Ajax-Volendam 22-02-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 22, 2009 6:25 pm

999 schreef:Schandalig dat jullie zo kritisch zijn na deze schitterende wedstrijd van AJAX kant
Inderdaad, ik vraag me echt of Ajax wel in je hart zit dan.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo feb 22, 2009 6:26 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:Schandalig dat jullie zo kritisch zijn na deze schitterende wedstrijd van AJAX kant
Inderdaad, ik vraag me echt of Ajax wel in je hart zit dan.
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » zo feb 22, 2009 6:29 pm

Zuidema schreef:
999 schreef:Schandalig dat jullie zo kritisch zijn na deze schitterende wedstrijd van AJAX kant
Inderdaad, ik vraag me echt of Ajax wel in je hart zit dan.
Niet wanhopen! Er zit vast een plan achter, je moet vertrouwen in de trainer hebben :666.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 22, 2009 6:29 pm

Iedere mafkees die nu het woord progressie nog in de mond neemt krijgt een ban. :smallgrin.gif:

En alle verhalen over het missen van het kampioenschap door de afwezigheid van personalities als Oleguer en Lindgren kunnen nu ook gelijk de koelkast in. Vooral Lindgren moeten ze vandaag met pek en veren de Arena uitzetten.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo feb 22, 2009 6:30 pm

ik zag bij aissati wel progressie

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 22, 2009 6:30 pm

professie mag wel?

GangstaRiB
Berichten: 16877
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo feb 22, 2009 6:31 pm

Van Halst zegt ook dat niemand meer progressie toont en dat niemand met enig vertrouwen voetbalt.

Tegn Fiorentina was het alleen maar tegenhouden, dus je kon niet echt zien hoe Ajax ervoor stond.. maar als je dit zo ziet... Mijn hemel...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 22, 2009 6:31 pm

Zal vast even een voorzetje doen voor de speech van MvB:

Ben wel blij dat we alsnog gewonnen hebben. Het was niet best en daar moeten we hard aan werken.

Jaaahaaa.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 22, 2009 6:32 pm

martijn401 schreef:ik zag bij aissati wel progressie
Banned! :666.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 22, 2009 6:32 pm

Rednose schreef:
Zuidema schreef:
999 schreef:Schandalig dat jullie zo kritisch zijn na deze schitterende wedstrijd van AJAX kant
Inderdaad, ik vraag me echt of Ajax wel in je hart zit dan.
Niet wanhopen! Er zit vast een plan achter, je moet vertrouwen in de trainer hebben :666.gif:
Oh ja, natuurlijk! Stom van me! De hogere krijgskunst van Van Basten. Zo geniaal dat ik dat plan maar niet zie.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 22, 2009 6:34 pm

Peter schreef: En alle verhalen over het missen van het kampioenschap door de afwezigheid van personalities als Oleguer en Lindgren kunnen nu ook gelijk de koelkast in. Vooral Lindgren moeten ze vandaag met pek en veren de Arena uitzetten.
We misten natuurlijk wel erg veel basisspelers... :666.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo feb 22, 2009 6:34 pm

Ben ik ff blij dat ik niet gegaan ben! Beetje hetzelfde als tegen Heracles. Je begint prima, maar de kansen worden niet benut. Gelukkig wisten we deze nog wel te winnen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo feb 22, 2009 6:34 pm

Het positieve vandaag: Zegelaar, Aisatti en winst

De 2e plaats zit er nog in, want Twente won ook slechts met 2-1
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo feb 22, 2009 6:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 22, 2009 6:36 pm

Goed, dat het kut is, dat weten we nu wel. Veel interessanter is de vraag hoe het toch opeens komt dat Ajax zo schandalig slecht speelt. Sluipt er dan opeens angst in waardoor de simpelste dingen niet lukken? Is het verwachtingspatroon te hoog? Missen we een leider die rust brengt?

Het kan toch niet zo zijn dat die gasten allemaal opeens niet meer kunnen voetballen? Oké, het zijn geen wereldtoppers. Maar van Volendam moet je makkelijk kunnen winnen.

Iemand enig idee? Of beter nog: iemand een idee hoe het de volgende keer beter kan? Of moeten we zo niet denken en moeten we eigenlijk al aan volgend seizoen denken en daar dus langzaam naartoe bouwen?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 22, 2009 6:36 pm

Heel simpel als Suarez er gewoon 5 vanmiddag/avond inschiet is er niks aan de hand. Tegen Groningen en Heerenveen had hij er ook 1 of 2 moeten maken. Ik vind hem positief en agressief aanwezig maar wel met een slecht rendement qua scoring kansen benutten. Dat is toch ook deels de schuld dat je elke keer achter de feiten aanloopt.

Slecht voetbal en toch derde gaat denk ik niet lang duren...

GangstaRiB
Berichten: 16877
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo feb 22, 2009 6:38 pm

Jesse schreef:Goed, dat het kut is, dat weten we nu wel. Veel interessanter is de vraag hoe het toch opeens komt dat Ajax zo schandalig slecht speelt. Sluipt er dan opeens angst in waardoor de simpelste dingen niet lukken? Is het verwachtingspatroon te hoog? Missen we een leider die rust brengt?

Het kan toch niet zo zijn dat die gasten allemaal opeens niet meer kunnen voetballen? Oké, het zijn geen wereldtoppers. Maar van Volendam moet je makkelijk kunnen winnen.

Iemand enig idee? Of beter nog: iemand een idee hoe het de volgende keer beter kan? Of moeten we zo niet denken en moeten we eigenlijk al aan volgend seizoen denken en daar dus langzaam naartoe bouwen?
Het elftal is uit balans. Je hebt op dit moment geen echte spits. Suarez zit duidelijk met z'n hoofd ergens anders en Sulejmani... tja...

Daarbuiten heb je voorin niks lopen... Leo en Kennedy.. drama. Cvita is brood en broodnodig.

Middenveld is veel te statisch. Geen box to box speler die ook een doelpunt kan maken.

Achterin is het re-de-lijk, maar ook daar speelt nog steeds Vermaelen die na 3 jaar dezelfde fouten maakt. En Van der Wiel loopt ook een beetje aan te kutten.

Waar ligt het aan? Geen duidelijke strategie volgens mij. Waar wil Bassie heen en op welke manier?

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo feb 22, 2009 6:42 pm

GangstaRiB schreef:Waar ligt het aan? Geen duidelijke strategie volgens mij. Waar wil Bassie heen en op welke manier?
Volgens mij heeft hij zelf ook geen idee. 'Kampioen worden' is het enige doel. Hoe? Dat maakt niet uit.

Tsja, dan wordt het nooit wat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 22, 2009 6:45 pm

Van Basten onderstreept het aantal gemiste kansen daardoor is het moeilijk geworden in de wedstrijd.Om de tafel zitten met z'n allen heeft geen zin meer . :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo feb 22, 2009 6:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 22, 2009 6:45 pm

Jesse schreef:Sluipt er dan opeens angst in waardoor de simpelste dingen niet lukken? Is het verwachtingspatroon te hoog? Missen we een leider die rust brengt?
Dat zal zeker allemaal meespelen, Jesse. En de rest van de riedel die al zo vaak is langsgekomen. Zoals spelpatronen, positiespel, automatismes daarin, wat tactisch inzicht hier en daar, individueel in ieder geval je basistaken kunnen uitvoeren en het trainen daarop. Geen schijntje van de basics zie je terug. We doen maar wat en hopen met wat kick and rush op een bevlieging voorin. Ik vraag me met Peter echt af waar die jongens op trainen door de week.

Oh ja, Van Basten wijt het weer aan de gemiste kansen. Nou mist Suarez inderdaad een aantal grote kansen, maar ook dan blijft het veldspel bedroevend.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo feb 22, 2009 6:47 pm

van basten:

- kansen niet maakt , dan kan je tegen amateurs in moeilijkheden komen
- teveel spelers die een wedstrijd niet kunnen uitspelen
- onderkent dat het niet goed ging, en dat het wederom beter moet
- te afhankelijk van bepaalde spelers
- suarez belangrijk, maar hij mist teveel kansen en te veel balverlies, dus hij is niet tevreden over hem.

harde heldere analyse

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo feb 22, 2009 6:48 pm

Analyse? Ik wil wel eens weten wat hij er aan wil doen. Hij is potverdimme eindverantwoordelijk. Hij schuift de boel telkens af. Nu maakt hij Suarez weer met de grond gelijk.

Verder niets toe te voegen aan Zuidema. Iedere week zien we weer niets van iets wat lijkt op verbetering. Sterker nog, het wordt alleen maar armetieriger. Dan kun je dus wel concluderen dat de spelers niet luisteren, maar misschien weet vBasten de spelers wel gewoon niet te raken. Van Basten coacht en slijpt de boel erin en als dat niet lukt bij de spelers, dan kun je wel 50 selectiespelers gaan gebruiken, maar dan ligt het falen gewoon bij de trainer. En dan? Nou, dan moet hij gewoon weg.
Laatst gewijzigd door peter op zo feb 22, 2009 6:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo feb 22, 2009 6:52 pm

Van Basten is een beginnende coach van een voetbalclub die veel vraagt.Daardoor geen tijd heeft om te leren, dat wist hij toen hij begon.

Hij had met een kleinere club moeten beginnen, ook met deze coach gaan we het niet redden.
Laatst gewijzigd door Toppie op zo feb 22, 2009 7:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Bericht door martijn401 » zo feb 22, 2009 6:52 pm

suarez had ie wat mij betreft ook niet zo hoeven aanpakken. Maar ik ben wel blij dat hij ziet waar het aan schort. De oplossing lijkt me niet makkelijk.
Ik hoop dat er nog wat transferbudget is.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo feb 22, 2009 6:53 pm

Peter schreef:Analyse? Ik wil wel eens weten wat hij er aan wil doen. Hij is potverdimme eindverantwoordelijk. Hij schuift de boel telkens af. Nu maakt hij Suarez weer met de grond gelijk.
Inderdaad. En stank voor dank dus. Suarez kan je niet altijd redden, Marco. Niet om die jongen op te hemelen, want hij mist zeker erg veel kansen, maar zonder Suarez waren we sowieso helemaal nergens geweest.

Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Bericht door Fenerbahce » zo feb 22, 2009 6:55 pm

Peter schreef:Analyse? Ik wil wel eens weten wat hij er aan wil doen. Hij is potverdimme eindverantwoordelijk. Hij schuift de boel telkens af. Nu maakt hij Suarez weer met de grond gelijk.
Helemaal mee eens. Hij weet vast wel waar het schort, maar hoe het op te lossen?
En het heeft geen zin om Suarez de schuld te geven, daar los je het probleem niet mee op.

Breng rust in die ploeg, laat ze weer geloven in hun eigen kunnen.
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Plaats reactie