Ajax - Utrecht 30-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo nov 30, 2008 3:57 pm

inderdaad, jouw fout.

Nu weer over de wedstrijd stel ik voor
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 30, 2008 4:04 pm

Doe niet zo pedanterig man. Dit ging over de wedstrijd.

Rob
Berichten: 169
Lid geworden op: za jul 30, 2005 10:11 am

Bericht door Rob » zo nov 30, 2008 4:08 pm

LucaS schreef:
Nu weer over de wedstrijd stel ik voor
Liever niet, want die vergeet ik het liefst zo snel mogelijk.

Het was namelijk de slechtse thuiswedstrijd in de competitie tot dusverre. Ren-je-rot toevalsvoetbal zonder enige lijn of enig patroon, hopend op een bevlieging van Suarez of Sulejmani. Als die hun dag niet hebben krijg je dus dit soort ellende voorgeschoteld.

Vergelijk de situatie eens met AZ, waar de twee beste aanvallers niet aanwezig zijn, maar waar het team erachter zo goed op elkaar is ingespeeld dat de vervangende aanvallers moeiteloos hun positie innemen en er nauwelijks aan kwaliteit wordt ingeboet.

Het is dan ook erg zuur om te moeten constateren dat PSV zijn slechtse seizoen deze eeuw beleeft en wij alsnog geen kampioen worden.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 4:10 pm

We worden absoluut kampioen: Aissati en VD Heyden zitten in de eindfase van hun herstel en dan hebben weer spelmakers in de selectie!! :ajaxscarf.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo nov 30, 2008 4:28 pm

Leonardo was weer prima vandaag. Jammer dat hij niet aan zijn (dit seizoen) gebruikelijke doelpuntje toekwam
I think I lost my fucking headache

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo nov 30, 2008 4:29 pm

van der Wie? .Heijden? Een broekie van Ajax 2? Doe eens even gewoon!!!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7367
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo nov 30, 2008 4:37 pm

LucaS schreef:Leonardo was weer prima vandaag. Jammer dat hij niet aan zijn (dit seizoen) gebruikelijke doelpuntje toekwam
Mwah, vond hem verre van prima. Hij wil nog weleens langs een tegenstander glippen maar zijn voortzetting is vaak dramatisch. Vandaag ook weer een paar situaties waarin hij bij kansrijke positie te lang wacht of de bal te slordig afspeelt.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 4:41 pm

Donkey Shot schreef:van der Wie? .Heijden? Een broekie van Ajax 2? Doe eens even gewoon!!!
Hij zit bij Ajax 1 en is een speler met secure passing en een goed inzicht. Het gaat wel blijken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47975
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo nov 30, 2008 4:43 pm

Vedette-10- schreef:
Donkey Shot schreef:van der Wie? .Heijden? Een broekie van Ajax 2? Doe eens even gewoon!!!
Hij zit bij Ajax 1 en is een speler met secure passing en een goed inzicht. Het gaat wel blijken.
Een soort Roger, dat moet je er wel even bij zeggen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 4:46 pm

Zo traag is hij niet en zo'n goed schot heeft hij ook nog niet. Ik vind spelers als Schilder en Rodney Sneijder meer Roger-versies zijn. Trouwens twijfel ik nog over VD Heyden, dat kan net zo goed een type Vertonghen zijn die achterin hoort, al vind ik hem tot nu toe nog niet zo'n goede verdediger, voornamelijk in het ingrijpen. Hij lijkt dus in mijn ogen meer op een midmid.

Van Roger was ik trouwens ook liefhebber, wat een klasse had die gast. Had helaas te weinig motivatie.

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo nov 30, 2008 5:30 pm

Rob schreef:
Het is dan ook erg zuur om te moeten constateren dat PSV zijn slechtse seizoen deze eeuw beleeft en wij alsnog geen kampioen worden.
Oh, het is al april?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 30, 2008 5:30 pm

Wat een drama.

In m'n thermo-ondergoed maar warm kreeg ik het niet van Ajax.

Kan iemand mij uitleggen in welk systeem er werd gevoetbald? Ik ben er niet achter gekomen. Het zou 4-3-3 kunnen zijn maar zonder buitenspelers. Alle ballen richting veel te drukke centrum!

Ik zag spelers als Enoh en Lindgren een paar keer een bal geven aan??? In de verste verte geen medespeler te bekennen. Kennedy?????????? Wat moet Ajax met hem. Hij liet weer zien waarom hij niet in Ajax 1 hoort.

In de eerste helft Leonardo komt door, legt de bal terug, niemand! waar is de nummer tien of speelden we zonder nummer tien? In de tweede helft werd hij vrijgespeeld door Suarez, maar leek de voorzet nergens op.

Op de tribune zagen we de 0-1 aankomen (nee, niet achteraf). Spelers van Ajax blijven ouwehoeren tegen de scheidsrechter over een overtreding van een Utrechtspeler. de concentratie is weg, Vertonghen doet niets, Vermaelen laat de man voor hem komen en Vermeer (het was in het doelgebied) zit er volkomen naast. Zouden de corners niet zijn besproken door de coaches?

De kopkans van Vertonghen! Hij kan niet goed koppen, maar wel fantastisch schieten. Waarom staat hij bij de tweede paal? Om Vermaelen, die wel kan koppen, een kans te ontnemen? MvB zal toch niet denken: Jan is lang, naar voren maar. Vertonghen kan de afvallende bal pakken en van de rand van het strafschopgebied scoren. Kijk naar de doelpunten die hij heeft gemaakt.

Oleguer kun je rustig aan de bal laten, er zal geen gevaar komen. Van de Wiel was vandaag gewoon slecht, aanvallend bracht hij weinig, de corner die hij weggaf!. De enige keer dat hij vrij voor de keeper kwam (bal teruggelegd door Suarez) schoot hij tegen iemand op (Vorm?)

Suarez en Sulejmani. Ik denk altijd dat twee rasvoetballers met elkaar kunnen voetballen. Het doelpunt kwam daar ook door, Suarez draait knap weg geeft een steekpass, Sulejmani scoort (ik vreesde even dat de bal geen doel zou treffen, zo zonder seizoenkaart zit je ineens erg hoog) Beiden kunnen waarschijnlijk in een 4-4-2 systeem met veel meer vrijheid wel succesvol zijn, zoals vandaag werkt het niet.

Waarom kan in de eerste helft geen Ajacied de bal bij zich houden? Hoeveel ballen werden er niet te ver vooruit gespeeld?

Waarom nog steeds geen opvolger voor Sneijder? Geld is het probleem niet, maar waarom een Sno i.p.v. een creatieve middenvelder.

Waarom zo veel ballen hoog richting ??? centrum Utrecht. iemand schreef onlangs dat er weinig lange ballen van achteren meer zijn. klopt voor vandaag, Utrecht trok zich terug, m.a.w. de bal werd nu niet van achteren gegeven, maar vaak vanaf de middenlijn. het effect is hetzelfde.

In de eerste helft heb ik vaak aan de 1-4 van een paar jaar terug moeten denken, gelukkig werd nu niet iedere kans door Utrecht benut.

Het is weer november, we hebben al weer vijf punten verspeeld in acht dagen, het zal toch niet weer zo zijn dat we nagenoeg zijn uitgeschakeld in januari.

Over de spelers:

Ik had Ajax een tijd niet zien spelen (werk!) maar t.o.v. Roda thuis heb ik geen enkele vooruitgang gezien.

Vermaelen was m.i, de enige die zijn normale niveau haald. Enoh vond ik erg tegenvallen, Vermeer blunderde bij een hoge bal (deed hij in de jeugd ook af en toe), Lindgren, ach hij deed mee. Vertonghen liet zien geen verdediger te zijn. Oleguer? dat niveau is veel goedkoper in Zuid-Amerika te halen (Hoeveel moeten we nog betalen als we de CL halen? Een paar miljoen?) Urby speelde zwak, was bedrijvig, maar meer niet. Suarez was te weinig aanwezig, slechts één keer beslissend had één keer moeten passen, Sulejmani; onzichtbaar op het doelpunt na

@Lucas,

Je hebt gelijk, het spel doet inderdaad af en toe aan de tijd onder Blind denken: systeemloos.

Suarez? Speelde slecht, maar gaf gelukkig de assist en een mooie pass op Leonardo. Hij zag het verkeerd door te schieten i.p.v. de bal aan Urby te geven, maar dat overkwam Leonardo ook en diezelfde Urby kreeg de bal van Vorm en liep de drukte in. Stom, maar als alles goed gaat speel je niet bij Ajax. Ajax en Suarez zoals vandaag: ga zo snel mogelijk uit elkaar. AT verlost van Suarez, Ajax alleen met eenheidsworst en Suarez lekker in Spanje. Hij moet nu niet alleen voor de actie zorgen, maar ook voor het doelpunt.

Op de tribune hadden we het erover: scoorde Suarez vorig seizoen vaak in oktober t/m januari, zeg maar in de kou? iemand had het erover dat hij toen nauwelijks scoorde, volgens mij omdat hij nauwelijks speelde. Klopt dat?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo nov 30, 2008 5:31 pm

Helaas, helaas... Wat een duur puntenverlies; en dan moet de traditionele bijltjesmaand December nog aanbreken...

Wat zag de verdediging er slécht uit zeg, bij die Utrechtgoal. Volgens mij een fout van Vermeer. Enoh viel me (weer) tegen: leuk zo'n fel mannetje op het middenveld, maar vooralsnog weinig rendement en veel balverlies.
Ik hoop tevens dat degenen die op KJH kritiek hebben hier, nu zien hoe belangrijk hij kan zijn. Suarez in de spits werkt imo absoluut onvoldoende, temeer daar hij vanaf de zijkant in staat is om (meer) kansen te creeren. Nu moet hij meer afwachten en dat ligt hem niet. En de overige Ajacieden blijken niet of nauwelijks in staat om kansen af te dwingen. Ook weer zo'n wedstrijd waarin een Aissati wordt gemist, als spielmachter. Sno in de spits is overigens nog steeds een noodoplossing, waarvan ik de diepere betekenis nog niet hebben kunnen terugzien in het veld.

Wat ik werkelijk niet begrijp is de wissel Kennedy - Leo: dit noem ik een blunder van Van Basten. Of je meent dat Leo, gezien zijn optreden tegen HSV de hele wedstrijd moet spelen, of je laat Kennedy minimaal tot de rust staan. Zo slecht speelde Kennedy i.e.g. niet, in vergelijking met de andere Ajacieden. Schoolvoorbeeldje van een speler mentaal de goot inhelpen. Idiote actie van MvB.


Ten slotte wordt het tijd om Gabri te laten spelen, ipv Lindgren of Enoh. Mét Gabri loopt het toch wat beter, meen ik. In ieder geval tegen HSV en tegen Utrecht. Helaas heb ik de wedstrijd tegen PSV alleen in samenvatting kunnen zien, dus weet ik niet hoe zijn invalbeurt toen uitpakte.

Moraal van het verhaal: de HtCdoctrine: Punten pakken tegen Twente uit of PSV thuis maakt allemaal geen reet uit, als je dit soort wedstrijden als tegen Utrecht niet gewoon wint.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo nov 30, 2008 5:33 pm

Het is weer het ouwe verhaal. Een ploeg die wil aanvallen treft een sterk verdedigende ploeg en is onmachtig om die muur te breken. Dat hangt echt niet alleen af van wel of niet Aisatti of KJH erbij of wie dan ook. We hebben voor tientallen miljoenen euri voorin lopen en nog lukt het niet. Vooral als we geen meter ruimte krijgen.

Dan komt het kennelijk ook aan op teamwork om de boel aan het wankelen te brengen en ruimtes te creeren.. Wie loopt waar/hoe kies je positie, wie trekt verdedigers mee, wie duikt dan in de gaten die getrokken worden of weet een man-meer te realiseren, op de vleugels of in het centrum? Hoe is de aansluiting naar voren? Spelpatronen, automatismes daarin. En natuurlijk graag hier en daar individuele acties. Passeren, een goede steekpas, noem maar op.

Ik vond Ajax een groot deel van de eerste helft niet eens zo heel slecht spelen. Goede opbouw, vlot baltempo, veel beweging, veel vrij lopende spelers. De wil was er, dat viel me al 100% mee na Hsv. Alleen was al dat fraais wel afgelopen als we de 16 naderden. Er was vrijwel geen gogme, geen creativiteit, geen positiespel om die muur te ontmantelen. Ook nu kon een verdedigende tegenstander ons veel te gemakkelijk opvangen. Die onmacht was schrijnend en naarmate de wedstrijd vorderde verviel Ajax meer en meer in een afschuwelijk en hopeloos Godzegendegreep-voetbal, vooral in de 2e helft.

Vervelend genoeg zullen we nog meer van dat soort tegenstanders gaan treffen. Die gewoon een muur optrekken en heel compact vrijwel geen ruimte weggeven. Inclusief het nodige schaafwerk. Ik vrees dat MvB, ondanks al die miljoenenaankopen voorin, niet echt een antwoord heeft op dergelijk spel. Net als overigens veel van zijn voorgangers.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 30, 2008 5:39 pm

Het is weer het ouwe verhaal. Een ploeg die wil aanvallen treft een sterk verdedigende ploeg en is onmachtig om die muur te breken. Dat hangt echt niet alleen af van wel of niet Aisatti of KJH erbij of wie dan ook. We hebben voor tientallen miljoenen euri voorin lopen en nog lukt het niet. Vooral als we geen meter ruimte krijgen.

Dan komt het kennelijk ook aan op teamwork om de boel aan het wankelen te brengen en ruimtes te creeren.. Wie loopt waar/hoe kies je positie, wie trekt verdedigers mee, wie duikt dan in de gaten die getrokken worden of weet je een man-meer te realiseren, op de vleugels of in het centrum? Hoe is de aansluiting naar voren? Spelpatronen, automatismes daarin. En natuurlijk graag hier en daar individuele acties. Passeren, een goede steekpas, noem maar op.
Noem één speler uit de middenlinie of verdediging die het in zich heeft een opening te forceren of door een steekpass of door een afstandsschot? Ajax heeft die niet, omdat AJAX DAAR DE PRIORITEIT NIET HEEFT GELEGD. Er kwam geen opvolger voor Sneijder! Sneijder kon met een afstandsschot een wedstrijd openbreken, maar de enige die dat nu kan is Jan Vertonghen en die staat achterin.

Aissati speelde onder MvB niet toen hij wel fit was! KJH is niet de man die voor een opening zorgt.

Alles wat in je tweede alinea staat ontbreekt bij Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo nov 30, 2008 5:49 pm

Demosthenes schreef:
Noem één speler uit de middenlinie of verdediging die het in zich heeft een opening te forceren of door een steekpass of door een afstandsschot? Ajax heeft die niet, omdat AJAX DAAR DE PRIORITEIT NIET HEEFT GELEGD. Er kwam geen opvolger voor Sneijder! Sneijder kon met een afstandsschot een wedstrijd openbreken, maar de enige die dat nu kan is Jan Vertonghen en die staat achterin.
Mee eens. De vacature van Sneijder is nog steeds niet ingevuld. Een spelbepaler is natuurlijk in dit Ajax geen overbodige luxe. Maar goed, wat doet de tegenstander dan? Zetten ze gewoon 1 of 2 mannetjes erop en weg is je spelbepaler weer. Het blijft ook dan vreselijk kwetsbaar en voorspelbaar. Daarom zie ik dat liever kollektief opgelost worden. Ideaal: er moet eigenlijk een middenveld staan, die controle, opbouw en aansluiting met graag nog wat scorend vermogen over de hele linie, kollektief en individueel, voor zijn rekening kan nemen. Erg moeilijk te realiseren, maar wel het streven waard, lijkt mij.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 5:53 pm

Jullie doen net alsof Ajax niks in huis heeft.
Ajax heeft voldoende creativiteit in huis met Wampi-jr., Suarez, Martina, Leonardo, Sulejmani, Manucharyan, Siem de Jong, Claassen en Sarpong. Ajax heeft flank(be)spelers van (nog) onvoldoende kwaliteit: Kennedy, Rommedahl, Josefzoon, Lazic, Goossens, Emanuelson en Zeegelaar. Voor de midmidpositie heeft Ajax Aissati, VD Heyden en Blind.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 30, 2008 6:00 pm

Vedette-10- schreef:Jullie doen net alsof Ajax niks in huis heeft.
Ajax heeft voldoende creativiteit in huis met Wampi-jr., Suarez, Martina, Leonardo, Sulejmani, Manucharyan, Siem de Jong, Claassen en Sarpong. Ajax heeft flank(be)spelers van (nog) onvoldoende kwaliteit: Kennedy, Rommedahl, Josefzoon, Lazic, Goossens, Emanuelson en Zeegelaar. Voor de midmidpositie heeft Ajax Aissati, VD Heyden en Blind.
Kom op!

Wampie jr. Martina, Leonardo, Kennedy, Rommedahl, Lazic en Zeegelaar zijn (als flankspeler) niet goed genoeg voor Ajax, incidentele succesjes daar gelaten.

Claassen is teruggezet naar de A1? Speelt ongelukkig, heeft wel kwaliteiten (meer dan gemiddeld zelfs), maar past hij bij het slome spel van Ajax? Manu is steeds geblesseerd, Jozefzoon nog te jong, Goossens (???)

Bij Ajax zijn ze helemaal gek van Van der Heijden en Daley Blind, maar beiden spelen in een dusdanig laag tempo dat ze geen kans mogen krijgen in Ajax 1, al zullen ze die natuurlijk wel krijgen. Gaat hun handelingssnelheid niet omhoog, dan zal het tempo van Ajax nog meer zakken.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 30, 2008 6:05 pm

Demosthenes schreef:
Noem één speler uit de middenlinie of verdediging die het in zich heeft een opening te forceren of door een steekpass of door een afstandsschot? Ajax heeft die niet, omdat AJAX DAAR DE PRIORITEIT NIET HEEFT GELEGD. Er kwam geen opvolger voor Sneijder! Sneijder kon met een afstandsschot een wedstrijd openbreken, maar de enige die dat nu kan is Jan Vertonghen en die staat achterin.
Daarom heeft het ook geen zin om een spits met de rug naar het doel te laten spelen. Kaatsen heeft pas zin als je de bal teruglegt op een Sneijder voor een schot uit de tweede lijn, of op een Litmanen voor een steekpass. Als je dan toch je spits met de rug naar het doel zet dan haal je zijn individuele passeeractie er grotendeels uit. Er is veel teveel gehamerd op het idee van een kaatsende spits bij Ajax, vaak ten koste van de wel aanwezige kwaliteit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 30, 2008 6:10 pm

Ja, daar kan ik me wel in vinden. En we hebben ook al geen halfspelers die de capaciteit hebben om aan te sluiten en voor de goal te gaan. Gabri heeft wel de diepgang maar kan niet schieten.

Ik baal wel echt stevig van dit gelijkspel zeg. Dit zijn nou echt van die potjes die je gewoon niet mag verliezen. Doodzonde en gewoon niet nodig.
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 30, 2008 6:15 pm

Demosthenes schreef: Kom op!

Wampie jr. Martina, Leonardo, Kennedy, Rommedahl, Lazic en Zeegelaar zijn (als flankspeler) niet goed genoeg voor Ajax, incidentele succesjes daar gelaten.

Claassen is teruggezet naar de A1? Speelt ongelukkig, heeft wel kwaliteiten (meer dan gemiddeld zelfs), maar past hij bij het slome spel van Ajax? Manu is steeds geblesseerd, Jozefzoon nog te jong, Goossens (???)

Bij Ajax zijn ze helemaal gek van Van der Heijden en Daley Blind, maar beiden spelen in een dusdanig laag tempo dat ze geen kans mogen krijgen in Ajax 1, al zullen ze die natuurlijk wel krijgen. Gaat hun handelingssnelheid niet omhoog, dan zal het tempo van Ajax nog meer zakken.
Wampi jr. is een behoorlijk dreigende aanvaller, Leonardo is een goede stand-in voor Sulejmani, Manucharyan is blessuregevoelig maar een goede voetballer.

Kennedy en Rommedahl zijn zeker niet waardig, maar in de Eredivisie kunnen ze waardevol zijn en we hebben momenteel niks beters. Lazic en Zegelaar zijn nog jong en tonen talent als flankspeler, maar daarvan kan je nog niet grandioos spel verwachten. Jesefzoon en Goossens zijn in mijn ogen echte klassespelers, onbegrijpelijk dat zij bij deze zwakke concurrentie niet kansen krijgen. Claassen vind ik een prachtspeler, fantastische ingevingen maar blijkbaar denkt Koster(WTF is hij?) anders over.

Blind en VD Heijden zijn juist spelers die niet in paniek raken als de tegenstander pressie speelt, die hebben gewoon klasse. Die horen allang doorgeschoven te zijn, elders zouden ze allang zichzelf hebben getoond op het hoogste niveau.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op zo nov 30, 2008 6:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo nov 30, 2008 6:16 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wat ik werkelijk niet begrijp is de wissel Kennedy - Leo: dit noem ik een blunder van Van Basten. Of je meent dat Leo, gezien zijn optreden tegen HSV de hele wedstrijd moet spelen, of je laat Kennedy minimaal tot de rust staan. Zo slecht speelde Kennedy i.e.g. niet, in vergelijking met de andere Ajacieden. Schoolvoorbeeldje van een speler mentaal de goot inhelpen. Idiote actie van MvB.
Inderdaad. Ik wist ook niet wat ik zag. Zo maak je een speler kapot. Kennedy was niet goed maar dat kon je van zijn medespelers ook zeggen. Een wissel voor de rust doe je als iemand er echt een potje van maakt en er daarmee in negatieve zin uitspringt óf als je het nodig acht om een ander type speler te brengen omdat je het spelconcept wilt omgooien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9372
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 30, 2008 6:17 pm

Iemand als Suarez moet helemaal geen vast aanspeelpunt in the spits zijn. Die moet je lekker op intuitie laten zwerven en scharrelen en dwarrelen. Dan is hij op zijn gevaarlijkst. En dat kan best in de spits. Veel verdedigers weten niet wat ze moeten doen als de spits opeen heel ergens anders loopt. Krijg je een ander soort kansen door het midden dan bij kaatsen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo nov 30, 2008 6:30 pm

Heb net de topic doorgelezen, maar heb ik toch een andere wedstrijd gezien?

Het spel was slecht, alleen Vermaelen haalde zijn normale niveau, niet alleen Suarez (zoals Voetske en Lucas??? keer op keer laten weten) Was het maar zo dat alleen Suarez slecht was, had Ajax gemakkelijk kunnen winnen.

Ik las ook dat de tv-uitzending voor een groot deel de mist in is gegaan

:ajaxsmiley.gif:

Het Ajax dat vandaag te zien was, zal geen potten breken. ik hoop dat er dit seizoen nog een team komt te staan, het was "spelen als een kip zonder kop", zonder enig idee. Spelers wiste werkelijk niet van elkaar wat er kon gebeuren (zie de "blinde ballen") Wordt er nog getraind op automatismen?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33917
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo nov 30, 2008 6:35 pm

Marillion schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Wat ik werkelijk niet begrijp is de wissel Kennedy - Leo: dit noem ik een blunder van Van Basten. Of je meent dat Leo, gezien zijn optreden tegen HSV de hele wedstrijd moet spelen, of je laat Kennedy minimaal tot de rust staan. Zo slecht speelde Kennedy i.e.g. niet, in vergelijking met de andere Ajacieden. Schoolvoorbeeldje van een speler mentaal de goot inhelpen. Idiote actie van MvB.
Inderdaad. Ik wist ook niet wat ik zag. Zo maak je een speler kapot. Kennedy was niet goed maar dat kon je van zijn medespelers ook zeggen. Een wissel voor de rust doe je als iemand er echt een potje van maakt en er daarmee in negatieve zin uitspringt óf als je het nodig acht om een ander type speler te brengen omdat je het spelconcept wilt omgooien.
Net zoals hij bij Gabri deed, al was het toen bedoeld om een tactische fout te herstellen. Een speler die net weer een aantal wedstrijden in genade is aangenomen zo afserveren: onnodig en dom.

Moest er trouwens niemand meespringen met Keller?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Duke op zo nov 30, 2008 6:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie