AJAX - RKC (20-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di aug 22, 2006 1:29 pm

Lucas schreef: Nee hoor. Ten Cate heeft tijd nodig lijkt me, net als elke trainer. Nu gaat het prima en vooralsnog zou ik ten Cate een dikke voldoende geven. Maar waar het vergelijkingen met vorig(e) seizoen(en) betreft moet je idd een kanttekening maken dat in deze selectie een aantal wezenlijke verschillen zit die een vergelijking onjuist/onmogelijk/oneerlijk* maken.
Inderdaad. Nou hou ik wel van vergelijken, dus ik vergelijk deze selectie graag met die van de voorbije 2 seizoenen.

Ik denk dat DB en RK ook wel met jongens als Stam en Gabri hadden willen werken en dat het hen dan wat beter zou zijn afgegaan dan zonder dat tweetal het geval was. En mét KJH of zonder KJH aan het seizoen beginnen lijkt me ook geen nadeel. KJH is beter dan Harry, Rosenberg, Sonck, Yannis en Zlatan bij elkaar!

Stam of Heitinga naast Vermaelen, dat scheelt een paar slokken op een borrel. Sterker nog, dat scheelt de gehele borrel.

Koeman en Blind wonnen om de JC Schaal van PSV, het Ajax van HtC doet dat ook. RK en DB plaatsten zich via de voorronden voor de CL, hetgeen HtC ook zal lukken. Gelukkig gaf HtC aan dat er op de wedstrijden tegen RKC, Kopenhagen en PSV nog meer dan genoeg aan te merken was, dus dat is een goed teken.

M.a.w., HtC heeft nog niets opzienbarends met Ajax gedaan. Het begin is veelbelovend, maar dat was onder zijn 2 laatste voorgangers ook het geval. Hij is i.m.o. wel op de goede weg, maar dat dacht ik bij RK en DB ook. Afwachten maar. HtC heeft een aardige selectie tot zijn beschikking, aan hem om er wat uit te halen...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 22, 2006 7:43 pm

Lucas schreef:
Thomas schreef:Gaat het er ongeveer op neerkomen dat niets dat goed gaat aan Ten Cate kan liggen, omdat dit elftal gewoon beter is dan het elftal van vorig seizoen? ;)
Nee hoor. Ten Cate heeft tijd nodig lijkt me, net als elke trainer. Nu gaat het prima en vooralsnog zou ik ten Cate een dikke voldoende geven. Maar waar het vergelijkingen met vorig(e) seizoen(en) betreft moet je idd een kanttekening maken dat in deze selectie een aantal wezenlijke verschillen zit die een vergelijking onjuist/onmogelijk/oneerlijk* maken.

* doorstrepen wat niet van toepassing is; meerdere keuzes mogelijk
Ok dan, Luuk. Zolang we maar eerlijk blijven. Don't make me beat you down. ;)
Lucas schreef:
De laatste keer dat we zo'n verdedigingscentrum hebben gezien als jij beschrijft was onder trainer Van Gaal.
Een betere aanbeveling is er natuurlijk nauwelijks!
Maar of het tegenwoordig nog reëel is om zo te verdedigen? Ik denk het niet.
Lucas schreef:
Zie jij Rosenberg in bepaalde dingen beter worden, Luuk?

Het is niet dat hij 6 of 7 matige wedstrijden speelde als midvoor, maar toen hij speelde deed hij werkelijk vrijwel niets goed. Volgens mij heeft die jongen zo weinig voetbalintelligentie.
Doet me denken aan Zlatan in zijn eerste jaren. Niet het spel, maar het commentaar. Zlatan werd 4 keer zo hard uitgekotst ald Rosenberg, omdat ie er echt helemaal geen reet van leek te begrijpen
Maar Zlatan had wel z'n fysiek en z'n technische baggage mee. Hij snapte het ook niet echt, maar was toen al een veel beter aanspeelpunt dan Rosenberg. Je ziet ook dat Rosenberg helemaal niet als aanspeelpunt wilt fungeren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » di aug 22, 2006 8:18 pm

Thomas schreef:Ok dan, Luuk. Zolang we maar eerlijk blijven. Don't make me beat you down. ;)
Dat laatste zal je niet lukken hoor! :D
Maar natuurlijk blijf ik eerlijk; ik ben Ajaxfan en -liefhebber in hart en nieren en wil dus niets liever dan dat ten Cate de beste trainer ooit gaat worden voor onze club.
Thomas schreef:[Maar of het tegenwoordig nog reëel is om zo te verdedigen? Ik denk het niet.
Natuurlijk wel. Alles valt en staat met de uitvoering en het teamverband. Je uitspraak doet me denken aan Gullit die (ik meen) voor Ajax-Milan in 1994 schamper deed over het spel van Ajax; het was compleet onrealistisch en naief om zo internationaal te spelen volgens de grote Gullit.
Thomas schreef:Maar Zlatan had wel z'n fysiek en z'n technische baggage mee. Hij snapte het ook niet echt, maar was toen al een veel beter aanspeelpunt dan Rosenberg. Je ziet ook dat Rosenberg helemaal niet als aanspeelpunt wilt fungeren.
Hij was zeker geen beter aanspeelpunt. Zlatan is uitgefloten en belachelijk gemaakt door de Ajaxsupporters, dat heb ik bij Rosenberg niet zo gehoord. Ibrahimovic had een aardige techniek, dat zag iedereen eens in de 6 wedstrijden.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 22, 2006 9:29 pm

Lucas schreef:
Thomas schreef:Maar of het tegenwoordig nog reëel is om zo te verdedigen? Ik denk het niet.
Natuurlijk wel. Alles valt en staat met de uitvoering en het teamverband. Je uitspraak doet me denken aan Gullit die (ik meen) voor Ajax-Milan in 1994 schamper deed over het spel van Ajax; het was compleet onrealistisch en naief om zo internationaal te spelen volgens de grote Gullit.
Handig vind ik het niet, omdat je allebei je centrale verdedigers één op één zet, terwijl als je er één verdediger bij zet, je altijd één man meer hebt. Onder Van Gaal knepen De Boer en Reiziger naar het centrum en gaf Blind rugdekking. Rijkaard was meer middenvelder dan verdediger. Tegen drie spitsen bleef Rijkaard als extra man achter, zodat ze telkens één verdediger meer hadden dan er een aanvaller was.

Dit kan nu nog steeds, maar dan moet je niet hetzelfde proberen als tien jaar geleden, omdat nog maar weinig teams met twee spitsen naast elkaar spelen. Voornamelijk één spits en een diep spelende middenvelder/schaduwspits.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 22, 2006 10:03 pm

Ik heb het al eerder gezegd, maar volgens mij moet 3-4-3 tegen de meeste clubs in de Eredivisie op den duur mogelijk zijn.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo aug 23, 2006 9:46 pm

De 5-0 zegt (internationaal) niet zo veel. we weten niet hoe zwak RKC is.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma aug 28, 2006 10:31 pm

Izmailov schreef: Verder dient Ajax Donk inderdaad goed in de gaten te houden. Zijn contract loopt dit seizoen ook nog eens af.
TE LAAT!! AZ gaat hem deze week halen, werdt net gezegd bij Voetbal Insite, AZ blijft toch een neusje houden voor talent.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 28, 2006 10:42 pm

Of ze zijn aan het stofzuigen, zoals PSV destijds, en zitten binnenkort met een overschot aan spelers die het net niet halen. ;)
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma aug 28, 2006 11:50 pm

wimpey schreef:
Lucas schreef: Nee hoor. Ten Cate heeft tijd nodig lijkt me, net als elke trainer. Nu gaat het prima en vooralsnog zou ik ten Cate een dikke voldoende geven. Maar waar het vergelijkingen met vorig(e) seizoen(en) betreft moet je idd een kanttekening maken dat in deze selectie een aantal wezenlijke verschillen zit die een vergelijking onjuist/onmogelijk/oneerlijk* maken.
Inderdaad. Nou hou ik wel van vergelijken, dus ik vergelijk deze selectie graag met die van de voorbije 2 seizoenen.

Ik denk dat DB en RK ook wel met jongens als Stam en Gabri hadden willen werken en dat het hen dan wat beter zou zijn afgegaan dan zonder dat tweetal het geval was. En mét KJH of zonder KJH aan het seizoen beginnen lijkt me ook geen nadeel. KJH is beter dan Harry, Rosenberg, Sonck, Yannis en Zlatan bij elkaar!
En ik denk dat Ten Cate wel met Chivu, Van der Meijde, Trabelsi en Maxwell zou willen werken.

Verder moet je neit vergeten dat de vijf spitsen die jij noemt allemaal door de coaches zelf (vier van de vijf door Koeman) gehaald zijn.
brigade zuid schreef:
Izmailov schreef: Verder dient Ajax Donk inderdaad goed in de gaten te houden. Zijn contract loopt dit seizoen ook nog eens af.
TE LAAT!! AZ gaat hem deze week halen, werdt net gezegd bij Voetbal Insite, AZ blijft toch een neusje houden voor talent.
Jammer. Het heeft blijkbaar ook veel met de scouts van AZ te maken gehad dat de Nederlandse markt zo goed in de gaten gehouden werd en niet vooral met Van Geel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 29, 2006 12:31 am

Zeker Koeman moest niet zeuren over gebrek aan routine. Hij wilde De Boer niet eens. :sad:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 12:51 am

Jöhnk schreef:Zeker Koeman moest niet zeuren over gebrek aan routine. Hij wilde De Boer niet eens. :sad:
Precies. Die heeft jaren aan mogen modderen met z'n selectie. Dat kunnen we van Blind niet zeggen, maar die heeft ook z'n belangrijke zegje gehad in het beleid rond de selectie.

Plaats reactie