AFC Ajax - Slavia Praag 17-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 18, 2008 3:57 pm

Bertje schreef:Joey veroordeelt Van Basten op het feit dat hij opnieuw geld wil investeren. Vind ik vreemd, want onze selectie kent een aantal flink zwakke plekken.
Ik kan natuurlijk niet in Joey's hoofd kijken (tenzij ik zijn schedel licht, maar dat gaat wat ver), maar volgens mij bedoelt hij dat we van de zomer al 30 mil hebben uitgegeven en dat dit tot op heden geen garantie is geweest voor goed spel en/of resultaten. Dus stelt hij dat opnieuw fors investeren niet per definitie de oplossing is, als de coach vervolgens niet in staat is zijn selectie op een behoorlijk spelniveau te krijgen. En als ie dat inderdaad bedoelt, heeft ie volgens mij een punt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 3:57 pm

Bertje schreef:Joey veroordeelt Van Basten op het feit dat hij opnieuw geld wil investeren. Vind ik vreemd, want onze selectie kent een aantal flink zwakke plekken.
Dan had hij daar aan moeten werken afgelopen zomer. Hij heeft als Bondscoach ruim 4 jaar kunnen zien waar de zwakke plekken zaten. En inplaats van verloren miljoenen uit te geven aan spelers als Sno, Oleguer of te veel aan 1 speler had hij het beter kunnen investeren in echte versterkingen..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do dec 18, 2008 3:58 pm

Was ik gisteren dan de enige die met een wit zakdoekje zat te zwaaien?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 4:02 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:Joey veroordeelt Van Basten op het feit dat hij opnieuw geld wil investeren. Vind ik vreemd, want onze selectie kent een aantal flink zwakke plekken.
Ik kan natuurlijk niet in Joey's hoofd kijken (tenzij ik zijn schedel licht, maar dat gaat wat ver), maar volgens mij bedoelt hij dat we van de zomer al 30 mil hebben uitgegeven en dat dit tot op heden geen garantie is geweest voor goed spel en/of resultaten. Dus stelt hij dat opnieuw fors investeren niet per definitie de oplossing is, als de coach vervolgens niet in staat is zijn selectie op een behoorlijk spelniveau te krijgen. En als ie dat inderdaad bedoelt, heeft ie volgens mij een punt.
Dat bedoelde ik inderdaad, Weekend Cees. Dertig miljoen is al een enorm bedrag. Hoeveel meer geld denkt Van Basten te investeren voor we behoorlijk voetbal te zien krijgen?

En ja, in de zomer had al minstens een sterke verdediger moeten komen. Geen Oleguer dus.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 4:08 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Bertje schreef:Joey veroordeelt Van Basten op het feit dat hij opnieuw geld wil investeren. Vind ik vreemd, want onze selectie kent een aantal flink zwakke plekken.
Ik kan natuurlijk niet in Joey's hoofd kijken (tenzij ik zijn schedel licht, maar dat gaat wat ver), maar volgens mij bedoelt hij dat we van de zomer al 30 mil hebben uitgegeven en dat dit tot op heden geen garantie is geweest voor goed spel en/of resultaten. Dus stelt hij dat opnieuw fors investeren niet per definitie de oplossing is, als de coach vervolgens niet in staat is zijn selectie op een behoorlijk spelniveau te krijgen. En als ie dat inderdaad bedoelt, heeft ie volgens mij een punt.
Dan heb ik al heel veel punten.Die kan is zeker wel inleveren als ik je eens een keer nodig zou hebben ?. :smallgrin.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 4:32 pm

joey schreef:En ja, in de zomer had al minstens een sterke verdediger moeten komen. Geen Oleguer dus.
Opvallend dat jij dan constant commentaar hebt op spelers als Lindgren en Cvitanich. Echter als Van Basten op dergelijke posities wil doorselecteren, dan kost het opeens te veel geld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 4:39 pm

Bertje schreef:
joey schreef:En ja, in de zomer had al minstens een sterke verdediger moeten komen. Geen Oleguer dus.
Opvallend dat jij dan constant commentaar hebt op spelers als Lindgren en Cvitanich. Echter als Van Basten op dergelijke posities wil doorselecteren, dan kost het opeens te veel geld.
Wat is dit nu ?.Doorselecteren op spelers die er net zijn, klasbak dieje van Basten .. maar niet echt .. wanneer gaat ie er eens een elftal van maken Bertje, of blijven kopen totdat MVB het elftal bij elkaar heeft en dan staan te tetteren hoe goeie trainer ie wel niet is .. moe nie gekker worden .. MVB valt, tot nu toe, zwaar door de mand ..
Laatst gewijzigd door 999 op do dec 18, 2008 4:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 4:40 pm

Van Basten heeft Lindgren toch niet gehaald? Daarnaast is er een basisspeler uit de aanval vertrokken. Het zou dus logisch zijn als daar een vervanger voor komt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 4:42 pm

Bertje schreef:Van Basten heeft Lindgren toch niet gehaald? Daarnaast is er een basisspeler uit de aanval vertrokken. Het zou dus logisch zijn als daar een vervanger voor komt.
Dat is toch Chiva, ik hoorde tenminste van iedereen hier dat MVB zo slim was om de opvolger van KJH al in huis te hebben gehaald .. maar nu dus weer niet ?. .. maar goed als we zo dan gaan beginnen Grygera, Stam en Heitinga weg.En er is een verdwaalde Spanjaard voor terug gekomen ... de prioriteiten zouden heel ergens anders moeten liggen ..
Laatst gewijzigd door 999 op do dec 18, 2008 4:45 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 18, 2008 4:43 pm

Bertje schreef:Van Basten heeft Lindgren toch niet gehaald? Daarnaast is er een basisspeler uit de aanval vertrokken. Het zou dus logisch zijn als daar een vervanger voor komt.
Bedoel je nu eigenlijk met doorselecteren dat er alleen een vervanger voor KJH moet komen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 4:44 pm

Bertje schreef:
joey schreef:En ja, in de zomer had al minstens een sterke verdediger moeten komen. Geen Oleguer dus.
Opvallend dat jij dan constant commentaar hebt op spelers als Lindgren en Cvitanich. Echter als Van Basten op dergelijke posities wil doorselecteren, dan kost het opeens te veel geld.
Tja, het is toch wat, he? Misschien moeten we Sno en Cvitanich maar vervangen. Dat heet doorselecteren. :excited.gif:

Nu gaan we een bak geld neertellen voor Elia. Leuke speler, maar het probleem zit niet in de voorhoede. Misschien ziet Van Basten dat niet? En is hij werkelijk blij met Sno en Oleguer?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 4:46 pm

joey schreef:
Bertje schreef:
joey schreef:En ja, in de zomer had al minstens een sterke verdediger moeten komen. Geen Oleguer dus.
Opvallend dat jij dan constant commentaar hebt op spelers als Lindgren en Cvitanich. Echter als Van Basten op dergelijke posities wil doorselecteren, dan kost het opeens te veel geld.
Tja, het is toch wat, he? Misschien moeten we Sno en Cvitanich maar vervangen. Dat heet doorselecteren. :excited.gif:

Nu gaan we een bak geld neertellen voor Elia. Leuke speler, maar het probleem zit niet in de voorhoede. Misschien ziet Van Basten dat niet? En is hij werkelijk blij met Sno en Oleguer?
Nee, die doorselecteerd ie van de zomer .. weer af .. man man, hoeveel mag het kosten deze geintjes van van Basten ?.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 4:54 pm

joey schreef:Tja, het is toch wat, he? Misschien moeten we Sno en Cvitanich maar vervangen. Dat heet doorselecteren. :excited.gif:

Nu gaan we een bak geld neertellen voor Elia. Leuke speler, maar het probleem zit niet in de voorhoede. Misschien ziet Van Basten dat niet? En is hij werkelijk blij met Sno en Oleguer?
Het probleem zit niet in de voorhoede? We hebben dit seizoen nota bene met een voorhoede Zeegelaar, Sno, Kennedy moeten spelen! Je redt het nu eenmaal niet met drie voorhoedespelers van een goed niveau. Komt nog bij dat het aanvallende gedeelte van een elftal als geen ander deel baat heeft bij verschillende soorten kwaliteiten, zodat je kunt inspelen op zwakke plekken van de tegenstander. Een speler als Elia (een taakbewuste, snelle, technische speler met loopvermogen) hebben we momenteel niet. Urby mist zijn snelheid, Sulejmani zijn loopvermogen.

Daarnaast zou er dus doorgeselecteerd kunnen worden op de positie van Lindgren, Cees.

@Voetske: er zijn ook verdedigers doorgestroomd. Van der Wiel en Vertonghen bijvoorbeeld. Maar er zou inderdaad wel een verdediger bij kunnen. Dat is echter geen reden om je niet ook elders te versterken. Er is immers geld.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do dec 18, 2008 4:58 pm

Doorselecteren op de plek van Lindgren kan met Vertonghen. Die jongen hoort op het middenveld, niet in de verdediging.
Face your fears and live your dreams, No Fear

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 4:59 pm

Tja, maar misschien heb je in de toekomst ook nog eens geld nodig. Als ze nu weer twintig of dertig miljoen uitgeven, zijn ze hartstikke gek geworden.

Zei Van Basten aan het begin van het seizoen niet dat hij tevreden was met de selectie? En is hij dat nu niet meer? De helft valt tegen of zo? En hoe komt dat?
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 5:01 pm

joey schreef:Tja, maar misschien heb je in de toekomst ook nog eens geld nodig. Als ze nu weer twintig of dertig miljoen uitgeven, zijn ze hartstikke gek geworden.
Ajax is hartstikke gezond. Daarnaast hebben we net een zak geld gehad.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 5:03 pm

Ja dus? Toen Van Basten begon, was de bankrekening vol. Hopelijk laat hij wat over voor zijn opvolger. Die zal de Snootjes en de Oleguertjes moeten vervangen. En wellicht eindelijk die verdedigers moeten kopen.

Het is geen spelletje, Bertje.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 5:03 pm

Bertje schreef:
joey schreef:Tja, het is toch wat, he? Misschien moeten we Sno en Cvitanich maar vervangen. Dat heet doorselecteren. :excited.gif:

Nu gaan we een bak geld neertellen voor Elia. Leuke speler, maar het probleem zit niet in de voorhoede. Misschien ziet Van Basten dat niet? En is hij werkelijk blij met Sno en Oleguer?
Het probleem zit niet in de voorhoede? We hebben dit seizoen nota bene met een voorhoede Zeegelaar, Sno, Kennedy moeten spelen! Je redt het nu eenmaal niet met drie voorhoedespelers van een goed niveau. Komt nog bij dat het aanvallende gedeelte van een elftal als geen ander deel baat heeft bij verschillende soorten kwaliteiten, zodat je kunt inspelen op zwakke plekken van de tegenstander. Een speler als Elia (een taakbewuste, snelle, technische speler met loopvermogen) hebben we momenteel niet. Urby mist zijn snelheid, Sulejmani zijn loopvermogen.

Daarnaast zou er dus doorgeselecteerd kunnen worden op de positie van Lindgren, Cees.

@Voetske: er zijn ook verdedigers doorgestroomd. Van der Wiel en Vertonghen bijvoorbeeld. Maar er zou inderdaad wel een verdediger bij kunnen. Dat is echter geen reden om je niet ook elders te versterken. Er is immers geld.
Inderdaad Vertonghen hoort op het middenveld.Verder slaat het natuurlijk nergens op dat je met Sno, Kennedy en Zeegelaar aan komt zetten.Dat heeft niks met doorselecteren te maken, maar met blessures.En dan kun je aankopen wat je wilt, blessures zul je altijd blijven houden.

Tja, MVB ziet het blijkbaar goed .. weer zo'n draaitol erbij.Terwijl je achterhoede een kwaliteits impuls nodig heeft waar je een puntje aan kan zuigen .. nou dan ben ik maar een blind paard ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 5:06 pm

joey schreef:Ja dus? Toen Van Basten begon, was de bankrekening vol. Hopelijk laat hij wat over voor zijn opvolger. Die zal de Snootjes en de Oleguertjes moeten vervangen. En wellicht eindelijk die verdedigers moeten kopen.

Het is geen spelletje, Bertje.
Ajax heeft zijn vertrouwen geuit in deze trainer. Dan zou het vreemd zijn om nu te zeggen dat hij geld moet overlaten voor zijn opvolger. Het is immers de bedoeling dat deze trainer nog een tijd aanblijft.

Natuurlijk mag hij niet het hele eigen vermogen er doorheen jagen, maar daar is dan ook nog láng geen sprake van.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 5:08 pm

Voetske schreef:Inderdaad Vertonghen hoort op het middenveld.Verder slaat het natuurlijk nergens op dat je met Sno, Kennedy en Zeegelaar aan komt zetten.Dat heeft niks met doorselecteren te maken, maar met blessures.En dan kun je aankopen wat je wilt, blessures zul je altijd blijven houden.
Blessures zijn nu net één van de redenen waarom je niet met een selectie van elf man kunt komen aanzetten.

Dat ik dit hier allemaal moet voorkauwen, zeg.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do dec 18, 2008 5:12 pm

Bertje schreef:Dat ik dit hier allemaal moet voorkauwen, zeg.
Tja, dat iemand zo slim als jij moet discussieren met zulke domme mensen... :aai.gif:

Met andere woorden, kan het wat minder hooghartig?

Over dat geld: dan wreekt zich dus dat je geen TD hebt. Niemand denkt aan de lange termijn.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 5:19 pm

joey schreef:Tja, dat iemand zo slim als jij moet discussieren met zulke domme mensen... :aai.gif:
Jouw woorden, joey. Iedereen weet toch dat blessures een onderdeel van het spelletje zijn?

En we hebben natuurlijk wel iemand voor de lange termijn: Marco. Die doet hetzelfde als MvG voor hem: het kopen van de (in zijn ogen) juiste spelers. Dát is het in de gaten houden van de lange termijn met betrekking tot het eerste elftal. Vooralsnog doet hij dat beduidend beter dan zijn voorganger, wat mij betreft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59106
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do dec 18, 2008 5:23 pm

Bertje schreef:
Voetske schreef:Inderdaad Vertonghen hoort op het middenveld.Verder slaat het natuurlijk nergens op dat je met Sno, Kennedy en Zeegelaar aan komt zetten.Dat heeft niks met doorselecteren te maken, maar met blessures.En dan kun je aankopen wat je wilt, blessures zul je altijd blijven houden.
Blessures zijn nu net één van de redenen waarom je niet met een selectie van elf man kunt komen aanzetten.

Dat ik dit hier allemaal moet voorkauwen, zeg.
Blessures daar kun je niet op doorselecteren.Zeker niet met deze blessures van een maand of minder.Wat wil jij nu, telkens als er wat blessures zijn weer een spelerr erbij ?.MVB heeft juist aangegeven dat ie een kleinere groep wil.

Blessures Bertje, die zijn onvoorspelbaar,Zo heb je 16 man tot je beschikking, zo heb je er 24 .. maar dat is ook niet de kern van het probleem van dit AJAX en MVB.Het is los zand, het is driekeer niks wat geraamte betreft.Het is ballen naar voren en uitzoeken maar.Het is de prioriteit bij de verkeerde linie neer leggen.Er is geen basis, en het wordt met de week slechter . en dat mag MVB zich aanrekenen.Je zag het in de openings wedstrijd tegen WII.Waar je, door training, enz, een redelijk tot goed ingespeeld elftal verwacht was het, en nog steeds, toevals voetbal ...
Laatst gewijzigd door 999 op do dec 18, 2008 5:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do dec 18, 2008 5:26 pm

Voetske, blessures zijn inderdaad onvoorspelbaar. Wat daarentegen wel voorspelbaar is, is dat als je drie aanvallers van niveau hebt voor drie posities, dat je dan geregeld met slechte spelers zal moeten spelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » do dec 18, 2008 5:27 pm

Na de winterstop wil ik goed voetbal zien. Nu nog even overleven, daarna is het wel mooi geweest. Combineren gvd.

Plaats reactie