Ajax - NEC 26-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo okt 26, 2008 7:49 pm

goodfella schreef:
GangstaRiB schreef: Maar goed, De Jong of Enoh zijn ook niet veel beter op dit moment.
Enoh is al een paar weken geblesseerd. Daarnaast speelde Enoh lang niet zo slecht in die paar wedstrijden dat hij minuten mocht maken.
Mjah.. lang niet zo slecht.. ik weet het niet. Tuurlijk kan Enoh een topper worden, maar hij mag het eerst nog weleens over een langere periode laten zien.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 26, 2008 7:50 pm

Dus omdat Enoh het in die paar wedstrijden goed heeft gedaan is hij een matige voetballer. Rare theorie.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo okt 26, 2008 7:55 pm

goodfella schreef:Dus omdat Enoh het in die paar wedstrijden goed heeft gedaan is hij een matige voetballer. Rare theorie.
Nee, ik noem hem niet matig, maar hij heeft mij in die weinige wedstrijden nog niet kunnen overtuigen. Enoh speelde zonder druk en dat is lekker, beetje vergelijkbaar als Dzudzak bij psv vorig jaar. Maar als mensen iets van hem gaan verwachten kan hij weleens instorten. Zal niet de eerste keer zijn.

Daarom wil ik hem nog wel een aantal wedstrijden zien spelen alvorens hij gebombardeert wordt tot basisspeler die Gabri eruit speelt.

PS. Oleguer lijkt wel een beetje z'n draai te hebben gevonden. Doet geen rare dingen en wint z'n duels. De hele verdediging staat een stuk beter.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo okt 26, 2008 7:58 pm

Ik zit net naar de integrale herhaling van de wedstrijd te kijken, maar het gedeelte waar ik nu naar kijk (tweede gedeelte van de eerste helft) is erg matig, hoor, van beide kanten. Veel balverlies, het doelpunt komt echt uit de lucht vallen (goede pass Leonardo).

Overigens is opvallend dat er helemaal geen contact is tussen Van Basten en Gabri bij diens wissel. Lekker moment ook, 5 minuten voor rust. Als je een (trotse Spaanse) speler wilt raken, is dit inderdaad de manier.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 26, 2008 8:06 pm

Duke schreef:Ik zit net naar de integrale herhaling van de wedstrijd te kijken, maar het gedeelte waar ik nu naar kijk (tweede gedeelte van de eerste helft) is erg matig, hoor, van beide kanten. Veel balverlies, het doelpunt komt echt uit de lucht vallen (goede pass Leonardo).

Overigens is opvallend dat er helemaal geen contact is tussen Van Basten en Gabri bij diens wissel. Lekker moment ook, 5 minuten voor rust. Als je een (trotse Spaanse) speler wilt raken, is dit inderdaad de manier.
Gevalletje van Bommel op komst

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 26, 2008 8:08 pm

Duke schreef: Die Oleguer is misschien toch zo slecht niet. :smallgrin.gif:
Natuurlijk wel, Duke. Dat is een prutser, dat is algemeen bekend!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33916
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo okt 26, 2008 8:23 pm

Jöhnk schreef: @Duke: zou alleen Oleguer het verschil maken? Dat geloof ik niet.
Ik geloof ook niet dat ik dat beweer. :smallgrin.gif:

Ik denk wel dat een speler uit een andere competitie tijd nodig heeft om te wennen aan de manier van spelen, zeker als je ook nog van die speler verwacht dat ie andere spelers coacht.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 26, 2008 8:38 pm

LucaS schreef:
Duke schreef: Die Oleguer is misschien toch zo slecht niet. :smallgrin.gif:
Natuurlijk wel, Duke. Dat is een prutser, dat is algemeen bekend!
Hij heeft wel een wanhopig slechte inspeelpass! Als tegenstander zou ik 'm altijd vrij laten opbouwen (en niet Urby, VdWiel of Vermaelen).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 26, 2008 8:45 pm

Na een te korte vakantie net op tijd voor Studio Sport en nu met een Grolsch (kan niet op tegen Duits/Oostenrijks bier) een paar topics lezend kom ik ZONDER "GRONINGEN, NEC (alleen de samenvatting gezien) EN ASTON VILLA GEZIEN TE HEBBEN", puur op basis van de berichten op AT tot paar conclusies.

We zijn thuis is staat de 0 te houden. de overtreding van Vermaelen was zeker geen strafschop, of hij er nu binnen stond of niet. In de samenvatting ervoor zag ik bij corners Utrecht - NAC veel meer overtredingen. Niet iedere val is een strafschop. Houden we dit gemiddelde aantal tegendoelpunten vast, dan komen we tot 40 tegendoelpunten (is beter dan vorig jaar?)

Uit is het nog erg behelpen al las ik dat sommigen uit tegen Aston Villa "weer iets van het spel onder DB" zagen (Geen citaat). In dat geval heb ik niets gemist, was het een onsamenhangend Ajaxspel, gebaseerd op hoop.

Ik verbaas me wel over de snelle spierblessures, Sulejmani na ± 10 minuten, nu weer Cvitanich (gebrek aan speeltijd?)

Vermeer was in de A1 een zenuwpees, maar had altijd geluk, nu tegen Aston Villa blijkbaar niet.

Urby speelt goed (volgens zijn fans :ajaxsmiley.gif: )

We hebben nu gewonnen van de nummers 1, 9, 12 (beker), 14 en 17, m.a.w. het zegt nog weinig en uit konden we niet winnen van de nummers 8, 10 en 15. Ik houd mijn hart vast, maar dat is puur op basis van de resultaten, de euforie (het veldspel wordt steeds beter, blijkt zich nog niet te vertalen in punten)

Wat me goed doet zijn de resultaten van feyenoord. dat wordt morgen weer "gezellig". Feyenoorders die alleen maar over een rode kaart voor Vermaelen en strafschop tegen willen praten en ik die beweer dat Mols bij het tweede doelpunt buitenspel stond (Kijk maar naar het moment dat de bal naar hem wordt gekopt, de keeper staat dan voor Mols, m.a.w. er staat nog maar één speler tussen Mols en de doellijn)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 26, 2008 9:25 pm

NEC stond 5. ;-)

Maar er is helemaal niets van te zeggen idd. Eerst woensdag maar weer eens afwachten.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » zo okt 26, 2008 10:02 pm

Ik ben toch wel tevreden over het feit dat het geen super goede wedstrijd was van Ajax kant.

Klinkt tegenstrijdig, maar het gaat langzaam weer de kant op dat we dit soort wedstrijden gewoon winnen met 2-0. NEC is lekker bezig, heeft het al heel wat ploegen lastig gemaakt en zitten in een bepaalde flow. Stunten bijna tegen Dinamo Zagreb en komen dan naar Amsterdam voor het niet lekker lopende Ajax.

We houden wéér de nul, en ik ben absoluut geen moment bang geweest dat we deze wedstrijd zouden verliezen. Maar die uitwedstrijden he.

Woensdag eerst Heracles uit... altijd een stugge ploeg om tegen te spelen. En vervolgens Twente uit op zaterdag. Laten we hopen dat de boys scherp zijn en iets van vorig seizoen daar recht willen zetten. En dan in de beker Volendam uit. 3 uitwedstrijden dus... juist iets waar we het de laatste tijd moeilijk mee hebben. (Willem II, Heerenveen en de nummer 15 van de competitie uit Rotterdam :biggrin.gif: )
Op naar de vierde ster!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 26, 2008 10:09 pm

Schandalige vertoning: wat een soberheid. En weer viel de tevredenheid van het publiek mij op: teleurstellend.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » zo okt 26, 2008 10:18 pm

Draak van een wedstrijd. Even leek het wat te worden van Ajax kant, maar het was weer flipperkastvoetbal van de hoogste orde. Vond Oleguer goed spelen, eigenlijk wel jammer dat hij als rechtsback moest spelen in de tweede helft maar goed V/d Wiel was een drama op die positie. En eerlijk is eerlijk Leonardo speelde nadat hij eindelijk wakker was geworden een leuke pot, hij durft ten minste wat risico te nemen. Wat dat betreft heb ik me doodgeërgerd aan Lindgren, wat een angsthaas, de hele tijd tikkie-terug en anders naar zijn medespelers druk gebaren dat ze terug moesten spelen.

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 26, 2008 10:53 pm

Ik ben vandaag geweest en wat een KUTwedstrijd!

- er wordt geen druk gezet
- bijna tot geen opbouw
- middenveld is statisch
- huntelaar zijn marktwaarde is 3 ton denk ik zo..
- zodra een tegenstander achterstaat en wat meer 1 op 1 gaat spelen is er niks qua tactiek te vinden bij Ajax

Het is echt gewoon heel erg slecht. Vraag me af of Marco wel traint met die gasten en zo ja...wat doen ze dan?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 26, 2008 11:02 pm

LouisXIV & co schreef:
Jöhnk schreef:Het is inderdaad duidelijk dat Van Basten het niet in Gabri ziet zitten. Voorafgaand aan de wedstrijd bagatelliseerde hij de invloed van Gabri sinds zijn rentree al door de te zeggen dat Enoh het op die positie ook uitstekend had gedaan (wat op zich klopt, maar toch).
Wat heeft Van Basten toch tegen hardwerkende middenvelders? Als hij Gabri wegpest, mag hij van mij meteen opdonderen.
Bereid je dan maar voor. Het staat voor mij vast dat Van Basten het niet in Gabri ziet zitten, Gabri gaat sneuvelen.

Terecht? Mwah. Ik vind Gabri geen geweldenaar, maar zijn de andere middenvelders dat wel? Vandaag vond ik Gabri in elk geval véél beter spelen dan Lindgren.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 26, 2008 11:04 pm

Voor Enoh kan ik begrijpen maar niet voor Siem de Jong. Die is echt een pussy..

Gabri was vandaag goed hoor...
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 26, 2008 11:05 pm

Jöhnk schreef:Tactische wissel.

Onbegrijpelijk. Lindgren had eruit gemoeten.
Ik dacht dat hij geblesseerd was!

Marco is ook een prutser trouwens hoor. Kutwissel was dat zeg! Had hij van tevoren toch ook wel kunnen zien?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 26, 2008 11:10 pm

Rishi schreef:Ik ben vandaag geweest en wat een KUTwedstrijd!

- er wordt geen druk gezet
- bijna tot geen opbouw
- middenveld is statisch
- huntelaar zijn marktwaarde is 3 ton denk ik zo..
- zodra een tegenstander achterstaat en wat meer 1 op 1 gaat spelen is er niks qua tactiek te vinden bij Ajax

Het is echt gewoon heel erg slecht. Vraag me af of Marco wel traint met die gasten en zo ja...wat doen ze dan?
Goh Rishi, dat is wel heel duidelijk.Maar je hebt gelijk hoor ...

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23024
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 26, 2008 11:21 pm

joey schreef:
LouisXIV & co schreef:
Jöhnk schreef:Het is inderdaad duidelijk dat Van Basten het niet in Gabri ziet zitten. Voorafgaand aan de wedstrijd bagatelliseerde hij de invloed van Gabri sinds zijn rentree al door de te zeggen dat Enoh het op die positie ook uitstekend had gedaan (wat op zich klopt, maar toch).
Wat heeft Van Basten toch tegen hardwerkende middenvelders? Als hij Gabri wegpest, mag hij van mij meteen opdonderen.
Bereid je dan maar voor. Het staat voor mij vast dat Van Basten het niet in Gabri ziet zitten, Gabri gaat sneuvelen.

Terecht? Mwah. Ik vind Gabri geen geweldenaar, maar zijn de andere middenvelders dat wel? Vandaag vond ik Gabri in elk geval véél beter spelen dan Lindgren.
Appels met peren vergelijken. Gabri en Lindgren zijn totaal verschillende voetballers. De Jong voor Lindgren zou een gigantisch gat tussen verdediging en middenveld teweeg brengen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47500
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 26, 2008 11:26 pm

Voetske schreef:
Rishi schreef:Ik ben vandaag geweest en wat een KUTwedstrijd!

- er wordt geen druk gezet
- bijna tot geen opbouw
- middenveld is statisch
- huntelaar zijn marktwaarde is 3 ton denk ik zo..
- zodra een tegenstander achterstaat en wat meer 1 op 1 gaat spelen is er niks qua tactiek te vinden bij Ajax

Het is echt gewoon heel erg slecht. Vraag me af of Marco wel traint met die gasten en zo ja...wat doen ze dan?
Goh Rishi, dat is wel heel duidelijk.Maar je hebt gelijk hoor ...
Voor iedereen moet dit wel duidelijk zijn... ik zie geen vooruitgang...
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 26, 2008 11:29 pm

Mwah, Van Basten gaf aan dat hij ook Lindgren had kunnen wisselen, maar hij koos voor Gabri. Hij zei niet dat hij specifiek Gabri had gewisseld om tactische redenen.

'Van Basten nog steeds niet tevreden'

Hoewel Ajax een goede stap heeft gezet op de ranglijst met de winst op NEC vanmiddag, is trainer Marco van Basten nog altijd niet content over het vertoonde spel. Dit komt vooral door het grote aantal kansen dat niet voor het eerst dit seizoen gemist werd door de Amsterdammers.
"We hadden afgesproken om snel en agressief te beginnen. Ik zag daar niets van terug. Dat vind ik best wel vreemd", aldus de coach tegenover het ANP. "Ik constateer ook dat we nog steeds heel veel kansen missen. We moeten daar keihard aan werken. Pas dan kunnen we grote stappen zetten",
"Ik ben blij dat we hebben gewonnen. We hebben een goede stap op de ranglijst gezet. Maar ik ben niet tevreden over ons spel. Vooral in de eerste helft acteerden we in een veel te laag tempo. Het publiek is ons echter blijven steunen. Daarvoor alle dank."
Van Basten verbaast zich weer eens. :smallgrin.gif:

Ik vond juist de eerste helft, hoewel niet goed, iets beter dan de tweede. In de tweede helft werd het ronduit slecht.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 26, 2008 11:34 pm

joey schreef:Mwah, Van Basten gaf aan dat hij ook Lindgren had kunnen wisselen, maar hij koos voor Gabri. Hij zei niet dat hij specifiek Gabri had gewisseld om tactische redenen.

'Van Basten nog steeds niet tevreden'

Hoewel Ajax een goede stap heeft gezet op de ranglijst met de winst op NEC vanmiddag, is trainer Marco van Basten nog altijd niet content over het vertoonde spel. Dit komt vooral door het grote aantal kansen dat niet voor het eerst dit seizoen gemist werd door de Amsterdammers.
"We hadden afgesproken om snel en agressief te beginnen. Ik zag daar niets van terug. Dat vind ik best wel vreemd", aldus de coach tegenover het ANP. "Ik constateer ook dat we nog steeds heel veel kansen missen. We moeten daar keihard aan werken. Pas dan kunnen we grote stappen zetten",
"Ik ben blij dat we hebben gewonnen. We hebben een goede stap op de ranglijst gezet. Maar ik ben niet tevreden over ons spel. Vooral in de eerste helft acteerden we in een veel te laag tempo. Het publiek is ons echter blijven steunen. Daarvoor alle dank."
Van Basten verbaast zich weer eens. :smallgrin.gif:

Ik vond juist de eerste helft, hoewel niet goed, iets beter dan de tweede. In de tweede helft werd het ronduit slecht.
Volgens mij zei ie dat wel.Hij vond dat Gabri zijn taak niet goed uitvoerde, en dat ie wat anders wilde gaan spelen.Maar volgens mij werd het na de wissel nog slechter dan dat het al was.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 26, 2008 11:36 pm

Rishi schreef:
Voetske schreef:
Rishi schreef:Ik ben vandaag geweest en wat een KUTwedstrijd!

- er wordt geen druk gezet
- bijna tot geen opbouw
- middenveld is statisch
- huntelaar zijn marktwaarde is 3 ton denk ik zo..
- zodra een tegenstander achterstaat en wat meer 1 op 1 gaat spelen is er niks qua tactiek te vinden bij Ajax

Het is echt gewoon heel erg slecht. Vraag me af of Marco wel traint met die gasten en zo ja...wat doen ze dan?
Goh Rishi, dat is wel heel duidelijk.Maar je hebt gelijk hoor ...
Voor iedereen moet dit wel duidelijk zijn... ik zie geen vooruitgang...
Ik ook niet, maar men werkt hard .. al vind ik dat dan weer normaal ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 26, 2008 11:47 pm

Voetske schreef:Volgens mij zei ie dat wel.Hij vond dat Gabri zijn taak niet goed uitvoerde, en dat ie wat anders wilde gaan spelen.Maar volgens mij werd het na de wissel nog slechter dan dat het al was.
Aha, dat had ik niet meegekregen. :blush.gif

Gabri deed af en toe nog iets nuttigs, itt Lindgren. Maar die zal zijn taak goed uitgevoerd hebben, laten we het daar op houden.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 26, 2008 11:59 pm

Rishi schreef:Marco is ook een prutser trouwens hoor.
Nee hoor, prima coach. :neutral.gif:

Plaats reactie