Werder Bremen-Ajax
Als dit inderdaad de poppetjes zijn zal het wel een soort van 3-5-2 systeem worden (met 4 verdedigers spelen zou ik sowieso onnodig vinden):Peter schreef:Maak daar maar eens een opstelling van.
Kan er zo 4 maken, maar ik ben echt benieuwd naar de invulling.
--------Stekelenburg
Heitinga----Stam------Lindenbergh,
-----------Donald
---Gabri--Maduro---Roger
-----------Sneijder
----Leonardo---Babel
Maduro?? Roger?? Beiden in de basis??
Deze jongens kunnen in de uitwedstrijden tegen de laaggeklasserde ploegen in de eredivisie al niet op de been blijven :sad:
Er kan toch wel een ander elftal in elkaar gepuzzeld worden :eusa_pray:
Deze jongens kunnen in de uitwedstrijden tegen de laaggeklasserde ploegen in de eredivisie al niet op de been blijven :sad:
Er kan toch wel een ander elftal in elkaar gepuzzeld worden :eusa_pray:
Laatst gewijzigd door Izmailov op di feb 13, 2007 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Alaindebanaan
Ben het grotendeels met je eens, maar wat dacht je hiervan:Jöhnk schreef:Ik begreep dat Roger als een soort Lothar Mathaus tussen Stam en Heitinga ging spelen?
Dan kom ik tot zoiets:
----------- Stekel -----------
-- Stam -- Roger -- Heitinga
Donald ---Maduro -- L'bergh
----- Gabri ----- Sneijder ----
-------- Leo -- Babel --------
----------- Donald -----------
Gabri - Maduro - Sneijder - L'bergh
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Wat ik ervan vind? Ik vind het allebei drie keer niks.
Maar goed, van deze 11 spelers valt dan ook niet zo gek veel te maken.
Ik denk, afgaande op een vrij recente training, dat Donald sowieso in de rechterzone gebruikt gaat worden. En Lindenbergh in de linkerzone, maar dat is logisch. Verder is het afwachten of HTC daadwerkelijk grappen gaat uithalen met zijn 'ausputzer' Roger.
Ik denk, afgaande op een vrij recente training, dat Donald sowieso in de rechterzone gebruikt gaat worden. En Lindenbergh in de linkerzone, maar dat is logisch. Verder is het afwachten of HTC daadwerkelijk grappen gaat uithalen met zijn 'ausputzer' Roger.
- Alaindebanaan
Ausputzer sowieso niet, natuurlijk, want Roger achter een verdediging zetten is zelfmoord. Roger zal wel voor z'n mandekkers moeten spelen.
Je kunt er ook een soort variant op de Berlijnse muur van maken:
Stekelenburg;
Donald, Stam, Roger, Maduro, Lindenbergh;
Heitinga;
Gabri, Sneijder;
Leonardo;
Babel;
:D
Je kunt er ook een soort variant op de Berlijnse muur van maken:
Stekelenburg;
Donald, Stam, Roger, Maduro, Lindenbergh;
Heitinga;
Gabri, Sneijder;
Leonardo;
Babel;
:D
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik denk dat Ten Cate het gebrek aan fysieke kracht wil compenseren door vijf man op het middenveld neer te zetten. Opzich kan ik dat wel enigzins begrijpen, maar met Maduro, Sneijder en Roger doe je jezelf meer kwaad dan goed in de strijd om het middenveld. Die verliezen juist vooral duels.
Als we dan toch met twee spitsen gaan spelen -wat opzich te begrijpen is omdat onze vleugelspelers de stamina niet hebben om Wome en Fritz achterin te houden en Leonardo Wome hopelijk toch wel op zal zoeken bij balbezit- had ik Perez wel als teruggetrokken aanvaller ingezet. Op die manier zorg je ervoor dat Frings bezig is en er ruimte in de zone voor hem ontstaat. Ideaal voor Sneijder.
Ik ben wel blij met de snelheid voorin. Die komt nu vooral recht tegenover het centrale verdedigingsduo te staan. Toch moet Ajax al met al met maar weinig verdedigend en fysiek sterke spelers de slag op het middenveld winnen, want anders wordt het een groot probleem.
Als we dan toch met twee spitsen gaan spelen -wat opzich te begrijpen is omdat onze vleugelspelers de stamina niet hebben om Wome en Fritz achterin te houden en Leonardo Wome hopelijk toch wel op zal zoeken bij balbezit- had ik Perez wel als teruggetrokken aanvaller ingezet. Op die manier zorg je ervoor dat Frings bezig is en er ruimte in de zone voor hem ontstaat. Ideaal voor Sneijder.
Ik ben wel blij met de snelheid voorin. Die komt nu vooral recht tegenover het centrale verdedigingsduo te staan. Toch moet Ajax al met al met maar weinig verdedigend en fysiek sterke spelers de slag op het middenveld winnen, want anders wordt het een groot probleem.
Als dit de opstelling is, zal daar een gedachte achter zitten. We weten al dat Werder statische verdedigers heeft die niet houden van snelle aanvallers. Dat verklaart de keuze voor Leonardo en Babel. Maar waarom Roger?Jöhnk schreef:Ik begreep dat Roger als een soort Lothar Mathaus tussen Stam en Heitinga ging spelen?
Dan kom ik tot zoiets:
Het stinkt aan alle kanten!
Ik ben zo vrij geweest deze opstelling even te toetsen aan het 5 punten beginsel van Thomas:Jöhnk schreef:Ik begreep dat Roger als een soort Lothar Mathaus tussen Stam en Heitinga ging spelen?
Dan kom ik tot zoiets:
Lijkt me niet echt, als Diego centraal speelt dan komt hij Wieges of Roger tegen.-Spelen met iemand in de Heitinga rol op Diego
-Snelheid voorin over houden
Op zich wel, maar twee snelle spitsen tegen 4 verdedigers... tel uit je winst. Snelheid is vooral leuk bij 1-tegen-1 situaties.
Dit gaat me helaas boven de pet(htf is Frings?), al zie ik Perez er niet bij staan.-Frings keuzes laten maken (via Perez en Sneijder)
Met twee spitsen spelen zal betekenen dat er altijd 1 back van de Duitsers kan opkomen. Tenzij Wes heel ver naar voren speelt.-Backs achterin houden
Dat kan gelukkig. Moet Klose trouwens niet gaan zwerven want dan wordt het een zooitje bij ons achterin.-Stam Klose aan laten pakken
Al met al krijg ik nog niet het gevoel dat Henk en Thomas helemaal op 1 lijn zitten.
Nee. Vandaar dat ik ook aangaf niet echt tevreden te zijn met de poppetjes. Maar wie weet weet Ten Cate ze zo neer te zetten dat er nog een aantal punten aangevinkt kunnen worden. :eusa_pray:
Het zou overigens kunnen dat Donald in de Heitinga-rol kan spelen, maar ik ken die jongen niet.
Het zou overigens kunnen dat Donald in de Heitinga-rol kan spelen, maar ik ken die jongen niet.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op di feb 13, 2007 11:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
:DVoetske schreef:Bremen Bremen who the fuck is Bremen .. :cheer:Dubbel schreef:Hoe ziet de 'vermoedelijke' opstelling van Bremen er eigenlijk uit? Misschien biedt dat houvast.
Doen we het toch zo?
PS: Bij spelhervattingen op onze helft speelt Stekelenburg met de punt naar achteren.-- --
Manucharyan - Stam - Mitea
-Stekelenburg-
Rosales - Sneijder - Perez - Roger
Leonardo - Huntelaar - Babel
Indien Jensen en Borowski gewoon fit zijn waarschijnlijk zoiets (tussen haakjes staan de Ajacieden die ik er tegenover zou hebben gezet. Sorry, maar het moest gewoon even. Omdat ik betweterig en arrogant ben. :D ):Dubbel schreef:Hoe ziet de 'vermoedelijke' opstelling van Bremen er eigenlijk uit? Misschien biedt dat houvast.
-----------------------Wiese
Fritz---------Mertesacker--Naldo-------Wome
(Babel)------------(Huntelaar)----------(Leonardo)
---------------------------Frings
--------------------------(Perez)
--------------Jensen----------------------Borowski
-------------(Sneijder)-------------------(Gabri)
---------------------------Diego
--------------------------(Heitinga)
------------------Almeida/Hunt----Klose
----------------(Olaf)------(Stam)-----(Van der Wiel)
-------------------------(Stekelenburg)
Als Donald inderdaad zo'n groot talent is biedt dat een andere optie. Perez als teruggetrokken centrumaanvaller, Huntelaar eruit, Donald erbij op het middenveld.
En de Nederlandse versie van het stukje van Rosenberg:
Rosenberg klapt uit Ajax-school
Markus Rosenberg bij zijn presentatie voor Werder Bremen.
BREMEN - De voormalige Ajacied Markus Rosenberg heeft zich maandag kritisch uitgelaten over zijn voormalige Amsterdamse werkgever. Op de website van zijn nieuwe club Werder Bremen, woensdag tegenstander van Ajax in het UEFA-bekertoernooi, geeft de Zweedse spits af op trainer Henk ten Cate en het Amsterdamse publiek.
„Mijn persoonlijke ervaringen met Ten Cate zijn niet zo positief”, liet Rosenberg weten. „Hij heeft heel veel veranderd bij Ajax; het elftal, het systeem. Zelfs een aanvaller als Klaas-Jan Huntelaar, die al zoveel doelpunten heeft gemaakt, zit steeds weer op de bank bij hem. Ik denk dat Ten Cate hem niet mag.”
Rosenberg, die evenals ploeggenoot Peter Niemeyer (ex-FC Twente) niet speelgerechtigd is tegen Ajax, was evenmin enthousiast over de vaste toeschouwers in de ArenA. „Het is een groot stadion met veel publiek, maar het gaat er niet wild aan toe op de tribunes. De mensen komen kijken om een mooie wedstrijd te zien. Als Werder erin slaagt om in Amsterdam te scoren, dan kan het zomaar gebeuren dat het gemor begint en dat het publiek zich tegen de eigen ploeg keert.”
[/code]
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik ben er klaar voor.

Ajax!
COME ON, AJAX!

Ajax!
:ajaxscarf: :tifoajax: :afca: :ajaxsmiley: :anew: :blub: :onfire: :smile-ajax: :666:AJAX MARSCH
I.
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit
De Schaar de dapp're Meersche helden
Onze vreugd' en trotsch bezit
Gevreesd, geducht in heel den lande
Glorie onzer Amstel-stad ...
Ieder draagt ze op de handen
Wie gaat niet op Ajax prat
Hup Ajax hup, Rood - Witte schare
Dapp're strijders fier en koen
Bevestigt uw roemrijke mare
Driewerf hup onz' kampioen!
Hup, Ajax, hup onz' kampioen!
II.
Ziet onze spelers pijlsnel draven
Fiks zich werpend in de strijd
En nooit bereid tot overgave
Vol van vastberadenheid !
In vurig willen, ernstig streven
Naar de overwinningseer
Deed zij menig club reeds sneven
't Roemrijk Ajax uit de Meer !
(Refrein)
III.
De goede clubgeest zal ons schragen
D' Eendracht maakt ons hecht en sterk
D'Ajaxvaan steeds hoger dragen
Zij ons allerschoonste werk!
Ons mooie spel vol fris bekoren
Te spelen in Rood en Wit
Dat zij ons jaren nog beschoren
Vol geest, animo en pit.
COME ON, AJAX!
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Thomas is er klaar voor, maar Ajax nog niet. Ik zal HtC even een handje helpen. De mods hebben hem toch verteld dat ie zich op de dag van de wedstrijd altijd op AT dient te melden voordat ie de opstelling op het bord krabbelt?
Als de duisters met 2 spitsen en een of twee aanvallende middenvelders spelen zetten wij daar drie verdedigers (meer hebben we er toch niet) en een of twee verdedigende middenvelders tegenover. Dan beginnen we achterin in ieder geval met één man meer in plaats van twee. Onze uitgedunde verdediging wordt namelijk echt niet beter als we een middenvelder naar achteren schuiven ten koste van een aanvaller. Daarmee trek je de problemen alleen maar dichter naar je eigen goal toe.
Een versterkt middenveld in de vorm van 3-5-2 zou nog een klein beetje te begrijpen zijn, maar 4-4-2 is echt onzinnig. Daarmee vul je het ene gat met het andere. Op de nul spelen met een berlijnse muur is al helemaal geen optie: daar hebben we simpelweg niet genoeg verdedigers voor.
Je mag er van uitgaan dat Werder toch wel scoort, en waarschijnlijk meer dan eens. Dus moeten we zelf ook scoren en dan lijkt het me logisch om de aanval (de enige linie waar we géén personele problemen hebben: 15 goals in de laatste 5 wedstrijden) intact te laten en gewoon met 3 spitsen te spelen. Met ons gebrek aan backs en onze riante voorraad aanvallers is 3-4-3 de enige juiste keuze. WB heeft in de laatste twee wedstrijden laten zien dat hun verdediging verre van waterdicht is, dus onze kansen liggen in de aanval en zeker niet achterin.
Huntelaar in het midden voor het gluiperige afmaakwerk, met Babel en Leonardo voor snelheid en onvoorspelbaarheid. Geen Perez voorin, die hebben we nodig op het middenveld omdat Davids niet mee mag doen. Uiteraard zetten we onze beste speler op de positie waar ie het gevaarlijkst is: Sneijder achter de spits om op doel te schieten en/of Huntelaar van steekpassjes te voorzien. Maduro (bij gebrek aan beter) als ouderwetsche "4." Stam centraal achterin om in te grijpen bij de steken die de man voor hem onvermijdelijk gaat laten vallen. Gezien de krapte aan verdedigers (L'bergh noodgedwongen als gelegenheidslinksback) gaan we defensie niet nog verder uithollen door een verdediger op het middenveld neer te zetten, dus Heitinga staat gewoon rechtsachter.
Stekel
Heitinga, Stam, L'bergh
Maduro (helaas, 't is niet anders)
Gabri, Sneijder, Perez
Leo, Huntelaar, Babel
Als HtC het aandurft met een baby als rechtsback zou je Heitinga als centrale verdediger voor Stam kunnen zetten en Maduro op de bank, maar ik denk dat zo'n lood-om-oud-ijzer oplossing weinig verschil zal maken. Wat je ook doet, problemen achterin hou je toch. Aan Roger heb je in wedstrijden als deze helemaal niks, dus die mag een stoeltje op de tribune warmhouden.
En dan maar hopen dat een van onze beroepsettertjes (Leonardo, Huntelaar) kans ziet om een duitser een rode kaart aan te smeren. Zij een man kwijt, wij met Maduro centraal of een junior op rechts: dat komt neer op 10 tegen 10.
Met zoveel geblesseerde verdedigers zou 2-1 of 3-2 helemaal geen slecht resultaat zijn. Dan gaat de return tenminste nog ergens over.
Als de duisters met 2 spitsen en een of twee aanvallende middenvelders spelen zetten wij daar drie verdedigers (meer hebben we er toch niet) en een of twee verdedigende middenvelders tegenover. Dan beginnen we achterin in ieder geval met één man meer in plaats van twee. Onze uitgedunde verdediging wordt namelijk echt niet beter als we een middenvelder naar achteren schuiven ten koste van een aanvaller. Daarmee trek je de problemen alleen maar dichter naar je eigen goal toe.
Een versterkt middenveld in de vorm van 3-5-2 zou nog een klein beetje te begrijpen zijn, maar 4-4-2 is echt onzinnig. Daarmee vul je het ene gat met het andere. Op de nul spelen met een berlijnse muur is al helemaal geen optie: daar hebben we simpelweg niet genoeg verdedigers voor.
Je mag er van uitgaan dat Werder toch wel scoort, en waarschijnlijk meer dan eens. Dus moeten we zelf ook scoren en dan lijkt het me logisch om de aanval (de enige linie waar we géén personele problemen hebben: 15 goals in de laatste 5 wedstrijden) intact te laten en gewoon met 3 spitsen te spelen. Met ons gebrek aan backs en onze riante voorraad aanvallers is 3-4-3 de enige juiste keuze. WB heeft in de laatste twee wedstrijden laten zien dat hun verdediging verre van waterdicht is, dus onze kansen liggen in de aanval en zeker niet achterin.
Huntelaar in het midden voor het gluiperige afmaakwerk, met Babel en Leonardo voor snelheid en onvoorspelbaarheid. Geen Perez voorin, die hebben we nodig op het middenveld omdat Davids niet mee mag doen. Uiteraard zetten we onze beste speler op de positie waar ie het gevaarlijkst is: Sneijder achter de spits om op doel te schieten en/of Huntelaar van steekpassjes te voorzien. Maduro (bij gebrek aan beter) als ouderwetsche "4." Stam centraal achterin om in te grijpen bij de steken die de man voor hem onvermijdelijk gaat laten vallen. Gezien de krapte aan verdedigers (L'bergh noodgedwongen als gelegenheidslinksback) gaan we defensie niet nog verder uithollen door een verdediger op het middenveld neer te zetten, dus Heitinga staat gewoon rechtsachter.
Stekel
Heitinga, Stam, L'bergh
Maduro (helaas, 't is niet anders)
Gabri, Sneijder, Perez
Leo, Huntelaar, Babel
Als HtC het aandurft met een baby als rechtsback zou je Heitinga als centrale verdediger voor Stam kunnen zetten en Maduro op de bank, maar ik denk dat zo'n lood-om-oud-ijzer oplossing weinig verschil zal maken. Wat je ook doet, problemen achterin hou je toch. Aan Roger heb je in wedstrijden als deze helemaal niks, dus die mag een stoeltje op de tribune warmhouden.
En dan maar hopen dat een van onze beroepsettertjes (Leonardo, Huntelaar) kans ziet om een duitser een rode kaart aan te smeren. Zij een man kwijt, wij met Maduro centraal of een junior op rechts: dat komt neer op 10 tegen 10.
Met zoveel geblesseerde verdedigers zou 2-1 of 3-2 helemaal geen slecht resultaat zijn. Dan gaat de return tenminste nog ergens over.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
De T.Bouwen op tradities
BREMEN, woensdag
Welk land Ajax ook bezoekt, het verleden is een trouwe metgezel. De buitenlandse pers begint standaard over de successen, de helden, de artisticiteit en de uitzonderlijke filosofie. Het gevaar daarvan is dat veel mensen gemakshalve denken dat het ook allemaal vanzelf gaat zodra er weer een blik talent is opengetrokken. Vandaar dat een Duitse journalist gisteren van Henk ten Cate wilde weten waarom hij zich zo opvallend bescheiden opstelde. Werder Bremen als favoriet tegen Ajax; aan dat idee moeten de Duitsers zichtbaar wennen.
Gezien de omstandigheden zei Ten Cate echter: „We zullen onze huid duur verkopen, maar je moet ook realistisch blijven. Ajax is een ploeg in opbouw, we zitten nog in het eerste jaar. Werder speelt al jarenlang met vrijwel dezelfde ploeg. Ze komen simpelweg te vroeg voor ons. Het is een heel uitgebalanceerd team. Daar zit echt alles in: slimheid, hardheid, rijpheid, individuele klasse en voor Duitse begrippen erg veel scorend vermogen. In een groep met Barcelona en Chelsea hebben ze bovendien nog tien punten verzameld in de eerste ronde van de Champions League. Dat zegt wel iets.”
Daar kwam nog iets bij. Ajax moet het stellen zonder een groot aantal vaste krachten. Opnieuw zal er dus – de clubcultuur indachtig – een beroep gedaan moeten worden op de jeugd. Frank Verlaat maakte ooit zijn Europese debuut in een finale, Kiki Musampa werd tegen Real Madrid in het diepe geduwd, Arno Splinter mocht het meteen als centrale pion opnemen tegen Auxerre en wie over de doorbraak van Dennis Bergkamp begint, komt al snel uit bij de beroemde thuiswedstrijd tegen Malmö FF.
Het is slechts een greep uit de talloze voorbeelden. Bij Ajax heeft men nooit watervrees gekend. „Omdat we meteen duidelijk maken dat we in die jongens geloven. Dat is altijd onze filosofie geweest”, zegt Ten Cate. Vurnon Anita (17) en Mitchell Donald (18) maakten het trainingskamp in Kaapstad al mee. Gisteren meldde verdediger Gregory van der Wiel (19) zich op Schiphol. Ten Cate hoeft zich niet als een hopman over de ’young guns’ te ontfermen, vertelde hij. „Ze integreren heel makkelijk. Een groot aantal van de huidige selectie heeft zelf de Ajax-opleiding gevolgd. Ze stralen het vertrouwen uit en nemen die jonge jongens automatisch mee in het groepsproces.”
Ajax moet vanavond in het Weserstadion vooral Ajax blijven, betoogde Ten Cate. Niet zozeer qua opstelling, want de personele problemen en de speelwijze van Werder – twee spitsen en Diego als nummer tien erachter – nopen hem tot een aanpassing. Maar wel qua opvatting. „Werder heeft veel fysieke kracht. Dan moet je twee dingen doen: uit het duel blijven en uit je eigen strafschopgebied blijven. Want zodra ze die ballen er in kunnen blijven pompen, komen wij in onze zwakte en zij in hun sterkte.”
De kans is derhalve zeer groot dat één van de drie A-junioren zijn opwachting in de basis maakt. „De puzzel is niet zo ingewikkeld. Als je weinig mogelijkheden hebt, kom je bij de jeugd terecht”, aldus Ten Cate, die trainde met wisselende formaties en in de eerste plaats iemand zoekt voor de rechterflank. Mitchell Donald lijkt de voorkeur te gaan krijgen.
Ten Cate reageerde overigens nog even kort maar krachtig op de kritiek van Markus Rosenberg aan zijn adres. De Zweed kwam na de training even wat handen schudden en kon bij de uitgang ook niet om Ten Cate heen. Die was minder blij met Rosenberg. „Toen Rosenberg nog speelde, stonden we achtste. Toen hij niet speelde, stonden we tweede. Ik zou hem willen adviseren eens wat vaker in de spiegel te kijken.”
• Mauro Rosales maakt nog steeds deel uit van de A-selectie van Ajax. Gisteren gaf het Argentijnse River Plate te kennen af te zien van een transfer, omdat ze het financieel niet rond krijgen.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Stekelenburg; Heitinga, Stam, Roger, Lindenbergh; Donald, Maduro, Gabri, Sneijder; De Mul en Babel.
Blij met de punten ...