ik vind de vergelijking met basketbal ook scheef... daar wisselen ze ook continue door, zijn ze niet 90 minuten achter elkaar aan het rennen, zijn de afstanden die overbrugd moeten worden niet even groot. kortom niet te vergelijken met elkaar. Je gaat voetbal toch ook niet met honkbal vergelijken?Maartoe schreef:Inderdaad. Bij basketball trainen ze harder en spelen ze meer wedstrijden.
Het is toch ongelooflijk dat dikbetaalde voetballers vaak maar één keer per dag trainen. Om 10.00 uur op de club zijn, even trainen, gezamelijk lunchen en om 13.00 uur weer naar huis naar de playstation. Als er dan iemand een kwartiertje na de training blijft om vrije trappen te nemen, dan wordt diegene haast voor gek versleten en is het zo'n enorm trainingsdier. Ik vind het absurd dat er gewoon profvoetballers op het allerhoogste niveau bestaan die stijf rechts zijn. Als dat het geval is train je gewoon niet genoeg. Het is een fulltime baan. En een goed betaalde ook. Er valt nog zoveel te winnen op dit gebied in de voetbalwereld.
Utrecht-AJAX
Heb jij ooit, op Gabri na, iemand wel eens 90 minuten achter elkaar zien rennen bij voetbal? Bij basketball ben je constant in beweging en ben je veel explosiever bezig. Maar of je het nu wel of niet met elkaar vergelijkt, het punt dat bij voetbal in zijn algemeen de trainingsarbeid omhoog mag blijft bestaan. Het is in mijn ogen ronduit lachwekkend dat je als BVO op het allerhoogste niveau vaak maar één keer per dag traint. Eigenlijk 'werken' veel voetballers maar een paar uurtjes per dag. Dan nog zijn de meesten te beroerd om in zichzelf te investeren en nog even na de training te blijven oefenen op een specifiek onderdeel.
Bij basketball blijft het tempo over het algemeen juist heel hoog, waardoor je juist minder hoeft te versnellen in je spel. Bij voetbal ben je heel veel keren in een wedstrijd bezig met het tempo omlaag brengen om dan weer even heel explosief te moeten spelen. Dit is relatief zwaarder voor je lichaam omdat het constant moet omschakelen.Maartoe schreef:Heb jij ooit, op Gabri na, iemand wel eens 90 minuten achter elkaar zien rennen bij voetbal? Bij basketball ben je constant in beweging en ben je veel explosiever bezig.
Hier ben ik het uiteraard wel mee eens.Maartoe schreef:Maar of je het nu wel of niet met elkaar vergelijkt, het punt dat bij voetbal in zijn algemeen de trainingsarbeid omhoog mag blijft bestaan. Het is in mijn ogen ronduit lachwekkend dat je als BVO op het allerhoogste niveau vaak maar één keer per dag traint. Eigenlijk 'werken' veel voetballers maar een paar uurtjes per dag. Dan nog zijn de meesten te beroerd om in zichzelf te investeren en nog even na de training te blijven oefenen op een specifiek onderdeel.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Moet Ajax tegen Utrecht basketballen? Leuk voor Sneijder!
De wedstrijd tegen Utrecht moet duidelijk maken dat Ajax nu verder is dan tegen bijvoorbeeld Kopenhagen. Gaat Utrecht jagen en gaat Ajax mee in dat fysieke geweld, dan wordt er weer verloren. Ajax kan alleen winnen door beter te voetballen.
Verliest Ajax weer, dan zullen ploegen als feyenoord, Heerenveen, Groningen weer onze directe concurrenten zijn.
De wedstrijd tegen Utrecht moet duidelijk maken dat Ajax nu verder is dan tegen bijvoorbeeld Kopenhagen. Gaat Utrecht jagen en gaat Ajax mee in dat fysieke geweld, dan wordt er weer verloren. Ajax kan alleen winnen door beter te voetballen.
Verliest Ajax weer, dan zullen ploegen als feyenoord, Heerenveen, Groningen weer onze directe concurrenten zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Wat een onzin, een basketball veld is veel kleiner dan een voetbal veld en het spel gaat veel meer op en neer.. dus dat is rennen naar de aanval.. stoppen.. keren.. vanaf stilstand weer op snelheid naar de verdediging.. veel kortere explosievere sprints van 0 naar snel.. dat kan met weinig te versnellen?Bertje schreef:Bij basketball blijft het tempo over het algemeen juist heel hoog, waardoor je juist minder hoeft te versnellen in je spel. Bij voetbal ben je heel veel keren in een wedstrijd bezig met het tempo omlaag brengen om dan weer even heel explosief te moeten spelen. Dit is relatief zwaarder voor je lichaam omdat het constant moet omschakelen.Maartoe schreef:Heb jij ooit, op Gabri na, iemand wel eens 90 minuten achter elkaar zien rennen bij voetbal? Bij basketball ben je constant in beweging en ben je veel explosiever bezig.
In de Nummer 14 staat trouwens een mooi interview met Tscheu La Ling over het begeleiden van spelers op het gebied van voeding.
Met hem zou Van Geel eigenlijk een keer moeten gaan praten. Hij is ook nauw betrokken bij die voetbalschool van Chris Kronshorst.
Met hem zou Van Geel eigenlijk een keer moeten gaan praten. Hij is ook nauw betrokken bij die voetbalschool van Chris Kronshorst.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
---------------------Stekelenburg---------------------
-----------Heitinga-----Stam-----Vermaelen----------
--------------------Gabri-----Maduro--------------------
--Ogararu----------------Sneijder-----------Emanuelson--
--------------------------Perez----------------------------
--------------------------Babel----------------------------
Ogararu en Emanuelson moeten in het praktijk niet zo diep staan, maar moeten de hele flank bestrijken. Laat Perez en Babel ook heel veel van positie wisselen, dus niet precies zoals het nu bij mijn schets staat. Het middenveld wordt drukker, maar in mijn ogen ook beter bestand tegen het soort voetbal wat Utrecht gaat spelen (nee, ik pas me niet aan de tegenstander, maar zonder echte aanspeelpunt lijkt me dit de beste alternatief). Dit pstelling oogt ook verdedigend zo op papier, maar hoeft dat helemaal niet te zijn. Emanuelson en Ogararu die verdedigend (nog) niet top zijn hebben nu ietsje minder verdedigende werk, en kunnen vanaf de flanken voor de aanvoer zorgen. Verder heb je Sneijder die dichter bij de spitsen speelt en van die plek ook voor aanvoer kan zorgen. Het aanvalsspel is dan gevarieerder en minder voorspelbaar.
Ogararu en Emanuelson moeten in het praktijk niet zo diep staan, maar moeten de hele flank bestrijken. Laat Perez en Babel ook heel veel van positie wisselen, dus niet precies zoals het nu bij mijn schets staat. Het middenveld wordt drukker, maar in mijn ogen ook beter bestand tegen het soort voetbal wat Utrecht gaat spelen (nee, ik pas me niet aan de tegenstander, maar zonder echte aanspeelpunt lijkt me dit de beste alternatief). Dit pstelling oogt ook verdedigend zo op papier, maar hoeft dat helemaal niet te zijn. Emanuelson en Ogararu die verdedigend (nog) niet top zijn hebben nu ietsje minder verdedigende werk, en kunnen vanaf de flanken voor de aanvoer zorgen. Verder heb je Sneijder die dichter bij de spitsen speelt en van die plek ook voor aanvoer kan zorgen. Het aanvalsspel is dan gevarieerder en minder voorspelbaar.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vind het altijd wel grappig om TLLing over voedingsupplementen te horen praten, terwijl ik hem altijd wat overgewicht vind hebben. Verder ben ik niet in staat om een gefundeerd oordeel te vellen over zijn business, aangezien ik daar gewoonweg niet bekend mee ben. Het was altijd één van mijn favoriete voetballers van Ajax, dat dan weer wel.
Waar blijven Rosales en Rosenberg ?Mr. Ajax schreef:---------------------Stekelenburg---------------------
Babel alleen zal em niet afmaken. Ik zet liever Sneijder dan Perez achter Babel.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Je gaat toch niet opeens helemaal van systeem wisselen? Aanvallend krijg je geen poot aan de grond met de 11 van Mr. Ajax. Ogararu durft nog niet goed mee op te komen en schuift 9 van de 10 ballen terug op Stam. Heb hem nog maar zelden op een rush kunnen betrappen, hoor. Perez en Sneijder gaan elkaar geweldig in de weg lopen.
Gewoon Huntelaar vervangen voor Babel en dan Perez op 11.
Ik denk dat HtC dat ook zo invult.Peter schreef:Je gaat toch niet opeens helemaal van systeem wisselen? Aanvallend krijg je geen poot aan de grond met de 11 van Mr. Ajax. Ogararu durft nog niet goed mee op te komen en schuift 9 van de 10 ballen terug op Stam. Heb hem nog maar zelden op een rush kunnen betrappen, hoor. Perez en Sneijder gaan elkaar geweldig in de weg lopen.
Verliezen van utrecht is weer een seizoen voor paats 4 t/ 5! Ik snap dat het niet uitmaakt of je twee of vijf wordt, maar Ajax moet gaan voor plaats één, dus winnen van Utrecht!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Juist de laatste jaren had ik nooit het gevoel dat AJAX van Utrecht ging verliezen.Zag je de wedstrijd dan was het steeds dat AJAX de betere ploeg was maar kwa strijd het loodje legde.Demosthenes schreef:Ik denk dat HtC dat ook zo invult.Peter schreef:Je gaat toch niet opeens helemaal van systeem wisselen? Aanvallend krijg je geen poot aan de grond met de 11 van Mr. Ajax. Ogararu durft nog niet goed mee op te komen en schuift 9 van de 10 ballen terug op Stam. Heb hem nog maar zelden op een rush kunnen betrappen, hoor. Perez en Sneijder gaan elkaar geweldig in de weg lopen.
Verliezen van utrecht is weer een seizoen voor paats 4 t/ 5! Ik snap dat het niet uitmaakt of je twee of vijf wordt, maar Ajax moet gaan voor plaats één, dus winnen van Utrecht!
Nu wordt het tijd om de woorden van HtC goed tot je door te laten dringen als speler :Vermijd de duels waar mogelijk door snelle balcirculatie, ga niet mee in het Utrecht spelleke en dan heb je een grote kans om als winnaar van het veld te stappen ..
Nu maar hopen dat ze het niet vergeten zijn ...
Blij met de punten ...
cento schreef:ajax.nlTen Cate: breken met negatieve tradities
Amsterdam, 29 sep 2006
Het is tijd dat Ajax breekt met de negatieve tradities dat Ajax vaak in Utrecht verliest en dat je met fysiek spel Ajax altijd de baas bent, betoogde trainer Henk ten Cate tijdens zijn perspraatje vrijdag. De Ajacieden staan op scherp voor het duel bij FC Utrecht.
Ajax verloor van de afgelopen zeven uitwedstrijden bij FC Utrecht er zes. Niet bepaald een goed gemiddelde voor de Amsterdammers, maar Ten Cate laat zich niet leiden door statistieken uit het verleden. De Ajax-trainer zag zijn ploeg op de vrijdagtraining scherp en fel te werk gaan. ,,Ik heb ze nog niet extra geprikkeld, want we waren tot aan gisteren bezig met de wedstrijd tegen IK Start'', aldus Ten Cate. ,,Het komt uit de groep zelf, ze willen winnen en de wedstrijd leeft sterk in dit team. Iemand heeft het artikel met de aanvoerder van FC Utrecht op de kleedkamerdeur gehangen. Ik zal verder maar niet op dat artikel reageren, maar misschien hebben wij zondag de fysieke strijd ook hoger in het vaandel staan. We gaan ons zeker niet als makke lammeren naar de slachtbank laten leiden. Het verhaal moet uit de wereld geholpen worden dat als je een Ajacied een flinke schop geeft, hij uit de wedstrijd is.''
Ten Cate beseft dat FC Utrecht het duel van zondag als de 'wedstrijd van het jaar' beschouwt. ,,Daar moet je mee leren leven als Ajax. Als je een grote club bent, willen ze altijd van je winnen en zijn ze extra gemotiveerd. Bij Utrecht spelen altijd fysiek sterke voetballers, dat zit in de clubcultuur. We weten wat ons te wachten staat. Niet dat we onze eigen speelstijl geweld gaan aandoen, want ook bij Utrecht zullen we vooruit voetballen. We zijn echter nog niet zover dat we alle duels kunnen ontlopen, dus zullen we ook strijd moeten leveren. Ik heb het al vaker gezegd: pas als je minstens zo hard werkt als je tegenstander, zal de kwaliteit de doorslag geven.''
Op zich, zo redeneerde de Ajax-coach, hoeft het spelen van een uitwedstrijd niet perse een nadeel te zijn voor Ajax. ,,De meeste ploegen spelen thuis iets aanvallender, dus komt er wat meer ruimte voor ons. En met die ruimtes weten wij wel raad. Alleen, en dat klinkt heel gemakkelijk maar zo bedoel ik het niet, we moeten zorgen dat we niet achter komen. Dan gaat de thuisploeg zijn voorsprong verdedigen en wordt het moeilijker voor ons.''
Met welke spits Ajax de Utrechters gaat bestrijden, was vrijdag nog een vraagteken. Klaas Jan Huntelaar moest geblesseerd van het trainingsveld af nadat hij door zijn enkel was gezwikt. ,,We moeten het afwachten'', zei Ten Cate. ,,Klaas is een bikkel, maar we kunnen er zaterdag meer over zeggen. Als hij niet kan spelen, zijn Ryan Babel, Markus Rosenberg en ook Kenneth Perez, die dat op een andere manier invult, de kandidaten om in de spits te spelen.''
En met niemand anders!
En met niemand anders!