Ajax - Twente 18 mei 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo mei 11, 2008 4:55 pm

Ik geloof...

werkte laatste keer prima :hypocrite.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo mei 11, 2008 4:58 pm

Het had al binnen moeten zijn, maar ik verwacht weinig problemen voor Ajax zondag. Twente zal ongetwijfeld een keer scoren, maar Ajax maakt er zeker 3.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo mei 11, 2008 5:00 pm

2006 : uit 2-1, thuis 2-0
2007 : uit 2-1, thuis 3-0
2008 : uit 2-1, thuis 4-0?

:smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo mei 11, 2008 10:56 pm

Nice try Nihad, dit seizoen werd het thuis 2-2 (weer die N'Kufo, in de 93e minuut..)

Gaan de AT-SCC'ers nu wel in grote getalen naar de Arena? Of zit ik weer tussen de dagjesmensen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 11, 2008 10:59 pm

Nihad heeft het over de uitslagen in de play-offs, geloof ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 11, 2008 11:00 pm

Lijkt me ook.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo mei 11, 2008 11:18 pm

:smartass.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma mei 12, 2008 6:50 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Gaan de AT-SCC'ers nu wel in grote getalen naar de Arena? Of zit ik weer tussen de dagjesmensen?

Ik wist niet dat er normaliter zoveel mensen bleven slapen in de ArenA... of dat iedereen uit A'dam komt...uiteindelijk waaien velen toch maar een dagje aan? :hypocrite.gif:


...enniewee...ik zal me laten horen iig...en AJAX steunen! :tifoajax.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma mei 12, 2008 7:57 am

Demosthenes schreef:
Mee eens. Ajax móet nu wel vol aan de bak.
Moest het tegen psv ook, maar ook toen durfde koster het niet aan.

Hopen dat de druk bij Twente te groot is.
True, Koster is soms een ongelooflijke schijterd. Ook hij speelt al tijden in de survivalmode.

Ik hou me vast aan het thuisvoordeel. Er zijn gelukkig maar bar weinig ploegen die het spel thuis en uit weten te dicteren. Ook Twente zal iets behoudender en zelfs schuchterder spelen en loeren op de counter. Daar liggen misschien kansen voor Ajax om toch wat meer in hun spel te komen. En ik verwacht sowieso een zeer strijdbaar Ajax dat zal knokken voor elke meter. Met veel druk op man en bal. Als de vonk dan overslaat naar het publiek kan je zelfs fors winnen. Ook van een ploeg die je in het laatste half uur in Emmen flink te kakken zette qua veldspel.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mei 12, 2008 9:29 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Nice try Nihad, dit seizoen werd het thuis 2-2 (weer die N'Kufo, in de 93e minuut..)

Gaan de AT-SCC'ers nu wel in grote getalen naar de Arena? Of zit ik weer tussen de dagjesmensen?
Laten we het laatste hopen, misschien dat Ajax dan een extra impuls krijgt van de steun van het publiek. Anders is het zo stil en worden zo in die negatieve sfeer van wanhoop meegtrokken
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mei 12, 2008 11:47 am

Zoals ik al voor de uit wedtrijd zei, al zet je 6 man op het middenveld, als je je duels niet wint maakt het geen ene mallemoer uit.En hoe dan ook de bal op Nkufo eruit halen, hij is degene die de hele voorhoede steeds in stelling brengt, waar in de voorhoede alles om draait.Heitinga zal gewoon feller moeten ageren, middenvelders zullen positieel zo moeten staan dat een pass richting NKufo een stuk moeilijker wordt.

Vertonghen doet niet mee, dat zou op zich een verbetering moeten zijn, zeker omdat Denneboom ook geschorst is, waarom ?, nu Vertonghen tegen een snelle buitenspeler en in 99,9% van de gevallen komt ie nooit aan aanvallen toe, komt ie nooit over zijn man heen de ruimte op zoeken op de buitenplaats.Zelfs krant Emanuelson heeft meer diepgang.

KjH zal iets meer moeten inzakken ( een meter of 2 ) zelfs als Twente ervoor kiest om alleen maar te verdedigen,al denk dat ze dan juist de problemen over zich zelf afroepen, mijn inziens heeft Twente daar niet de spelers voor, en denk dus ook niet dat Ruttte daar voor gaat kiezen. En speel a.u.b nu eens met 3 echte voorhoede spelers, niet een verkapte linkshalf.Gewoon Suarez op links , en voor mij part Rommedahl of Kennedy op rechts.Anders krijg je weer de zelfde eilandjes als tegen Twente uit ( 2e de keer ).

Verder zal onze achterhoede ook eens een beetje slimmer moeten spelen, daar waar inschuiven mogelijk is ook echt inschuiven niet dat halfslachtig gedoe, al zal men in ieder geval moeten vermijden dat Twente spelers 1 op 1 komen te staan bij een counter, want anders zou het wel eens heel vlug 10 tegen 11 kunnen worden.

Perez of de Jong, tja, persoonlijk denk ik dat er weinig verschil zal zijn of de een of de ander speelt, allebei hebben ze hun plussen en minnen.Kijk ik terug naar de uit wedstrijd zie ik Perez in 9 van de 10 keren vrij staan bij een aanval van AJAX, maar blijkbaar ziet men dat niet of durft men de pass niet aan.Verdedigend is Perez stukken minden, maar dat zou je nu toch onderhand moeten weten als team.Voor de Jong telt een beetje het zelfde, daar heb ik ook wedstrijden van gezien waarvan je na een uur zegt, verrek De Jong doet ook mee.

Verder zou het knokken, vechten voor elke bal, meter vanzelfsprekend moeten zijn, maar juist het aangeven dat dit AJAX dat vanaf de eerste minuut zou moeten doen daaruit blijkt dat dat voor dit AJAX dus helemaal niet vanzelfsprekend is.

Ben wel benieuwd met welke opdracht Koster de spelers de wei in gaat sturen, of direct op de aanval en in principe maar kijken hoever men komt, of net zo behoudend als in de uit wedstrijd en wachten op dat ene kansje ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma mei 12, 2008 2:06 pm

Demosthenes schreef: Moest het tegen psv ook, maar ook toen durfde koster het niet aan.

Hopen dat de druk bij Twente te groot is.
Niks moest, dat bleek wel uit het feit dat psv nog 4 punten liet liggen. Nu is er geen volgende wedstrijd meer. Maar ja, het blijft Koster he?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma mei 12, 2008 5:29 pm

Voor Ajax klapt in Emmen niemand
Door RENZE LOLKEMA

EMMEN - Misschien dat de Ajax-selectie deze week nog een dag minder moet gaan trainen. Zondag kreeg de ploeg al vrijaf om bij te komen van de 2-1 nederlaag tegen FC Twente.

Om de Amsterdammers echt te motiveren voor de return in de finale van de play-offs, is het wellicht inspirerend dat de mannen het beroemde en tegelijkertijd beruchte rapport Coronel eens goed gaan lezen in plaats van een fysieke sessie naast de Arena.

Dat rapport – onder de titel ‘Ajax, de weg naar winst’ – had een verwoestende werking. Het verleidde Johan Cruijff zelfs voor even naar huis te komen en kostte bovendien al enkele prominenten de kop. Voorzitter John Jaakke was een voornaam slachtoffer, maar ook in de directie werden gezichtsbepalende figuren niet gespaard. Algemeen directeur Maarten Fontein was de eerste die op straat werd gezet, technisch directeur Martin van Geel moest een paar maanden later alsnog het veld ruimen. De commissie die het wel en wee van de laatste tien jaar bij Ajax had onderzocht, concludeerde dat met de uitkomsten Ajax weer sterk kan worden, de liefde van de supporters kan worden terugverdiend en tevens de bewondering van de voetbalminnende omgeving.

Wie Ajax zaterdag in Emmen zag spelen, hoefde amper te applaudisseren. Dit Ajax kon niet echt worden bewonderd. Alsof de spelers dat rapport nooit gelezen hadden. Ajax durfde in de tweede helft eigenlijk niet eens meer te voetballen. Het leidde weliswaar met 0-1 na 45 minuten, maar daarna was bijna iedere speler de bal liever kwijt dan raak. Die nervositeit gaf te denken.

Was dat de verdienste van FC Twente? Nee, antwoordde Fred Rutten, trainer van de Tukkers. ,,Ook wij hanteerden veel te veel de lange bal,’’ zei hij. ,,Wij deden het ook niet goed.’’

Ajax verviel in Drenthe dus in een spelletje dat weinig met traditie van de club te maken had. Juist in een seizoensfinale waarin het beste van de spelers moet boven komen, waarin kwaliteit de doorslag moet geven, waarin Ajax moet tonen dat het tegen deze druk bestand is omdat het in het verleden wel voor hetere vuren heeft gestaan, juist nu moet Ajax het nagenoeg rampzalige seizoen redden van een nog rampzaliger einde. De Amsterdammers hebben dit voetbaljaar nu al drie keer niet van FC Twente kunnen winnen. Het zou bijna aanleiding zijn voor weer een rapport.

In Emmen was FC Twente eigenlijk de hele wedstrijd sterker, maar Ajax effectiever. Althans, voor rust. Het creëerde meer kansen dan de Tukkers die naar Drents grondgebied waren uitgeweken omdat het eigen stadion wordt getransformeerd tot een helse Twentse tempel waarin tegenstanders het nog moeilijker moeten krijgen dan de afgelopen jaren. Als arbiter Haverkort en zijn assistenten nou iets scherper waren geweest, had Ajax voor rust al op een riante voorsprong kunnen staan. Na ruim vijf minuten werd een handsbal van Edson Braafheid over het hoofd gezien waardoor de Amsterdammers een strafschop werd onthouden. Daarna bleven de overigens schaarse uitvallen van Ajax vol gevaar.

Pas vlak voor rust werd het 0-1 (Luis Súarez, na fraaie combinatie met Kenneth Perez). In de tweede helft kreeg FC Twente wel een penalty na een handsbal van Jan Vertonghen. Daar begreep de Belg trouwens niets van. ,,Het was geen opzettelijk hands in elk geval,’’ aldus trainer Adrie Koster. ,,Hij kon het zichzelf in elk geval niet herinneren.’’ De benutte strafschop van Blaisse N’Kufo zette het uitverkochte stadionnetje in lichterlaaie. In een bijzonder sfeervolle ambiance stoomde FC Twente door en kwam het terecht op voorsprong in de 77ste minuut. Hersi en Huysegems leidden de winnende treffer van N’Kufo in. ,,We zijn lang de bovenliggende partij geweest,’’ aldus Rutten. ,,Maar we hebben nog niets.’’

Nuchter gesteld: er is pas een helft tussen Twente en Ajax gespeeld, de return is zondag in de Arena. Rutten voegde daar wel fijntjes aan toe: ,,Maar je kan niet zo snel winnen van ons. Dat is gebleken.’’ Vanuit de spelersgroep van Ajax is nooit officieel gereageerd op de bevindingen van de commissie Coronel, die inmiddels zelf voorzitter van de club is geworden en zodoende een directe lijn heeft met de technische staf. ‘Kampioenschappen en bekers kan geen enkele commissie garanderen, ook deze niet,’’ schreef Coronel op 17 februari. ‘Hooguit de gepassioneerde weg er naar toe.’

Wil Ajax volgend seizoen waardig kunnen beginnen met een schone lei, dat is het raadzaam dat de ploeg die woorden nog eens goed tot zich door laat dringen. De selectie kan komend weekeinde eindelijk antwoorden. Een 1-0 zege is toereikend, maar dan wel gepassioneerd, bijvoorbeeld zoals FC Twente zich zaterdag manifesteerde. Want een voorronde van de Champions League en wellicht kwalificatie tot het hoofdtoernooi, is verleidelijker voor bijvoorbeeld een topper als Huntelaar nog een jaar in Amsterdam te blijven dan weer UEFA Cup. Dat is maar één reden, vele andere redenen staan in het rapport. Meer huiswerk hoeven de Ajax-spelers eigenlijk niet te doen.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mei 13, 2008 7:40 am

SPOELING DUN VOOR BESLISSEND DUEL TUSSEN AJAX EN FC TWENTE

Arbiter wacht heet middagje

EMMEN, dinsdag

De scheidsrechter die vandaag of morgen te horen krijgt dat hij Ajax - FC Twente in goede banen moet leiden, wacht een heet middagje. De Amsterdammers hebben – zo bleek zaterdag na de heenwedstrijd in Emmen (2-1 voor Twente) – nog maar weinig vertrouwen in de arbitrage. De reden is dat Ben Haverkort de gasten in hun ogen twee glaszuivere strafschoppen onthield en de tukkers er een cadeau deed. „In de competitiewedstrijd in Enschede ging het ook al mis. Je zou er haast iets van gaan denken”, was Ajax-trainer Adrie Koster hard in zijn oordeel. „Destijds kostte het ons – achteraf – het kampioenschap. Nu gaat het weer om plaatsing voor de Champions League, om miljoenen.”

Gezien de gevoeligheden van de afgelopen weken is het interessant om te kijken wie scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg zondag op pad stuurt. De internationals Eric Braamhaar (Heerenveen-Ajax) en Pieter Vink (Twente-NAC) kwamen de clubs net als Dick van Egmond (Ajax-Heerenveen) en Roelof Luinge (NACTwente) onlangs nog tegen in de play-offs. Terwijl Van Hulten na zijn competitieoptreden in Enschede niet meer welkom is in de ArenA. De roep om Dick Jol was in Emmen aan beide kanten hoorbaar.

Gezien de aanstellingen van de afgelopen tijd, zal echter Jan Wegereef of tóch EK-ganger Vink de voorkeur krijgen. De keuze voor Wegereef zou pikant zijn, omdat uitgerekend hij een jaar geleden – na AZ-Ajax – in Amsterdam op de zwarte lijst terechtkwam en maanden niet in de ArenA floot. Wat ook in zijn nadeel spreekt, is dat hij afgelopen vrijdag pas terugkwam van vakantie. Overigens geen beletsel in Zeist om hem aan te wijzen voor ADO Den HaagRKC twee dagen later. Uiteindelijk werd hij toch vervangen door Bjorn Kuipers.

Vink heeft daarentegen een minnetje achter zijn naam, omdat hij FC Twente-NAC Ronnie Stam (NAC) wel heel makkelijk met rood naar de kant stuurde, nadat die hem ’blinde’ had genoemd. Terwijl de arbiter uit Noordwijkerhout Nicky Hofs van Feyenoord begin januari slechts geel gaf toen hij hem volgens Vink ’krijg de pestpleuris’ toebeet. Iets wat door Hofs trouwens werd ontkend en waarin de televisiebeelden hem gelijk gaven.


Bij de Ajacieden in Emmen was scheidsrechter Haverkort de gebeten hond na het duel tegen FC Twente. „Als je in het veld zegt dat het te snel voor je gaat, weet ik niet wat je hier doet”, schamperde Edgar Davids. „Die onterechte pingel van FC Twente is de ommekeer”, voegde Koster eraan toe. „Jan Vertonghen kan zijn arm toch niet afzagen?”

Haverkort wilde slechts kort reageren. „Laat ik vooropstellen dat ik de beelden niet heb teruggezien. Maar op het moment suprème waren mijn assistent en ik ervan overtuigd dat er sprake was van opzet bij Vertonghen.” Bij het hands van Edson Braafheid in de eerste helft bij een 0-0 stand beriep Haverkort zich volgens Davids op de onoverzichtelijkheid van de situatie. Toen Braafheid even later binnen de beruchte lijnen Luis Suarez neerlegde oordeelde de geboren Amsterdammer en in Exloo woonachtige Haverkort dat sprake was van een reglementaire tackle.
De T.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 13, 2008 8:04 am

Het is Ajax onwaardig hierover te zeiken. Over de hele play-offs kun je de voordeeltjes tegen de nadelige beslissingen wegstrepen. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47680
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mei 13, 2008 8:22 am

Jansma schreef:Ik geloof...

werkte laatste keer prima :hypocrite.gif:
Flikker :blush.gif:
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di mei 13, 2008 8:24 am

Als je niet oprecht gelooft werkt het niet, natuurlijk
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 13, 2008 8:25 am

LucaS schreef:Het is Ajax onwaardig hierover te zeiken. Over de hele play-offs kun je de voordeeltjes tegen de nadelige beslissingen wegstrepen. :hypocrite.gif:
Ach ja, Ajax-onwaardig.... Onze meest succesvolle coach ooit doet niet anders dan zeiken over scheidsrechters. Misschien hoort het juist wel bij 'ons'.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di mei 13, 2008 2:58 pm

Scheids zal Pieter Vink zijn. Hmm..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 13, 2008 3:00 pm

Hmm...?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 13, 2008 3:01 pm

Prutsmajoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 13, 2008 3:02 pm

Dat zijn ze toch allemaal.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » di mei 13, 2008 3:03 pm

Je hebt prutskapiteinen en majoren.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » di mei 13, 2008 3:03 pm

Onvoorstelbaar... Blindekutvink.

Maargoed, Ajax zal het toch helemaal zelf moeten gaan doen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11443
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 13, 2008 3:21 pm

Ik denk dat het begin van de wedstrijd wie dan ook fluit niet begint op de middenstip maar gelijk met een pingel voor Ajax :smallgrin.gif:

Plaats reactie