Roda JC-Ajax

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Verspeelt Ajax z'n kansen op de plee-offs?

Roda neemt wraak & maakt gehakt van Ajax
14
36%
Roda wint nipt door een omhaal in blessuretijd
7
18%
Tegen de verhouding in verliest Ajax niet
11
28%
Dankzij toptrainer Blind laat Ajax Roda alle hoeken van het veld zien
7
18%
 
Totaal aantal stemmen: 39

Mr. Ajax
Berichten: 14587
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 27, 2006 10:10 pm

Vind jij Maduro sterk in de verdediging?

Het maakt mij eerlijk gezegd niet zo heel veel uit wie je d'r neerzet. Lindenbergh, Boayke, Schilder etc. Ik hoef alleen niet nog een keer de duels tussen Maduro en Cissé te zien.

Nee, het is natuurlijk niet zijn positie. Maar kom dan met alternatieven. Iemand moet daar nou eenmaal spelen. Ik vind Maduro de beste optie.

Als hij niet fit is moet je hem natuurlijk niet opstellen, daar ergerde me ook al aan tegen NAC. Waarom stel je die jonge dan in godsnaam op als hij nog niet eens fit is?!

Ik vond dat Boayke helemaal niet slecht inviel tegen NAC. Laat hem het maar 's een hele wedstrijd proberen.

Hebben we al gedaan. Tegen Groningen. Weet je nog?

:sad:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » ma mar 27, 2006 10:25 pm

Het zal vast al wel ergens gepost zijn, maarre, lees net op vi.nl:
'Ook Ajax heeft een oogje op Cziommer'

27/3/2006 19:39

Simon Cziommer lijkt de clubs voor het uitkiezen te hebben. Naast Roda JC en FC Twente, ziet ook Ajax in de 25-jarige middenvelder een mogelijke aanwinst, zo meldt Het Parool.
De interesse is niet vreemd. Cziommer laat sinds zijn terugkeer in Nederland zien dat hij veel in huis heeft. Met zeven treffers in elf duels is hij trefzekerder dan menig spits.

Bovendien loopt het contract van de dynamische Duitser met Schalke 04, dat hem nu verhuurt aan Roda en eerder aan Twente, komende zomer af. Hij is dus transfervrij.
Dit zal toch niet waar zijn hè?

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di mar 28, 2006 10:09 am

Ik vond dat Boayke helemaal niet slecht inviel tegen NAC. Laat hem het maar 's een hele wedstrijd proberen.

Inderdaad deed het tegen Leonardo helemaal niet zo gek. Die jongen werd op een gegeven moment zelfs gewisseld, dus doe je het als voorstopper goed.

Dus
Steek
Trabelsi
Boayke
Vermaelen
Juanfran

Galasek
Rosenberg
Lindenbergh

Roasles
Huntelaar
Babel

Maduro maar lekker laten uitzieken. Kan je evt. altijd wel inbrengen als het nodig is.

Lekker laten inzakken. Laat Roda maar het spel maken, kunnen ze namelijk niet. Lekker counteren .....

Maar komt Roda voor dan krijgt ajax een pak slaag. Mag Blind dit seizoen afmaken omdat men al Uefa cup heeft maar dan staat er denk ik wel volgend seizoen een nieuwe trainer voor de groep.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

T82
Berichten: 1783
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di mar 28, 2006 10:15 am

mattie schreef:Inderdaad deed het tegen Leonardo helemaal niet zo gek. Die jongen werd op een gegeven moment zelfs gewisseld, dus doe je het als voorstopper goed.
Dat zegt meer over Leonardo dan over de voorstopper hoor. Leo wordt (bijna) elke wedstrijd gewisseld. En dat heeft met zijn fysieke kwaliteiten te maken.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Bericht door ferry » di mar 28, 2006 10:23 am

T82 schreef:
mattie schreef:Inderdaad deed het tegen Leonardo helemaal niet zo gek. Die jongen werd op een gegeven moment zelfs gewisseld, dus doe je het als voorstopper goed.
Dat zegt meer over Leonardo dan over de voorstopper hoor. Leo wordt (bijna) elke wedstrijd gewisseld. En dat heeft met zijn fysieke kwaliteiten te maken.
...en toch zie ik dan liever een echte verdediger als Boayke daar staan dan een half fitte middenvelder. (ik vind een fitte Maduro in de verdediging al geen goede oplossing...)

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di mar 28, 2006 6:08 pm

[bron: www.svajax.nl]

Vandaag is een delegatie van Ajax, de Supportersvereniging Ajax en de politie Amsterdam afgereisd naar Kerkrade. Aanleiding voor dit late veiligheidsoverleg was de spanning die er op de ontmoeting van komende zondag was komen te staan, als gevolg van de arrestatie van 200 Roda JC-fans na verstoring van de openbare orde, afgelopen woensdag in Amsterdam.

Deze jongens hebben inmiddels een stadionverbod, wat kwaad bloed heeft gezet bij de Roda-fans. Daardoor wilde de lokale overheid de Ajax-supporters aankomende zondag per bus bij het stadion laten komen. Omdat zowel een parkeeromwissel-procedure als een buscombi voor ons onbespreekbaar waren, is aangedrongen op een extra veiligheidsoverleg.

Besloten is dat Ajax-supporters alsnog met de auto naar het stadion mogen afreizen. Hier is echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Het omwisselen bij het uitvak moet tussen 10.30 en 12.00 uur. De auto?Auto's dienen,zoals gebruikelijk, te worden geparkeerd bij het uitvak. Bij het stadion wordt de parkeerplaats door middel van borden aangegeven. Na de wedstrijd is er een ophoudprocedure van ongeveer 20 minuten, waarna we weer richting het noorden kunnen reizen. Ajax informeert de mensen die een omwisselbiljet hebben gekocht voor de wedstrijd nader met een persoonlijke brief.

De Supportersvereniging Ajax is blij met het besluit van de gemeente Kerkrade om de Ajacieden niet te straffen naar aanleiding van het wangedrag van de Roda-fans.
--------------------------------------------------------------

Ik ga niet naar deze wedstrijd ivm tentamens, maar hoe zit het normaal gesproken met supporters die met de trein komen? Lijkt me dat (ook door die 130 stadionverboden, alsof er werkelijk zoveel relschoppers waren) de spanningen nu alleen maar verder op scherp worden gezet.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo mar 29, 2006 12:59 am

Mr. Ajax schreef:
Ik vond dat Boayke helemaal niet slecht inviel tegen NAC. Laat hem het maar 's een hele wedstrijd proberen.

Hebben we al gedaan. Tegen Groningen. Weet je nog?

:sad:
Je vergeet voor het gemak even dat ook Timisela, Anita en Sarpong meededen. Evenals matige spelers als Boukhari, Lindenbergh als linksback en jawel, Maduro als centrale verdediger.

Doe mij Boakye ook maar.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Bericht door Dubbel » do mar 30, 2006 10:05 pm

Vraag voor de Roda watchers onder ons. Is die jongen uit Estland die afgelopen woensdag de 0-1 scoorde, Oper, inmiddels weer speelklaar?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do mar 30, 2006 10:28 pm

Ik ben dan geen Roda-watcher, maar ik geloof dat z'n blessure niet al te serieus was.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 31, 2006 10:54 am

Thomas schreef:Ik ben dan geen Roda-watcher, maar ik geloof dat z'n blessure niet al te serieus was.
De blessure van Oper was wel serieus. Het zag er lang naar uit dat hij Ajax-Roda niet zou halen vanwege zijn liesblessure. Hij heeft ook niet gespeeld afgelopen competitie wedstrijd tegen RBC.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr mar 31, 2006 11:02 am

Deze wedstrijd markeert een breekpunt: als Ajax nú verliest, hebben we plaatsing voor de play-offs officieel niet meer in eigen hand. Dan kan Utrecht ons naar de zesde plaats drukken en zullen we puntverlies van Utrecht nodig hebben om weer vijfde te worden.

Kortom: BELANGRIJK.

Als Ajax dat niet begrijpt, en weer slap voor de dag komt, dan snap ik er definitief helemaal niks meer van met deze ploeg.

Het is waar dat Ajax veel wedstrijden tegen subtoppers verliest dit seizoen. Maar is Roda een subtopper dan? Die ploeg staat 12e! Kortom: daar hoort zelfs Ajax keurig van te winnen, óók in een uitwedstrijd. Er zijn geen excuses. Als we zondag niet winnen, dan hóóp ik dat we de play-offs niet halen. Dan wordt het namelijk tijd voor een bezinningsjaar en hebben we in de play-offs (laat staan de CL) geen ene moer te zoeken.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 31, 2006 11:08 am

Kowalczyk schreef:Het is waar dat Ajax veel wedstrijden tegen subtoppers verliest dit seizoen. Maar is Roda een subtopper dan? Die ploeg staat 12e! Kortom: daar hoort zelfs Ajax keurig van te winnen, óók in een uitwedstrijd. Er zijn geen excuses.
Jawel hoor. Danny bedenkt wel iets. :yes:

Superbelangrijke wedstrijd, maar Ajax is moe, dus verwacht er niet teveel van. :sad:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » vr mar 31, 2006 11:11 am

Kowalczyk schreef:Deze wedstrijd markeert een breekpunt: als Ajax nú verliest, hebben we plaatsing voor de play-offs officieel niet meer in eigen hand. Dan kan Utrecht ons naar de zesde plaats drukken en zullen we puntverlies van Utrecht nodig hebben om weer vijfde te worden.
Uh... Utrecht staat toch allang boven Ajax. Wij staan al 5e en moeten zorgen dat Heerenveen en Groningen ons niet voorbij gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr mar 31, 2006 11:19 am

joey schreef: Superbelangrijke wedstrijd, maar Ajax is moe, dus verwacht er niet teveel van. :sad:
Zijn ze moe? dan zal Roda ook wel moe zijn, die hebben immers evenveel wedstrijden gespeeld als AJAX. Ik ben ook een beetje moe, moe van al die excuses.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 31, 2006 11:25 am

Dat zei Blind maandag in Het Parool. Ajax moest al vroeg voorronde CL spelen, bovendien moet hij door blessures steeds een beroep doen op dezelfde spelers, dus Ajax is moe.

Ik heb goed nieuws voor Blind. Komend seizoen gaat het beter. Geen voorronde CL voor Ajax. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » vr mar 31, 2006 11:33 am

joey schreef:Dat zei Blind maandag in Het Parool. Ajax moest al vroeg voorronde CL spelen, bovendien moet hij door blessures steeds een beroep doen op dezelfde spelers, dus Ajax is moe.

Ik heb goed nieuws voor Blind. Komend seizoen gaat het beter. Geen voorronde CL voor Ajax. :X
Blind zei alleen maar wat al die kutjes (Maduro, Rosenberg etc) aangaven na de wedstrijd.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr mar 31, 2006 11:39 am

Izmailov schreef:
Kowalczyk schreef:Deze wedstrijd markeert een breekpunt: als Ajax nú verliest, hebben we plaatsing voor de play-offs officieel niet meer in eigen hand. Dan kan Utrecht ons naar de zesde plaats drukken en zullen we puntverlies van Utrecht nodig hebben om weer vijfde te worden.
Uh... Utrecht staat toch allang boven Ajax. Wij staan al 5e en moeten zorgen dat Heerenveen en Groningen ons niet voorbij gaan.
Yep: ik bedoel dus in eerste instantie Heerenveen!

Die staan nu op 'slag-afstand': puntverlies van Ajax en ze kunnen ons voorbij. Dan heeft Ajax dus puntverlies van Heerenveen en/of Utrecht nodig om weer in de top vijf te komen.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op vr mar 31, 2006 12:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 31, 2006 11:43 am

Kowalczyk schreef:Die staan nu op 'slag-afstand': puntverlies van Ajax en ze kunnen ons voorbij. Dan heeft Ajax dus puntverlies van Groningen en/of Utrecht nodig om weer in de top vijf te komen.
Man, wat een KLOTEZOOI. :pukey: :sad: :X

Wie had dat gedacht voor dit seizoen? X'C




Dat moest ik even kwijt. :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr mar 31, 2006 11:46 am

brigade zuid schreef:Zijn ze moe? dan zal Roda ook wel moe zijn, die hebben immers evenveel wedstrijden gespeeld als AJAX. Ik ben ook een beetje moe, moe van al die excuses.
Bovendien heb ik genoeg wedstrijden gezien waarin Ajax het rustig aan deed.

Kom op zeg: de fysieke belasting waar Ajax mee te maken heeft, is écht niet groter dan die waar Inter mee te maken heeft (Eredivisie versus Serie A en ook nog een langere Europese campagne). Maar mooi dat de conditie en de fysieke gesteldheid van Inter wel tig keer beter was dan die van Ajax. Het was mannen tegen jongetjes.

Moet dáár niet eens kritisch naar gekeken worden? Waarom is Ajax altijd fysiek zwakker en sneller afgepeigerd dan tegenstanders van een zeker kaliber? Waarom zijn Materazzi en Adriano grote, sterke, afgetrainde atleten - en onze spelers niet? Ik zou zeggen: René Houtworm en zijn vriendjes op stage bij het Milan Lab en bij thuiskomst de knoet erover!

De situatie van de Interisti en de Ajacieden is in essentie exact hetzelfde: ze zijn fullprof en hebben de hele dag niets beters te doen dan trainen. Er hoeft aan de Ajax-voetbalfilosofie qua techniek en frivoliteit niets te veranderen. Je kunt het beulwerk er gewoon náást doen. Extra. Twee uurtjes per dag Sovjet-beulwerk.

Ik wil wel eens een Europese wedstrijd waarin Ajax de dikste spierballen, de hardste ledematen en de grootste longen heeft. Hoeft niet altijd, maar 'nooit' is het andere uiterste.

K.
Still alive...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr mar 31, 2006 1:10 pm

Ik vind Adriano op dit moment juist iets te sterk. Die mag wel wat minder supplementen gaan nemen. Hij wordt steeds logger zo.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 31, 2006 1:13 pm

Niet alle spelers hebben er baat bij. Arveladze ging op een gegeven moment het krachthonk in. Gevolg: hij verloor zijn scherpte en liep blessures op.
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr mar 31, 2006 1:14 pm

Of hij zat aan de cocaine....creatine, cocaine. Miscommunicatietje. :D

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr mar 31, 2006 1:26 pm

Steef schreef:Of hij zat aan de cocaine....creatine, cocaine. Miscommunicatietje. :D

:D


Zou kunnen, zijn Engels was op zijn zachtst gezegd apart toen hij bij Ajax kwam. ;)

Maar Shota is wél een mooi voorbeeld. Je moet de belastbaarheid van spelers in de gaten houden. Daartoe heb je een gedegen medische begeleiding nodig, en laat ik de indruk hebben dat het daar juist aan ontbreekt bij Ajax. :X

Overigens raad ik de heren Rosenberg en Maduro niet aan in Spanje te gaan spelen. De weerstand in de Nederlandse competitie is een lachertje in vergelijking met die in de zware competities. Ronaldinho speelt nog 'ietsje' meer, een paar moeilijker wedstrijden ook. (Hoewel, Groningen uit, altijd lastig. :blush: )
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » vr mar 31, 2006 3:15 pm

Volgens Voetbalzone.nl wordt dit het a.s zondag. Dus mijn voorspelling gaat uitkomen : Ajax gaat een pak slaag krijgen met een maduro achterin en Boukhari op het middenveld


Ajax-aanvaller Ryan Babel start aanstaande zondag in het competitieduel tegen Roda JC waarschijnlijk weer op de bank. Afgelopen zondag stond hij nog in de basis tegen NAC Breda (1-1).

Babel moet zijn basisplek echter weer afstaan aan Thomas Vermaelen. De Belgische verdediger keert terug van een schorsing.

Vermoedelijke opstelling Ajax:

Stekelenburg; Trabelsi, Maduro, Vermaelen, Juanfran Garcia; Galasek, Lindenbergh, Boukhari; Rosales, Huntelaar en Rosenberg

----------------------------------------------------------------------------------

A.S. maandag dus weer een vernederdag op werk, dank je wel Blind
:redcard:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » vr mar 31, 2006 4:47 pm

Welke opstelling zou jij neerzetten, mattie?

Plaats reactie