22 juli afscheidswedstrijd Bergkamp

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » wo apr 19, 2006 7:43 am

Middag ;) Het wordt een beetje zo'n dag als de open dag bij ons. Veel activiteiten in en om het stadion enzo met als toetje de wedstrijd. Het is gelukkig op een zaterdag.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 19, 2006 7:57 am

Maar de avond wordt óók leuk, bedoelt Goodfella te zeggen... ;)

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo apr 19, 2006 2:38 pm

klut... de vliegtickets via Ryanair zijn alvast weer duurder geworden voor de terugvlucht. Ik heb nog niet geboekt of ze zijn alweer 15 Euro per jodenneus duurder. Waarschijnlijk alleen al omdat veel mensen aan het checken zijn op internet wat het grapje zo ongeveer gaat kosten.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo apr 19, 2006 2:47 pm

Ik wil ook graag naar die wedstrijd en heb afdeling Supporterszaken van Ajax eens gebeld. Daar werd gezegd dat het aantal kaarten van 8.000 alleen in de media is genoemd en dat Ajax er een stuk minder krijgt. Bovendien is nog niets bekend over wanneer de kaartverkoop zal beginnen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo apr 19, 2006 2:56 pm

Heb je een EU uitkaart?
Als je die hebt komt je volgens mij wel aan de kaarten.
Minder dan 2000 zullen we er toch niet krijgen?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » wo apr 19, 2006 3:12 pm

Ik heb al geboekt. :yes:

Woensdag de 19e heen (want dan ga ik in Londen naar een concert van Ennio Morricone) en zondag de 23e terug. Met EasyJet, naar Gatwick. Totale prijs voor de tickets: 83 euro zoveel. Da's niet zo gek.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo apr 19, 2006 3:39 pm

83 euro pp?
Ik denk dat ik vlieg met Ryanair vanaf Eikolhoven op Stansted...
Is ongeveer 75 Euro pp. Of ietsje goedkoper als we pas op maandag terugvliegen 60 Euro pp.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo apr 19, 2006 5:09 pm

Kowalczyk schreef:Maar de avond wordt óók leuk, bedoelt Goodfella te zeggen... ;)

K.
Nou, ik was in de veronderstelling dat die wedstrijd 's avonds wordt gespeeld. Een hotelovernachting zit er voorlopig nog niet in. Ik wil het namelijk zo goedkoop mogelijk houden. Er komen immers nog meer Europese uitwedstrijden aan. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do apr 20, 2006 7:52 am

Ik heb ook alles geboekt
Vlucht heen op vrijdag en zondag weer terug. Lekker hotelletje erbij en we kunnen ertegenaan!
Ik heb er wel zin in, lekker zonnetje, sfeervol wedstrijdje om niets, heerlijk.
Ben ook jarig die dag, dus ook geen vervelende familie op bezoek, wat wil ik eigenlijk nog meer? :cheer: :headbang: :D

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do apr 20, 2006 8:03 am

Via welke maatschappij vlieg jij?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 20, 2006 8:07 am

Op Ajax Netwerk lopen ze ook allemaal heel druk te doen over deze wedstrijd. Daar heb ik zojuist dit gepost...

Wat hebben media toch een macht...

De Telegraaf schrijft dat Ajax 15.000 kaarten heeft gevraagd, maar er 'slechts' 8.000 krijgt. Vervolgens moet diezelfde krant zijn eigen bewering nóg iets verder naar beneden bijstellen: het zijn er 'maar' 3.000.

En het leuke is: door die woorden ('slechts', 'maar') lopen veel Ajax-supporters te doen alsof dat heel weinig is en het nog wel eens heel lastig kon worden om een kaart te krijgen...

Kom op zeg. Drie-dui-zend kaarten! Voor een vriendschappelijke wedstrijd in het buitenland, hartje zomervakantie. Weet je wel hoe lang het geleden is dat Ajax meer dan 3.000 man meenam naar een belangrijke CL-wedstrijd? In de lente van 2003 ging er een mannetje of 7.000 mee naar AC Milan, maar daarna zijn we nog maar héél af en toe boven de duizend man gekomen, en dan hebben we het dus over wedstrijden die wél ergens om gingen.

Iedereen die daarheen wil, die kán er ook heen. Dit is typisch zo'n evenement waar iedereen nu heel enthousiast over loopt te doen, maar als puntje bij paaltje komt, vindt iedereen de vluchten te duur. Of zijn ze met vakantie. Of sparen ze hun geld liever toch voor een uitwedstrijd in de CL of UEFA Cup. Of komt het er gewoon niet van.

Ik heb mijn vluchten al geboekt, trouwens. Kaart komt wel goed.

K.
Still alive...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do apr 20, 2006 9:27 am

Amen.

Als het erop aankomt, gaat er bijna niemand.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » do apr 20, 2006 9:42 am

Als je naar binnen wilt komt je er echt wel in. Via Ajax moet het geen probleem zijn maar desnoods kun je het altijd nog buiten het stadion proberen. In Engeland is er altijd wel een kaart via de zwarte markt te regelen. Het kost een paar ponden extra maar dan heb je ook wat.... ;)

Ik moet zelf helaas overslaan want ik vlieg op die datum richting Curacao voor mijn welverdiende vakantie. Jammer, want ik had Bergkamp graag nog één keer zien schitteren..... :sad:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do apr 20, 2006 9:57 am

Marillion schreef:Als je naar binnen wilt komt je er echt wel in. Via Ajax moet het geen probleem zijn maar desnoods kun je het altijd nog buiten het stadion proberen. In Engeland is er altijd wel een kaart via de zwarte markt te regelen. Het kost een paar ponden extra maar dan heb je ook wat.... ;)
Van mijn Engelse vrienden hoor ik afschuwwekkende verhalen over de prijzen voor dit duel. De kaarten zijn sowieso al duur, en op de zwarte markt wordt al 'vooringetekend' voor honderden ponden. Als je het in Engeland denkt te fiksen, dan wordt het écht heel erg duur.

Dat zou ik dan weer niet doen. Maar één van die 3.000 kaarten te pakken krijgen? Dat moet lukken hoor. Geen paniek.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do apr 20, 2006 12:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Via welke maatschappij vlieg jij?
Ik heb via ryanair geboekt.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do apr 20, 2006 12:07 pm

Wel zou ik het fijn vinden als ajax zelf eens iets roept over de te verwachten aantal kaarten, het liefst al met voorverkoop data, maar dat zal nog niet bekend zijn.
Is de voorverkoop in London al begonnen?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za apr 22, 2006 2:51 pm

Ik wil samen met ongeveer 10 vrienden naar de wedstrijd, veelal gewone cc-houders of sup.ver. cc-houders. Aangezien er nog steeds onduidelijkheid is over het aantal kaarten vind ik het wat riskant om al een vlucht te boeken. Wat raden jullie aan?
Ajax!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma apr 24, 2006 9:34 am

Gewoon boeken.
Als we 3000 kaarten krijgen wil ik het nog wel meemaken dat die allemaal verkocht worden.
Als we voorronde CL mochten halen willen veel supporters toch liever daarnaartoe. En het geld kan maar 1 keer uitgegeven worden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 24, 2006 9:43 am

Johan Derksen over Bergkamp:
In het archief word ik altijd geconfronteerd met mijn jeugdzonden. Ik word nooit vrolijk tijdens het nalezen van oude artikelen. Zeker niet als het over Dennis Bergkamp gaat. In de weken na zijn debuut voor Ajax, op 14 december 1986 tegen Roda JC, wist ik zeker dat de jeugdige rechtsbuiten het nooit zou redden als topvoetballer. In mijn ogen miste het blonde jochie de persoonlijkheid om zich te handhaven in de top. Zijn trainer Johan Cruijff was het daar niet mee eens, hij had een grenzeloos vertrouwen in de scholier van het St. Nicolaas Lyceum. Cruijff was het wel met me eens dat Bergkamp geen ideale rechtbuiten was, maar als centrumspits zou Ajax nog veel plezier aan hem beleven, voorspelde hij. Door de aanwezigheid van Marco van Basten en John Bosman moest Bergkamp rijpen op de vleugel. Na de Europa Cup-wedstrijd tussen Ajax en het Zweedse Malmö FF, op 18 maart 1987, begon ik al te twijfelen. Bergkamp speelde zijn directe tegenstander Torbjörn Persson uit de wedstrijd en was een van de beste Ajacieden. De wraak van Bergkamp was zoet. Tot op de dag van vandaag is hij een van de beste vaderlandse voetballers in de Europese top.
Bergkamp is tevens de ultieme ideale schoonzoon. Hij groeide op aan de James Rosskade in Amsterdam-West. Vader Bergkamp was elektricien en voetbalde bij Wilskracht. De op 10 mei 1969 geboren Dennis Nicolaas Maria is de jongste van vier zonen en is vernoemd naar Manchester United-vedette Denis Law. Ook hij begon bij Wilskracht en ging niet in op een uitnodiging van Ajax, omdat hij Feyenoord-supporter was. Op elfjarige leeftijd ging Dennis alsnog naar Ajax, waar Cruijff hem op zeventienjarige leeftijd liet debuteren. Zijn keus voor Inter, op 16 februari 1993, was minder gelukkig. In het mondaine Milaan tussen medespelers die zich als glamourboys presenteerden, voelde de nuchtere Bergkamp zich geen moment thuis. Zaakwaarnemer Rob Jansen kwam met de oplossing: Arsenal. En dat was wél een schot in de roos. In Londen groeide Bergkamp gedurende elf seizoenen uit tot een van de beste Nederlandse spelers aller tijden.

Opvallend is dat de creatieve voetballer zich buiten het veld nooit profileert. Hij komt uit een keurig milieu, behoort volgens het blad Quote tot de rijkste Nederlanders en ik heb niet het idee dat hij ooit met Rob Oudkerk ging stappen in nachtelijk Amsterdam. Voor zo’n kleurrijke voetballer was Bergkamp teleurstellend saai. Ik kan me eigenlijk geen boeiend interview met hem herinneren. Zelfs de niets en niemand ontziende Britse tabloids slaagden er gedurende elf jaar nooit in een smeuïg verhaal over de non-flying Dutchman te publiceren. Toch heeft Jordi Cruijff me ooit verteld dat je ontzettend kunt lachen met Bergkamp. Bij Oranje genoot Cruijff junior van de droge humor van zijn kamergenoot. Dat gevoel voor humor heeft Bergkamp gedurende zijn hele carrière goed verborgen gehouden voor de buitenwereld. In het nieuwste nummer van het voetbaltijdschrift Hard Gras weet mijn vriendin en collega Barbara Barend voor het eerst iets ondeugends over Bergkamp te onthullen. Zij interviewde een vroeger vriendinnetje van de voetballer die vertelde dat ze op de middelbare school ooit eens samen met Dennis had gedoucht na een gymnastiekles. Als vrome katholieke jongen zal hij dat ongetwijfeld opgebiecht hebben bij meneer pastoor. Opvallend is ook dat Bergkamp later protestant werd, omdat hij ging trouwen met een meisje uit het protestantse bolwerk Spakenburg.

Intussen is Bergkamp aan zijn afscheid begonnen. De wedstrijd Arsenal-West Bromwich Albion stond afgelopen zaterdag in het teken van Dennis Bergkamp Day. Nadat hij als invaller ook nog had gescoord, werd hij in de Engelse media door de geniale koppenmakers Berger King genoemd. Tot zijn daadwerkelijke afscheid op 22 juli zal Arsenal oranje gekleurd zijn. Twee momenten zullen voor eeuwig in het geheugen van de voetballiefhebbers staan gegrift. Tijdens het WK van 1998 scoorde hij wonderschoon namens Oranje tegen Argentinië en hij overtrof dat doelpunt met de geniale voetbeweging tijdens Arsenal-Newcastle United, de mooiste treffer uit zijn rijke carrière. Terwijl zijn voormalige medespelers Ronald Koeman, Marco van Basten, John van ’t Schip, Stanley Menzo, Frank Rijkaard, Jan Wouters, Rob Witschge en Ronald Spelbos allemaal trainer werden, zie ik Bergkamp geruisloos in de anonimiteit verdwijnen. Maar ik geef het nogmaals eerlijk toe, ik heb het al eens eerder helemaal verkeerd gezien.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma apr 24, 2006 12:01 pm

ASR_AFCA schreef:Gewoon boeken.
Als we 3000 kaarten krijgen wil ik het nog wel meemaken dat die allemaal verkocht worden.
Exact. Gaat niet gebeuren. Allemaal zo'n bek, maar uiteindelijk gaat er echt geen 3000 man.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » ma apr 24, 2006 12:06 pm

telt de mogelijke komst van je eerste kind ook als excuus ? :D
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za apr 29, 2006 7:00 pm

Zo vandaag ff mn vakantie geanulleerd kan ik toch nog naar deze wedstrijd toe. Dit potje is me toch ff belangrijker als een week Frankrijk.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » wo mei 03, 2006 12:37 pm

Wordt tijd dat de kaartverkoop eens gaat starten...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do mei 04, 2006 2:24 pm

Ik heb het via Gebo geregeld en vandaag de bevestiging van de toegangskaart en vliegtickets binnen! :cheer:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do mei 04, 2006 2:35 pm

330 Euro lees ik op hun site?

Wat zit daar allemaal bij inbegrepen WkCDWN?

Plaats reactie