Sparta-Ajax 7-10-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo okt 07, 2007 1:57 pm

Ajaciedjuh schreef: Ps. niks met de wedstijd te maken, maar Alves heeft er binnen 18 minuten al 3 in liggen!
Maar afgelopen donderdag gaf hij ook niet thuis...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 1:59 pm

Hoorden jullie dat ... en zagen jullie dat ?.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo okt 07, 2007 2:01 pm

Wat?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo okt 07, 2007 2:01 pm

Nee Voetske! Enlighten us!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo okt 07, 2007 2:01 pm

Jöhnk schreef:
Jansma schreef:met investeren ik bedoel opbouwen... want dat zijn wij, kampieon van de opbouw. Ook met de nieuwe trainer, eerste jaar is opbouw, tweede jaar is... oh ja, falen en een nieuwe trainer. Als Ajax een bedrijf was, dan gingen we failliet... en ja, sportief failliet zijn we praktisch al...
Grappig, die mensen die nog steeds niet kunnen geloven dat de heilige Ten Cate gefaald heeft en er nu de 'structurele problemen van de laatste 10 jaar' bijhalen om de aandacht af te leiden.
Grappig, je doet precies dezelfde als Lucas.
TenCate heeft duidelijk gefaald... echter, het probleem is deeper dan alleen de coach die slecht is.
Ok, dus de feit dat we alleen nog maar incidenteel een succes boeken, ligt volgens jou aan de trainers.

Dus toevallig waren Wouters, Koeman, Blind, Adriaanse en Ten Cate allemaal de schuldige... en heeft dat niets met de club Ajax van doen?

Zelfs al volg ik jou redenering, dan nog... structureel de foute trainers aantrekken blijft een structureel falen en probleem.
Als je denkt dat dit op is te lossen door Van Basten aan te stellen bijv. dan ben je wel heel erg naief.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 2:03 pm

Jansma schreef:TenCate heeft duidelijk gefaald... echter, het probleem is deeper dan alleen de coach die slecht is.
Precies. De spelersgroep (het belangrijkste) is ook slecht.
Als je denkt dat dit op is te lossen door Van Basten aan te stellen bijv. dan ben je wel heel erg naief.
Dat denk ik dan ook niet. Al lijkt MVB me wel een prima coach voor Ajax.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 2:04 pm

Peter schreef:Nee Voetske! Enlighten us!
HtC zegt:Maar de vermoeidheid speelde een grote rol bij ons o.i.d, en meteen na dat ie zegt roept er iemand Aaah in het publiek.HtC denkt dat dat op zijn uitleg ( over de vermoeidheid ) slaat.Valt stil, kijkt zwaar gefrusteerd het publiek in, zo van, hoe durf je.Blijkt dat dat AAAAh niks met de vraag te maken had.HtC fleurt helemaal op ..

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo okt 07, 2007 2:05 pm

Jöhnk schreef:
Als je denkt dat dit op is te lossen door Van Basten aan te stellen bijv. dan ben je wel heel erg naief.
Dat denk ik dan ook niet. Al lijkt MVB me wel een prima coach voor Ajax.
Kun je alsjeblieft je gedachte onderbouwen? Ik zie continue mensen die MVB geschikt vinden voor Ajax, maar zonder een echte onderbouwing.

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo okt 07, 2007 2:06 pm

precies, maar is dat de schuld van Ten Cate alleen?
de spelersgroep is al sinds vele jaren bepaald niet geweldig te noemen. Hooguit er zijn af en sterren die op individuale basis wedstrijden voor ajax winnen. Noem me de laatste goede selectie in in Nederland kon domineren?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 2:06 pm

Henkie van Gaal

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 07, 2007 2:07 pm

Hetzelfde als ik? Sorry maar ik kan mensen die Adriaanse beschimpen als hij zegt tijd nodig te hebben, maar bij het falen van ten cate roepen dat de problemen veel dieper zitten, niet overdreven serieus nemen. dan lijkt het erop dat je je analyse van de situatie aanpast al naar gelang je persoonlijke voorkeur. Ik vind ten cate een ongeschikte coach voor Ajax omdat hij een laffe opstelling heeft; ten cate is de man waaronder Ajax afstand heeft gedaan van de wil om dominant te spelen, met als schaamtavol dieptepunt de twee wedstrijden tegen dinamo
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 07, 2007 2:08 pm

Daniel_vT schreef:
Jöhnk schreef:
Als je denkt dat dit op is te lossen door Van Basten aan te stellen bijv. dan ben je wel heel erg naief.
Dat denk ik dan ook niet. Al lijkt MVB me wel een prima coach voor Ajax.
Kun je alsjeblieft je gedachte onderbouwen? Ik zie continue mensen die MVB geschikt vinden voor Ajax, maar zonder een echte onderbouwing.
Volgens mij hebben we het inmiddels al tig keer onderbouwd. Alleen zijn anderen (jullie?) het er niet mee eens. Jammergenoeg krijgen we nooit tegenargumenten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 2:09 pm

Bertje schreef:
Daniel_vT schreef:
Jöhnk schreef: Dat denk ik dan ook niet. Al lijkt MVB me wel een prima coach voor Ajax.
Kun je alsjeblieft je gedachte onderbouwen? Ik zie continue mensen die MVB geschikt vinden voor Ajax, maar zonder een echte onderbouwing.
Volgens mij hebben we het inmiddels al tig keer onderbouwd. Alleen zijn anderen (jullie?) het er niet mee eens. Jammergenoeg krijgen we nooit tegenargumenten.
Nou, ik lees hier toch vaak, maar ben die onderbouwing nog niet tegen gekomen :aai.gif: , anders doe effe knippen plakken, is toch niet zo moeilijk ?.
Laatst gewijzigd door 999 op zo okt 07, 2007 2:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo okt 07, 2007 2:09 pm

Tuurlijk zijn er genoeg tegenargumenten, Bertje.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 07, 2007 2:10 pm

Jabu schreef:
Raymon schreef:Grappig om te lezen. Ajax stelt z'n sterkste opstelling op, gezien het aanwezige spelersmateriaal, maar toch krijgt de coach de schuld van dit gelijkspel. Misschien dat de spelers wel grandioos gefaald hebben?
Hoe lang kan jij een trainer blijven verdedigen? Doet Ten Cate het in jouw ogen echt goed? Zie jij iets van progressie na al die tijd? Gezien het aanwezige spelersmateriaal......? Dat is toch nog altijd stukken beter dan dat van Sparta?
Ik heb vorig jaar daadwerkelijk progressie gezien ja. En ik durf te stellen dat met een fitte selectie we dit seizoen nog meer progressie hadden gezien. Het blijkt verder dat als er bepaalde spelers wegvallen we simpelweg middelmaat overhouden. Dan kun je dus zomaar 2-2 spelen tegen Sparta.

Overigens staan we wel nog 'gewoon' tweede.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 07, 2007 2:11 pm

Peter schreef:Tuurlijk zijn er genoeg tegenargumenten, Bertje.
Dat ontken ik ook niet, Peter, maar ik wil ze graag zien. Cynische onzinverhalen als 'hij kan nadat hij het EK gewonnen heeft, natuurlijk zo bij Ajax aan de slag' hebben we nu wel zat gelezen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 07, 2007 2:11 pm

Jansma schreef:precies, maar is dat de schuld van Ten Cate alleen?
Nee, zeker niet. Ik beoordeel Ten Cate op zijn werk als coach. Alhoewel hij wel persoonlijk verantwoordelijk is voor een aantal 'aanwinsten'.
de spelersgroep is al sinds vele jaren bepaald niet geweldig te noemen. Hooguit er zijn af en sterren die op individuale basis wedstrijden voor ajax winnen.
Mee eens. Het is alleen moeilijk voor mij om dat door te lichten. Ik persoonlijk schrijf van Geel nog niet af. Heb de hoop dat hij er nu op pijnlijke wijze achter is gekomen in welke categorie spelers hij het moet zoeken.
Als anderen vinden dat Van Geel en de scouting moet oprotten kan ik dat begrijpen. Ze staan er momenteel niet goed op.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo okt 07, 2007 2:11 pm

Vandaag heeft er voor het eerst sinds Kluivert en Wooter in '94 een jeugdspeler bij zijn debuut gescoord. Dit is het startsein voor het herstel van onze tradities en identiteit!

(Maar de wedstrijd was weer waardeloos)

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo okt 07, 2007 2:12 pm

Voetske schreef:
Bertje schreef:
Daniel_vT schreef: Kun je alsjeblieft je gedachte onderbouwen? Ik zie continue mensen die MVB geschikt vinden voor Ajax, maar zonder een echte onderbouwing.
Volgens mij hebben we het inmiddels al tig keer onderbouwd. Alleen zijn anderen (jullie?) het er niet mee eens. Jammergenoeg krijgen we nooit tegenargumenten.
Nou, ik lees hier toch vaak, maar ben die onderbouwing nog niet tegen gekomen :aai.gif: , anders doe effe knippen plakken, is toch niet zo moeilijk ?.
wel als er niets te knippen of plakken valt.. ;)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 07, 2007 2:14 pm

Weet je wat mij nou opvalt de laatste jaren? Als we tegen clubs als Zagreb of Salvia spelen, zie ik bij de tegenstander zo 2 a 3 spelers lopen die kwalitatief beter zijn dan sommige Ajacieden op die positie. Zagreb en Salvia lijken me geen clubs die dergelijke spelers niet kunnen of willen verkopen. Is scouting dan echt zo moeilijk?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » zo okt 07, 2007 2:14 pm

Arthur schreef:Vandaag heeft er voor het eerst sinds Kluivert en Wooter in '94 een jeugdspeler bij zijn debuut gescoord. Dit is het startsein voor het herstel van onze tradities en identiteit!

(Maar de wedstrijd was weer waardeloos)
Scoorde Maduro tegen Feyenoord in 2005 ook niet tijdens zijn debuut (was dat wel zijn competitie debuut?). En ik dacht dat Timisela ook scoorde tegen Heracles, dat was destijds toch ook zijn debuut?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 07, 2007 2:15 pm

Maduro debuteerde onder Krol voor de competitie.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo okt 07, 2007 2:18 pm

Daniel_vT schreef:
Arthur schreef:Vandaag heeft er voor het eerst sinds Kluivert en Wooter in '94 een jeugdspeler bij zijn debuut gescoord. Dit is het startsein voor het herstel van onze tradities en identiteit!

(Maar de wedstrijd was weer waardeloos)
Scoorde Maduro tegen Feyenoord in 2005 ook niet tijdens zijn debuut (was dat wel zijn competitie debuut?). En ik dacht dat Timisela ook scoorde tegen Heracles, dat was destijds toch ook zijn debuut?
Timisela had al gedebuteerd tegen RBC (heb ik net even opgezocht). Maduro debuteerde tegen Roda (dat wist ik nog)

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 07, 2007 2:22 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Weet je wat mij nou opvalt de laatste jaren? Als we tegen clubs als Zagreb of Salvia spelen, zie ik bij de tegenstander zo 2 a 3 spelers lopen die kwalitatief beter zijn dan sommige Ajacieden op die positie. Zagreb en Salvia lijken me geen clubs die dergelijke spelers niet kunnen of willen verkopen. Is scouting dan echt zo moeilijk?
Tuurlijk.Maar hou het eens bij deze wedstrijd.Stam rukt op, passeert een man of wat, strand in de zestien van Sparta.De rest staat er bij en kijkt er na..En als je dan ziet hoe SIMPEL Sparta de counter kan plaatsen voor de 1 - 0.Waar zijn die afspraken als Stam mee gaat ?, Wie moet zich dan laten zakken ?. enz.Dat zijn gewoon simpele afspraken in een team, waardoor je niet zo'n counter om je oren krijgt ...

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » zo okt 07, 2007 2:24 pm

Siem heeft toch al tegen Kozakken Boys meegedaan?

Hoe lang gaat het duren voordat Urby bij de nieuwe trainer op de bank zit? Ongelooflijk zoals deze speler de hand boven het hoofd wordt gehouden.

Hoe kan het dat de hoofdverantwoordelijke voor voetbaltechnische zaken (en degene die er deze zomer een potje van heeft gemaakt) zo enorm buiten schot blijft? Moet er trouwens niet uberhaupt een opsporingsbericht voor de heer Van Geel worden uitgegeven. De man was nooit uit de media te slaan, maar sinds augustus komt hij nog maar sporadisch te voorschijn. Kom op Martin, leg als een kerel verantwoording af voor deze dramatische selectie!

Plaats reactie