Werder Bremen-Ajax
-
- AT Toto winner 10/11
Het zal wel vloeken in de Ten Cate-kerk zijn, maar is het niet ronduit slecht dat die spelers van Jong Ajax niet al bij de wedstrijd tegen ADO bij de selectie zaten? Dan hadden ze in een minder zwaar duel even aan Ajax 1 kunnen wennen. De problemen van de wedstrijd tegen Bremen komen niet uit het niets, HtC wist dat hij ze nodig zou gaan hebben.
Zo had ik het ook het liefst gezien, Scherrer. Ik zat er in de ADO-Ajax topic al een tijdje over te zeiken.Scherrer schreef:Het zal wel vloeken in de Ten Cate-kerk zijn, maar is het niet ronduit slecht dat die spelers van Jong Ajax niet al bij de wedstrijd tegen ADO bij de selectie zaten? Dan hadden ze in een minder zwaar duel even aan Ajax 1 kunnen wennen. De problemen van de wedstrijd tegen Bremen komen niet uit het niets, HtC wist dat hij ze nodig zou gaan hebben.
Almeida en Hunt zijn ook geen wereldwonderen. Niet dat het prutsers zijn, maar top ook zeker niet.joey schreef:Rosenberg mag niet meedoen, Thomas. Helaas. ;)
Maar als je Heitinga op het middenveld zet moet je dus een jeugdspeler achter in een driemans verdediging zetten. Ik denk dat Ten Cate daardoor twijfelt, al zou ik er zeker voor kiezen.joey schreef:Misschien wil HtC Heitinga op Diego zetten. Zou normaal gesproken (zonder al die blessures) voor de hand liggen.
Als er een jonkie meedoet, dan Mitchell Donald, schat ik in. Die is fysiek sterk.
- Giacomo Puccini
Tegen Ado was Ogararu nog speelgerechtigd dus logisch dat je hem dan laat spelen ipv Van der Wiel of Anita. Ado uit is gewoon een wedstrijd waarin je de sterkste 11 het veld in stuurt, winst is het belangrijkst in de race om het kampioenschap.
Daarbij hebben jeugdspelers wel vaker hun debuut gemaakt in belangrijke Europacup wedstrijden. Je bent goed genoeg of niet, zo simpel is het. Even proeven aan Ado verandert daar niet zo veel aan.
Ik denk overigens net als joey dat Maduro gewoon speelt. Niet in de verdediging hopelijk, dan nog liever een 3-mans verdediging.. :X
Daarbij hebben jeugdspelers wel vaker hun debuut gemaakt in belangrijke Europacup wedstrijden. Je bent goed genoeg of niet, zo simpel is het. Even proeven aan Ado verandert daar niet zo veel aan.
Ik denk overigens net als joey dat Maduro gewoon speelt. Niet in de verdediging hopelijk, dan nog liever een 3-mans verdediging.. :X
Ajax!
Het mooiste zou overigens zijn als Donald inderdaad het grote talent is dat Ten Cate in hem ziet. Hij zou dan of samen met Gabri en Heitinga aardig wat fysieke strijd kunnen leveren en in dienst van Sneijder spelen. En anders zou hij de rol van Heitinga over kunnen nemen, waardoor we achterin wat meer opties hebben.
Het belangrijkste is gewoon:
-Spelen met iemand in de Heitinga rol op Diego
-Snelheid voorin over houden
-Frings keuzes laten maken (via Perez en Sneijder)
-Backs achterin houden
-Stam Klose aan laten pakken
Het belangrijkste is gewoon:
-Spelen met iemand in de Heitinga rol op Diego
-Snelheid voorin over houden
-Frings keuzes laten maken (via Perez en Sneijder)
-Backs achterin houden
-Stam Klose aan laten pakken
............Leonardo........Babel
...Sneijder... Perez-..... Gabri ..... De mul
.................Anita/maduro
-Lindenbergh.........Stam..........Heitinga
......................Stekelenburg
=====================================
.............Leonardo........Babel
.....Sneijder..... Perez-... Gabri ..... De mul
................... Heitinga
... Lindenbergh... Stam ... Rechtsback
---------------Stekelenburg
Jammer dat zo'n derde gele kaart voor Ogararu je hoofdbrekens bezorgt in de achterhoede.
Laten we allemaal maar een kaarsje opsteken en bidden dat niet de een of andere achterhoede spelers nu of in de wedstrijd door z'n hoeven gaat ..
Wat het middenvel betreft zou je ook Babel kunnen gebruiken mits ie de capaciteiten heeft om te stofzuigeren ... Perez en Sneijder zou je nog kunnen switchen ... afijn het zal een hele kluif worden, maar ik blijf bij 0 - 3, moet positief zijn hier want anders krijg ik een ban ;)
...Sneijder... Perez-..... Gabri ..... De mul
.................Anita/maduro
-Lindenbergh.........Stam..........Heitinga
......................Stekelenburg
=====================================
.............Leonardo........Babel
.....Sneijder..... Perez-... Gabri ..... De mul
................... Heitinga
... Lindenbergh... Stam ... Rechtsback
---------------Stekelenburg
Jammer dat zo'n derde gele kaart voor Ogararu je hoofdbrekens bezorgt in de achterhoede.
Laten we allemaal maar een kaarsje opsteken en bidden dat niet de een of andere achterhoede spelers nu of in de wedstrijd door z'n hoeven gaat ..
Wat het middenvel betreft zou je ook Babel kunnen gebruiken mits ie de capaciteiten heeft om te stofzuigeren ... Perez en Sneijder zou je nog kunnen switchen ... afijn het zal een hele kluif worden, maar ik blijf bij 0 - 3, moet positief zijn hier want anders krijg ik een ban ;)
Blij met de punten ...
- thaumaturgy
'Ajax mist ook Sneijder en Rosales in Bremen' 13 februari 2007
Ajax-trainer Henk ten Cate zal het woensdag in het UEFA Cup-duel tegen Werder Bremen waarschijnlijk moeten stellen zonder Wesley Sneijder. De international heeft nog steeds last van de wilde trap die ADO-speler Tininho zondagmiddag uitdeelde in het competitieduel ADO Den Haag - Ajax (1-2). Dat wist Frits Barend maandag te melden in het tv-programma De Wedstrijden.
Mauro Rosales De kans is volgens de analist ook groot dat Mauro Rosales er woensdag niet bij is. Volgens Barend verkast de Argentijn hoogstwaarschijnlijk op zeer korte termijn naar River Plate. Ajax wacht alleen nog op een bankgarantie. Barend verwacht dat de transfer woensdag definitief rond zal komen en dat Rosales nog dezelfde dag naar Buenos Aires zal vliegen.
Ten Cate kan in de wedstrijd tegen Werder ook al niet beschikken over George Ogararu (geschorst), Edgar Davids (niet speelgerechtigd) en de geblesseerden Urby Emanuelson, Thomas Vermaelen en Zdenek Grygera. Het ontbreken van Davids en Sneijder zou tot gevolg hebben dat Gabri, Hedwiges Maduro en Roger in Duitsland de middenlinie vormen.
Ik hoop dat Barend gewoon uit zijn nek lulde. :X
Ajax-trainer Henk ten Cate zal het woensdag in het UEFA Cup-duel tegen Werder Bremen waarschijnlijk moeten stellen zonder Wesley Sneijder. De international heeft nog steeds last van de wilde trap die ADO-speler Tininho zondagmiddag uitdeelde in het competitieduel ADO Den Haag - Ajax (1-2). Dat wist Frits Barend maandag te melden in het tv-programma De Wedstrijden.
Mauro Rosales De kans is volgens de analist ook groot dat Mauro Rosales er woensdag niet bij is. Volgens Barend verkast de Argentijn hoogstwaarschijnlijk op zeer korte termijn naar River Plate. Ajax wacht alleen nog op een bankgarantie. Barend verwacht dat de transfer woensdag definitief rond zal komen en dat Rosales nog dezelfde dag naar Buenos Aires zal vliegen.
Ten Cate kan in de wedstrijd tegen Werder ook al niet beschikken over George Ogararu (geschorst), Edgar Davids (niet speelgerechtigd) en de geblesseerden Urby Emanuelson, Thomas Vermaelen en Zdenek Grygera. Het ontbreken van Davids en Sneijder zou tot gevolg hebben dat Gabri, Hedwiges Maduro en Roger in Duitsland de middenlinie vormen.
Ik hoop dat Barend gewoon uit zijn nek lulde. :X
- Giacomo Puccini
- Giacomo Puccini
- Giacomo Puccini
Ik mag toch hopen dat het spel zich met name op de helft van Bremen zal afspelen, aangezien onze kracht voorin en onze zwaktes achterin liggen. Met de snelheid van Stam kun je gerust ver naar voren spelen. Gewoon in de huisstijl, vol op de aanval, want uitdoelpunten tellen ook nog eens dubbel bij gelijk doelsaldo. Voor een resultaat als 3-2 zou ik meteen tekenen.
Ik ben toch bang dat we vooral een loper op het middenveld gaan missen, bij afwezigheid van Urby, Davids en Heitinga die naar achteren schuift. Daarom moet Gabri in ieder geval op het middenveld en misschien die Donald wel. Toch denk ik dat Ten Cate voor de meer ervaren Maduro kiest en hopelijk Sneijder én Perez. 4 Middenvelders lijken me geen overbodige luxe om het initiatief te houden.
In ieder geval wordt het een erg interessante wedstrijd, van mij mag het morgen al beginnen :yes:
Ik ben toch bang dat we vooral een loper op het middenveld gaan missen, bij afwezigheid van Urby, Davids en Heitinga die naar achteren schuift. Daarom moet Gabri in ieder geval op het middenveld en misschien die Donald wel. Toch denk ik dat Ten Cate voor de meer ervaren Maduro kiest en hopelijk Sneijder én Perez. 4 Middenvelders lijken me geen overbodige luxe om het initiatief te houden.
In ieder geval wordt het een erg interessante wedstrijd, van mij mag het morgen al beginnen :yes:
Ajax!
Twee offensief spelende ploegen, beiden met relatief kwetsbare laatste linies, die strijden om winst. Ik ben benieuwd. Met name in hoeverre Ajax het defensief tracht droog te houden. Ook interessant: of het Ajax ditmaal wél lukt om kansen op een zeer effectieve wijze (anders als normaal dus) weet om te zetten in doelpunten.
Ik voorspel iig een spannende pot voetbal én teken voor de volgende alleszeggende uitslag: 3-4!
P.S.
Henk speel maar gerust in eigen huisstijl. Nu kan je lef tonen en die ook uitstralen. Geen Koeman-praktijken, met de karakteristieke tactische ad-hoc omzettingen. 'Als' je op je bek gaat, moet je het ook goed doen...
Ik voorspel iig een spannende pot voetbal én teken voor de volgende alleszeggende uitslag: 3-4!
P.S.
Henk speel maar gerust in eigen huisstijl. Nu kan je lef tonen en die ook uitstralen. Geen Koeman-praktijken, met de karakteristieke tactische ad-hoc omzettingen. 'Als' je op je bek gaat, moet je het ook goed doen...
Dat doelpunten dubbel tellen weten we, maar wat heb je aan 4 - 1 / 3 - 1 verliezen.Dan moet je thuis openhuis spelen en krijg je er volgens mij weer een zooi doelpunten om je oren.De return is over iets meer dan een week, dan zijn de geblesseerde spelers nog niet terug.Aleen Ogararu.Daarbij staat Huntelaar ook nog een op scherp wat gele kaarten betreft.Giacomo Puccini schreef:Ik mag toch hopen dat het spel zich met name op de helft van Bremen zal afspelen, aangezien onze kracht voorin en onze zwaktes achterin liggen. Met de snelheid van Stam kun je gerust ver naar voren spelen. Gewoon in de huisstijl, vol op de aanval, want uitdoelpunten tellen ook nog eens dubbel bij gelijk doelsaldo. Voor een resultaat als 3-2 zou ik meteen tekenen.
WB is als de dood voor snelle mensen, counters.Daar hebben ze toch wel wat moeite mee, dat zag je j.l. zaterdag ook weer.Al ben ik het met je eens dat Leo en Babel nou niet uitblinken in het benutten van counters, dat bewees Babel tegen Ado.Dat is ook weer het manko van deze selectie.Huntelaar heeft scorend vermogen, en normaal prikt hij zulke opgelegde kansen er altijd in, bij Babel ( en Leo ) is het maar afwachten hoe het gaat.Mocht het op de een of andere manier niet lopen kun je alsnog Huntelaar in brengen, Babel op Links en Leo naar de bank.
Afijn, ik ben voorstander om beetje ingezakt,compact op de semi-counter te proberen je winst te halen, ver van de goal spelen met de niet al te snelle Lindenbergh en een jeugdspeler op de back positie lijkt mij vragen om moeilijkheden.Want kwa wie er speelt heb je weinig te kiezen met zoveel geblesseerde, niet speelgerechtigden en geschorsten.
En als het dan toch moet ben ik ook tevreden met 0 - 0 en dan maar zien of thuis het schip strand ...
Blij met de punten ...
-
Ahum.. Roger centraal in de verdediging?AMSTERDAM, dinsdag - Voor de uitwedstrijd in het UEFA-Cuptoernooi tegen Werder Bremen moet Henk ten Cate noodgedwongen een beroep doen op drie A-junioren. Mitchell Donald, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel completeren de gehavende Ajax-selectie. Uit voorzorg riep Ten Cate negentien spelers bijeen, aangezien de kans groot is dat Mauro Rosales vandaag terugkeert naar zijn vaderland om een contract te tekenen bij River Plate. Zelf gaf de rechterspits gisteren aan dat alles rond was. Ajax wacht nog steeds op keiharde garanties.
De technische staf heeft voor het eerst dit seizoen te maken met grote personele problemen, en dan vooral achterin. Thomas Vermaelen, Zdenek Grygera en Urby Emanuelson zijn geblesseerd. George Ogararu is geschorst en Edgar Davids niet speelgerechtigd. Donald en Anita zijn middenvelders van origine maar kunnen incidenteel rechts in de zone uit de voeten.
Van der Wiel is een rechtsbenige centrale verdediger. De net negentien geworden Amsterdammer speelde gisteravond nog een helft mee met Jong Ajax tegen Sparta aan de zijde van Roger. De Spanjaard zal morgen namelijk de centrale rol in de defensie vervullen, tussen de mandekkers Jaap Stam en John Heitinga. Dat deed Roger in de laatste wedstrijd van 2006 aanvankelijk ook naar behoren tegen Vitesse. Hij liep echter een spierblessure op en heeft sindsdien geen wedstrijd op niveau meer gespeeld.
Vandaar dat Ten Cate realistisch wilde blijven toen hij zei dat Werder Bremen op dit moment een maat te groot is voor Ajax. Bij de Duitse ploeg is international Tim Borowski een twijfelgeval. Hij viel afgelopen zaterdag tegen Stuttgart uit met een voetblessure en trainde gisteren niet mee. Coach Thomas Schaaf kan zeker niet beschikken over Ivan Klasnic (mislukte niertransplantatie) en Frank Baumann (achillespeesblessure).
-
Weinig alternatieven. :sad:WP_LeGeNd schreef:Sorry hoor, maar met een fitte selectie en geen geschorste spelers had ik nog wel hoop op een goede uitslag, maar met dit soort fantasie opstellingen denk ik dat we worden afgeslacht... helemaal als die slome Maduro in de basis start...
Die luie Roger tegen het fysiek sterke Werder.... :X
Het stinkt aan alle kanten!
-