Ajax-Feyenoord

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo apr 19, 2006 10:07 pm

Voor het welkomstcomite...

De eerste trein vertrekt om 17.30 uur vanaf De Kuip.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo apr 19, 2006 10:11 pm

brigade zuid schreef:Voor het welkomstcomite...

De eerste trein vertrekt om 17.30 uur vanaf De Kuip.
Hiep, hoi. Middelvingertje opsteken en boos kijken.

Nee, ga ik m'n tijd wel besteden aan het nuttigen van een drankje of hapje.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do apr 20, 2006 12:06 am

Dat jij daar niet aan mee wilt doen, Goodfella. :D

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 20, 2006 7:44 am

Denken jullie dat het uitverkocht is? Een beetje een klassieker moet toch een vol stadion trekken...

Ik doe eens gek: ik verwacht een 1-0 overwinning.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do apr 20, 2006 7:47 am

brigade zuid schreef:iig meer als thuisblijven want nu zit er lekker iemand anders op jou plek.
Ik heb beiden dus gedaan. Het zij zo dat er waarschijnlijk iemand anders op mijn plek zit. Er zullen inderdaad waarschijnlijk wel genoeg dagjesmensen komen opdagen, misschien zelfs wel verdwaalde kakkerlakjes...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 20, 2006 8:16 am

Henk de Gier schreef:in anderhalve dag 30.000 kaarten verkopen is juist wel super. Veel meer dan ik had verwacht.
Sorry hoor, maar ik vind écht van niet.

Die play-offs zijn zogenaamd het heftige, spannende toetje van het seizoen, de wedstrijden waarin alles beslist wordt en waarin ook nog tegen de grote rivaal uit Rotterdam wordt gespeeld.

Ajax verkocht dit seizoen iets meer dan 40.000 seizoenkaarten.

Dat betekent dus dat minimaal 25% van de seizoenkaarthouders helemaal niet warmloopt voor de 'Grande Finale' van de Eredivisie tussen Ajax en Feyenoord (ik neem namelijk aan dat seizoenkaarthouders die gisteren niet hun eigen plaats met 40% korting hebben gekocht, vandaag een andere plaats voor de volle mep gaan halen).

Ik zou eerder zeggen dat dit een groots anti play-offs statement van 10.000 seizoenkaarthouders is, dan een succesvolle kaartverkoop...

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » do apr 20, 2006 8:47 am

Kowalczyk schreef:
Henk de Gier schreef:in anderhalve dag 30.000 kaarten verkopen is juist wel super. Veel meer dan ik had verwacht.
Sorry hoor, maar ik vind écht van niet.

Die play-offs zijn zogenaamd het heftige, spannende toetje van het seizoen, de wedstrijden waarin alles beslist wordt en waarin ook nog tegen de grote rivaal uit Rotterdam wordt gespeeld.

Ajax verkocht dit seizoen iets meer dan 40.000 seizoenkaarten.

Dat betekent dus dat minimaal 25% van de seizoenkaarthouders helemaal niet warmloopt voor de 'Grande Finale' van de Eredivisie tussen Ajax en Feyenoord (ik neem namelijk aan dat seizoenkaarthouders die gisteren niet hun eigen plaats met 40% korting hebben gekocht, vandaag een andere plaats voor de volle mep gaan halen).

Ik zou eerder zeggen dat dit een groots anti play-offs statement van 10.000 seizoenkaarthouders is, dan een succesvolle kaartverkoop...

K.
Dat kan je alleen meten als je ook zou weten hoeveel procent van de seizoenkaarthouders 'normaal gesproken' een kaartje koopt voor bijvoorbeeld de Champions League ofzo. Ik vraag me af of dat er zoveel meer zijn. Als ik bij een Champions League wedstrijd om me heen kijk zitten er ook vaak andere mensen dan de vaste seizoenkaarthouders bij competitiewedstrijden.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do apr 20, 2006 8:57 am

Ben ik niet met je eens Ko. In 3 dagen tijd zijn er 30.000 losse kaarten verkocht. Dat is echt veel. Vandaag komen daar de club card houders nog bij, ik denk wel dat je aan de 40.000 komt. 40.000 losse kaarten in 4 dagen, ik vind het nogal niet wat. De treincombi was ook binnen een half uur uitverkocht, ik kan niet anders concluderen dat de kaarten gretig aftrek vinden.

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » do apr 20, 2006 9:06 am

Pfff, mijn twee kamergenoten op mijn werk bestoken me met F'noord-mp3'tjes, die ze keihard afdraaien. "Hand in hand, karbonade" etc.

Dat zal vrijdag en maandag alleen nog maar luider worden... Zucht... :sad:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 20, 2006 9:43 am

Tscheu La Ling schreef:Pfff, mijn twee kamergenoten op mijn werk bestoken me met F'noord-mp3'tjes, die ze keihard afdraaien. "Hand in hand, karbonade" etc.

Dat zal vrijdag en maandag alleen nog maar luider worden... Zucht... :sad:
welnee, jij staat vrijdag en maandag op hun bureau te dansen "HELEMAAL NIETS IN ROTTERDAM OLE OLE" :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 20, 2006 9:44 am

Als dat eens zou kunnen...... :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 20, 2006 9:48 am

have faith HALELUJA!!
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 20, 2006 9:55 am

Henk de Gier schreef:welnee, jij staat vrijdag en maandag op hun bureau te dansen "HELEMAAL NIETS IN ROTTERDAM OLE OLE" :yes:
Als je een echte Ajacied bent, doe je dat niet. In het stadion, tijdens en na de wedstrijd, zing je dat maar even lekker (en vergeet "we zwaaien met zijn allen" niet), maar een 'goede' Ajacied gaat niet op zijn werk tegen collega's lopen 'sliep-uiten'. Dat kinderachtige, gefrustreerde geklier laten we over aan kakkerlakken en inferieure provincialen.

Als Ajax van Feyenoord wint, is dat de normaalste zaak van de wereld. En dat straal je ook uit.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Tscheu La Ling
Berichten: 911
Lid geworden op: wo sep 01, 2004 5:36 pm

Bericht door Tscheu La Ling » do apr 20, 2006 9:58 am

Ik heb er een hard hoofd in.

Vanavond ben ik trouwens uit eten met een meisje. En het zal wel weer onbeleefd/onhoffelijk zijn om tussendoor stiekem te wappen voor de tussenstand.
Bovendien is haar vriend F'noord-fan.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 20, 2006 9:59 am

Kowalczyk schreef:
Henk de Gier schreef:welnee, jij staat vrijdag en maandag op hun bureau te dansen "HELEMAAL NIETS IN ROTTERDAM OLE OLE" :yes:
Als je een echte Ajacied bent, doe je dat niet. In het stadion, tijdens en na de wedstrijd, zing je dat maar even lekker (en vergeet "we zwaaien met zijn allen" niet), maar een 'goede' Ajacied gaat niet op zijn werk tegen collega's lopen 'sliep-uiten'. Dat kinderachtige, gefrustreerde geklier laten we over aan kakkerlakken en inferieure provincialen.

Als Ajax van Feyenoord wint, is dat de normaalste zaak van de wereld. En dat straal je ook uit.

K.
als ze jou lopen fokken vooraf mag je best even een "wie het laatst lacht" aktie uithalen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 20, 2006 10:10 am

Henk de Gier schreef:als ze jou lopen fokken vooraf mag je best even een "wie het laatst lacht" aktie uithalen.
Superieur je wenkbrauwen fronsen als ze jóu lopen fokken, en straal negeren als Ajax gewonnen heeft. Da's de beste 'wie het laatst lacht'-actie.

Elkaar jennen in het stadion hoort erbij, maar ik heb zó'n minachting voor dat kantoorgeklier van mensen die er niet eens bij waren... Van dat nerdy debiteuren/crediteuren-getreiter. Dodelijk vermoeiend en ver beneden je stand als je een echte Ajacied bent (sterker: als je een echte supporter van welke club dan ook bent).

[Edgar-modus]"Ik werk op een kantoor jongen, en daar hebben we een gozer, en die is voor Feyenoord. Fanatiek jongen! Poster boven zijn bureau, en alles... Nou, en dit weekend had Ajax dan van Feyenoord gewonnen... hebben we een Ajax-sjaaltje op zijn bureau gelegd! Ghe! Komt-ie binnen... Nou, je had z'n kop moeten zien, jongen! Schitterend. Hij chagrijnig natuurlijk... 'Wie heeft dat neergelegd?' Helemaal kwaad jongen. En wij natuurlijk niks zeggen... Geláchen, jongen!"[/Edgar-modus]

Ik heb gewoon helemaal geen zin om het met dat soort gasten over voetbal te hebben (of over iets anders, for that matter). Voel er domweg geen enkele verwantschap mee, en ook geen vijandschap. Ik ken dat soort types ook wel hoor, daar niet van. In mijn bedrijf heb je ze ook. Ik kijk ze altijd zo'n beetje glazig aan en ga zonder een woord te zeggen weer verder met mijn werk. En als ze te lang doorzaniken, dan zeg je gewoon één keer iets dreigends: "En nou krijg je drie tellen om op te lazeren, Edgar, ik wáárschuw je." Heb je er nooit meer last van. Sterker: dan gaan ze ineens tof doen, want dan nemen ze je als 'hardcore échte supporter' ineens bloedserieus.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do apr 20, 2006 10:17 am

ik vind Debiteuren/Crediteuren geweldig, misschien is dat het verschil :D
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 20, 2006 10:21 am

Henk de Gier schreef:ik vind Debiteuren/Crediteuren geweldig, misschien is dat het verschil :D
;)

Inderdaad briljant. Juist omdat ze dat intens treurige, passieve kantoorvolk zo goed neerzetten. Iedereen kent een Edgar. En iedereen vindt 'm irritant. Dat maakt die persiflage zo goed.

Maar als je ze in het echt tegenkomt, heb je binnen een uurtje zin om ze de hele dag te pesten en voor paal te zetten. :D

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » do apr 20, 2006 10:23 am

Ik weet niet waarom, waarschijnlijk omdat we tegen Feyenoord spelen vanavond, maar ik ben zo zenuwachtig als de pest!
Het is weer één van die dagen waarop ik genoeg te doen heb op het werk maar in plaats daarvan toch steeds weer richting AjaxTalk surf, om daarvandaan weer op VI.nl te kijken en te checken op Ajax.nl of er nog dingen gemeld worden over de wedstrijd van vanavond...
Zo'n dag kruípt voorbij werkelijk.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do apr 20, 2006 11:33 am

Hier weer over Ajax - Feyenooit graag....rest van dit draadje is hieroh te vinden...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do apr 20, 2006 12:15 pm

Kowalczyk schreef:
Henk de Gier schreef:in anderhalve dag 30.000 kaarten verkopen is juist wel super. Veel meer dan ik had verwacht.
Sorry hoor, maar ik vind écht van niet.

Die play-offs zijn zogenaamd het heftige, spannende toetje van het seizoen, de wedstrijden waarin alles beslist wordt en waarin ook nog tegen de grote rivaal uit Rotterdam wordt gespeeld.

Ajax verkocht dit seizoen iets meer dan 40.000 seizoenkaarten.

Dat betekent dus dat minimaal 25% van de seizoenkaarthouders helemaal niet warmloopt voor de 'Grande Finale' van de Eredivisie tussen Ajax en Feyenoord (ik neem namelijk aan dat seizoenkaarthouders die gisteren niet hun eigen plaats met 40% korting hebben gekocht, vandaag een andere plaats voor de volle mep gaan halen).

Ik zou eerder zeggen dat dit een groots anti play-offs statement van 10.000 seizoenkaarthouders is, dan een succesvolle kaartverkoop...

K.
dank u... :applaus:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 20, 2006 1:35 pm

Weet je wat? Omdat we Nederlanders zijn, kiezen we voor een compromis...

Ruim 30.000 verkochte kaarten in slechts twee dagen, voor een wedstrijd die pas zó kort vantevoren bekend was, en na zó'n slecht seizoen... dat is geen slecht aantal en (oké) misschien geen 'groots statement tegen de play-offs'.

Maar, aan de andere kant: voor een club die 40.000 seizoenkaarthouders, 70.000 fanclubleden en een toeschouwersgemiddelde van ongeveer 45.000 heeft, is 30.000 kaarten ook niet overdreven 'voortvarend', voor een wedstrijd tegen Feyenoord in een knock-out ronde die cruciaal is voor Champions League-plaatsing.

De waarheid ligt (nee hè... gaat-ie het écht zeggen?) ergens in het midden.

Iedereen weer vriendjes? ;)

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do apr 20, 2006 1:50 pm

Je vergeet de kaarten die vandaag nog verkocht worden :hypocrite: :D

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do apr 20, 2006 1:50 pm

en van gisteren

30.000 zijn de aantal kaarten die verkocht werden in 2 dagen. Das niet misselijk.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do apr 20, 2006 2:18 pm

Precies, denk dat het nog wel richting de 40/45.000 gaat vanavond.

Plaats reactie