Heracles Almelo - Ajax 15-09-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13404
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo sep 16, 2007 11:01 am

Arthur schreef:Bedankt voor de link, Lucas! Altijd leuk om te zien die oude, onbekende beelden.

Het plaatst voor mij overigens wel de 'verheerlijking' van het Ajaxvoetbal uit die tijd in een ander perspectief. Als Ajax gisteren zoveel ruimte had gekregen als toen (zelfs Van Basten gaven ze meters de ruimte!), dan was het ook gewoon 1-8 geworden. (Zie de wedstrijd tegen De Graafschap).
Ik wou net zeggen. Daarbij zag je ondanks dat Ajax alsnog domme fouten maakte: Van 't Schip met een slechte crosbal die een goal als gevolg heeft.

In die tijd hadden we van Basten, Vananenburg, Koeman, Rijkaard etc maar vlogen we er elk jaar in de 1e ronde uit.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo sep 16, 2007 11:01 am

Thomas schreef:Klaas-Jan Huntelaar, tra-la-la-la-la, Klaas-Jan Huntelaar, traaa-la-la-la-la-la

Hoe het seizoen ook loopt, Huntelaar gaat er zoals door Ten Cate voorspelt, heel veel maken. Daar heeft het vertrek van Babel en vooral Sneijder wel voor gezorgd.
Klaas moet wel een ontzettend hoog rendement gaan draaien (wat hij tot nu doet), om die 30 goals te maken.
Ik vind het toch prettiger als Ajax in de winterstop een echte spelmaker aantrekt, want wat is het spelpeil bedroevend slecht. We moeten het momenteel echt van Suarez en Klaas hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 11:35 am

Thomas schreef:Klaas-Jan Huntelaar, tra-la-la-la-la, Klaas-Jan Huntelaar, traaa-la-la-la-la-la

Hoe het seizoen ook loopt, Huntelaar gaat er zoals door Ten Cate voorspelt, heel veel maken. Daar heeft het vertrek van Babel en vooral Sneijder wel voor gezorgd.
Henk Ten Cate heeft voorspelt ?.Wat is er zo speciaal aan dat HtC dat voorspelt heeft ?.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 11:42 am

Nihad schreef:
Arthur schreef:Bedankt voor de link, Lucas! Altijd leuk om te zien die oude, onbekende beelden.

Het plaatst voor mij overigens wel de 'verheerlijking' van het Ajaxvoetbal uit die tijd in een ander perspectief. Als Ajax gisteren zoveel ruimte had gekregen als toen (zelfs Van Basten gaven ze meters de ruimte!), dan was het ook gewoon 1-8 geworden. (Zie de wedstrijd tegen De Graafschap).
Ik wou net zeggen. Daarbij zag je ondanks dat Ajax alsnog domme fouten maakte: Van 't Schip met een slechte crosbal die een goal als gevolg heeft.

In die tijd hadden we van Basten, Vananenburg, Koeman, Rijkaard etc maar vlogen we er elk jaar in de 1e ronde uit.
En toch onderscheidde AJAX zich wat het voetbal betreft van de rest van zijn tegenstanders.Waren clubs niet zo blij als AJAX op bezoek kwam.Zag je herkenbaar ( en heus dat is echt niet zo moeilijk ) voetbal op de grasmat.Bluf, schitterende aanvallen, wedstrijd lezen, enz. enz.Je zag trouwens ook spelers waarvan je bijna met zekerheid kon zeggen dat ze aldoorgroeiend toppers zouden worden.

En nu ?.Van de Berg zei het gisteren.Niemand is meer ( heeft nog repect ) bang van AJAX.

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 16, 2007 11:44 am

LucaS schreef:Er blijft anders genoeg over hoor. Een absolute wanprestatie, tegen de puntloze nummer laatst, Neef. Kun je heel positief over doen, maar lijkt me dat er maar 1 ding past. Met schaamrood terug naar huis..
Ik heel positief doen over deze wedstrijd? Waar dan?

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 16, 2007 11:47 am

Voetske schreef:
Thomas schreef:Klaas-Jan Huntelaar, tra-la-la-la-la, Klaas-Jan Huntelaar, traaa-la-la-la-la-la

Hoe het seizoen ook loopt, Huntelaar gaat er zoals door Ten Cate voorspelt, heel veel maken. Daar heeft het vertrek van Babel en vooral Sneijder wel voor gezorgd.
Henk Ten Cate heeft voorspelt ?.Wat is er zo speciaal aan dat HtC dat voorspelt heeft ?.
Wie zegt dat het speciaal is? Hij noemt het gewoon als feit.

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 16, 2007 11:56 am

Voetske schreef:
Nihad schreef:
Arthur schreef:Bedankt voor de link, Lucas! Altijd leuk om te zien die oude, onbekende beelden.

Het plaatst voor mij overigens wel de 'verheerlijking' van het Ajaxvoetbal uit die tijd in een ander perspectief. Als Ajax gisteren zoveel ruimte had gekregen als toen (zelfs Van Basten gaven ze meters de ruimte!), dan was het ook gewoon 1-8 geworden. (Zie de wedstrijd tegen De Graafschap).
Ik wou net zeggen. Daarbij zag je ondanks dat Ajax alsnog domme fouten maakte: Van 't Schip met een slechte crosbal die een goal als gevolg heeft.

In die tijd hadden we van Basten, Vananenburg, Koeman, Rijkaard etc maar vlogen we er elk jaar in de 1e ronde uit.


En nu ?.Van de Berg zei het gisteren.Niemand is meer ( heeft nog repect ) bang van AJAX.
Als het gebrek aan respect zich toont in ploegen die zich niet meer gaan ingraven tegen Ajax, vind ik het geen slechte ontwikkeling. :smallgrin.gif:

Aan de woorden van Van der Berg hecht ik verder weinig waarde. Het zal wel een Rotterdammer zijn ofzo, want hij liep alleen maar geniepig uit te delen en voor de camera was hij duidelijk nog niet afgekoeld.

Terug naar de wedstrijd: Drama. Ten Cate zegt in de video op Ajax.nl dat dit team in opbouw is en dat het belangrijkste de 3 punten zijn. Goed dat we dat helder hebben, voetballend hoeven we dus niet veel te verwachten. Het gaat veel afhangen van bepaalde individuele kwaliteiten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 11:57 am

GangstaRiB schreef:
Voetske schreef:
Nihad schreef: Ik wou net zeggen. Daarbij zag je ondanks dat Ajax alsnog domme fouten maakte: Van 't Schip met een slechte crosbal die een goal als gevolg heeft.

In die tijd hadden we van Basten, Vananenburg, Koeman, Rijkaard etc maar vlogen we er elk jaar in de 1e ronde uit.


En nu ?.Van de Berg zei het gisteren.Niemand is meer ( heeft nog repect ) bang van AJAX.
Als het gebrek aan respect zich toont in ploegen die zich niet meer gaan ingraven tegen Ajax, vind ik het geen slechte ontwikkeling. :smallgrin.gif:

Aan de woorden van Van der Berg hecht ik verder weinig waarde. Het zal wel een Rotterdammer zijn ofzo, want hij liep alleen maar geniepig uit te delen en voor de camera was hij duidelijk nog niet afgekoeld.

Terug naar de wedstrijd: Drama. Ten Cate zegt in de video op Ajax.nl dat dit team in opbouw is en dat het belangrijkste de 3 punten zijn. Goed dat we dat helder hebben, voetballend hoeven we dus niet veel te verwachten. Het gaat veel afhangen van bepaalde individuele kwaliteiten.
Kijk ook weer zoiets.Het geen respect meer tonen voor AJAX houd in dat de tegenstander AJAX kwalitatief geen grootheid vind.Dat men, zolas je gisteren kon zien, zelfs de OVERWINNING verdiende.

Dat jij geen waarde hecht aan de woorden van van de Berg omdat ie Rotterdammer is slaat natuurlijk nergens op.Hij verwoordt precies hoe ploegen tegen ons ARMETIERIG zooitje aankijken.En het erge is dat ze dat niet doen/zeggen vanuit HUN KWALITATIEF hoogstaand geheel, maar vanuit het KWALITATIEF ARM geheel van AJAX.
Laatst gewijzigd door 999 op zo sep 16, 2007 12:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 11:57 am

Neefkens schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef:Klaas-Jan Huntelaar, tra-la-la-la-la, Klaas-Jan Huntelaar, traaa-la-la-la-la-la

Hoe het seizoen ook loopt, Huntelaar gaat er zoals door Ten Cate voorspelt, heel veel maken. Daar heeft het vertrek van Babel en vooral Sneijder wel voor gezorgd.
Henk Ten Cate heeft voorspelt ?.Wat is er zo speciaal aan dat HtC dat voorspelt heeft ?.
Wie zegt dat het speciaal is? Hij noemt het gewoon als feit.
Het expliciet vermelden dat HtC dat gezegt heeft vind ik speciaal ...

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 16, 2007 11:59 am

Thomas schreef:Klaas-Jan Huntelaar, tra-la-la-la-la, Klaas-Jan Huntelaar, traaa-la-la-la-la-la

Hoe het seizoen ook loopt, Huntelaar gaat er zoals door Ten Cate is voorspeld, heel veel maken. Daar heeft het vertrek van Babel en vooral Sneijder wel voor gezorgd.
Duidelijk te zien dat KJH er zélf voor kiest om de bal met een omhaal te nemen, een kopbal was net zo goed mogelijk geweest. Dus idd een mooie voorzet van Rommedahl en opties te over voor KJH.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 16, 2007 11:59 am

Ik vond het overigens schandalig dat die Van den Bergh de wedstrijd door is gekomen zonder een gele kaart te pakken. Alleen al voor z'n herhaadelijke overtredingen had-ie die kaart moeten krijgen. Maar goed, het zal wel.

:ajaxscarf.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo sep 16, 2007 12:01 pm

GangstaRiB schreef:Aan de woorden van Van der Berg hecht ik verder weinig waarde. Het zal wel een Rotterdammer zijn ofzo, want hij liep alleen maar geniepig uit te delen en voor de camera was hij duidelijk nog niet afgekoeld.
Wat zei hij dan? Want hij werd erg gejend door het uitvak namelijk en hij reageerde daar (tot grote hilariteit van ons) ook vaak op. Liet zich erg kennen.
Laatst gewijzigd door Thijs op zo sep 16, 2007 12:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 16, 2007 12:01 pm

Hoe reageerde hij dan?

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo sep 16, 2007 12:03 pm

Thijs schreef:[
Van den Bergh stelde dat Ajax gemakkelijk te kloppen was als er vroeg druk op werd gezet. Zit een kern van waarheid in, maar Ricky weet natuurlijk dat ploegen als Heracles daar niet goed genoeg voor zijn.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo sep 16, 2007 12:04 pm

Thomas schreef:Hoe reageerde hij dan?
Fuck off gebaartjes maken, terugschreeuwen, van die dingen.

Terwijl we gewoon liedjes zongen in de trant van 'Hij is het maatje van Postma' etc. Kom op Ricky, niet op reageren!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 16, 2007 12:05 pm

Sneu figuur, weer. Type Buijs.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 12:09 pm

GangstaRiB schreef:Aan de woorden van Van der Berg hecht ik verder weinig waarde. Het zal wel een Rotterdammer zijn ofzo, want hij liep alleen maar geniepig uit te delen en voor de camera was hij duidelijk nog niet afgekoeld.
GangstaRiB schreef:Van den Bergh stelde dat Ajax gemakkelijk te kloppen was als er vroeg druk op werd gezet. Zit een kern van waarheid in, maar Ricky weet natuurlijk dat ploegen als Heracles daar niet goed genoeg voor zijn.
Je hecht weinig waarde een woorden waar een kern van waarheid inzit ... tja.Man als er gisteren 1 club verdiende om te winnen was het Heracles wel ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo sep 16, 2007 12:20 pm

O en voor degene die altijd zo op Koeman zaten te zeiken omdat het voetbal niet altijd om aan te zien was, dat is het bij HtC namelijk ook niet en hij vind het zelf ook geen eens belangrijk. Barbara Barend zei gisteren; het was niet best he? HtC: 'Voor mooi voetbal heeft nog nooit iemand drie punten gekregen, we hebben drie punten en daar gaat het om in het voetbal.'

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo sep 16, 2007 12:22 pm

brigade zuid schreef:O en voor degene die altijd zo op Koeman zaten te zeiken omdat het voetbal niet altijd om aan te zien was, dat is het bij HtC namelijk ook niet en hij vind het zelf ook geen eens belangrijk. Barbara Barend zei gisteren; het was niet best he? HtC: 'Voor mooi voetbal heeft nog nooit iemand drie punten gekregen, we hebben drie punten en daar gaat het om in het voetbal.'
En dat moet je eigenlijk nooit mogen zeggen als Ajax trainer. Dat hoort niet bij ons. Ik speel liever met prachtig voetbal gelijk dan met tergend hartvasthoudend voetbal met 2-0 te winnen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 16, 2007 12:26 pm

Lekker eenzijdig benaderd, hij zei namelijk ook:
Matige wedstrijd.Wij speelden zeker niet goed, en moeten blij wezen dat we met 3 punten weggaan en uit eindelijk gaat het daarom.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 12:27 pm

brigade zuid schreef:O en voor degene die altijd zo op Koeman zaten te zeiken omdat het voetbal niet altijd om aan te zien was, dat is het bij HtC namelijk ook niet en hij vind het zelf ook geen eens belangrijk. Barbara Barend zei gisteren; het was niet best he? HtC: 'Voor mooi voetbal heeft nog nooit iemand drie punten gekregen, we hebben drie punten en daar gaat het om in het voetbal.'
En daarna kwamen er weer tig excuses, veld, spelers, kansen gezien die er niet waren voor AJAX, kansen niet gezien die er wel waren voor Heracles.Interland Voetbal

Suarez op rechts.Ook weer zoiets.Maar dan nog.In een ingespeeld elftal, die redelijk positie kunnen spelen, waar wat patronen inzitten en ( daar gaan we weer ) ga het rijtje maar af maakt het niet zoveel uit dat ze effe weg zijn geweest.Die pakken dat meteen weer op.

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 16, 2007 12:31 pm

Steeds excuses maken hoort niet bij AJAX, dat irriteert me ook steeds.

Het leek wel of ie in de maag zat met Luque en dat daarom Suarez moest verkassen. Suarez gewoon op links en dicht bij KJH laten komen, dat werkte eerder goed.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo sep 16, 2007 12:37 pm

Neefkens schreef:Steeds excuses maken hoort niet bij AJAX, dat irriteert me ook steeds.

Het leek wel of ie in de maag zat met Luque en dat daarom Suarez moest verkassen. Suarez gewoon op links en dicht bij KJH laten komen, dat werkte eerder goed.
Dat kan en mag dus niet.Je gaat dus geen Suarez laten verhuizen naar de andere kant omdat je anders met Luque in je maag zit.

Luque die dus nog nooit op een kunstgrasveld heeft gespeeld ( is verboden in SPanje ), aldus de T.

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo sep 16, 2007 12:43 pm

Juist, dat IS gewoon een fout. Je hebt al zo weinig automatismen, laat dan in ieder geval degene die je wél hebt én functioneren staan.

Marijn
Berichten: 4109
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 7:06 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Marijn » zo sep 16, 2007 1:27 pm

'Ajax oogt als een blinkende grote straatlantaarn die heel weinig licht geeft'? Heeft die commentator literaire aspiraties?
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world that he didn't exist."
-The Usual Suspects

Plaats reactie