AFC Ajax - Slavia Praag 17-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 17, 2008 11:21 pm

dat doet hij dus wel... als hij dit als leermoment moet zien tegen een degradatiekandidaat De Graafschap vind k dat je je behoorlijk belachelijk maakt.

Net als Verbeek zegt dat Feyenoord het redelijk heeft gedaan omdat ze niet weggespeeld zijn tegen een stelletje polen.

Willen ze nu serieus bij de Topclubs horen?? Nee dus
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo dec 17, 2008 11:26 pm

Heeft Verbeek dat gezegd? :drecul.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 12:01 am

Zo, ik kom net thuis. Veel heb ik blijkbaar niet gemist. Hoewel, Van Basten was 'niet helemaal tevreden'. Ik neem aan dat het dus best aardig was. :hypocrite.gif:

We hebben in elk geval revanche genomen voor de nederlaag van vorig jaar. Jazeker. Je kunt wel merken dat we sindsdien Progressie hebben geboekt. Het grote verschil tussen toen en nu? Toen ging de door Suarez versierde penalty er niet in. Nu wel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do dec 18, 2008 12:03 am

joey schreef:Zo, ik kom net thuis. Veel heb ik blijkbaar niet gemist. Hoewel, Van Basten was 'niet helemaal tevreden'. Ik neem aan dat het dus best aardig was. :hypocrite.gif:
:drecul.gif:

Heerlijk dit. Nu is MvB opeens te mild. Toen hij na Heerenveen-uit ontzettend ontevreden was (en terecht) moest hij van jou rustiger aan doen. Je bent zo vreselijk inconsequent.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 12:04 am

Wat een baggerpot. Leuk, het idee om Vertonghen te laten inschuiven. Alleen kun je Oleguer natuurlijk niet één op één laten spelen, dus wordt het middenveld overlopen. Urby weer linksback en Oleguer op de bank, graag.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do dec 18, 2008 12:04 am

joey schreef:Toen ging de door Suarez versierde penalty er niet in. Nu wel.
Dus tóch progressie! :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 12:04 am

Ik heb niets van de wedstrijd gezien en dus ook geen oordeel, Beloki.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do dec 18, 2008 12:06 am

joey schreef:Ik heb niets van de wedstrijd gezien en dus ook geen oordeel, Beloki.
Ooow, die hypocrite-smile had dus geen functie? Die heb je perongeluk aangeklikt? My bad.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do dec 18, 2008 12:06 am

joey schreef:Zo, ik kom net thuis. Veel heb ik blijkbaar niet gemist. Hoewel, Van Basten was 'niet helemaal tevreden'. Ik neem aan dat het dus best aardig was. :hypocrite.gif:

We hebben in elk geval revanche genomen voor de nederlaag van vorig jaar. Jazeker. Je kunt wel merken dat we sindsdien Progressie hebben geboekt. Het grote verschil tussen toen en nu? Toen ging de door Suarez versierde penalty er niet in. Nu wel.
Vorig jaar deden we nu al lang niet meer mee, hoor. :smallgrin.gif:

Ik zou niet durven zeggen of je iets gemist hebt. Daarvoor verschillen wij te veel van mening over te veel zaken. Ik vond er zelf niet veel aan, op het openingskwartier na.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 12:09 am

Jesse schreef:
joey schreef:Toen ging de door Suarez versierde penalty er niet in. Nu wel.
Dus tóch progressie! :hypocrite.gif:

Blijkbaar, haha. :drecul.gif:

Ik vind het wel grappig, Beloki. Ik begrijp ook wel dat Van Basten inmiddels niet meer weet wat hij moet zeggen. Zou Oleguer vanavond opnieuw last van de zenuwen hebben gehad? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do dec 18, 2008 12:14 am

joey schreef:
Jesse schreef:
joey schreef:Toen ging de door Suarez versierde penalty er niet in. Nu wel.
Dus tóch progressie! :hypocrite.gif:

Blijkbaar, haha. :drecul.gif:

Ik vind het wel grappig, Beloki. Ik begrijp ook wel dat Van Basten inmiddels niet meer weet wat hij moet zeggen. Zou Oleguer vanavond opnieuw last van de zenuwen hebben gehad? :666.gif:
Hoe weet je dat Van Basten ongelijk heeft en Oleguer slecht was? Jij wil toch zo graag ''zelf een oordeel vellen''? Of ga je opeens wél op andermans oordeel af als het jezelf uitkomt? Opvallend.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 12:16 am

Haha, ik ga die wedstrijd echt niet alsnog bekijken, hoor. Ik weet wel wat leukers. Ik geloof meteen dat het niet best was, want het is al tijden niet best. Past precies in het beeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do dec 18, 2008 12:17 am

joey schreef:Haha, ik ga die wedstrijd echt niet alsnog bekijken, hoor. Ik weet wel wat leukers. Ik geloof meteen dat het niet best was, want het is al tijden niet best. Past precies in het beeld.
Dit komt je idd het beste uit. Als je maar blind kan zeiken, he. :aai.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 12:20 am

Heb je je vermaakt met Ajax, Beloki?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do dec 18, 2008 12:22 am

Is die joey eindelijk eens een heel lang blokje om, wordt het alsnog een kutwedstrijd tegen de nummer laatst van de poule.

Zeker met de tram gegaan i.p.v. te fietsen, luilak. Inleveren die strippenkaart! In het belang van Ajax.

:666.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 12:23 am

De trein, 666. Ik kon nog net de Arena zien leegstromen. Al die blije gezichten, ik werd er jaloers van. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do dec 18, 2008 12:25 am

Nog erger!

Die trein kwam zeker maar een keer voorbij?

:1evil.gif:
Sign your name on
the dotted line:

.............................

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 12:27 am

Zeer zeker. Die kans kon ik niet laten lopen! :hypocrite.gif:

Het was een droom voor mij om de Arena links te laten liggen vanavond. :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do dec 18, 2008 12:44 am

Zo, wat een klotepot zeg, allelujah. Hier word ik niet vrolijk van.

Periode na rust was nog wel acceptabel, eerste kwartier wel leuk, maar verder, pfoe.

Doe mij maar Aalborg!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do dec 18, 2008 12:48 am

de periode na rust was de rust, thijs!

...en ja die periode was het best van allemaal

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 1:16 am

Afijn, ben blij dat de progressie zich doorzet .. naar beneden toe dan hé ..
Laatst gewijzigd door 999 op do dec 18, 2008 1:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 1:17 am

ANTI VOETBAL!!!!

AJAX onder van Basten = inspiratieloos, stilstaand, ongeorganiseerd, onkundig voetbal.

Anita was de beste man van het veld, een speler die het gehele seizoen niet in de plannen voor komt van de trainer. Omdat hij tenminste nog bewoog en de bal widle hebben. Niet dat hij er veel goeds mee deed, maar hij liet zien er tenminste iets van te willen maken.

Siem de Jong? Onzichtbaar heeft niks opgeiesd en loopt constant achter zijn eigen man te spelen, waardoor hij niet aanspeelbaar is.

Onze man van 16 miljoen laat helemaal niks zien, komt geen initiatief vanaf, is zijn snelheid volgens mij volledig kwijt en kan nauwelijks nog iemand passeren. Zijn passes waren belabberd en de voorzetten waren ook niet om naar huis te schrijven.

Cvitanich wederom niet gezien.. Komt ook weinig vanuit, staat constant in de lijn van de 10 (de Jong) de spelen, waardoor hij niet aanspeelbaar is. Zijn mandekker ging op een gegeven moment gewoon ervoor spelen, zodat hij sneller een bal kon onderscheppen.

Suarez, redt ons met een Schwalbe, maar was voor de rest ook zeer matig. Net als uber prutser Emanuelson die 35 keer onderuit gleed op het veld. en geen 1 duel heeft gewonnen. Daarnaast heeft hij alle ballen die hij ingespeeld kreeg verloren omdat meneer niet in de bal komt en slechts wacht tot de bal bij hem arriveert.

De 1-1 mag op het conto geschreven worden van de gigantiscsh slechte Vermaelen die nog nooit heeft geleerd door te dekken op zijn man. Vervolgens zat Vermeer ook weer totaal mis bij het schot wat dwars door het midden ging. want de geweldige kenneth stond weer eens ergens waar hij niet hoort bij een bal die terug gelegd wordt richting de 16.

2de doelpunt was helemaal een blunder van deze pruts keeper.. nog 2 wedstrijden en we hebben Stekelenburg weer terug!!

De rest van de verdediging was ook weer zeer matig in balbezit en durft geen enkel initiatief te nemen.

Daley Blind, kent zijn plek ook weer!Wat slecht invallen deed bijna allles fout wat er fout kon gaan.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do dec 18, 2008 2:39 am

sulejmani speelde niet best maar verstopte zich niet. als 1 van de weinigen i might add!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » do dec 18, 2008 3:37 am

Mag ik deze nomineren voor slechtste wedstrijd van het seizoen?

O nee, dat was toch Volendam (2x).

O nee, toch Heerenveen uit.

O nee, toch Slavia.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do dec 18, 2008 6:53 am

KMKP idd... pfff... :excited.gif:

Ajax stelt teleur tegen Slavia Praag
Uitgegeven: 17 december 2008 22:42
Laatst gewijzigd: 17 december 2008 22:57

AMSTERDAM - Ajax heeft woensdagavond de groepsfase van de UEFA Cup met een gelijkspel afgesloten. Slavia Praag, allang uitgespeeld in Europa, bestrafte de thuisclub voor één van de slechtste optredens van dit seizoen (2-2).

Luis Suarez redde pas in de slotminuut een punt voor Ajax uit een onterecht gegeven strafschop.

De Amsterdammers sluiten groep F van de UEFA Cup achter winnaar Hamburger SV als tweede af. Dat betekent dat ze vrijdag tijdens de loting voor de volgende ronde aan een nummer drie van een poule uit de Champions League worden gekoppeld.


Ajax moet het in de zestiende finales in twee duels opnemen tegen Girondins Bordeaux, Werder Bremen, Sjachtar Donetsk, Olympique Marseille, Aalborg BK, Fiorentina, Dinamo Kiev of Zenit Sint-Petersburg.

Weinig hoop

Op basis van het duel met Slavia Praag mag Ajax weinig hoop op een lange Europese campagne koesteren. De Amsterdammers verschaften zich alleen in de beginfase een helder uitzicht op een grote zege. Daarna ontleedde de koploper van Tsjechië af en toe de zwakke plekken in de Amsterdamse formatie.

Dario Cvitanich bleek ook tegen Slavia Praag nog geen volwaardige vervanger van de vertrokken Klaas-Jan Huntelaar. De Argentijnse centrumspits was opnieuw overijverig. Hij leed echter ook weer te veel balverlies en verscheen nauwelijks in kansrijke positie voor het doel.

De Jong

Het middenveld van Ajax tijdens het duel met Slavia Praag liep ook niet over van klasse en ervaring. Trainer Marco van Basten gunde Vurnon Anita en Siem de Jong een basisplaats omdat Gabri, Eyong Enoh, Rasmus Lindgren en Ismaïl Aissati niet beschikbaar waren.

Beide negentienjarige voetballers uit de eigen opleiding liepen er een beetje verloren bij. Ze kregen na rust gezelschap van de achttienjarige Daley Blind, die Urby Emanuelson mocht vervangen.

Hoekschop

Ajax stond op dat moment al op achterstand (1-2). Jan Vertonghen bezorgde de thuisclub in de derde minuut nog wel de openingstreffer. De Belg verlengde een hoekschop van Miralem Sulejmani doeltreffend met het hoofd (1-0). Luis Suarez en Siem de Jong verzuimden even later de thuisclub op een grotere voorsprong te brengen.

De defensie van Ajax mocht zich in de dertiende minuut aanrekenen dat Jaroslav Cerny vrij mocht inschieten. De blonde voetballer schoot via de onderkant van de lat raak (1-1).

Slavia Praag kwam vlak voor rust ook nog op voorsprong omdat Gregory van der Wiel een inzet van Marek Jarolim met de knie achter zijn doelman Kenneth Vermeer werkte (1-2).

Uitgefloten

Sulejmani en De Jong waren vlak na rust dicht bij de gelijkmaker. Ajax presteerde vervolgens zo matig dat het regelmatig door de ruim dertigduizend toeschouwers werd uitgefloten. Trainer Van Basten bracht in de slotfase nog wel Leonardo voor Cvitanich.

Suarez, die in plaats van de Argentijn in de spits mocht spelen, forceerde uiteindelijk in de slotminuut de gelijkmaker. Arbiter Sten Kaldma uit Estland zag in een buiteling van de Zuid-Amerikaan geen Schwalbe maar een strafschop.

Suarez, die bij een juiste beslissing van de scheidsrechter zijn tweede gele kaart had moeten krijgen, stifte de bal vanaf elf meter tergend langzaam in de lege hoek: 2-2.


© ANP


Bron: www.nu.nl

Plaats reactie