Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Toppie

Bericht door Toppie » do aug 16, 2007 6:59 am

davince31 schreef:Ik ben hier een paar keer per week om gezellig mee te lezen en posten ben ik eigenlijk al een tijd geleden mee gestopt maar de frustratie is zo hoog dat ik het er echt uit moet gooien.
Wat is die Ten Cate een ontzettende incompetente man. Hij is een prima coach voor een subtopper zoals NAC, Vitesse. Hij is ook prima als assistent bij een willekeurige club maar hij heeft totaal geen kwaliteit om van een gevallen topclub weer een topclub te maken. Hij mag nog niet eens de thee inschenken van een Co of Louis.
Huntelaar
Als je kijkt naar hoe hij met Klaas Jan omgaat. Pfff.... daar zakt mijn broek van af. Die jongen heeft al geen vertrouwen meer sinds Ten Cate bij Ajax binnen kwam. Kijk maar naar de uitstraling die Klaas had op en buiten het veld in het eerste half jaar. Hij scoorde uit alle hoeken en standen, puur op gevoel en nu durft hij niets meer. Ten Cate heeft hem nu al kapot gemaakt en pas als hij weer de ruimte krijgt om vanuit zijn gevoel te spelen zal hij weer los komen.

Colin:
Niets te zoeken bij Ajax. Het lijkt wat snel om zo te oordelen op een paar wedstrijden. Bij sommige spelers zie je bijvoorbeeld al aan hoe ze lopen of een bal aanraken dat ze een goddelijk talent hebben. Bij Colin is het andersom. Je kan aan alles zien dat het een typische Ten Cate voetballer is. Prima voor NAC maar hij heeft het gewoon niet in zich. Sneu voor hem. Weer iemand die door Ten Cate wordt kapot gemaakt, althans de persoon. Kijk maar wat Colin in de kranten over zich heen krijgt.

Sneijder / Perez,
Ten Cate houdt ik persoonlijk verantwoordelijk voor het gat op 10. Nog geen paar maanden geleden heb je zowel Sneijder als Perez bij Ajax rond lopen. Dat Sneijder deze zomer weg zou gaan was alwel zo goed als zeker. Daar moet je gewoon vanuit gaan als topclub. Als je dan weet dat je Perez hebt, heb je een ieder geval een goede creatieve aanvallende speler (met zeer hoog rendement) die een heel groot gedeelte van het gat kan opvangen. Maar nee...... Meneer TC kan niet met Perez overweg (en andersom) en mag zo goed als gratis naar PSV. Dus de concurrent sterker maken + jezelf met een levensgroot gat op 10 opzadelen.

Ik kan nog even doorgaan maar moet nu naar mijn werk.

Ten Cate is in mijn ogen niet geschikt voor de top. Wellicht laat Van Geel hem express zwemmen, en stemt hij in met een aankoop als Colin om hem zelf in te laten zien dat hij er geen fluit van kan.
Ik wil gvd CL voetbal zien MET Ajax dit jaar en als dat niet gebeurt dan mag hij wat mij betreft zijn spullen pakken en hoop ik dat Co weer terugkeert.

2008/2009 Ajax wint CL - met Co als coach
2010 Nederland wereldkampioen met Foppe als coach.....

Ik denk dat HTC een zeer zware tactische fout maakt met KJH hij wil hem teveel laten voetballen , en dat moet hij dus minder laten doen en meer hem de vrijheid geven om z'n eigen spelletje te spelen. Dat gezeik over team belang onzin een spits moet gedreven en soms zelfs zelfzuchtig zijn.

Je hebt helemaal gelijk Davince zeker ook over Colin, echt niets voor Ajax en dan nog maar te zwijgen over mijn favoriete speler Perez. Die wilde wel spelen op 10 maar kreeg echt geen maar dan ook geen kans van HTC.

Aankopen HTC

Colin een oude spanjaard WANBELEID

Trouwens op de Bank zat gisteren Ajax B2 :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 7:33 am

Thomas schreef:
Jabu schreef:Waarom Sarpong (middenvelder) voor Rommedahl (aanvaller)?
Ten Cate heeft Sarpong in de voorbereiding ook al een aantal keer op de vleugel gebruikt.

PS Doe geen moeite om Frank te overtuigen over Heitinga. Kansloze zaak. Frank verveelt zich de laatste tijd een beetje, geloof ik.
Jöhnk schreef:Uitstekende wedstrijd gezien. Kennedy was de beste maar Huntelaar, Vermaelen en Suarez waren ook goed. Slavia maakte helemaal niets klaar waar Ajax kans na kans kreeg. Domme pech, itt. vorig jaar, toen Kopenhagen gewoon BETER was.

Ik zie het nog wel goedkomen in Praag.
Ik vond Ajax ook helemaal niet zo slecht als de meesten hier beweren. We moeten er naast Kennedy, Urby en Suarez inderdaad een technisch verfijnde speler bij op de nummer 10 positie (ook om te waken voor het doorslaan naar 'vechtvoetbal'), maar Ajax creëerde een aantal uitgelezen mogelijkheden en gaf eigenlijk niets weg. Op een andere dag was dit minimaal 2-0 geworden en hadden we het nergens meer over gehad.

knip knip .........
Jij zou zo de PR man van HtC kunnen worden ...

Een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen, of zoals Henkie vanaf het begin van de voorbereiding al staat te roepen " alles in het teken van de VCL wedstrijd " en dan gaan trainers en spelers ( alweer ) zo opzichtig, met niet eens 1/10 AJAX voetbal waardige momenten op het veld, en jij ziet lichtpuntjes.

AJAX heeft anderhalve mogelijkheid gehad, gecreeerd met een "ik gooi de bal maar blind voor de goal en kijk of dat het iets is" ......

Wat de mogelijkheden van Suarez betreft, die mogelijkheden kreeg ie bij Groningen ook altijd, en evenzoveel keren lukte het hem om ze om zeep te helpen .. niks nieuws dus.Vermaelen de beste .. tja ..

Heel de wereld lach dit AJAX uit om het armetierig, armoedig voetbal wat ze hede ten dage op het veld laat zien !!!
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » do aug 16, 2007 7:56 am

Bertje schreef:Ik heb een slecht voorgevoel. Alles gaat fout vandaag.
Tsja :00001595.gif:

Arthur

Bericht door Arthur » do aug 16, 2007 8:06 am

Ik vond Suarez vrij goed spelen, maar doordat hij op het 'middenveld' speelde zaten we met een 4-2-4 systeem opgescheept. Aanvallend kon Ajax regelmatig nog wat creëeren, maar door het zwakke middenveld was elke afvallende bal voor Praag en kon Ajax nooit echt druk zetten.

Daarnaast was Colin verdedigend nauwelijks nodig en bakte hij er opbouwend niks van. Daar had gewoon Van der Wiel moeten staan.

Ik vond dit een uitermate zwakke tactiek en zo dwong Ajax de 'pech' zelf af.
Over twee weken een normale opstelling en we winnen daar gewoon.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 8:27 am

Ik vond Suarez ook redelijk spelen, hij was in ieder geval de enige die nog eens wat verrassends probeerde. Verder was het natuurlijk onbegrijpelijk dat Suarez op 10 speelde na 2 trainingen. Suarez op links en Kennedy op 10 was waarschijnlijk een stuk beter geweest.

Overigens was Praag ongelooflijk zwak, Huntelaar heeft in jaren niet zoveel ruimte gehad als tegen deze ploeg! Een absolute schande om hiervan te verliezen. Ach, het Tsjechische voetbal zal de afgelopen 2 jaar enorm zijn gegroeid! :1evil.gif:

Zullen we ons het tijdperk van Geel/HTC straks herinneren als de periode waarin Ajax definitief afscheid nam van de Europese (sub)subtop?
I think I lost my fucking headache

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do aug 16, 2007 8:59 am

Voetske schreef:
Heel de wereld lach dit AJAX uit om het armetierig, armoedig voetbal wat ze hede ten dage op het veld laat zien !!!
Ajax is en blijft een grote naam, en net als bijvoorbeeld AC Milan worden de slechte jaren vergeven en vergeten, en wordt de club internationaal afgerekend op de grote successen. Als die te lang uitblijven verdwijn je van de radar, zoals Ajax nu. Dus uitlachen is er in het buitenland, op een enkele liefhebber na,
niet bij.

Toch kun je dit de club moeilijk verwijten. Ze doen hun stinkende best in een vrijwel onmogelijk klimaat voor internationaal aansprekende prestaties. De UEFA heeft het verknald voor een club als Ajax. Voordat we kunnen oogsten zijn de beste spelers weg en zijn we weer terug bij bouwen. Zakelijk is er voor Ajax nog wel eer te behalen, maar op het sportieve vlak kunnen we de rijkste clubs in de grootste competities nooit bijbenen.

Als je de historie van Europa Cup 1 winnaars bekijkt zie je dat er 1 club is, uit een klein land en een kleine competitie, die zich met de allergrootsten kon meten. Ajax... Dat betekent dat er, in feite, ook maar 1 club is die zich nu zwaar benadeeld weet door de nieuwe 'voetbalverhoudingen'. De rest van het wel best zo. In de grote competities krijgen de mindere clubs nu meer kansen. En wij? Wij doen voor spek en bonen mee. Een van de beste clubs van Europa, op de knieen gedwongen door de UEFA... Dat is wanbeleid van de bovenste plank. Maar wat doe je eraan?
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do aug 16, 2007 9:12 am, 3 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:09 am

We hebben het over Kopenhagen en Praag, MT. Niemand verwacht dat de CL gewonnen wordt op korte termijn. Maar tegen clubs uit Europese C-landen mag je toch nog wel iets verwachten? Twee jaar van Geel en 1 jaar Ten Cate en we zitten met een ploeg met 0,0 aan creativiteit, avontuur en lef. En dat ligt echt niet aan de gedwongen verkoop van twee spelers.

Overigens doen AZ en PSV het heel aardig in Europa. Hebben die geen last van de UEFA?

Arthur

Bericht door Arthur » do aug 16, 2007 9:13 am

Voor Ten Cate liep Ajax inderdaad over van creativiteit, avontuur en lef :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:14 am

Je kan over het nivo twisten, maar inderdaad, daar liepen spelers met een individuele actie.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 9:19 am

Wij hebben in het tijdperk Ten Cate ook spelers met een individuele actie gezien: Sneijder, Babel, De Mul, Suarez, Kennedy, Urby, Leonardo. Dat waren er daarvoor echt niet veel meer.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do aug 16, 2007 9:22 am

Vaak is op Ajax kankeren terecht en heeft het ook zin. Maar de UEFA is toch echt de hoofdverantwoordelijke voor het afgezakte niveau. Ik sta verbaasd dat ze er helemaal NIETS aan doen om de internationale verhoudingen een beetje eerlijk te houden. Wat is dat nou voor organizatie? Vier clubs uit hetzelfde land in de CL? Zo worden die competities steeds rijker en kunnen ze nog meer spelers uit mindere competities kopen. Kapitalisme ten voeten uit, maar met sport heeft het allemaal niet veel meer te maken.

Zeg dat het geluk ons weer breeduit toelacht en de beste voetballer van de eeuw ook deze eeuw bij Ajax opgroeit. Dan is die jongen toch op zijn twintigste weg? De fans hebben geen idee hoeveel prachtig voetbal ze ontstolen wordt. Die zijn het normaal gaan vinden. Maar het is niet normaal.

Ajax -club en fans- moeten eens een actie organizeren om de UEFA eraan te herinneren waar totaalvoetbal vandaan is gekomen. En om te eisen dat de internationale verhoudingen worden rechtgetrokken.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:29 am

Het werkt altijd zo dat geld van de rijkere competities naar de armere vloeit. Met een transferopbrangst van 55 miljoen zou je je elftal spectaculair moeten kunnen versterken. Maar goed, de deadline is nog twee weken weg. Jammer dat de CL dan wellicht al is gemist.

Ik heb het over de huidige selectie, Thomas.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do aug 16, 2007 9:30 am

Misschien doen we het nu een keer andersom. De eerste verliezen en de return winnen :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 9:30 am

Monkey Tonk schreef:
Voetske schreef:
Ajax is en blijft een grote naam, en net als bijvoorbeeld AC Milan worden de slechte jaren vergeven en vergeten, en wordt de club internationaal afgerekend op de grote successen. Als die te lang uitblijven verdwijn je van de radar, zoals Ajax nu. Dus uitlachen is er in het buitenland, op een enkele liefhebber na,
niet bij.

Toch kun je dit de club moeilijk verwijten. Ze doen hun stinkende best in een vrijwel onmogelijk klimaat voor internationaal aansprekende prestaties. De UEFA heeft het verknald voor een club als Ajax. Voordat we kunnen oogsten zijn de beste spelers weg en zijn we weer terug bij bouwen. Zakelijk is er voor Ajax nog wel eer te behalen, maar op het sportieve vlak kunnen we de rijkste clubs in de grootste competities nooit bijbenen.

Als je de historie van Europa Cup 1 winnaars bekijkt zie je dat er 1 club is, uit een klein land en een kleine competitie, die zich met de allergrootsten kon meten. Ajax... Dat betekent dat er, in feite, ook maar 1 club is die zich nu zwaar benadeeld weet door de nieuwe 'voetbalverhoudingen'. De rest van het wel best zo. In de grote competities krijgen de mindere clubs nu meer kansen. En wij? Wij doen voor spek en bonen mee. Een van de beste clubs van Europa, op de knieen gedwongen door de UEFA... Dat is wanbeleid van de bovenste plank. Maar wat doe je eraan?
Geen een tegenstander heeft nog respect voor dit AJAX, geen een tegenstander heeft nog angst voor dit AJAX.Gewoon een beetje achterover leunen en dit AJAX is al voor 90% lam.Dit gaat niet over of dat wij de CL. winnen, dit gaat ook niet over of dat wij clubs als R.M. of M.U. bij kunnen houden.Dit gaat erom of we onszelf niet keer op keer te kijk zetten.Te kijk zetten zoals vorig seizoen in de VCL, en naderhand in de UEFA cup ( poule ) waar je tegen clubs speelt waar je gewoon overheen moet lopen met herkenbaar voetbal en niet een trainer telkens weer staat te roepen na een slecht resultaat " maar we plaatsen ons toch voor de volgende ronde " om met geluk en armetierig voetbal met de hakken over de sloot de volgende ronde te halen.

AJAX laat al een hele tijd bagger voetbal van de bovenste plank zien, ene HtC durft dan nog te roepen dat AJAX vorig seizoen meedeed om de titel.Terwijl elke boerenlul, iedereen die een klein beetje verstand van voetbal heeft weet dat dat kwam omdat Psv STEKEN liet vallen en NIET omdat AJAX de pannen van het dak speelden.

Het doet pijn aan de ogen, de manier, het nivo en de uitstraling van dit elftal.Nogmaals geen ene tegenstander heeft nog respect en angst voor dit AJAX, zelfs amateurclubs van tegenwoordig ruiken hun kans ............
Laatst gewijzigd door 999 op do aug 16, 2007 9:32 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Arthur

Bericht door Arthur » do aug 16, 2007 9:31 am

Ik ben ook niet erg negatief. Ook in een uitwedstrijd moet je kunnen winnen van zo'n team en dat is in principe voldoende.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 9:32 am

LucaS schreef:Ik heb het over de huidige selectie, Thomas.
Hoeveel creatieve spelers hadden we dan in dat ene volledige seizoen onder Blind?

999

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 9:36 am

Thomas schreef:
LucaS schreef:Ik heb het over de huidige selectie, Thomas.
Hoeveel creatieve spelers hadden we dan in dat ene volledige seizoen onder Blind?
Dat heeft er toch allemaal niks mee te maken.HTC is NU onze trainer ..
Blij met de punten ...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do aug 16, 2007 9:39 am

Als de UEFA een plafond instelt voor hoeveel een club jaarlijks aan salarissen kan betalen zijn we al een stuk verder. Dat moet er zowiezo doorheen. Dan zullen we zien hoe goed de AC Milan's and Real Madrid's (het Chelsea gedrocht tel ik maar niet mee) echt zijn.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do aug 16, 2007 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 9:39 am

Ik reageer op de post van Lucas waarin hij beweert dat er onder Blind wel spelers met een individuele aktie rondliepen, in tegenstelling tot nu.
LucaS schreef:Je kan over het nivo twisten, maar inderdaad, daar liepen spelers met een individuele actie.

LucaS

Bericht door LucaS » do aug 16, 2007 9:41 am

Ik heb het woord Blind niet gebruikt hoor, Thomas! Ik heb het in eerste instantie over van Geel en in tweede instantie over ten Cate, die in de renovatieperiode van doorselecteren ervoor gezorgd hebben dat we een elftal hebben staan waarin niemand de capaciteiten en/of de wil heeft om eens iemand te passeren en iets verrassends te doen.

Aristides

Bericht door Aristides » do aug 16, 2007 9:41 am

De teleurstelling is het grootst bij degenen die het meest verwachten?

Ajax het lachertje? Geloof ik niet daar staat de naam garant voor en de twee grote transfers van de afgelopen weken.

Ging het onder Blind beter? Ik weet nog dat Bröndby Ajax overklaste, dat we het moeilijk hadden tegen Thun, Sparta Praag, maar WS redde ons. Iets eerder moets de verguisde Galasek ons via een strafschop plaatsen tegen Grazer AK (wie miste gisteren een strafschop?) en wie scoorde toen tegen Grazer uit?

Ajax stelt Europees al jaren niets voor. Dat ligt niet aan HtC of MvG. De terugval is al onder Blind begonnen, we hebben het verlies van spelers als Zlatan en Chivu niet kunnen opvangen.

Waarom AZ en psv wel Europees presteren? Kijk naar de spelers die psv kan halen en kijk naar de verliezen die daar worden geaccepteerd (of doet philips dan even iets), ondanks de zgn. gratis verkregen spelers.

Doet az het dan zo goed? Ik heb az nooit in de (v)cl zien spelen, maar zag wel dat de spanning voor de az-spelers zo groot was, dat er niet van excelsior kon worden gewonnen. Wat doet de spanning met spelers?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

999

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 9:43 am

Thomas schreef:Ik reageer op de post van Lucas waarin hij beweert dat er onder Blind wel spelers met een individuele aktie rondliepen, in tegenstelling tot nu.
LucaS schreef:Je kan over het nivo twisten, maar inderdaad, daar liepen spelers met een individuele actie.
Doet er dat iets toe.Ik krijg steeds het gevoel a] dat dat er met de haren bij wordt gesleept om de malaise van nu goed te praten .. b] het het verleden is dat geen invloed heeft gehad op prestaties die nu op het veld te zien zijn, immers het is een compleet nieuwe selectie ook nog eens met de spelers die HtC heeft gewild ...
Blij met de punten ...

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do aug 16, 2007 9:43 am

Voetske schreef:

AJAX laat al een hele tijd bagger voetbal van de bovenste plank zien
En de supporters kankeren al een hele tijd op de Ajax leiding en trainers. Die zijn het probleem niet. Die zijn door de UEFA in een zeer onwenselijke situatie geforceerd. Dat probeer ik een beetje te benadrukken, maar jullie hebben het veel te druk met het kankeren op Ajax om de UEFA aansprakelijk te houden. Ook best.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do aug 16, 2007 9:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do aug 16, 2007 9:44 am

LucaS schreef:Ik heb het woord Blind niet gebruikt hoor, Thomas!
Oh, dus je bedoelde de periode voor Ten Cate, op dat jaar onder Blind na?
Arthur schreef:Voor Ten Cate liep Ajax inderdaad over van creativiteit, avontuur en lef :smallgrin.gif:

999

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 9:45 am

Monkey Tonk schreef:
Voetske schreef:

AJAX laat al een hele tijd bagger voetbal van de bovenste plank zien
En de supporters kankeren al een hele tijd op de Ajax leiding en trainers. Die zijn het probleem niet. Die zijn door de UEFA in een zeer onwenselijke situatie geforceerd. Dat probeer ik een beetje te benadrukken, maar jullie hebben het veel te druk met het kankeren op Ajax om de UEFA aansprakelijk te houden. Ook best.
AJAX ontvangt 50 Miljoen, maar " vergeet " om alvast een lijstje klaar te hebben voor vertrekkende spelers.Uefa heeft hier niks me te maken.
Blij met de punten ...

Plaats reactie