AFC AJAX - Werder Bremen

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie

Wat verwachten jullie...?

Peiling eindigde op zo feb 18, 2007 8:54 am

AJAX gaat natuurlijk door
10
40%
AJAX verliest
15
60%
 
Totaal aantal stemmen: 25

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do feb 22, 2007 11:13 pm

Veranderde het in 'opgelucht'.

De opluchting overheerst hier, in mijn ogen tenminste. Van teleurstelling over de uitschakeling is niet al teveel te proeven.

Beetje van: we liggen eruit, maar gelukkig kunnen we af en toe nog aardig voetballen. Vooral als de tegenstander het niet meer al te serieus neemt, zoals wanneer ze drie tegengoals mogen incasseren in 45 minuten.

En wat waren we goed! :sad:
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op do feb 22, 2007 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do feb 22, 2007 11:14 pm

Ten Cate zei nu weer dat het verschil tussen uit en thuis spelen Europees heel groot is, en dat is nu juist het probleem! Dat verschil is alleen zo groot als je het zelf gelooft.
Kijk naar Van Gaal die AZ uit ook gewoon het eigen spel laat spelen en daar prima mee presteert.
Iets meer flair, Henk!

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do feb 22, 2007 11:15 pm

Giacomo Puccini schreef:
Starring schreef:Hoewel Bremen nog altijd verslagen kan worden.
Dream on..
Wil je je woorden graag herhalen, Giacomo Puccini?

De aanvallende speelwijze van de afgelopen wedstrijd tegen Bremen heeft Ajax toch geen windeieren gelegd. Smaakt zeker naar meer. Ajax heeft voor zijn doen en gezien de omstandigheden werkelijk fantastisch gespeeld tegen die zielige, tijdrekkende en irritant spelende Duitsers. Respect en mijn complimenten voor Ajax én het publiek. We hebben iig de eer gered. We hebben de Duitsers tenminste laten wie nog altijd het best kan voetballen. Jammer dat wij in bepaalde fases niet doordrukte, heeft ook eningszins te maken met het gebrek aan enkele goede spelers achterin. Wat hebben zij toch geluk dat we kampten en nog altijd kampen met vervelende blessures. Maar goed, Ajax heeft vanavond laten zien de noodzakelijk basis te beheersen om door te kunnen groeien (en om mee te doen in de strijd om de dubbel) met enkele gerichte aankopen voor het volgend seizoen. Chapeau!
Laatst gewijzigd door Starring op do feb 22, 2007 11:16 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do feb 22, 2007 11:15 pm

Monkey Tonk schreef:Veranderde het in 'opgelucht'.

De opluchting overheerst hier, in mijn ogen tenminste. Van teleurstelling over de uitschakeling is niet al teveel te proeven.
Die was er vorige week al, alles wat nu goed ging was in principe meegenomen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do feb 22, 2007 11:16 pm

Prima prestatie. We gaan met opgeheven hoofd het tournooi uit. Ik heb zelfs genoten van deze wedstrijd. Chapeau!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do feb 22, 2007 11:18 pm

Starring schreef:
Giacomo Puccini schreef:
Starring schreef:Hoewel Bremen nog altijd verslagen kan worden.
Dream on..
Wil je je woorden graag herhalen, Giacomo Puccini?

De aanvallende speelwijze van de afgelopen wedstrijd tegen Bremen heeft Ajax toch geen windeieren gelegd. Smaakt zeker naar meer. Ajax heeft voor zijn doen en gezien de omstandigheden werkelijk fantastisch gespeeld tegen die zielige, tijdrekkende en irritant spelende Duitsers. Respect en mijn complimenten voor Ajax én het publiek. We hebben iig de eer gered. We hebben de Duitsers tenminste laten wie nog altijd het best kan voetballen. Jammer dat wij in bepaalde fases niet doordrukte, heeft ook eningszins te maken met het gebrek aan enkele goede spelers achterin. Wat hebben zij toch geluk dat we kampten en nog altijd kampen met vervelende blessures. Maar goed, Ajax heeft vanavond laten zien de noodzakelijk basis te beheersen om door te kunnen groeien (en om mee te doen in de strijd om de dubbel) met enkele gerichte aankopen voor het volgend seizoen. Chapeau!
Met alle respect. Dit bedoel ik dus. (zie mijn post hierboven).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do feb 22, 2007 11:18 pm

Om nou de postings van enkelen te gebruiken om het 'nieuwe Ajax' te typeren... ;)

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:19 pm

Goed gespeeld! De 4-1 klan vallen en dan wordt het nog spannend, 3-3 gespeeld tegen het Grote Werder. Dat valt op zich best mee als je de belachelijke taktiek van de eerste wedstrijd in ogenschouw neemt, en in aanmerkling neemt dat ongeveer 70 minuten met een man minder gespeeld moest worden. Maar goed, laten we het erop houden dat ook Henk zich vanavond heeft gerevancheerd
Laatst gewijzigd door LucaS op do feb 22, 2007 11:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I think I lost my fucking headache

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 11:19 pm

Eerlijk is eerlijk, Leonardo deed het niet slecht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do feb 22, 2007 11:20 pm

Arthur schreef:Om nou de postings van enkelen te gebruiken om het 'nieuwe Ajax' te typeren... ;)
Ik voorspelde die post. ;)

Zie je geen trend in het Nederlandse voetbal? Blij zijn met wat restjes. Niet te moelijk doen over verliezen, want de tegenstander was beter.

Lijkt Belgie wel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do feb 22, 2007 11:26 pm

Arthur schreef:Ten Cate zei nu weer dat het verschil tussen uit en thuis spelen Europees heel groot is, en dat is nu juist het probleem! Dat verschil is alleen zo groot als je het zelf gelooft.
Kijk naar Van Gaal die AZ uit ook gewoon het eigen spel laat spelen en daar prima mee presteert.
Iets meer flair, Henk!
:yes:

Eerste helft was matig, tweede helft genoten. Jammer dat Sneijder er na 70 minuten doorheen zat. Hij had de 4-1 moeten maken, gvd.

Babel was ge-wel-dig. Huntelaar was erg goed en Leonardo was lekker bezig. (Alleen dat meeverdedigen. :nooo: )

Pluspunt is ook dat Perez blijkbaar controlerend kan spelen. Was positioneel uitstekend.

Van Ogararu, Maduro en Roger zal ik wel nooit een fan worden, maar OK, ze zijn er nu eenmaal.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 11:27 pm

Maduro vond ik overigens helemaal niet zo slecht vandaag. Zat er vaak tussen en liet zich niet zo makkelijk wegzetten. Opende ook niet slecht vandaag.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do feb 22, 2007 11:29 pm

Monkey Tonk schreef:
Arthur schreef:Om nou de postings van enkelen te gebruiken om het 'nieuwe Ajax' te typeren... ;)
Ik voorspelde die post. ;)

Zie je geen trend in het Nederlandse voetbal? Blij zijn met wat restjes. Niet te moelijk doen over verliezen, want de tegenstander was beter.

Lijkt Belgie wel.
Over andere Nederlandse clubs kan ik niet oordelen, maar ik vind dit niet de algemene trend onder Ajaxsupporters. Joey klonk wel zo, maar die was niet bepaald in de meerderheid volgens mij ;)
Vorige week deden we heel moeilijk over het verlies, Lindenberg werd tegen Excelsior zelfs uitgefloten. Nu is dat verwerkt en is er opluchting dat Ajax zijn gezicht toch nog iets heeft kunnen redden, ongeacht het eindresultaat.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do feb 22, 2007 11:31 pm

Monkey Tonk schreef:
Beetje van: we liggen eruit, maar gelukkig kunnen we af en toe nog aardig voetballen.
Dat aardige voetballen moet op ten duur structureel worden én is de basis voor het voetbal dat normaliter gespeeld dient te worden. Het voetbal zoals ik graag zie, aanvallend dus (helaas wat onverzorgd en ongeduldig in fases), bracht ons bijna naar de volgende ronde, vriend. (vriend is figuurlijk bedoeld uiteraard!)
Vooral als de tegenstander het niet meer al te serieus neemt, zoals wanneer ze drie tegengoals mogen incasseren in 45 minuten.
En ze waren niet serieus, néé hoor, totaal niet zelfs. Je hebt helemaal gelijk. Enkel en alleen in jouw wereld misschien. Ik weet niet of jouw televisie op zijn kop, stond gedurende de wedstrijd, maar Werden deed het in zijn broek. En hoe? Ballen vlogen opvallend vaak het tribune in, de bal bleef constant plakken aan de voet van de keeper, met later een logische gele kaart als gevolg, men zocht veelvuldig de cornervlag op, een Werder-aanvaller werd in de slotfase in alle wanhoop maar opgeofferd voor een breker én last but not least: er was verdomd en opmerkelijk vaak sprake van onderlinge irritatie in de ploeg van Werden. En vind je dat gek, Monkey, ze werden namelijk weggespeeld!
En wat waren we goed! :sad:
Reken maar dat we goed waren. Dat je een vaststaand feit kost wat het kost probeert te weerleggen, zegt genoeg over je kerel...
Laatst gewijzigd door Starring op do feb 22, 2007 11:41 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do feb 22, 2007 11:34 pm

Ik ben het niet eens met de toonzetting, maar wel met de strekking: Werder had de boel vandaag totaal niet onder controle. Het zegt genoeg dat de keeper ze er door moest slepen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do feb 22, 2007 11:37 pm

Voor die toonzetting heb ik gekozen, Arthur, om Donkey Kong van deze forum af te vegen met zijn standaard negatieve insteek en kijk op de afgelopen wedstrijd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 22, 2007 11:38 pm

Ben blij dat de spelers niet naar het gewauwel van ene Joey hier hebben geluisterd :X

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do feb 22, 2007 11:39 pm

Het is simpel volgens mij; Werder is al een aantal weken hopeloos uit vorm. En had ook tegen Ajax weinig kans gehad als ook in de uitwedstrijd er niet met stront in de broek was gespeeld
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do feb 22, 2007 11:41 pm

Muisje Andersom schreef:Het is simpel volgens mij; Werder is al een aantal weken hopeloos uit vorm. En had ook tegen Ajax weinig kans gehad als ook in de uitwedstrijd er niet met stront in de broek was gespeeld
Mee eens. Er was vorige week veel te veel ontzag voor een matige ploeg (of een goede ploeg in matige vorm, maar dat maakt weinig uit)

Ik had meer zelfbewustzijn achter Ten Cate gezocht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do feb 22, 2007 11:43 pm

Muisje Andersom schreef:Het is simpel volgens mij; Werder is al een aantal weken hopeloos uit vorm. En had ook tegen Ajax weinig kans gehad als ook in de uitwedstrijd er niet met stront in de broek was gespeeld
Volgens mij het bewijs van het onvermogen van HtC.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do feb 22, 2007 11:45 pm

In het veld staan er toch echt elf (en op een gegeven moment tien) spelers.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » do feb 22, 2007 11:45 pm

Starring schreef:Voor die toonzetting heb ik gekozen, Arthur, om Donkey Kong van deze forum af te vegen met zijn standaard negatieve insteek en kijk op de afgelopen wedstrijd.
Wat een ventje.

Als jij gelooft dat een team dat drie goals mag incasseren in een helft daar erg veel interesse voor opbrengt, wie ben ik dan om je op andere gedachten te brengen? :aai:

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » do feb 22, 2007 11:46 pm

Voetske schreef:
Muisje Andersom schreef:Het is simpel volgens mij; Werder is al een aantal weken hopeloos uit vorm. En had ook tegen Ajax weinig kans gehad als ook in de uitwedstrijd er niet met stront in de broek was gespeeld
Volgens mij het bewijs van het onvermogen van HtC.
Tuurlijk man, schop er maar weer een trainer mét visie eruit. Zo zal men nooit het gewenste Ajax kunnen zien. Want de druk om iets moois op te bouwen is voor de volgende trainer nog groter!

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do feb 22, 2007 11:47 pm

Ondanks het resultaat toch gefeliciteerd. Het kan zondag best een leuke wedstrijd worden.

Maar Henk snapt er dus echt niks van...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 22, 2007 11:48 pm

Voetske schreef:Ben blij dat de spelers niet naar het gewauwel van ene Joey hier hebben geluisterd :X
Hoezo? Ajax heeft er een aardige pot van gemaakt, maar uitgeschakeld zijn we natuurlijk toch. Na 14 minuten was het al voorbij. Ik denk trouwens niet dat de spelers van Ajax hier buitengewoon moe van geworden zijn. En die van Werder al helemaal niet.
Laatst gewijzigd door joey op do feb 22, 2007 11:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie