SC Heerenveen-Ajax BEKER

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen

Bereikt Ajax de halve finale van de beker?

Ja
29
69%
Nee
13
31%
 
Totaal aantal stemmen: 42

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 03, 2006 12:19 pm

Zuidema schreef:Zit nog wat na te peinzen over die wedstrijd van gisteren. Vooral die ultraslechte passing en die onrust in het spel vond ik werkelijk verbijsterend. Als dat al niet redelijk in orde is, kan je een miljoen taktieken bedenken, maar de uitvoering blijft dan natuurlijk nada.

Verklaringen? Natuurlijk de rampzalige reeks aan resultaten en de voortdurende onrust in de groep. Over de toekomst, de grote renovatie, de wisselende taktieken, mensen die de ene wedstrijd aanvoerder zijn en de volgende op de tribune zitten, ach, noem maar op. Het zelfvertrouwen is ver te zoeken en er speelt veel te veel in de koppen van de spelers behalve voetjebal en hun rol daarin. Dan liggen de pluggen tussen kop en voeten er al snel uit. Bovendien verbergt min of meer iedereen zich angstvallig en is positiespel daardoor ook niet meer im Frage.

Rosales is bv geen schim meer van de speler die debuteerde bij Ajax. Bij bijna alles is ie een halve meter of halve seconde te laat of raakt ie de bal verkeerd. Dat kan alleen als je geen zelfvertrouwen meer hebt, niet op scherp staat, je niet meer kan focussen, teveel nadenkt bij wat je doet (terwijl je al behoorlijk narrow-minded bent door alle sores) en dus niet meer handelt met de snelheid van je intuitie. Kortom: het Heitinga-effect.

Blinds rol is hierin volgens mij niet uit te vlakken. Wat sommige AT-ers al opperden lijkt inderdaad realitet te zijn: Blind kan de spelers niet raken, laat staan beter maken en maakt met zijn geharrewar meer kapot dan me lief is. Daarom ben ik ook wat fel op Trabs verdedigen van die wissel gisteren. Afgezien van mijn eerder genoemde bezwaren speelt er namelijk nog iets anders mee.

Het lijkt er namelijk op dat Maduro als inschuivende libero en Sneijder op 10 voor het volgend seizoen een cruciaal tandem gaan vormen. Juist nu heb je de tijd om de kinderziektes in dat tandem weg te werken en verder te ontwikkelen, kollektief en individueel. Wie kan Maduro het beste zijn Blind-rol op die plek duidelijk maken dan Blind zelf, mede via de praktijk zoals in de wedstrijd van gisteren? Coach hem dan meer van de kant. Maar nee, we gooien er een lapmiddel tegenaan met nog een 5e man. Weg kans. Ik denk dat een Van Gaal en een Cruijff dit wezenlijk anders hadden aangepakt.

Je kan je overigens afvragen of Blind überhaupt nog wel bezig is met het op de rails zetten van individuen en het team. Die wissel duidt voor mij eerder op overleven, niets meer, niets minder.
Zomaar een ideetje, en goed bedoeldt hoor, maar je moet voor de gein eens zoeken hoeveel keer je al niet verschillende excuses gepost hebt voor het falen van dit Ajax .. en als ik zo een beetje naar deze selectie kijk ( m.u.v. Huntelaar, Galasek het grootste gedeelte van zijn periode bij Ajax, Grygera, af en toe Sneijder ) denk ik dat als daar aan spelers, behalve Japie, niet veel meer aan verandert er nog wel wat postings met het zoeken naar ... zullen volgen ;)

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 12:29 pm

Moeizaam succesje Ajax

HEERENVEEN - In de laatste kwartfinalewedstrijd van de strijd om de KNVB-beker stonden gisteravond in Heerenveen twee 'zoekende' elftallen tegenover elkaar. Ajax, dat een succesje hard kon gebruiken, won met 3-0 van Heerenveen, mede dankzij het eerste doelpunt van Klaas-Jan Huntelaar in Amsterdamse dienst.

In de halve finales, in maart, speelt Ajax tegen Roda JC. PSV treft AZ.

De Friezen moesten het gisteravond doen zonder spitsen. Heerenveen raakte in de winterstop zowel Huntelaar (Ajax) als Georgios Samaras (Manchester City) kwijt. Een vervanger werd gevonden in Mark de Vries (Leicester City), maar hij was gisteren nog niet inzetbaar.

Ajax, in de competitie afgezakt naar een zevende plaats, is naarstig op zoek naar zelfvertrouwen. Trainer Danny Blind liet Huntelaar weer in de spits spelen, na een mislukt avontuur op het middenveld tegen FC Utrecht (1-4). Huntelaar kwam er in zijn vertrouwde omgeving niet aan te pas, deels omdat zijn ploeggenoten hem maar moeizaam vonden, deels omdat Petter Hansson de aanvaller goed bespeelde.

Toch kreeg de topscorer van de eredivisie (zeventien doelpunten) op de valreep waar hij al weken naar op zoek is. In de negentigste minuut verzilverde hij een kans op

2-0, na een gesmoord schot van Tomas Galásek. In de extra tijd had Huntelaar ook een assist: Urby Emanuelson tikte beheerst in: 3-0.

Het was een aardige apotheose van een levendig duel, dat vrij vroeg losbarstte met kansen over en weer. Die van Heerenveen kwamen tot stand uit hoekschoppen en vrije trappen, die van Ajax steevast na geknoei van de thuisploeg. Mauro Rosales mocht al in de vierde minuut met Markus Rosenberg op pad, maar de twee slaagden er niet in om de enig overgebleven verdediger uit te spelen.

Vijf minuten en twee reddingen van doelman Maarten Stekelenburg (op kopballen van Petter Hansson en Arnold Bruggink) later was het wel raak. Klaas-Jan Huntelaar, die in de winterstop Heerenveen verruilde voor Ajax, stoorde de opbouw van de thuisploeg niet eens, maar zijn aanwezigheid alleen al bracht Michel Breuer in paniek. Hij schoof de bal zomaar in de voeten van Rosales, die de bal onder keeper Brian Vandenbussche doorschoof (0-1).

Balbezit was een groot goed gisteravond op het moeilijk bespeelbare veld. Over het algemeen genomen slaagde Ajax er iets beter in de vrije man te vinden. Dat veranderde de tweede helft, toen Heerenveen meer greep kreeg op het duel. Ajax had in die fase de kans zichzelf naar een bevrijdend tweede doelpunt te counteren, maar de ploeg sprong schrikbarend slecht om met de mogelijkheden.

Invaller Ryan Babel had een uitgelezen mogelijkheid de bekerstrijd te beslissen. Na een fout van Marcel Seip stond hij alleen voor doelman Vandenbussche, maar bij het omspelen van de keeper werd hij achterhaald door Hansson.

Ajax was op dat moment al verworden tot een counterploeg. Na ruim een uur had Blind middenvelder Wesley Sneijder gewisseld voor een extra verdediger, John Heitinga.

Heerenveen drong aan, maar werd door een gebrek aan stootkracht nauwelijks gevaarlijk. Al hadden de Friezen pech dat arbiter Ben Haverkort geen overtreding zag in een tackle van Thomas Vermaelen in het strafschopgebied op de enkel van Lasse Nilsson.

Het bekergevecht leek uit te draaien op een magere 1-0 voor de Amsterdammers, totdat Huntelaar in de laatste minuten de geest kreeg. Dat hij niet juichte na de 2-0 was een mooi gebaar naar het publiek in Heerenveen, dat hem daarvoor na afloop bedankte.

Niet veel later bewees Huntelaar zijn nieuwe club nog een mooie dienst. Hij verrichtte de loting voor de halve finales: uit de koker rolden de duels Ajax-Roda JC en PSV-AZ.

Ajax maakt zich nu eerst op voor de klassieker tegen Feyenoord, zondag in de Kuip. De zege op Heerenveen is in dat opzicht meer dan welkom, al biedt het spel van gisteravond nog geen reden tot al te veel optimisme.
Parool
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » vr feb 03, 2006 12:29 pm

en wat deed die maffe babel nou in de mega kans 1 op 1 met vandebusse>
???
hij kon er gewoon langs maar raakte de balbinnekant zodat hanson die bal kon wegspelen..

echt heel dramatisch die actie
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr feb 03, 2006 12:41 pm

Voetske schreef:
Zomaar een ideetje, en goed bedoeldt hoor, maar je moet voor de gein eens zoeken hoeveel keer je al niet verschillende excuses gepost hebt voor het falen van dit Ajax .. en als ik zo een beetje naar deze selectie kijk ( m.u.v. Huntelaar, Galasek het grootste gedeelte van zijn periode bij Ajax, Grygera, af en toe Sneijder ) denk ik dat als daar aan spelers, behalve Japie, niet veel meer aan verandert er nog wel wat postings met het zoeken naar ... zullen volgen ;)
En zouden die ideeen of excuses zoals jij ze noemt dan niet op kunnen gaan, Voetske? Alleen heb ik wel een wat minder negatieve mening over sommige spelers dan jij. Ik herken veel in je kritiek op spelers, maar bij jou kan zo'n beetje de hele selectie bij het grof vuil, zover wil ik zeker niet gaan. Overigens heb ik ook al regelmatig op AT geschreven dat deze ploeg volgens mij ernstig tekortschoot vwb diverse kwaliteiten en dat daarin op ingegrepen had moeten worden.

Desondanks moet er ook met deze spelersgroep meer mogelijk zijn dan we nu zien. Daarin speelt de coach wel degelijk een belangrijke, zo niet cruciale rol. Hij is en blijft (samen met de TD) de hoofdverantwoordelijke voor de samenstelling van zijn selectie en het functioneren daarvan. Blind en voorheen Koeman zijn inderdaad niet van het level Michels, Van Gaal of Cruijff. Helaas...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 03, 2006 1:11 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:
Zomaar een ideetje, en goed bedoeldt hoor, maar je moet voor de gein eens zoeken hoeveel keer je al niet verschillende excuses gepost hebt voor het falen van dit Ajax .. en als ik zo een beetje naar deze selectie kijk ( m.u.v. Huntelaar, Galasek het grootste gedeelte van zijn periode bij Ajax, Grygera, af en toe Sneijder ) denk ik dat als daar aan spelers, behalve Japie, niet veel meer aan verandert er nog wel wat postings met het zoeken naar ... zullen volgen ;)
En zouden die ideeen of excuses zoals jij ze noemt dan niet op kunnen gaan, Voetske? Alleen heb ik een wat minder negatieve mening over sommige spelers dan jij. Ik herken veel in je kritiek op spelers, maar bij jou kan zo'n beetje de hele selectie bij het grof vuil, zover wil ik zeker niet gaan. Overigens heb ik ook al regelmatig op AT geschreven dat deze ploeg volgens mij ernstig tekortschiet vwb diverse kwaliteiten en dat daarin op ingegrepen (had) moeten worden.

Desondanks moet er ook met deze spelersgroep meer mogelijk zijn dan we nu zien. Daarin speelt de coach wel degelijk een belangrijke, zo niet cruciale rol. Hij is en blijft (samen met de TD) de hoofdverantwoordelijke voor de samenstelling van zijn selectie en het functioneren daarvan. Blind en voorheen Koeman zijn inderdaad niet van het level Michels, Van Gaal of Cruijff. Helaas...
Het was meer als een geintje bedoeld, maar vooruit dan als je al zo lang naar excuses aan het zoeken bent als jij/wij hier voor het falen van deze spelers groep doen, als twee trainers ( die toch als speler het een en ander hebben meegemaakt )het boeltje niet aan de praat krijgen wordt het volgens mij tijd om het zooitje bij het grof vuil te zetten, en gezien de velen die weg mogen ( en willen ) is men daar gelukkig mee begonnen.

Zelfs tegen Heerenveen, waar Heerenveen slechter speelde als een PAK natte kranten, maar desondanks zonder al te veel voetbal-moeitte het voor elkaar kreeg om ( op de laatste 2 minuten na ) dit elftal onder druk te houden zegt voor mij meer dan genoeg ...

Tel daarbij op het gegeven dat onze trainer degene die de laatste wedstrijden nu juist wel in vorm en gevaarlijkst was er naast zet, ene Harry, en het gegeven dat er nu ook wwer een paar, op z'n minst, rare wissels uit de hoge Danny hoed getovert werd en wederom niet in staat is geweest om er in de rust een andere draai aan te geven, dat mocht het bij de twee aankopen tot nu blijven het ook volgend seizoen weer huilen met de pet op zal zijn ( leest zo lekker weg hé ).

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 03, 2006 1:14 pm

behalve Tommie Breed, want die is heilig bij us voetske

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 03, 2006 1:24 pm

Zlatan Son of God schreef:behalve Tommie Breed, want die is heilig bij us voetske
Waist Zlatan, weer in bed geplast !!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 03, 2006 1:43 pm

Nee ik ben verrast dat je Tommie breed nu in eens anders beoordeeld

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59110
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr feb 03, 2006 2:41 pm

Zlatan Son of God schreef:Nee ik ben verrast dat je Tommie breed nu in eens anders beoordeeld
Zie je wel, toch in bed geplast !!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 03, 2006 2:41 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Thomas schreef:Die arme Huntelaar. Hij heeft twee ballen gehad op de manier waarop je een type speler als KJH moet bedienen.

Als z'n medespelers het maar niet zien en hem die bal constant in de loop meegeven, dan grijpt de trainer toch in?
Dit hebben we allemaal voorspeld. Ajax heeft immers geen capabele vleugelspelers. Ik snap daarom nog steeds niet dat hij al in de winterstop is gehaald.
Maar niet alleen de vleugelspelers deden het fout. Ook Sneijder bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr feb 03, 2006 2:52 pm

Voetske schreef:
Zlatan Son of God schreef:Nee ik ben verrast dat je Tommie breed nu in eens anders beoordeeld
Zie je wel, toch in bed geplast !!
Ga jij maar naar je moeder een snoepje halen

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33926
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr feb 03, 2006 3:11 pm

[quote]Huntelaars avond: goal, assist en een gekkenhuis

Heerenveen – Als voormalig keeper van SC Heerenveen, had Ajax’ reservedoelman Hans Vonk voorafgaand aan het onderlinge duel van gisteravond al zijn vermoedens over hoe de ontvangst voor zijn nieuwe medespeler Klaas Jan Huntelaar zou zijn bij diens terugkeer in het Abe Lenstra Stadion. Het applaus dat er bij het voorlezen van Huntelaars naam van de Heerenveense tribunes klonk, verbaasde Vonk niet. En dat Huntelaar een goal maakte evenmin. ,,Hans zei voor de wedstrijd: je zult net zien dat je vanavond tégen Heerenveen je eerste goal voor Ajax maaktâ€
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11943
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr feb 03, 2006 5:43 pm

Voetske schreef:
Het was meer als een geintje bedoeld...
Was ook geen enkel probleem, Voetske. Maar je kan verwachten dat ik op zo'n posting zal reageren. Alleen komt mijn reactie kennelijk wat feller over dan mijn bedoeling was. ;)

We zitten mekaar wel meer in de haren op dit punt: is deze malaise nou de schuld van de trainers of van de spelers? Ik denk dat het en-en is met voor mij meer het accent op de mensen die verantwoordelijk zijn voor de samenstelling van die selectie. Van Gaal zal ook niks kunnen met het zuipelftal van Bal Op Dak 9.
... maar vooruit dan als je al zo lang naar excuses aan het zoeken bent als jij/wij hier voor het falen van deze spelers groep doen, als twee trainers ( die toch als speler het een en ander hebben meegemaakt )het boeltje niet aan de praat krijgen wordt het volgens mij tijd om het zooitje bij het grof vuil te zetten, en gezien de velen die weg mogen ( en willen ) is men daar gelukkig mee begonnen.
Misschien hebben we twee slechte trainers achterelkaar getroffen? De selectie waar Koeman mee startte had in ieder geval genoeg te bieden. Afgezien van het vertrek van Chivu en Zlatan hebben beide heren behoorlijk mogen rondkloten met spelers. Dat de selectie zo aan gort is, heeft zeker ook met hun doen en vooral laten te maken. Waarmee ik de verantwoording van sommige spelers zeker niet wil wegnemen. Goed dat de bezem er door gaat. Als je het rood-wit niet meer wilt dragen, rot dan alsjeblieft op.
Zelfs tegen Heerenveen, waar Heerenveen slechter speelde als een PAK natte kranten, maar desondanks zonder al te veel voetbal-moeitte het voor elkaar kreeg om ( op de laatste 2 minuten na ) dit elftal onder druk te houden zegt voor mij meer dan genoeg ...
Zeker weten, een verbijsterende vertoning. Ajax is op veel fronten heel diep weggezakt. Griezelig diep.
Tel daarbij op het gegeven dat onze trainer degene die de laatste wedstrijden nu juist wel in vorm en gevaarlijkst was er naast zet, ene Harry, en het gegeven dat er nu ook wwer een paar, op z'n minst, rare wissels uit de hoge Danny hoed getovert werd en wederom niet in staat is geweest om er in de rust een andere draai aan te geven, dat mocht het bij de twee aankopen tot nu blijven het ook volgend seizoen weer huilen met de pet op zal zijn ( leest zo lekker weg hé ).
Ook mee eens. Blind harrewart maar een eind weg en zit inmiddels ook op het pad van overleven boven alles. En voor wat betreft de grote renovatie zijn we zeker nog niet klaar met Stam en Perez. Jouw verlanglijstje spreekt boekdelen. Alleen, al zou Ajax voor volgend seizoen een absoluut topelftal weten samen te stellen, dan vraag ik me nog heel sterk af of we die spelers Blind wel moeten aandoen. Ik hoop van harte dat de kwaliteitsimpuls niet stopt bij de selectie en dat MVG straks ook ingrijpt in de technische staf. Of je moet het team zo sterk maken, dat Blind bijna overbodig wordt. :twisted:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 5:47 pm

Steef schreef:Maar even een zijstraat: Wie gelooft er nou nog in de myhthe van dat leuke, fris voetballende Heerenveen met die super Scandinaviers?

Ik niet! :nooo:
Maar het publiek van Heerenveen is top. De manier waarop KJH gisteren ontvangen werd, daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen. :worshippy:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
brabantse jood
Berichten: 255
Lid geworden op: do dec 29, 2005 4:33 pm

Bericht door brabantse jood » vr feb 03, 2006 5:51 pm

Maar niet alleen de vleugelspelers deden het fout. Ook Sneijder bijvoorbeeld.[/quote]

volledig mee eens.hij was te geforceerd bezig om huntelaar in stelling te brengen. ik vond trouwens wel dat rosenberg onterecht een paar keer werd af gefloten wegens buitenspel, anders had het denk ik allang geen 1-0 meer gestaan
witte nog vruger toen de kratten bier nog van hout waren dat we moesten zuipen om de kachel aan te houden

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr feb 03, 2006 5:55 pm

joey schreef:
Steef schreef:Maar even een zijstraat: Wie gelooft er nou nog in de myhthe van dat leuke, fris voetballende Heerenveen met die super Scandinaviers?

Ik niet! :nooo:
Maar het publiek van Heerenveen is top. De manier waarop KJH gisteren ontvangen werd, daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen. :worshippy:
Ga weg man. Rukpubliek. :pukey:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr feb 03, 2006 5:55 pm

joey schreef:
Steef schreef:Maar even een zijstraat: Wie gelooft er nou nog in de myhthe van dat leuke, fris voetballende Heerenveen met die super Scandinaviers?

Ik niet! :nooo:
Maar het publiek van Heerenveen is top. De manier waarop KJH gisteren ontvangen werd, daar kunnen wij een voorbeeld aan nemen. :worshippy:
Precies! Beter zogenaamd Thialf-publiek, enthousiast, zingend en vol achter hun (ex-)spelers, dan dat zogenaamde echte voetbalpubliek uit onze randstad, zeikeriger verwende ettertjes die bij het minste hun eigen spelers (Boukhari!!) uitjouwen :pukey:
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 03, 2006 6:00 pm

Steef schreef:Ga weg man. Rukpubliek. :pukey:
Jij vindt alles ruk aan Heerenveen. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr feb 03, 2006 6:01 pm

Klopt!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr feb 03, 2006 6:02 pm

brigade zuid schreef:Finale AJAX-PSV, kan gezellig worden. Ik voorzie problemen met aantal kaarten, de NS, Opstelten etc. etc.
Roda AZ? Roda PSV? Echt veel waarschijnlijker dan dat Ajax er weer doorheen mazzelt...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » vr feb 03, 2006 6:04 pm

Steef schreef:Klopt!
Toch hebben ze bewezen een prima publiek te hebben: er wordt heel weinig fout gespreekkoord (als het al gebeurt) en ook tav KJH was het prima.

In het kort: prima publiek. Waarom heb je eigenlijk een hekel aan ze Steef?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » vr feb 03, 2006 6:11 pm

Ik vind 't een passieloze club die leeft van mythes en grootheidswaanzin (bv. dat belachelijke volkslied!). Ze willen zo graag het Ajax van het Noorden zijn, maar het is een clubje van niks, in een dorp van niks, in een provincie van niks. Daarnaast worden altijd zonder enige kritiek beschreven door de media, ondanks dat ze nog nooit iets hebben gewonnen en de Eredivisie al jaren overspoelen met zesderangs Scandinaviers.

Nee, het is gewoon het Willem II van het Noorden. Ook zo'n zelfverheelijkend burgerclubje. Doe mij maar FC Groningen en NAC.

Gebruikersavatar
Ajaxxxx
Berichten: 38
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 4:40 pm
Locatie: The Ministry of course!

Bericht door Ajaxxxx » vr feb 03, 2006 6:27 pm

Wat zit je er geweldig naast met een aantal van je waarnemingen...heel leuk. Dank voor het lachen ook derhalve :xyxthumbs:
Laatst gewijzigd door Ajaxxxx op vr feb 03, 2006 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Dirk Scheringa
Berichten: 3074
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 12:39 pm
Locatie: NL

Bericht door Dirk Scheringa » vr feb 03, 2006 6:28 pm

Niet alle Heerenveen supporters zijn lieverdjes hoor, gisteren waren in de rust rellen tussen groepen Ajaxsupporters en supporters van Nieuw Noord! :D

Ik ben het wel eens met Steef, heb meer met Nac en Groningen dan met Willem II en SC Heerenveen. Maar dat is natuurlijk maar een mening, zo denkt niet iedereen er over.
Winnaars kunnen niet tegen middelmaat

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » vr feb 03, 2006 6:29 pm

Steef schreef:Ik vind 't een passieloze club die leeft van mythes en grootheidswaanzin (bv. dat belachelijke volkslied!). Ze willen zo graag het Ajax van het Noorden zijn, maar het is een clubje van niks, in een dorp van niks, in een provincie van niks. Daarnaast worden altijd zonder enige kritiek beschreven door de media, ondanks dat ze nog nooit iets hebben gewonnen en de Eredivisie al jaren overspoelen met zesderangs Scandinaviers.

Nee, het is gewoon het Willem II van het Noorden. Ook zo'n zelfverheelijkend burgerclubje. Doe mij maar FC Groningen en NAC.
Ben het zowaar met je eens, vreselijke nepclub in de orde van pakweg een Helmond Sport. Omhooggevallen dankzij Riemer van de Velde.

Over de wedstrijd van gisteren ga ik het maar niet meer hebben, had niks met voetballen te maken namelijk.
:pukey:

Plaats reactie