het algemeen aan dat je niet in staat bent de tegenstanders terug te drukken, maar dan is er in ieder geval nog de intentie om te scoren. Maar ik wil niet dat we spelen om niet te verliezen. Dat kan Werder toch een stuk beter. Liever in het mes lopen dan het mes zelf op je keel leggen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 10, 2007 6:56 pm

Thomas schreef:
Rosenberg9 schreef:Natuurlijk is Werder een goede ploeg en kunnen we worden uitgeschakeld. maar 'afgeslacht'? Tjonge jonge...
Onzin. Jij achtte ons eerst kansloos en noemde Werder een Europese topper. Ik vind het een leuke club, waar we gewoon een hele goede kans tegen hebben. 50/50 wordt het in mijn opinie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 10, 2007 7:00 pm

Peter schreef:
Thomas schreef:
Onzin. Jij achtte ons eerst kansloos en noemde Werder een Europese topper. Ik vind het een leuke club, waar we gewoon een hele goede kans tegen hebben. 50/50 wordt het in mijn opinie.
Bull. Ik zeg al een hele tijd dat ik Werder als de grote favoriet zie en dat Ajax een hele sterke dag moet hebben en Werder een mindere. Over een afslachting heb ik het volgens mij niet gehad.

Sowieso snap ik je reactie niet, want ik reageerde niet eens op jou.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za feb 10, 2007 7:03 pm

Fight, fight! :hdg: :spijker:

En met niemand anders!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za feb 10, 2007 7:10 pm

Grote favoriet en een Europese topploeg. Men zou een goede kans maken tegen Arsenal, mede omdat Werder de beste club van Duitsland is.

Jij noemde het geen kansloze zaak, maar veel zal het niet schelen.

Ik hou het op 50/50 en verder maakt het niet op wie je reageert. Ik deel namelijk de mening van Lucas dat we hier gewoon een goede kans tegen maken.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za feb 10, 2007 7:17 pm

Peter schreef:Grote favoriet en een Europese topploeg. Men zou een goede kans maken tegen Arsenal, mede omdat Werder de beste club van Duitsland is.

Jij noemde het geen kansloze zaak, maar veel zal het niet schelen.

Ik hou het op 50/50 en verder maakt het niet op wie je reageert. Ik deel namelijk de mening van Lucas dat we hier gewoon een goede kans tegen maken.
Goed, ik heb het dus geen kansloze zaak genoemd.

Ik reageerde zo op Lucas omdat hij tot voor kort nog riep dat Ajax een hele goede kans zou maken tegen Werder, etc. Z'n laatste reactie was al wat genuanceerder, zeg maar. Net zoals mijn reactie direct na de loting wat ongenuanceerder zal zijn geweest dan mijn posts over Werder van de laatste maand(en).

Ik denk nog steeds dat Ajax de mindere ploeg is. Werder zit in een dip maar Ajax heeft wel heel veel personele problemen.

joey
Erelid

Bericht door joey » zo feb 11, 2007 1:46 pm

Zo, nog iemand die denkt dat we Werder even oprollen? :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 1:57 pm

Je moet eens opletten wat een verschil in motivatie er zal zijn tegen Werden als tegen Ado.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 11, 2007 2:58 pm

joey schreef:Zo, nog iemand die denkt dat we Werder even oprollen? :sad:
Ze hebben 2 wedstrijden verloren, maar dat zegt me niet zoveel. Ze spelen wél slordig momenteel, ze zijn bij lange na niet zo balvast als gedurende een lange fase voor de winterstop.

Probleem is dat de big boys 'het' effe niet hebben momenteel. Naldo is stroef uit de winterstop gekomen, Frings was erg sterk voor Duitsland, maar bij Werder heeft ie het even niet. De pa van Diego zit in de bak vanwege verdenking van poging tot moord en dat laat natuurlijk bij die jongen z'n sporen na. Klose is ook niet scherp (gisteren Gomez gezien? Die is wél scherp).

Zat gister in het GB-stadion in S'gart en heb Werder dus goed kunnen beoordelen. Tussen Frings en het centrale duo is wat te halen, afstemming klopt niet helemaal momenteel. Overigens was Bremen lange tijd de betere ploeg en dat tegen een dit seizoen zeer sterk Stuttgart. Bremen komt er wel weer bovenop...

Jesse

Bericht door Jesse » zo feb 11, 2007 3:02 pm

Hoe zou jij tegen Werder spelen, Wimpey?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 11, 2007 3:09 pm

Jesse schreef:Hoe zou jij tegen Werder spelen, Wimpey?
Met KJH in ieder geval. ;)

As goed bezetten en hun backs zoveel mogelijk achterin houden. Bremen heeft vooral jongens die graag door het midden komen. Over de vleugels komt m.u.v. Fritz en Womé weinig. Je haalt het verrassingselement er goeddeels uit wanneer je die backs offensief in toom houdt.

Verder heb je een paar goede koppers (en of slimme spelers die niet al te opzichtig hun handen gebruiken in de man aan man duels) nodig (KJH bijv.) om Bremen bij standaards partij te kunnen bieden.

Arthur

Bericht door Arthur » zo feb 11, 2007 3:11 pm

wimpey schreef:slimme spelers die niet al te opzichtig hun handen gebruiken in de man aan man duels) nodig (KJH bijv.)
Als iemand opzichtig zijn handen gebruikt is het KJH wel.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 11, 2007 3:12 pm

Werder moet sowieso ver van ons doel vandaan gehouden worden. Klose is zelfs uit vorm gevaarlijk met de toevoer van Diego en die vrije trappen en corners wil je zoveel mogelijk vermijden.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » zo feb 11, 2007 3:18 pm

Arthur schreef:
wimpey schreef:slimme spelers die niet al te opzichtig hun handen gebruiken in de man aan man duels) nodig (KJH bijv.)
Een paar teveel van deze '(' gebruikt. KJH behoort bij de goede koppers. En hij hoort sowieo te spelen, want hij is met afstand Ajax' beste aanvaller. Gelul over een 'statische verdediging' moet HtC maar achterwege laten, want KJH scoorde zowel in de Kuip als tegen FCK beide keren 2 keer tegen statische defensies.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo feb 11, 2007 3:19 pm

wimpey schreef:
Arthur schreef:
Een paar teveel van deze '(' gebruikt. KJH behoort bij de goede koppers. En hij hoort sowieo te spelen, want hij is met afstand Ajax' beste aanvaller. Gelul over een 'statische verdediging' moet HtC maar achterwege laten, want KJH scoorde zowel in de Kuip als tegen FCK beide keren 2 keer tegen statische defensies.
Wat klets je nou, Wimpey? Dat heeft toch werkelijk niets met de post van Arthur te maken? Bovendien heb je dit verhaal vandaag al drie keer opgehangen. Wat probeer je nou te bereiken?

En met niemand anders!

goodfella

Bericht door goodfella » zo feb 11, 2007 3:21 pm

Over de hele competitie gezien, heeft bremen tot nu toe meer indruk gemaakt dan Ajax. Simpel zat toch?

999

Bericht door 999 » zo feb 11, 2007 3:24 pm

wimpey schreef:
Jesse schreef:Hoe zou jij tegen Werder spelen, Wimpey?
Met KJH in ieder geval. ;)

As goed bezetten en hun backs zoveel mogelijk achterin houden. Bremen heeft vooral jongens die graag door het midden komen. Over de vleugels komt m.u.v. Fritz en Womé weinig. Je haalt het verrassingselement er goeddeels uit wanneer je die backs offensief in toom houdt.

Verder heb je een paar goede koppers (en of slimme spelers die niet al te opzichtig hun handen gebruiken in de man aan man duels) nodig (KJH bijv.) om Bremen bij standaards partij te kunnen bieden.
Nou denk toch dat de Mul meer achter Wome moet aanhollen als andersom ... al heb ik wel het idee dat WB je de ruimte laat om te voetballen ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo feb 11, 2007 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 3:29 pm

wimpey schreef:Probleem is dat de big boys 'het' effe niet hebben momenteel. Naldo is stroef uit de winterstop gekomen, Frings was erg sterk voor Duitsland, maar bij Werder heeft ie het even niet.
Tussen Frings en het centrale duo is wat te halen, afstemming klopt niet helemaal momenteel.
wimpey schreef:As goed bezetten en hun backs zoveel mogelijk achterin houden. Bremen heeft vooral jongens die graag door het midden komen. Over de vleugels komt m.u.v. Fritz en Womé weinig. Je haalt het verrassingselement er goeddeels uit wanneer je die backs offensief in toom houdt.
:yes: :xyxthumbs: Dat stipte ik ook allemaal al aan. Ik lees trouwens nergens iets terug over counters, Wimpey. Tegenstanders steken de laatste tijd na een goede omschakeling zo het veld over.

Ik zou het woensdag zo doen:

Babel-----Huntelaar----Leonardo

------------Perez

Sneijder------------Gabri

----------Heitinga

L'bergh----Stam----Maduro

---------Stekelenburg

Ik ben er in principe op tegen om Maduro in de verdediging op te stellen maar ik vind het met het oog op Diego gewoon heel belangrijk dat Heitinga op het middenveld komt te spelen.

Overigens kan ik me haast niet voorstellen dat Ajax geen betere verdediger in de jeugd heeft rondlopen dan Maduro, maar het lijkt me sterk dat Ten Cate het risico met een jonge gast durft te nemen.

Perez en Sneijder kunnen Frings een wedstrijd lang bezig houden en Heitinga kan inschuiven in de ruimte die Frings voor zich laat op het middenveld. Het is overigens wel belangrijk of Jensen meedoet. Zonder hem verliest Werder nog wat loopvermogen en kreegt Ajax wat meer ruimte op het middenveld.

Leonardo gewoon op rechts inzetten -waar hij het vandaag prima deed- en zorgen dat de buitenspelers de backs van Werder achterin houden. Bij balverlies zou ik constant snel openen op de buitenspelers en kijken wat er te halen valt in de omschakeling. Leonardo moet Wome toch een aantal keer goed kunnen hebben en Babel is fysiek sterker dan Fritz.

Klose is ook niet scherp (gisteren Gomez gezien? Die is wél scherp)
Op basis van deze wedstrijd vond ik Gomez een hele aardige spits. Hij is pas twintig, toch?

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » zo feb 11, 2007 6:09 pm

Is Davids niet speelgerechtigd tegen Werder?
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

LucaS

Bericht door LucaS » zo feb 11, 2007 6:10 pm

Thomas schreef: Ik zou het woensdag zo doen:

Babel-----Huntelaar----Leonardo

------------Perez

Sneijder------------Gabri

----------Heitinga

L'bergh----Stam----Maduro

---------Stekelenburg
We kruipen inderdaad enigzins naar elkaar toe. Over de aanpak zijn we het blijkbaar eens, 343! En zelfs over Rosenberg las ik iets positiefs uit jouw toetsenbord! :cheer:
I think I lost my fucking headache

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 11, 2007 6:15 pm

Huntelaar is het nog niet verleerd, zeker na de wedstrijd tegen ado, was veel aanspeelbaar, en een goeie goal (al ging ie via de keeper)

mijn opstelling:

Stekelenburg
Ogararu, Stam, Heitinga
Davids
Gabri, Sneijder, Maduro
Leonardo, Huntelaar, Babel
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 6:15 pm

Rosenberg9 schreef:We kruipen inderdaad enigzins naar elkaar toe. Over de aanpak zijn we het blijkbaar eens, 343! En zelfs over Rosenberg las ik iets positiefs uit jouw toetsenbord! :cheer:
Zo oneerlijk ben ik ook helemaal niet hoor. Als Rosenberg het goed doet krijg je dat heus wel te horen.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo feb 11, 2007 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » zo feb 11, 2007 6:16 pm

Rosenberg is niet speelgerechtig
Pompiedom

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo feb 11, 2007 6:17 pm

Ik zeg ook nergens het tegenovergestelde.

Davids is trouwens niet speelgerechtigd, LS.

Plaats reactie