LG Amsterdam Tournament 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za aug 09, 2008 9:19 pm

Lichtpuntje in deze duisternis is inderdaad het talent VD Wiel. Speelt met flair, durft het initiatief te nemen en de opbouw enigszins te verzorgen. Gregory komt er wel. Jammer dat zijn kompaan links van hem als een F-je zit te verdedigen.

Laat de tijd maar vliegen...
AFCA!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za aug 09, 2008 9:21 pm

GangstaRiB schreef:Amsterdam laat je horen voor Mitchell Donald!!
Amsterdam laat je horen , was ik maar thuis gebleven :blush.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za aug 09, 2008 9:31 pm

:sleepy.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za aug 09, 2008 9:39 pm

Zlatan gaat z'n broek aan doen in de kleedkamer

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za aug 09, 2008 9:52 pm

Mijn god, er komt geen eind aan deze wedstrijd! Wat een beproeving. Overigens hoorde ik net de reden waarom we 2 dagen achter elkaar spelen: donderdag wilde sbs niet omdat er dan geen hond kijkt en ten tijde van de organisatie van dit toernooi speelde ajax nog play offs, dus zou zondag ook niet kunnen (stel dat je nl op dinsdagavond uit tegen dinamo kiev speelt ofzo, dat kan niet). Blijft vrijdag en zaterdag over.

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » za aug 09, 2008 9:54 pm

Thanks Thijs! Alles voor de kijkcijfers dus... :666.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za aug 09, 2008 9:55 pm

Perez had ook niet misstaan in deze wedstrijd , doet Sulejmani ook nog mee :666.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za aug 09, 2008 10:03 pm

Zo deze kwelling is ook weer voorbij, ohhh nee he straks weer van Basten cliche we zijn tevreden bla bla bla

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » za aug 09, 2008 10:03 pm

Gelukkig, afgelopen.

Veld begint er alweer slecht uit te zien...

PS. Enige puntjes wedstrijd:

- Van der Wiel beste verdediger in selectie
- Anita bevalt me op het middenveld
- Weinig organisatie bij balverlies
- Aissati lekker balvast
- Sulejmani weinig gezien :hypocrite.gif: (speciaal voor toppie)
Laatst gewijzigd door Rooie op za aug 09, 2008 10:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za aug 09, 2008 10:15 pm

Benji schreef:Gelukkig, afgelopen.

Veld begint er alweer slecht uit te zien...

PS. Enige puntjes wedstrijd:

- Van der Wiel beste verdediger in selectie
- Anita bevalt me op het middenveld
- Weinig organisatie bij balverlies
- Aissati lekker balvast
Sulejmani de man van 16 miljoen niet gezien :1evil.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 09, 2008 10:17 pm

De enige kans van de wedstrijd voor Ajax was voor hem.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za aug 09, 2008 10:21 pm

Cvitanich had in de eerste helft ook een goede kans.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 09, 2008 10:26 pm

Denk dat we blij mogen zijn dat de verdedigers op de eerste 5 minuten na nauwelijks getest zijn.

Verder heeft deze wedstrijd alleen maar aangetoond dat het gat tussen de eerste 11 en de tweede 11 enorm is. Verder nietzeggend potje.
Ajax!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za aug 09, 2008 11:32 pm

Zo, mn saaie werkdag werd op het eind wel ff goedgemaakt zeg! Inter had echt een hele grote staf en organisatie meegenomen, en over een kwart van de spelerstunnel hadden ze een toch wel uitgebreid buffet staan met allemaal schalen pastasalade en vlees etc..alle spelers gingen voor het douchen daar staan eten, tot aan de deur van de kleedkamer van ajax (waar ik altijd sta). En nu ben ik niet echt een klein mager ventje met mn 1.90m maar als je dan tussen gigantisch gespierde beren als adriano, zlatan, toldo en materazzi staat voel je je toch wel klein. Ze vlogen direct naar milaan en hadden natuurlijk veel te veel over dus ik hoef gelukkig zo niet naar de shoarmaboer. Je merkt toch aan alles dat het een echte wereldtopclub is.

Over donald; hij moest op krukken weg en morgen gaan ze ff een foto'tje maken.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11437
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za aug 09, 2008 11:42 pm

Thijs schreef:Zo, mn saaie werkdag werd op het eind wel ff goedgemaakt zeg! Inter had echt een hele grote staf en organisatie meegenomen, en over een kwart van de spelerstunnel hadden ze een toch wel uitgebreid buffet staan met allemaal schalen pastasalade en vlees etc..alle spelers gingen voor het douchen daar staan eten, tot aan de deur van de kleedkamer van ajax (waar ik altijd sta). En nu ben ik niet echt een klein mager ventje met mn 1.90m maar als je dan tussen gigantisch gespierde beren als adriano, zlatan, toldo en materazzi staat voel je je toch wel klein. Ze vlogen direct naar milaan en hadden natuurlijk veel te veel over dus ik hoef gelukkig zo niet naar de shoarmaboer. Je merkt toch aan alles dat het een echte wereldtopclub is.

Over donald; hij moest op krukken weg en morgen gaan ze ff een foto'tje maken.
En was Neef ook alle salades aan het verzamelen in een doggybag :drecul.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 10, 2008 12:34 am

Wat vonden jullie vanavond van Cvitanich? Ik vond hem een prima pot spelen. En dat ondanks de geringe ondersteuning van de middenvelders in de basis.

Toen Aissati erin kwam gingen ook Anita en in mindere mate De Jong de boel dirigeren op het middenveld. Wat een verschil in balvastheid en balcirculatie. Anita is overigens één van de nieuwe jeugdspelers waar ik gecharmeerd van ben. Echt zo'n baasje.

Sulejmani heeft weer drie bruikbare ballen gekregen. Daar viel dus (voor de twijfelaars) niets uit op te maken. Moet wel toegeven dat hij er als centrumspits wat verloren bij liep.

Van der Wiel speelde in mijn ogen vrij sterk. Die jongen straalt ook zoveel rust uit. Wanneer hij aan de bal komt weet je dat het spel vervolg krijgt over de grond en dat er dus geen lange peer naar voren wordt gegeven. Nog een jongen waar ik het in zie zitten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 10, 2008 8:00 am

Tja, ik weet niet wat mensen gisteravond hebben gezien.Ik zag dat er een elftal van jonkies op het veld stond waar je toch niet vrolijk van werd en niet te hopen is dat door blessures MVB zo ver terug moet grijpen in spelers.Inter had met een nulletje of 4 makkelijk van het veld kunnen stappen.

En natuurlijk men speelt tegen spelers die een klasse of 2 beter zijn dan dat er bij ons op het veld staat.En de achterhoede was er een die nog slechter was dan de in de eerste wedstrijd.

Er was een speler die me positief opviel bij AJAX, en dat was Leonardo, maar och, eigenlijk moet en mag je geen waarde aan dit soort wedstrijden verbinden.Je weet nooit met wat voor instelling de tegenstander het veld in gaat.

Wat wel stom is om zo'n toernooi in 2 dagen af te raffelen, waarom was dat eigenlijk ?.

Ik zal blij zijn als de competitie gaat beginnen .. op het scherp van de snede, hoog tempo, en eem vaste basis elf ..

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » zo aug 10, 2008 8:45 am

Voetske schreef: Wat wel stom is om zo'n toernooi in 2 dagen af te raffelen, waarom was dat eigenlijk ?
Thijs schreef:Overigens hoorde ik net de reden waarom we 2 dagen achter elkaar spelen: donderdag wilde sbs niet omdat er dan geen hond kijkt en ten tijde van de organisatie van dit toernooi speelde ajax nog play offs, dus zou zondag ook niet kunnen (stel dat je nl op dinsdagavond uit tegen dinamo kiev speelt ofzo, dat kan niet). Blijft vrijdag en zaterdag over.
Ach, als je kijkt wat er in het veld liep, en hoe de beleving bij een aantal van die jonge jonges was, dan vond ik het nog alles meevallen. Als je bedenkt dat Inter normaal gesproken al beter is dan onze basis elf, dan moet je die jonge gasten toch een compliment geven. (ook al ging Inter niet voluit natuurlijk) Ik vond het wel leuk om een aantal van die jongens aan het werk te zien in ieder geval. Maar je hebt gelijk; het was leuker geweest als er een rustdag tussen had gezeten zodat je op beide dagen een representatief elftal neer had kunnen zetten.

Buiten de spelers die al genoemd zijn vond ik Martina wel leuk spelen, lekker met flair.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo aug 10, 2008 9:18 am

Ik ben blij dat ik niet ben gegaan, je zou maar 40 euro hebben betaald voor dit potje

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 10, 2008 9:49 am

Thafunk schreef:Buiten de spelers die al genoemd zijn vond ik Martina wel leuk spelen, lekker met flair.
Martina hoort tot nu toe voor mij weer in het andere groepje jeugdspelers. De groep die ik niet veel speciaals vind. Samen met Donald, Slijngard en tot dusver ook Wormgoor en Van der Heijden. Anita, Sarpong, Van der Wiel en De Jong zie ik het wel in zitten. Schilder wordt een laatbloeier à la Landzaat, denk ik.

Het positieve aan Van Basten is in ieder geval dat je weet dat wanneer de goede jongens aanhaken ze ook daadwerkelijk hun kans gaan krijgen. Tel de eerder genoemde vier op bij Suárez, Sulejmani, Huntelaar, Aissati, Emanuelson, Stekelenburg, Vermaelen en Manucharyan en je ziet dat Ajax zich in de toekomst geen financiële zorgen hoeft te maken. Vertonghen, Lindgren en Cvitanich lijken me jongens die langere tijd bij ons blijven.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo aug 10, 2008 10:13 am

Met Aissati erbij kwam er veel meer voetbal in de ploeg ja! Meer balbezit, spelers die kunnen bijsluiten en zowaar iets van balbezit in de buurt van het vijandelijke doel. Mooi ook zijn opmerking na afloop dat je hem gerust kunt aanspelen als ie in de dekking staat. Met hem erbij kan Ajax iig eens wat wedstrijden onder controle houden.

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 10, 2008 10:37 am

Ondanks dat ik wist dat het maar Jong AJAX was, had ik toch soms last van plaatsvervangende schaamte zeker in de eerste helft. Toen de basisspelers er weer bij kwamen, viel meteen de rust in het spel weer op.
Volgend jaar weer 1 dag ertussen houden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 10, 2008 10:45 am

goodfella schreef:Met Aissati erbij kwam er veel meer voetbal in de ploeg ja! Meer balbezit, spelers die kunnen bijsluiten en zowaar iets van balbezit in de buurt van het vijandelijke doel. Mooi ook zijn opmerking na afloop dat je hem gerust kunt aanspelen als ie in de dekking staat. Met hem erbij kan Ajax iig eens wat wedstrijden onder controle houden.
Op internationaal topniveau zie je niet anders. Verdediger speelt in op een middenvelder die in de dekking staat. Middenvelder schermt de bal af, draait open en speelt door op de back die door is gelopen/speelt in op de spits.
Zie hier de reden waarom Ajax nooit een aanval kan uitspelen, behalve uit een counter. Als je bij Ajax een middenvelder aanspeelt die onder druk staat, dan is de bal binnen no time weer terug bij Stekelenburg.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 10, 2008 10:51 am

Goed om te horen dat vdWiel een puike pot speelde. Die jongen komt er wel!

Neefkens
Erelid
Berichten: 572
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 10, 2008 10:55 am

En Donald, ik heb toch niet genoeg opgelet blijkbaar :blush.gif:

:ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie