Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 4:19 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:Maar noem eens wat spelers van DIT AJAX die zodadelijk bij de sub/top clubs staan te ballen ?.En graag ook wat sub/top club namen ...
Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Enoh, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson en Stekelenburg schieten me nu zo te binnen. Olympique Lyon, Werder Bremen, Chelsea, Internazionale. Dat niveau.
Misschien kun je daar bij de bookmakers een weddenschap op afsluiten .. afijn ik bewaar deze ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 4:22 pm

Voetske schreef:
goodfella schreef:
Voetske schreef:Maar noem eens wat spelers van DIT AJAX die zodadelijk bij de sub/top clubs staan te ballen ?.En graag ook wat sub/top club namen ...
Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Enoh, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson en Stekelenburg schieten me nu zo te binnen. Olympique Lyon, Werder Bremen, Chelsea, Internazionale. Dat niveau.
Misschien kun je daar bij de bookmakers een weddenschap op afsluiten ..
Ja hoor, geen enkel probleem. Sulejmani gaat naar Chelsea, Vermaelen ligt uitstekend in de Spaanse markt, Suarez zie ik naar een Internazionale vertrekken. Et ce te ra.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 4:24 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:
goodfella schreef: Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Enoh, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson en Stekelenburg schieten me nu zo te binnen. Olympique Lyon, Werder Bremen, Chelsea, Internazionale. Dat niveau.
Misschien kun je daar bij de bookmakers een weddenschap op afsluiten ..
Ja hoor, geen enkel probleem. Sulejmani gaat naar Chelsea, Vermaelen ligt uitstekend in de Spaanse markt, Suarez zie ik naar een Internazionale vertrekken. Et ce te ra.
Verthongen ging toch naar Inter ?.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 4:27 pm

Nee hoor, heb altijd gezegd dat ik Suarez naar Inter zie gaan. Toch geen last van de Alzheimer gekregen de afgelopend tijd?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 19, 2008 4:28 pm

Het probleem is niet dat die jongens geen talent hebben, het probleem is dat ze alles nog moeten leren in Ajax 1. De opleiding schiet dus zwaar tekort.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 4:42 pm

Jöhnk schreef:Het probleem is niet dat die jongens geen talent hebben, het probleem is dat ze alles nog moeten leren in Ajax 1. De opleiding schiet dus zwaar tekort.
Nou, velen zijn van mening dat er in deze groep geen enkele speler rondloopt die het niveau voor een subtopper heeft...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 19, 2008 4:50 pm

Ik niet, hoor. Ajax heeft best aardige voetballers, zeker voor Nederlandse begrippen. Maar Jöhnk heeft wel gelijk dat de spelers uit de eigen opleiding al een stuk verder hadden kunnen zijn, als ze bepaalde dingen in de jeugd hadden geleerd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Bericht door El Clavo » zo okt 19, 2008 4:54 pm

Fenerbahce schreef:Volgende week zaterdag tegen Grunn ...
Spijker schreef:Ik zie het allemaal niet zo somber in hoor. Van Heerenveen verliezen we wel vaker uit, tegen feyenoord spelen we ook wel eens gelijk. Vergeet niet dat psv 3 makkelijke thuispotjes heeft gehad met Volendam, Sparta en De Graafschap. In Alkmaar verloren ze ook gelijk een uitwedstrijd. Wij hebben nu de komende tijd een relatief makkelijk programma. Als Ajax thuis van Groningen wint en psv verliest bij NAC staan we zo weer bij de eerste 3.
Ik ga mij vast houden aan deze quote van Spijker, hopenlijk hebben de spelers én VB geleerd van de wedstrijd tegen Heerenveen ...

2-1 :onfire.gif:
Luister nou maar gewoon naar mij voortaan :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo okt 19, 2008 4:55 pm

joey schreef:Ik niet, hoor. Ajax heeft best aardige voetballers, zeker voor Nederlandse begrippen. Maar Jöhnk heeft wel gelijk dat de spelers uit de eigen opleiding al een stuk verder hadden kunnen zijn, als ze bepaalde dingen in de jeugd hadden geleerd.
Ervaring komt met de jaren, dat kun je in de jeugd niet leren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 19, 2008 5:10 pm

Voetske schreef:
goodfella schreef:
Voetske schreef: tja en dan ben je als je wat kan pingelen natuurlijk vlug een vedette, een uitzonderlijk talent in de ogen van sommige, zelfde telt voor de trainer ..

Afijn, op naar de volgende baggerwedstrijd ...
Doe ik een wedje met je. Minimaal 7 spelers van de huidige selectie komen bij een Europese (sub)topclub terecht. Het is een terugkerend praatje van jou en nog een aantal mensen hier.

Zlatan, Maxwell, v/d Vaart, de Jong, Sneijder, Escude, Grygera. Ze konden er ook allemaal niks van op een gegeven moment. Om achteraf te ouwehoeren dat het zulke geweldige voetballers waren toen ze nog bij Ajax onder contract stonden. :smallgrin.gif:
Tja, dat deze spelers niet bij Fc den Bosch gaan eindigen lijkt me ook duidelijk. trouwens het is ook een terugkerend praatje van jou(w).

De spelers uit dat lijstje wat jij opnoemt heeft nooit niemand ooit gezegt dat ze er helemaal niks van konden, ook dat is een steeds terugkerend praatje van jouw wat pertinent niet waar is.

Maar noem eens wat spelers van DIT AJAX die zodadelijk bij de sub/top clubs staan te ballen ?.En graag ook wat sub/top club namen ...
Nou, deze spelers zijn regelmatig door velen prutsers genoemd
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 5:39 pm

LucaS schreef:
Voetske schreef:
goodfella schreef: Doe ik een wedje met je. Minimaal 7 spelers van de huidige selectie komen bij een Europese (sub)topclub terecht. Het is een terugkerend praatje van jou en nog een aantal mensen hier.

Zlatan, Maxwell, v/d Vaart, de Jong, Sneijder, Escude, Grygera. Ze konden er ook allemaal niks van op een gegeven moment. Om achteraf te ouwehoeren dat het zulke geweldige voetballers waren toen ze nog bij Ajax onder contract stonden. :smallgrin.gif:
Tja, dat deze spelers niet bij Fc den Bosch gaan eindigen lijkt me ook duidelijk. trouwens het is ook een terugkerend praatje van jou(w).

De spelers uit dat lijstje wat jij opnoemt heeft nooit niemand ooit gezegt dat ze er helemaal niks van konden, ook dat is een steeds terugkerend praatje van jouw wat pertinent niet waar is.

Maar noem eens wat spelers van DIT AJAX die zodadelijk bij de sub/top clubs staan te ballen ?.En graag ook wat sub/top club namen ...
Nou, deze spelers zijn regelmatig door velen prutsers genoemd
Je bedoelt ?.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Bericht door Daily Blind » zo okt 19, 2008 5:42 pm

Spijker schreef:
Fenerbahce schreef:Volgende week zaterdag tegen Grunn ...
Spijker schreef:Ik zie het allemaal niet zo somber in hoor. Van Heerenveen verliezen we wel vaker uit, tegen feyenoord spelen we ook wel eens gelijk. Vergeet niet dat psv 3 makkelijke thuispotjes heeft gehad met Volendam, Sparta en De Graafschap. In Alkmaar verloren ze ook gelijk een uitwedstrijd. Wij hebben nu de komende tijd een relatief makkelijk programma. Als Ajax thuis van Groningen wint en psv verliest bij NAC staan we zo weer bij de eerste 3.
Ik ga mij vast houden aan deze quote van Spijker, hopenlijk hebben de spelers én VB geleerd van de wedstrijd tegen Heerenveen ...

2-1 :onfire.gif:
Luister nou maar gewoon naar mij voortaan :hypocrite.gif:
1 do 23/10 Aston Villa Ajax UEFA Cup vb
2 zo 26/10 Ajax NEC Eredivisie vb
3 wo 29/10 Heracles Almelo Ajax Eredivisie vb
4 za 1/11 FC Twente Ajax Eredivisie vb
5 do 6/11 Ajax MSK Zilina UEFA Cup vb
6 zo 9/11 Ajax Sparta Rotterdam Eredivisie vb
7 zo 16/11 Ajax PSV Eredivisie vb
8 zo 23/11 AZ Ajax Eredivisie vb
9 do 27/11 Hamburger SV Ajax UEFA Cup vb

Hierin morst Ajax minimaal 7 punten

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 19, 2008 5:43 pm

Zoals ik het schrijf. Dat Zlatan, Maxwell, v/d Vaart, de Jong, Sneijder, Escude, Grygera hier meer dan eens tot prutser zijn uitgeroepen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 5:44 pm

goodfella schreef:Nee hoor, heb altijd gezegd dat ik Suarez naar Inter zie gaan. Toch geen last van de Alzheimer gekregen de afgelopend tijd?
Het was een vraag, maar ik zie dat Verthongen over 5 jaar bij een subtopper zal spelen volgens jou(w).We zullen zien, tot nu toe laten veel van dat lijstje van jou(w) dat bij AJAX niet zien.En dat vind ik op dit moment veel belangrijker ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 5:55 pm

LucaS schreef:Zoals ik het schrijf. Dat Zlatan, Maxwell, v/d Vaart, de Jong, Sneijder, Escude, Grygera hier meer dan eens tot prutser zijn uitgeroepen
En jij wil beweren dat Grygera, De Jong, Escude, Maxwell op het moment toen men dat zei niet aan het prutsen waren ?.Komop zeg, we roepen wel meer bepaalde dingen na een belabberde wedstrijden .. zeker als de desbetreffende spelers ook daadwerkelijk hebben staan te prutsen .. (en dan weer dat de ander de pannen van het dak speelt )

.. net zoals b.v. vorige week tegen Heerenveen .. om maar wat te noemen .. verder blijft het altijd koffiedik kijken .. de ene gek haalt Drenthe naar Real M. de andere Maduro naar Valancia en vervolgens mag men de bank warm houden ..

En eigenlijk zal het me een worst wezen waar speler x over vijf jaar speelt, ik wil een elftal met spelers die NU de kwaliteiten bezitten voor dit AJAX ...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 19, 2008 5:57 pm

Soms worden spelers door de supporters afgerekend op het feit dat het teamverband niet klopt. Onze verdedigers zijn bijvoorbeeld niet zo slecht als iedereen hier roept, maar ze worden regelmatig door middenveld en aanval in de kou gezet
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 6:02 pm

LucaS schreef:Soms worden spelers door de supporters afgerekend op het feit dat het teamverband niet klopt. Onze verdedigers zijn bijvoorbeeld niet zo slecht als iedereen hier roept, maar ze worden regelmatig door middenveld en aanval in de kou gezet
Tja, het Heerenveen verhaal met b.v. Vermaelen, geen rugdekking enz.Punt is dat Vermaelen in een 1 tegen 1 situatie volledig te kijk wordt gezet, en dat is niet de eerste keer.Silva het zelfde verhaal.Onze verdedigers zijn niet zo slecht .. hoe niet zo slecht zijn ze dan ?.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo okt 19, 2008 6:22 pm

Voetske schreef:
LucaS schreef:Soms worden spelers door de supporters afgerekend op het feit dat het teamverband niet klopt. Onze verdedigers zijn bijvoorbeeld niet zo slecht als iedereen hier roept, maar ze worden regelmatig door middenveld en aanval in de kou gezet
Tja, het Heerenveen verhaal met b.v. Vermaelen, geen rugdekking enz.Punt is dat Vermaelen in een 1 tegen 1 situatie volledig te kijk wordt gezet, en dat is niet de eerste keer.Silva het zelfde verhaal.Onze verdedigers zijn niet zo slecht .. hoe niet zo slecht zijn ze dan ?.
Onze verdediging bestaat uit 3 spelers: Vermaelen (die nog te vaak niet thusi geeft) Oleguer (die gisteren liet zien toch het neit helemaal verleret te zijn, maar nog in het ritme moet komen) en Van der Wiel (Jong en onervaren) Daarnaast staan een aantel backs die meer middenvelder zijn en zelfs daar niet renderen en daarom uit gebrek maar op de backpositie worden neer gezet.

Daarnaast is het middenveld idd nog niet helemaal in balans, maar minder een gatenkaas dan vorig seizoen. Met Gabri en Enoh heb je balafpakkers en met Sarpong (als die op 10 mag spelen) en Aissati heb je spelers die de bal opeisen en het spel richting de spitsen kan verzorgen. (zolang Huntelaar niet alle ruimtes dicht loopt)

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Bericht door El Clavo » zo okt 19, 2008 6:53 pm

Zlatan Son of God schreef:
Spijker schreef:
Fenerbahce schreef:Volgende week zaterdag tegen Grunn ...
Ik ga mij vast houden aan deze quote van Spijker, hopenlijk hebben de spelers én VB geleerd van de wedstrijd tegen Heerenveen ...

2-1 :onfire.gif:
Luister nou maar gewoon naar mij voortaan :hypocrite.gif:
1 do 23/10 Aston Villa Ajax UEFA Cup vb
2 zo 26/10 Ajax NEC Eredivisie vb
3 wo 29/10 Heracles Almelo Ajax Eredivisie vb
4 za 1/11 FC Twente Ajax Eredivisie vb
5 do 6/11 Ajax MSK Zilina UEFA Cup vb
6 zo 9/11 Ajax Sparta Rotterdam Eredivisie vb
7 zo 16/11 Ajax PSV Eredivisie vb
8 zo 23/11 AZ Ajax Eredivisie vb
9 do 27/11 Hamburger SV Ajax UEFA Cup vb

Hierin morst Ajax minimaal 7 punten
Welnee, misschien wat tegen Twente of AZ, maar psv gaan we sowieso winnen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 7:15 pm

Zlatan Son of God schreef:
Voetske schreef:
LucaS schreef:Soms worden spelers door de supporters afgerekend op het feit dat het teamverband niet klopt. Onze verdedigers zijn bijvoorbeeld niet zo slecht als iedereen hier roept, maar ze worden regelmatig door middenveld en aanval in de kou gezet
Tja, het Heerenveen verhaal met b.v. Vermaelen, geen rugdekking enz.Punt is dat Vermaelen in een 1 tegen 1 situatie volledig te kijk wordt gezet, en dat is niet de eerste keer.Silva het zelfde verhaal.Onze verdedigers zijn niet zo slecht .. hoe niet zo slecht zijn ze dan ?.
Onze verdediging bestaat uit 3 spelers: Vermaelen (die nog te vaak niet thusi geeft) Oleguer (die gisteren liet zien toch het neit helemaal verleret te zijn, maar nog in het ritme moet komen) en Van der Wiel (Jong en onervaren) Daarnaast staan een aantel backs die meer middenvelder zijn en zelfs daar niet renderen en daarom uit gebrek maar op de backpositie worden neer gezet.

Daarnaast is het middenveld idd nog niet helemaal in balans, maar minder een gatenkaas dan vorig seizoen. Met Gabri en Enoh heb je balafpakkers en met Sarpong (als die op 10 mag spelen) en Aissati heb je spelers die de bal opeisen en het spel richting de spitsen kan verzorgen. (zolang Huntelaar niet alle ruimtes dicht loopt)
Tja, het zal wel aan mij liggen maar volgens mij schrijf je nu dus eigenlijk dat we een niet zo'n goede verdediging hebben.En waardoor dat na +- 3 jaar nog steeds is ?.Zal wel met kwaliteit te maken hebben volgens mij ...

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 19, 2008 7:20 pm

Dat betwijfel ik dus. Escude en Grygera, want daar begon deze discussie mee, leken bij Ajax ook hopeloze verdedigers. Die zijn uiteindelijk toch zeer aardig terecht gekomen volgens mij
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 19, 2008 7:24 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik lees hier trouwens nergens de oorzaak waarom Ajax het weer zo moeilijk had terwijl het zo simpel is, namelijk het terug zakken van Huntelaar!!

Die gast speelt op de positie van Gabri / Lindgren, waardoor deze 2 tegen de verdediging aan gingen spelen.

Hierdoor had de verdediigng van Groningen alle tijd om op te bouwen of de bal richting de voorhoede te trappen.

Huntelaar maakt al geen doelpunten, waardoor hij van weinig waarde is, maar door zijn tactisch onvermogen maakt hij het Ajax ook nog eens extra moeilijk. Dit is niet de eerste wedstrijd waarin hij dit doet. Daarnaast negeerde hij het coachen van MvB totaal, die hem er op wees om diep te blijven spelen, zodat de opbouw gestoord kon worden en er geen goede lange pass gegeven kon worden.
Hier zit best wat in, ZsoG. Meer dan eens was KJH niet in de spits te vinden, terwijl hij er had moeten zijn, en wellicht zorgt al dat werkvoetbal van hem er wel voor dat hij minder scherp voor de goal is.

Ook opvallend: een aantal keer liepen Suarez én Sarpong in de eerste helft gezellig samen op links. Waarom dat nou was?! In ieder geval niet, omdat Suarez toevallig net op links een vrije trap had genomen. Het viel me zeker 3 x op (zeker omdat de Grunnse linksback ineens, bij gebriek aan een directe tegenstander, op zijn gemakje naar voren kon rennen).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 7:34 pm

De enige topverdediger die Ajax heeft, staat op het middenveld: Vertonghen. Als je ziet hoe gemakkelijk hij zijn tegenstanders hij de baas is, indrukwekkend.
Oleguer is een redelijke rechter centrumverdediger; VD Wiel is een libero voor achter de verdediging; Lindgren is een libero voor zowel achter verdediging als achter het middenveld; Enoh is een libero voor achter het middenveld; Sno is eigenlijk een stopper, maar hij is er nog niet van bewust; over Alderweireld en Mac-Intosh kan ik nog niet oordelen. Vermaelen en Bruno Silva zijn backs, Urby is een wingback.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41046
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo okt 19, 2008 7:39 pm

Wat betreft het 'Huntelaar verhaal' ben ik wel benieuwd naar de oorzaak van het feit dat hij regelmatig niet diep genoeg speelt.

Klaas Jan is op zijn best als hij in en rondom het strafschopgebied van de tegenstander kan spelen. Dat weet hij, dat weten wij en dat weet Marco ook. In het verleden leek er wat onenigheid te zijn tussen hem en Ten Cate als hij wat meer moest gaan meevoetballen. Nu vraagt V.Basten aan hem om dieper te spelen en doet hij het niet. Hoe kan dat nou? Je zou toch zeggen dat hij niets liever doet dan diep blijven staan om zo aan zijn doelpunten te werken?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 7:43 pm

LucaS schreef:Dat betwijfel ik dus. Escude en Grygera, want daar begon deze discussie mee, leken bij Ajax ook hopeloze verdedigers. Die zijn uiteindelijk toch zeer aardig terecht gekomen volgens mij
Maar wat zijn wij daar dan mee opgeschoten.Ik bedoel dit verhaal hoor en zie je geregeld.Spelers die dan elders wel beter spelen, bij AJAX gewoon staan te prutsen.Ik wil NU een goede verdediging Lucas, en daar mag best een leer jaar bij zitten, maar dat Grygera of welke speler dan ook het nu goed doen bij een andere club koop ik en AJAX niks voor, lijkt me ..

Plaats reactie