9 april 2006: AJAX - AZ

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Uitslag van deze belangrijke wedstrijd wordt:

Peiling eindigde op ma apr 10, 2006 12:24 pm

AJAX wint
14
33%
AJAX verliest
21
49%
AJAX speelt gelijk
8
19%
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 10, 2006 8:25 am

Ik was i.i.g. weer eens trots om Ajacied te zijn. Oud-spelers (en trainers)die veel voor de club betekend hebben, moeten gewoon met respect ontvangen worden. :xyxthumbs:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma apr 10, 2006 8:25 am

joey schreef: Zijn daarvan nog ergens beelden/foto's te zien?
Heb jij Breed nog wel voor de wedstrijd bedankt met een staande ovatie, Joey? :D :whistling:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma apr 10, 2006 8:30 am

Zlatan Son of God schreef:Heb de wedstrijd niet gezien, maar ik vroeg me af hoe het ging in de 81ste minuut.
Was het weer fluiten of konden de mensen met moeite hun handen op elkaar krijgen?
Je doelt op de wissel van Boukhari? Hij werd toegezongen... :xyxthumbs: Verder was de sfeer prima vond ik... ondanks het matige spel van Ajax... :yes:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma apr 10, 2006 9:26 am

AZ mist handenvol kansen en helpt Amsterdammers in het zadel

Ajax telt zegeningen


AMSTERDAM, maandag

Uitgefloten, uitgejouwd en straks uitgezwaaid. Het is geen seizoen om te koesteren, maar altijd bleef Nourdin Boukhari de vriendelijkheid zelve. Medespelers en trainers bewonderen zijn positieve instelling als compensatie voor het gebrek aan pure klasse. En ook al ziet een groot deel van de aanhang hem graag vertrekken, de Marokkaan heeft ontegenzeglijk zijn waarde voor de club gehad. De Johan Cruyff Schaal kon voor een groot deel op zijn conto geschreven worden en gisteren nam hij met de winnende treffer tegen AZ (1-0) flink wat druk weg.

De Amsterdammers telden hun zegeningen na een wedstrijd die ditmaal zeker niet lang zal beklijven. „Het gaat nu even primair om de punten”, zei Danny Blind. Hij mocht zich gelukkig prijzen met het spelverloop en gaf na afloop onomwonden toe dat AZ dit seizoen simpelweg de betere ploeg is. Dat gegeven kwam in alles tot uiting. Wint Ajax een vergelijkbaar duel van pakweg NEC of RKC, dan is de ergernis in alle geledingen hoorbaar. Gisteren was er louter sprake van opluchting en werd de ’lelijke’ triomf luid bejubeld. Louis van Gaal vatte het treffend samen: „Voor AZ was het prestige, voor Ajax broodnodig.”

Boukhari strafte een dure inschattingsfout van Joris Mathijsen af en schudde iedereen wakker na een openingsfase waarin de loomheid over alle aanwezigen – scheidsrechter Pieter Vink incluis – gedrapeerd lag.

Blind toonde zich zowel met zijn benadering als opstelling uitdager. „Wij zijn duidelijk de onderliggende partij. Zeker qua positiespel is AZ veel verder.” Middenvelder Robbert Schilder debuteerde in de basis als linksback, waardoor Olaf Lindenbergh (ex-AZ) naar de bank verwezen werd. Schilder kreeg Stein Huysegems als directe tegenstander, later Pius Ikedia. Blind: „Wie het ook zou zijn, Schilder was met zijn snelheid een beter alternatief dan Olaf.”

Pas in de eindfase van de tweede helft zou invaller Ryan Babel met een vernuftig schot de lat raken, maar verder reeg hoofdzakelijk AZ de kansen aaneen. „We hebben Ajax helemaal weggespeeld”, stelde doelman Henk Timmer. Van Gaal liet zich in soortgelijke bewoordingen uit. „Er was maar één ploeg op het veld.”

Maar AZ scoorde niet. Toeval of niet, uitgerekend de spelers die ook wat sentimentele bagage droegen, beleefden een buitengewoon slechte dag. Shota Arveladze liep na afloop enthousiast tussen de spelers van Ajax mee naar het vak met de harde kern, maar stelde zich tijdens de wedstrijd erg nederig op. Tussen de teruggekeerde John Heitinga en Thomas Vermaelen bleef hij onzichtbaar.

Pas na zeventig minuten liet Arveladze zich voor de eerste keer zien, met een karakteristieke passeeractie nabij de achterlijn. Vervolgens bewees de fletse Kenneth Perez zijn toekomstige werkgever een goede dienst door de bal tegen de paal te frommelen.

Invaller Haris Medunjanin raakte nog eens de lat en verder had voortdurend doelman Maarten Stekelenburg het hoogste woord. „Als we hier ooit hadden kunnen winnen, was het vandaag”, dacht Van Gaal, ook al iemand die hartelijk werd ontvangen bij ’zijn’ club. „Ik was blij verrast. Niet veel mensen zullen zo toegejuicht worden. Ik zie het als een vorm van waardering en daar hou ik van.”

Ajax hield stand. Blind: „Je kunt het op een andere manier willen, maar je bent ook afhankelijk van het niveau van de tegenstander.” De benauwde zege maakt van Ajax echter wel de grote winnaar van het weekeinde. Bovendien zullen Wesley Sneijder, Nicolae Mitea, Zdenek Grygera, Urby Emanuelson en Steven Pienaar waarschijnlijk net op tijd fit zijn voor de playoffs. Op de vraag waar Ajax gisteren stond, wilde en kon Blind dan ook niets zeggen. Over twee weken kan het namelijk allemaal anders zijn. En dat is precies de bedoeling.

Ajax - AZ 1-0 (1-0). 33. Boukhari 1-0. Scheidsrechter: Vink. Toeschouwers: 50.000.
De T.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13428
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » ma apr 10, 2006 9:38 am

Ik zag voor de wedstrijd Jaakke een tijdje praten met Van Gaal en ze namen daarna hartelijk afscheid.
Ik verwacht niet dat het iets betekent over een toekomstige Ajaxfunctie voor Louis, maar het leek er dus wel op dat de onderlinge problemen uit de weg zijn geruimd :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 10, 2006 9:41 am

Gelukkig maar. :yes:

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma apr 10, 2006 10:07 am

volgens mij zijn dr verschillende problemen niet langer werkzaam bij Ajax, Arthur.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma apr 10, 2006 11:47 am

Voetske schreef:Als de backs terug komen en Sneijder fit is en een redelijke vorm heeft, en we nog ergens een echte buitenspeler weten te vinden in de korte tijd die we nog hebben, hebben we een goede tot zeer goede kans om de play-offs ( als we die halen natuurlijk ) te winnen.
Zo is het! :xyxthumbs:

Met Grygera, Sneyder, Pienaar en Urby er weer bij geef ik Ajax een prima kans de play-offs te winnen.

Laat Ajax maar 5e worden, want tegen AZ kan Ajax beter uit de voeten dan tegen Utreg of Feyenoord.

AZ is toch een beetje de ploeg die er op de écht belangrijke momenten niet staat. Denk aan de wedstrijden tegen PSV, denk aan het einde van het vorige seizoen. Kijk Mathijsen gisteren: doet het prima tegen KJH, maar staat te schutteren bij de goal... Ik mis bij AZ ook een paar ijzervreters en een stuk bevlogenheid. Als het lekker loopt, is het allemaal geweldig, maar met alleen 'voetbal' redt je het soms niet. Niet dat Ajax beter is, integendeel, maar ik zie zeker kansen tegen AZ...

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma apr 10, 2006 12:13 pm

wimpey schreef:
Met Grygera, Sneyder, Pienaar en Urby er weer bij geef ik Ajax een prima kans de play-offs te winnen.

.
Nog vier erbij? En er is nu al geen plek voor Galasek+. :eusa_liar:


:drecul2:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma apr 10, 2006 12:21 pm

Die moet je even uitleggen :confused:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma apr 10, 2006 12:23 pm

Volgens wimpey is/was oLAF Lindenbergh een Galasek+.

Volgens mij is oLAF een mindere versie van Patty Paauwe.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma apr 10, 2006 1:16 pm

Belachelijk trouwens dat er geen minuut stilte was voor Reve. Toen Hazes doodging moest ik ook een minuut mijn smoel houden.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » ma apr 10, 2006 1:18 pm

Het was 90 minuten stil, Lowie.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma apr 10, 2006 1:19 pm

Ow, vandaar! ;)
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma apr 10, 2006 7:46 pm

Steef schreef:Volgens wimpey is/was oLAF Lindenbergh een Galasek+.

Volgens mij is oLAF een mindere versie van Patty Paauwe.
Ik vind Lindenbergh ook maar niks. Hij kan op 3 verschillende posities spelen maar op geen enkele plek speelt hij op z'n minst degelijk.

Plaats reactie