FC Kopenhagen - Ajax (09-08-2006)

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do aug 10, 2006 2:45 pm

joey schreef:
MHF schreef:
Sneijder eiste even later de negatieve hoofdrol op, door bij een opstootje Jesper Grönkjaer op de rug te spugen.
Bovenstaandde kwam ik nog tegen. Ik moest gelijk aan een andere wedstrijd denken. Daarin deed Senden het toch beter! ;)
Iemand in de rug spugen, het toppunt van dom. Wordt hij eraf gestuurd, terwijl Gronkjaer niets in de gaten heeft. Dat kan alleen die domoor Sneijder overkomen. :sad:
Overigens begin ik met terugwerkende kracht beter te begrijpen waarom men bij andere clubs zo'n bloedhekel had aan die jongen. Wat een valnicht met valse manieren. Een Deense Robben met minder voetballend talent...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 10, 2006 2:45 pm

Gisteren op RTL 7 werd gezegd (door Derksen volgens mij) dat Ten Cate 'zich nu vast al zorgen maakte om de JCS'. Dat vond ik zo apart, zo ver van de werkelijkheid. De JCS stelt niets voor, is een troostprijs. Niemand van ons kan zich denk ik voorstellen hoeveel druk er gisteravond op de ploeg stond. Tegenvallende oefenresultaten, een systeem dat nog niet ingeslepen is en dan,out of the blue, na niet één 'echte' wedstrijd, de wedstrijd van het jaar moeten spelen tegen een ingespeelde ploeg die al volop in competitie is en, gesteund door een fanatiek publiek, er vanaf de eerste minuut inkleunt. Je merkte gewoon dat onze ploeg stijf stond van de stress, en dan komen alle overlevingsmechanismen boven. Dan valt men terug op het rampscenario dat vorig seizoen incidenteel succes bracht. Ajax speelde vooral tegen zichzelf, want FCK had alleen fysiek iets in te brengen.


Natuurlijk was Ten Cate dolblij met de winst. :yes:
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do aug 10, 2006 2:48 pm

MHF schreef:
Overigens begin ik met terugwerkende kracht beter te begrijpen waarom men bij andere clubs zo'n bloedhekel had aan die jongen. Wat een valnicht met valse manieren. Een Deense Robben met minder voetballend talent...


:yes:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 10, 2006 2:57 pm

MHF schreef:Overigens begin ik met terugwerkende kracht beter te begrijpen waarom men bij andere clubs zo'n bloedhekel had aan die jongen. Wat een valnicht met valse manieren. Een Deense Robben met minder voetballend talent...
Ja, en ik begrijp nu ook beter waarom de PSV-supporters niet wilden zien dat Robben een misselijk mannetje is. Clubliefde maakt blind! :blush:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 10, 2006 3:00 pm

Gister werd overigens ook maar weer eens duidelijk hoe ongelooflijk sterk Babel wel niet is. Die Denen kwamen af en toe echt handen en voeten tekort om hem af te stoppen. Hij doet me een beetje denken aan Adriano, maar dan in een wat vroeger stadium. Hopelijk komt het goed met z'n techniek. :eusa_pray:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do aug 10, 2006 3:01 pm

Waldorf en Stadler zaten zich lekker op te fokken na die interviews met Huntelaar en Ten Cate. Het zal wel 'arrogant' zijn maar ik vond het juist mooie interviews waaruit een bepaalde eenheid en onoverwinnelijkheid sprak, dusdanig ver bezijden de waarheid dat ik mij niet aan de indruk kon onttrekken dat hierbij sprake was van een 'mediaversie' van het verhaal. Zolang men intern de zaken maar in het juiste perspectief plaatst vind ik het allang best...
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

GangstaRiB
Berichten: 16901
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » do aug 10, 2006 3:18 pm

Van Hanegem zat eerst te zeuren dat Ajax altijd 4-3-3 en 'mooi' moest voetballen en dat hij dat maar onzin vond. Toen we wonnen, moesten we ineens de 'manier waarop' wél in acht nemen....

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 3:23 pm

Nou ja, ik vond de nabesprekingen van Huntelaar en HtC toch aardig los van de realiteit...wat dat betreft hadden Derksen en Van Hanegem gewoon gelijk. Ook had Ajax bij rust met 2 of 3-0 achter kunnen staan, vergeet dat niet.

Uiteindelijk telt natuurlijk alleen het resultaat, maar het spel van Ajax viel toch tegen.

PS: Ik heb het al een keer eerder gezegd, leen Stekel maar een jaartje uit aan ons. Dan krijgt hij training van iemand die wel zijn vak verstaat en leert hij eindelijk eens hoe hij moet handelen bij hoge ballen ;)

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 3:23 pm

Jesse schreef:Gister werd overigens ook maar weer eens duidelijk hoe ongelooflijk sterk Babel wel niet is. Die Denen kwamen af en toe echt handen en voeten tekort om hem af te stoppen. Hij doet me een beetje denken aan Adriano, maar dan in een wat vroeger stadium. Hopelijk komt het goed met z'n techniek. :eusa_pray:
Ik geniet van die jongen. :yes:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 3:24 pm

Baseman schreef:Nou ja, ik vond de nabesprekingen van Huntelaar en HtC toch aardig los van de realiteit...wat dat betreft hadden Derksen en Van Hanegem gewoon gelijk. Ook had Ajax bij rust met 2 of 3-0 achter kunnen staan, vergeet dat niet.
Tja, Kopenhagen had ook zo maar een stuk over vier vrije trappen minder kunnen hebben. Dan was dat aantal kansen voor Kopenhagen ook gelijk flink geslonken.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 3:26 pm

Ja, maar ze kregen ze wel...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 3:27 pm

Maar die kansen werden niet benut...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 3:38 pm

Dat zeg ik toch ook ?

Jij hebt het erover dat Kopenhagen misschien die kansen niet had gekregen als de scheids minder vrije trappen had gegeven. Maar hij gaf ze wel en Ajax mocht dus de handjes dichtknijpen over het scorende onvermogen van Berglund en Allback.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 3:41 pm

Maar mocht Kopenhagen de handjes niet dichtknijpen dat hun beroerde pogingen tot schwalbes werden beloond? Anders was de vrije trap waaruit gescoord werd niet eens gegeven.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do aug 10, 2006 3:48 pm

joey schreef:Gisteren op RTL 7 werd gezegd (door Derksen volgens mij) dat Ten Cate 'zich nu vast al zorgen maakte om de JCS'. Dat vond ik zo apart, zo ver van de werkelijkheid. De JCS stelt niets voor, is een troostprijs. Niemand van ons kan zich denk ik voorstellen hoeveel druk er gisteravond op de ploeg stond. Tegenvallende oefenresultaten, een systeem dat nog niet ingeslepen is en dan,out of the blue, na niet één 'echte' wedstrijd, de wedstrijd van het jaar moeten spelen tegen een ingespeelde ploeg die al volop in competitie is en, gesteund door een fanatiek publiek, er vanaf de eerste minuut inkleunt. Je merkte gewoon dat onze ploeg stijf stond van de stress, en dan komen alle overlevingsmechanismen boven. Dan valt men terug op het rampscenario dat vorig seizoen incidenteel succes bracht. Ajax speelde vooral tegen zichzelf, want FCK had alleen fysiek iets in te brengen.


Natuurlijk was Ten Cate dolblij met de winst. :yes:
Inderdaad, dit was misschien wel de belangrijkste wedstrijd van de eerste helft van het seizoen. Een uitglijer in de competitie kun je makkelijk goedmaken, een verliespartij gisteravond (en in de return) kost je miljoenen. Reken maar dat er druk op het team stond.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do aug 10, 2006 3:55 pm

Baseman schreef:Nou ja, ik vond de nabesprekingen van Huntelaar en HtC toch aardig los van de realiteit...wat dat betreft hadden Derksen en Van Hanegem gewoon gelijk. Ook had Ajax bij rust met 2 of 3-0 achter kunnen staan, vergeet dat niet.

Uiteindelijk telt natuurlijk alleen het resultaat, maar het spel van Ajax viel toch tegen.

PS: Ik heb het al een keer eerder gezegd, leen Stekel maar een jaartje uit aan ons. Dan krijgt hij training van iemand die wel zijn vak verstaat en leert hij eindelijk eens hoe hij moet handelen bij hoge ballen ;)
Euh, ik weet niet of bovenstaande mede een reactie was op mijn post want in dat geval wil ik graag het volgende benadrukken:
Waldorf en Stadler zaten zich lekker op te fokken na die interviews met Huntelaar en Ten Cate. Het zal wel 'arrogant' zijn maar ik vond het juist mooie interviews waaruit een bepaalde eenheid en onoverwinnelijkheid sprak, dusdanig ver bezijden de waarheid dat ik mij niet aan de indruk kon onttrekken dat hierbij sprake was van een 'mediaversie' van het verhaal. Zolang men intern de zaken maar in het juiste perspectief plaatst vind ik het allang best...
Enne, het was nog altijd 2 of 3-1 geweest bij rust dan hè!

Vreemd genoeg heeft Stekelenburg juist kwaliteiten die vaak worden toegedicht aan kleinere keepers en is hij het slechtst op het vlak waarop hij logischerwijs moet uitblinken met zijn lengte en atletisch vermogen. Ik vraag mij af of hij dit onderdeel ooit nog eens echt goed onder de knie gaat krijgen.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 10, 2006 4:15 pm

Bertje schreef:Maar mocht Kopenhagen de handjes niet dichtknijpen dat hun beroerde pogingen tot schwalbes werden beloond? Anders was de vrije trap waaruit gescoord werd niet eens gegeven.
Tsja, maar hoe ver wil je dit doorvoeren ?
Ik heb het over de gemiste kansen, de kansen die ze kregen dus. Jij hebt het erover dat de vrije trappen misschien niet gegeven hadden mogen worden. Maar ze werden nu eenmaal wel gegeven.

Dat is hetzelfde als je afvragen wat er gebeurt zou zijn als Rosenberg wel een goede balbehandeling zou hebben ? Dan was het 1-1 gebleven...

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 10, 2006 4:31 pm

Nee, je afvragen wat er gebeurd zou zijn als zij hun kansen wel benut zouden hebben is net zoiets als je afvragen wat er gebeurd zou zijn als zij die onterechte vrije trappen niet gehad zouden hebben.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 4:33 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Maar MHF valt toch juist ook spelers af?
Hij valt ze niet af, maar hij bekritiseert ze. Dat is wat anders dan net doen alsof we maar beter het hele team kunnen verkopen en opnieuw kunnen gaan shoppen.
Ok. Ik val ook niet het hele team af hoor. Alleen Sneijder. :xyxthumbs:
Henk de Gier schreef:
joey schreef:Iemand in de rug spugen, het toppunt van dom. Wordt hij eraf gestuurd, terwijl Gronkjaer niets in de gaten heeft. Dat kan alleen die domoor Sneijder overkomen. :sad:
nou, domoor Rijkaard heeft het anders ook op z'n naam staan. Niet in de rug, wel tegen het achterhoofd van zijn tegenstander.
Maar Völler merkte het tenminste. ;)
MHF schreef:Overigens begin ik met terugwerkende kracht beter te begrijpen waarom men bij andere clubs zo'n bloedhekel had aan die jongen. Wat een valnicht met valse manieren. Een Deense Robben met minder voetballend talent...
Zeker weten. Al moet ik zeggen dat ik genoeg PSV-supporters ken die inmiddels nog niet willen toegeven dat Van Bommel een irritant kereltje is. Ik was laatst in gesprek met een PSV'er en die begon toen over Sneijder en hoer irritant die wel niet was. Toen ik zei dat elk team wel zulke etters heeft en Van Bommel als voorbeeld gaf kreeg ik meteen een of andere schijnheilige reactie. :nooo:

Het vallen van Sneijder is me trouwens nooit zo opgevallen. Wel het oliedomme gedrag van hem bij opstootjes. Zo nu en dan is niet erg. Ik vind het best goed dat je af en toe voor je ploeggenoten opstaat en niet over je heen laat lopen. Maar hij is er werkelijk altijd bij. En vaak in een negatieve hoofdrol.
Jesse schreef:Gister werd overigens ook maar weer eens duidelijk hoe ongelooflijk sterk Babel wel niet is. Die Denen kwamen af en toe echt handen en voeten tekort om hem af te stoppen. Hij doet me een beetje denken aan Adriano, maar dan in een wat vroeger stadium. Hopelijk komt het goed met z'n techniek. :eusa_pray:
De manier waarop hij op de flank speelt doet me nog altijd denken aan Henry.

Z'n dribbel is gewoon heel behoorlijk. Het gaat om z'n functionele techniek en z'n handelingssnelheid.
Baseman schreef:
Bertje schreef:Maar mocht Kopenhagen de handjes niet dichtknijpen dat hun beroerde pogingen tot schwalbes werden beloond? Anders was de vrije trap waaruit gescoord werd niet eens gegeven.
Tsja, maar hoe ver wil je dit doorvoeren ?
Ik heb het over de gemiste kansen, de kansen die ze kregen dus. Jij hebt het erover dat de vrije trappen misschien niet gegeven hadden mogen worden. Maar ze werden nu eenmaal wel gegeven.

Dat is hetzelfde als je afvragen wat er gebeurt zou zijn als Rosenberg wel een goede balbehandeling zou hebben ? Dan was het 1-1 gebleven...
Jij hebt het over 'als die kansen er in waren gegaan' en Bertje heeft het over 'als die paar onterechte vrije trappen niet gegeven waren'. Ik zie het verschil niet zo.

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do aug 10, 2006 4:47 pm

Euh Thomas, ik had het over Gronkjaer hoor... ?!? Sneijder zal ongetwijfeld ook de nodige afkeer oproepen bij menig supporter maar die bekijk ik door mijn Ajaxbril, hij bedoelt het allemaal niet zo ;) Mensen als Van Bommel en Gronkjear daarintegen.... :D
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 4:50 pm

Oeps. :D

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do aug 10, 2006 4:54 pm

Wat heb jij een lelijke kijk op deze Ajaxspeler zeg, dat je mijn terechte beschuldigingen aan het adres van deze Deense Robben toedichte aan Sneijder! :eusa_naughty: :hypocrite:
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 10, 2006 4:56 pm

Ik probeerde jou beledigende opmerkingen over Sneijder alleen wat af te zwakken. :hypocrite:

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » do aug 10, 2006 5:07 pm

joey schreef: Ik zag de wil om te winnen.
Hou op zeg! Dit was van Ajax-kant een perfecte kopie van de vele wedstrijden die we onder DB en RK hebben gezien. De onvoorwaardelijke wil om te winnen ontbrak, het middenveld werd overlopen, de linies speelden veel te ver uiteen, het positiespel was om te huilen. Met dank aan Stekelenburg, Stam en KJH win je hier.

Gaarne objectief oordelen, joey. Als deze wedstrijd onder DB zou zijn gespeeld, vermoed ik dat je insteek -/- zou zijn geweest, nu is ie +/+. Iemand die het voetbal niet volgt en gisteren de wedstrijd zou hebben bekeken, zou hebben vermoed dat Ajax nog onder leiding van DB of RK had gestaan. Ik zag exact dezelfde fouten als vorig seizoen.

HtC gaf in de media, voorafgaand aan het duel, aan dat ie verdedigend zoveel progressie had bemerkt. Nou zie ik ook wel dat Stam een slok op een borrel scheelt, maar voor de rest verdedigde Ajax als elftal nog net zo hondsberoerd als de voorbije jaren. Het is makkelijk om trainers af te fakkelen (ik doe er zelf ook aan mee), maar het optreden van gisteravond bevestigde toch eens temeer dat niet DB of RK de hoofdschuldigen waren, maar die 11 die op het veld staan. En met die gebreken heeft ook HtC te maken.
joey schreef: Veel spelen ze niet uit. Nee, ik ben niet onder de indruk. Wimpey heeft volledig gelijk. :yes:
Ik had alleen niet verwacht dat Ajax nóg slechter zou zijn dan die knoeiers van FCK. Positief: zege, Stekel, KJH, Stam. Gematigd positief: Urby, Babel. Negatief: spel, mentaliteit, de overige spelers.

Ajax heeft mazzel dat het niet tegen bijv. Red Bull Salzburg heeft geloot. Die speelden gisteren een prima pot, was veel beter om aan te zien dan deze kutpot. Als MVG en HtC nog een paar aardige en wellicht betaalbare spelers zoeken, moeten ze daar eens gaan kijken. Jezek, Pitek, Carboni, prima jongens.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do aug 10, 2006 5:11 pm

Salzburg heeft nog wel wat aardige spelers hoor. :yes:

Plaats reactie