Ajax - Slavia Praag 15-08-2007

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 12:03 pm

joey schreef:Tja, daar was ik ook teleurgesteld over. Maar het trauma van vorig seizoen zal meegespeeld hebben. Deze wedstrijd verliep net als toen.
Nou sorry hoor.Ik vind het allemaal iets gemakkelijk.Trauma van vorig seizoen ?.Ik denk eerder dat nog steeds het merendeel van deze selectie geen doorstart kan maken naar de ( absolute ) top.Geen constante op de mat kan brengen.Wedstrijdje goed, 4 wedstrijden drie keer niks ( het Babel verhaal ).Als je naar de fouten van Urby, Heitinga, en Colin kijkt dan zie je beginners fouten, fouten die nu alweer voor de tigste keer terug komen of weer fout gedrag zoals Heitinga die, had de keeper zich een beetje theatraal laten vallen, gewoon tegen een rode kaart kunnen aanlopen.

Een Stekenleburg die nog steeds niet weet hoe hij snel het spel moet verplaatsen bij een keepersbal, nog steeds vuurpijlen op Huntelaar en ga zo nog maar effe door.

Verder zie ik dit elftal, met of zonder Sneijder, mocht men zich toch nog plaatsen voor de CL. wedstrijden , nou ook niet echt een rol van betekenis spelen, zelfs niet een heel kleine rol ..

Red
Berichten: 107
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 7:25 pm
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Red » do aug 16, 2007 12:26 pm

LucaS schreef:Stam had die penalty moeten nemen! (zei ik overigens al voordat Huntelaar hem miste!)
Stam op dat doel zou ik ook niet doen. remember Nederland - Italie 2000? die ging richting 428...
...een beet're club dan deze is er niet!!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do aug 16, 2007 12:29 pm

Red schreef:
LucaS schreef:Stam had die penalty moeten nemen! (zei ik overigens al voordat Huntelaar hem miste!)
Stam op dat doel zou ik ook niet doen. remember Nederland - Italie 2000? die ging richting 428...
Volgens Stam zelf zweeft die bal nu nog ergens rond in de atmosfeer..

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do aug 16, 2007 1:12 pm

joey schreef:Het kwam door de stress. Ajax stond stijf van de zenuwen. Een paar spelers waren overgeconcentreerd. Urby bijvoorbeeld durfde he-le-maal niets. Zo kun je niet voetballen.
Daarom vond ik de prestatie van Thomas Vermaelen zo knap. Vorig seizoen verantwoordelijk voor de uitschakeling, nu de beste man van het veld. Hij zette een traumatische ervaring om in pure wil om te winnen. Zoals dat hoort bij een sportman. Die jongen komt er wel.
Maar ergens moet er, naast eventuele stress, toch ook nog iets anders fout zitten Joey? Jaar in jaar uit lijken we veroordeeld tot het spelen van die focking vooronde, hadden we maar kampioen moeten worden. Daarmee hebben we, met hangen en wurgen tweemaal de eindronde bereikt. Er schiet mij een 'last minute' vrije trap van Sneijder te binnen en een penalty van Galasek. Zo maar wat herinneringen aan moeizame kwalificaties waarbij het al fout dreigde te gaan. En dat het incidenteel eens fout gaat, dat kan. Daar blijft het sport voor. Maar nu hebben we al weer een halve misstap begaan. Als we het weer niet redden moet je toch concluderen dat er ergens iets structureel niet goed zit?

En stress? Juist bij deze selectie had ik het gevoel dat er eindelijk een zeker mate van volwassenheid was bereikt (los gezien van de kwaliteit). Van een speler als Sarpong kan ik het hebben maar bij alle andere spelers mag je er zolangzamerhand toch vanuit gaan dat als ze nu niet tegen de druk kunnen, ze het ook nooit meer gaan leren? Vermaelen heeft lering getrokken uit hetgeen hem vorig jaar is overkomen maar Urby flikt vrolijk hetzelfde kunstje. Vorig seizoen kwam hij nog uit een roerig seizoen met dito zomer, nu heeft hij alle gelegenheid gehad tot fysiek en geestelijk herstel. En dan toch gewoon weer zo'n pot op de mat leggen. En zo zijn er nog wel een paar die in mindere mate toch steeds weer vergeten die laatste definitieve stap naar volwassenheid te maken.

Nee, een veel betere balans tussen jeugdig talent en ervaren spelers zal je niet zo snel meer krijgen. Ik bedoel, hoeveel meer ervaring moet je er dan bij kopen of hoeveel jaar moet je jeugdspelers dan laten staan voordat ze door de wol geverfd genoeg zijn om een klus als deze te klaren? Daarom denk ik eerder in termen van kwaliteit maar vooral ook mentaliteit als ontbrekende schakel bij sommige spelers. Met alleen talent of doorzettingsvermogen al dan niet i.c.m. ervaring kom je er niet. En bij sommige spelers is die balans vooralsnog ver te zoeken. Neem een jongen als Urby, die barst van het talent. Maar of hij echt het hoogste niveau gaat halen? Ik weet het niet hoor, dan zal hij toch echt aan zijn mentale weerbaarheid moeten werken. Die passes van gisteren, dat balletje dat hij over de zijlijn liet lopen, de wijze waarop hij ingreep bij die doorgebroken speler. Pfff….We kunnen niet allemaal hetzelfde voorkomen i.c.m. dezelfde verbetenheid als Stam hebben maar je kan toch op zijn minst proberen de illusie te wekken er voor de volle 100% tegen aan te willen gaan? Die wil mis ik dikwijls. Dan had je namelijk ook gewoon kampioen geweest en deze kut partijen niet eens hoeven spelen…
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 16, 2007 5:28 pm

Gisteren was eigenlijk iedereen gewoon kut. Enige uitzondering: Vermaelen, en vooruit, Stam.

Heeft Urzaiz trouwens een aandoening in zijn knieen? Hij liep erbij alsof hij zijn rollator kwijt was. Bizarre aankoop. De komende weken ga ik overigens eens op de (handelings)snelheid van Suarez letten, want hoog lag die gisteren niet. Open Deurtje:""tegen ploegen als Slavia heb je weinig aan Rommedahl, want die is met name geschikt voor een snelle counter." Urby viel me overigens (verhoudingsgewijs, want Colin was de slechtste man op het veld) het meeste tegen; was het nou nonchalance of juist "overconcentratie"?

Eerlijk gezegd heb ik de mokerslag inmiddels een beetje verwerkt. Een mens went aan alles, zeker na vorig seizoen. Ik hou weinig rekening met alsnog kwalificatie voor de CL. En met een heel zwaar kutseizoen. De zoveelste in successie.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 16, 2007 5:31 pm

Kowalczyk schreef:Een vroege 1-0 door Suárez, nog voor rust de tweede van Huntelaar erbij, en in de tweede helft zet Urzaiz zijn debuut luister bij door de derde erin te knikken: 3-0, en de "Leven na Sneijder"-krantenkoppen zullen morgen niet van de lucht zijn.

Weet je...

't Is een aderlating hoor, dat-ie weg is, en we zullen 'm nog missen, maar op dit soort momenten merk je altijd wel dat enig opportunisme pers en publiek niet vreemd is, om het maar héél diplomatiek uit te drukken.

Zonet nog: ik stond net bij de kaasboer, tegenover mijn huis. Aardige vent, maar als het over Ajax gaat, is hij zo'n typische Mokumse opportunist, die áltijd doet alsof Ajax "niks meer voorstelt". We babbelen er altijd even over. Hij is typisch zo'n man die me jarenlang op hoongelach en 'ga-toch-weg'-gebaren heeft getrakteerd wanneer ik de loftrompet over Sneijder stak, want zoals elke Nederlander die nooit in een stadion komt en 's maandags op het werk dus maar De Wedstrijden, Johan Derksen en De Telegraaf napraat, vond hij Sneijder een over het paard getild, arrogant mannetje, totaal overschat en weet ik wat. En dan leest zo'n figuur ook nog eens in de krant dat Huntelaar niet scoort als Sneijder op het veld staat, en ja hoor: Sneijder? Blok aan het been van Ajax!. Haalt het hele tempo eruit, want wil alle ballen er zelf intrappen. Het zal je teamgenoot maar zijn, wat een etter en wat denkt 'ie wel?

En nee, dat was niet drie jaar geleden, maar gewoon afgelopen seizoen. Sparta uit? Tjongejonge, wat een overschat eikeltje, beetje de scheids voor 'blinde tyfushond' uitschelden... Dat wordt nooit wat. Iedereen kon zien dat ongeveer elke speler van PSV en AZ nog meer talent in zijn grote teen had als Sneijder in zijn hele donder, met die arrogante snuit van 'm.

Tweede seizoenshelft? Nou, oké, vooruit, toen begon het wel ergens op te lijken, maar een internationale topper? Hahaha, nee, echt niet. Zidane, Nedved, Kaka en Gerrard, dát zijn toppers. Die zien die tuinkabouter al aankomen.

Precies diezelfde kaasboer staat me dus nu te vertellen dat Ajax helemaal in elkaar gaat lazeren, en het ook wel kan vergeten tegen Slavia Praag, omdat Wesley Sneijder vertrokken is (en natuurlijk gebruikt hij ook meteen weer de zinsnede van de dag: "Wat denk je: is er leven na Sneijder?"). Hoe nu verder, want een vervanger voor Sneijder... ga er maar aan staan. En alle spelers die er nog wél zijn, dat zijn natuurlijk weer overschatte mannetjes waar het nooit wat mee gaat worden.

De pers pakt het iets subtieler aan, maar veel voetbaljournalisten doen in wezen precies hetzelfde, hoor.

Weet je wat? We ballen gewoon lekker verder. Dat maar afspreken?

K.
Ja, goed. Maar vooralsnog is er geen leven na Sneijder.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 16, 2007 5:51 pm

Vooralsnog heeft die kaasboer gelijk ...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 16, 2007 5:52 pm

MHF schreef: Maar ergens moet er, naast eventuele stress, toch ook nog iets anders fout zitten Joey? Jaar in jaar uit lijken we veroordeeld tot het spelen van die focking vooronde, hadden we maar kampioen moeten worden. Daarmee hebben we, met hangen en wurgen tweemaal de eindronde bereikt. Er schiet mij een 'last minute' vrije trap van Sneijder te binnen en een penalty van Galasek. Zo maar wat herinneringen aan moeizame kwalificaties waarbij het al fout dreigde te gaan. En dat het incidenteel eens fout gaat, dat kan. Daar blijft het sport voor. Maar nu hebben we al weer een halve misstap begaan. Als we het weer niet redden moet je toch concluderen dat er ergens iets structureel niet goed zit?
Exact.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do aug 16, 2007 10:09 pm

16/8/2007 - Emanuelson herleeft nachtmerrie
(Gepost door RvN)



Vorig seizoen ging Emanuelson in de fout in het CL voorronde duel tegen FC Kopenhagen. Dat dreunde vorig seizoen lang bij hem na. Woensdag was hij degene die uiteindelijk de penalty veroorzaakte. ,De laatste dagen flitste die wedstrijd weer geregeld door mijn hoofd,’’ aldus Emanuelson in het Algemeen Dagblad. ,,En toen de scheidsrechter die penalty gaf voor Slavia, kwam dat weer terug. O nee niet weer hè, dacht ik. Je voelt je op zo’n moment zó klote dat jij het weer bent. Het lijkt wel of er een vloek rust op de voorronde van de Champions League.’’
Ajax Netwerk
Emanuelson is er vurig van overtuigd dat de strafschop onterecht was. ,,Ik liep gewoon naast hem. Er was héél licht contact en hij ging al neer. Ik ging meteen naar de grensrechter, want die móest gezien hebben dat er niets aan de hand was. Het is de beslissing van de scheidsrechter, zei hij. Onbegrijpelijk, want de grens stond er veel beter voor.’’
Ik weet zo gauw niet of dit al ergens gepost was, maar ik vond het eigelijkn te grappig om het helemaal niet te posten.. Dus haal het maar weer weg als het er al staat... :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 16, 2007 11:58 pm

brigade zuid schreef:
MHF schreef: Maar ergens moet er, naast eventuele stress, toch ook nog iets anders fout zitten Joey? Jaar in jaar uit lijken we veroordeeld tot het spelen van die focking vooronde, hadden we maar kampioen moeten worden. Daarmee hebben we, met hangen en wurgen tweemaal de eindronde bereikt. Er schiet mij een 'last minute' vrije trap van Sneijder te binnen en een penalty van Galasek. Zo maar wat herinneringen aan moeizame kwalificaties waarbij het al fout dreigde te gaan. En dat het incidenteel eens fout gaat, dat kan. Daar blijft het sport voor. Maar nu hebben we al weer een halve misstap begaan. Als we het weer niet redden moet je toch concluderen dat er ergens iets structureel niet goed zit?
Exact.
en 's maandags op het werk dus maar De Wedstrijden, Johan Derksen en De Telegraaf napraat, vond hij Sneijder een over het paard getild, arrogant mannetje, totaal overschat en weet ik wat. En dan leest zo'n figuur ook nog eens in de krant dat Huntelaar niet scoort als Sneijder op het veld staat, en ja hoor: Sneijder? Blok aan het been van Ajax!. Haalt het hele tempo eruit, want wil alle ballen er zelf intrappen. Het zal je teamgenoot maar zijn, wat een etter en wat denkt 'ie wel?

En nee, dat was niet drie jaar geleden, maar gewoon afgelopen seizoen. Sparta uit? Tjongejonge, wat een overschat eikeltje, beetje de scheids voor 'blinde tyfushond' uitschelden... Dat wordt nooit wat. Iedereen kon zien dat ongeveer elke speler van PSV en AZ nog meer talent in zijn grote teen had als Sneijder in zijn hele donder, met die arrogante snuit van 'm.

Tweede seizoenshelft? Nou, oké, vooruit, toen begon het wel ergens op te lijken, maar een internationale topper? Hahaha, nee, echt niet. Zidane, Nedved, Kaka en Gerrard, dát zijn toppers. Die zien die tuinkabouter al aankomen.

Precies diezelfde kaasboer staat me dus nu te vertellen dat Ajax helemaal in elkaar gaat lazeren, en het ook wel kan vergeten tegen Slavia Praag, omdat Wesley Sneijder vertrokken is (en natuurlijk gebruikt hij ook meteen weer de zinsnede van de dag: "Wat denk je: is er leven na Sneijder?"). Hoe nu verder, want een vervanger voor Sneijder... ga er maar aan staan.
Leuke teksten, want was WS (met RB!!!) niet degene die volgens veel AT'ers (90%????) ervoor zorgde dat KJH niet scoorde?

We zien het verschil na de 0-1, Ajax is een wervelend team geworden, met technisch verfijnd voetbal in de spits, snelle verplaatsingen van de bal en vooral: acties! :666.gif: We zullen onze verguisde WS en RB missen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 17, 2007 12:09 am

Wie is RB?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » vr aug 17, 2007 1:58 am

Ooit gehoord van ene Ryan Babel? Oh nee, die jongen heeft ook alleen maar hier op een blauwe maandag gespeeld.

davince31
Berichten: 10
Lid geworden op: do nov 17, 2005 4:36 pm

Bericht door davince31 » vr aug 17, 2007 7:08 am

MHF schreef:
joey schreef:Het kwam door de stress. Ajax stond stijf van de zenuwen. Een paar spelers waren overgeconcentreerd. Urby bijvoorbeeld durfde he-le-maal niets. Zo kun je niet voetballen.
Daarom vond ik de prestatie van Thomas Vermaelen zo knap. Vorig seizoen verantwoordelijk voor de uitschakeling, nu de beste man van het veld. Hij zette een traumatische ervaring om in pure wil om te winnen. Zoals dat hoort bij een sportman. Die jongen komt er wel.
Maar ergens moet er, naast eventuele stress, toch ook nog iets anders fout zitten Joey? Jaar in jaar uit lijken we veroordeeld tot het spelen van die focking vooronde, hadden we maar kampioen moeten worden. Daarmee hebben we, met hangen en wurgen tweemaal de eindronde bereikt. Er schiet mij een 'last minute' vrije trap van Sneijder te binnen en een penalty van Galasek. Zo maar wat herinneringen aan moeizame kwalificaties waarbij het al fout dreigde te gaan. En dat het incidenteel eens fout gaat, dat kan. Daar blijft het sport voor. Maar nu hebben we al weer een halve misstap begaan. Als we het weer niet redden moet je toch concluderen dat er ergens iets structureel niet goed zit?

En stress? Juist bij deze selectie had ik het gevoel dat er eindelijk een zeker mate van volwassenheid was bereikt (los gezien van de kwaliteit). Van een speler als Sarpong kan ik het hebben maar bij alle andere spelers mag je er zolangzamerhand toch vanuit gaan dat als ze nu niet tegen de druk kunnen, ze het ook nooit meer gaan leren? Vermaelen heeft lering getrokken uit hetgeen hem vorig jaar is overkomen maar Urby flikt vrolijk hetzelfde kunstje. Vorig seizoen kwam hij nog uit een roerig seizoen met dito zomer, nu heeft hij alle gelegenheid gehad tot fysiek en geestelijk herstel. En dan toch gewoon weer zo'n pot op de mat leggen. En zo zijn er nog wel een paar die in mindere mate toch steeds weer vergeten die laatste definitieve stap naar volwassenheid te maken.

Nee, een veel betere balans tussen jeugdig talent en ervaren spelers zal je niet zo snel meer krijgen. Ik bedoel, hoeveel meer ervaring moet je er dan bij kopen of hoeveel jaar moet je jeugdspelers dan laten staan voordat ze door de wol geverfd genoeg zijn om een klus als deze te klaren? Daarom denk ik eerder in termen van kwaliteit maar vooral ook mentaliteit als ontbrekende schakel bij sommige spelers. Met alleen talent of doorzettingsvermogen al dan niet i.c.m. ervaring kom je er niet. En bij sommige spelers is die balans vooralsnog ver te zoeken. Neem een jongen als Urby, die barst van het talent. Maar of hij echt het hoogste niveau gaat halen? Ik weet het niet hoor, dan zal hij toch echt aan zijn mentale weerbaarheid moeten werken. Die passes van gisteren, dat balletje dat hij over de zijlijn liet lopen, de wijze waarop hij ingreep bij die doorgebroken speler. Pfff….We kunnen niet allemaal hetzelfde voorkomen i.c.m. dezelfde verbetenheid als Stam hebben maar je kan toch op zijn minst proberen de illusie te wekken er voor de volle 100% tegen aan te willen gaan? Die wil mis ik dikwijls. Dan had je namelijk ook gewoon kampioen geweest en deze kut partijen niet eens hoeven spelen…

Wat we nu zien is het resultaat van bijna 10 jaar wanbeleid. Ja het zat structureel al heel lang niet goed. Ik ben even de tel kwijt geraakt hoeveel trainers en TD'ers er vroegtijdig zijn ontslagen maar de schade van het toenmalige beleid is niet zo maar weg. HTC is een soort nawee van dat wanbeleid. Die man voelt zich zo groot, heeft zo'n enorm ego dat hij totaal geen band heeft met de spelers (een enkele spanjaard daar gelaten). Logisch gevolg is dat hij de spelers niet stress vrij kan maken en in zich zelf kan laten geloven. Er stond echt wel genoeg 'kwaliteit' op het veld om gewoon van Slavia te winnen maar ze hebben geen vertrouwen. Ze geloven niet in zichzelf en stralen geen rust uit. Dit zijn precies de belangrijkste ingredienten die topspelers nodig hebben om hun talent maximaal te ontwikkelen en om te komen tot resultaat.

Ik zie het in de maatschappij om mij heen ook. De ego's blokkeren het rendement. Het is niets waard en zorgt alleen maar voor last. Mooi contrast, Foppe en HtC. Foppe totaal geen ego, helemaal wie hij is en accepteert dat. Over HtC hoef ik niets meer te zeggen.

Zo jammer, ik hoop echt dat HtC zo snel mogelijk wordt vervangen. Dit is een doodlopende straat die ons nergens brengt.

Verder valt me op dat het calimero gedrag weer toeneemt. 'Het is de schuld van de UEFA', 'Waarom kan PSV wel goed inkopen?'.

Ajax heeft door de jaren heen altijd als kleine club het allerhoogste bereikt. Dit door een combinatie van Goede opleiding, talent, inzicht, geloof in eigen kunnen, bluf en taktisch vooruitstrevend en authentiek. De eerste 3 zijn er heus nog wel. Geloof in eigen kunnen, bluf, taktisch vooruitstrevend en authentiek............weg..........ik zeg: Ten Cate weg!

En nu gewoon van Slavia winnen en gvd CL voetbal dit jaar!!!!![/b]

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » vr aug 17, 2007 10:22 am

Met MVG financieel kerngezond.

Met HtC sportief aan de grond. Nee, onder de grond.

Wereldaankoop Colin wordt met een beetje omscholing ooit nog een goede terreinknecht. Voor iedere andere functie in de ArenA is ie volstrekt ongeschikt. Net als degene die zijn komst mogelijk maakte.

Ik geef HtC nog 2 wedstrijden als Ajax-trainer. Als Ajax zich weer niet voor de CL weet te plaatsen, wordt de koers van het aandeel stilgelegd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr aug 17, 2007 11:14 am

Daniel_vT schreef:Ooit gehoord van ene Ryan Babel? Oh nee, die jongen heeft ook alleen maar hier op een blauwe maandag gespeeld.
Wie? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 17, 2007 3:24 pm

Media: 'Ajax naïef als een jeugdelftal'

FC Kopenhagen. Die naam valt in de eerste alinea van vrijwel alle verslagen. Ajax werd vorig jaar in de Champions League-voorronde uitgeschakeld door de Denen. Een nieuw Europees debacle lijkt na de 0-1 woensdag tegen Slavia Praag in de maak. "Wie door zijn wimpers keek, zag een opmerkelijke gelijkenis met een jaar geleden", aldus AD Sportwereld.

De Telegraaf, AD Sportwereld en de Volkskrant koppen respectievelijk met "Misstap Ajax", "Ontluistering" en "Ajax naïef als een jeugdelftal." Geen van de kranten vindt dat het gemis van de voor 27 miljoen euro aan Real Madrid verkochte Wesley Sneijder een geldig excuus is voor de nederlaag. "Ook zonder Sneijder lijkt deze ploeg normaal gesproken een maat te klein", aldus De Telegraaf over de Tsjechen. Waar AD Sportwereld en de Volkskrant de oorzaak van de nederlaag vooral zoeken in fouten aan Amsterdamse zijde, legt De Telegraaf een groot deel van de oorzaak bij het stugge spel van de gasten uit Praag. ""Slavia bevestigde het beeld van een team waar kraak nog smaak aan zit. Ze beheersen het spelen op de nul (…) Maar dan nog had Ajax het nooit zover mogen laten komen."

AD Sportwereld schrijft net als De Telegraaf dat ook de aanhang had gefaald. "Hoe vaak het belang van de wedstrijd tegen Slavia ook was benadrukt, de Amsterdamse aanhang liet het gisterenavond pijnlijk afweten." De krant roemt Luis Suárez als de gevaarlijkste Ajacied, maar de Uruguayaan is nog geen Wesley Sneijder. "In de grote ruimte tussen middenveld en aanval verdronk hij regelmatig."

De Volkskrant laat weinig heel van de clubleiding. "Colin kon het voor Ajax vereiste niveau niet aan. Op zich is dat niet zo bijzonder voor een 26-jarige voetballer die in het verleden voor clubs als NAC en Norwich City speelde. Opvallender is dat Ajax dergelijke spelers een contract aanbiedt." Ook opvallend noemt de krant de wissel van Suárez, die de krant moegestreden of niet, als gevaarlijkste man aan Amsterdamse zijde bestempelt. Tot slot krijgt Henk ten Cate nog een sneer. "En bovendien, maar dat begint eentonig te worden, is de discipline niet in orde. Heitinga had alweer een gele kaart te pakken, na het lanceren van Vlcek, toen hij onbesuisd doorliep op doelman Vaniak. Zolang trainer Ten Cate de verkeerde agressie blijft vergoelijken, is geen gedragsverandering te verwachten."
Sportweek

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr aug 17, 2007 4:05 pm

Mee eens. Behalve dat de supporters het lieten afweten, daarvoor moet Ajax ook eens bij zichzelf te raden gaan. Ik zou ook geen 50 euro gaan betalen voor een kaartje op de lange zijde....

Bovendien is het een schande dat ze eerst zuid 2 niet eens opengooiden, mensen moesten dus kaartjes van 50 euro kopen, en daarna kwamen de vakken opeens wél vrij.
Ik mag binnenkort weer bij Ajax werken, ga het toch even aankaarten.

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » vr aug 17, 2007 6:18 pm

Even mijn eerste reactie op deze nederlaag na net terug te zijn van vakantie: Hoe kan het ook anders? Het beleid van de hele club heeft niks met een voetbalclub te maken. Of het nou gaat om het beleid mbt de supporters (Kaarten voor deze wedstrijd tot 50 Euro) of dat het gaat om het aankoopbeleid (welk beleid?). Ik word er scheitziek van. Het bestuur tegen de muur!

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Thom » za aug 18, 2007 3:48 am

Alexander schreef:Even mijn eerste reactie op deze nederlaag na net terug te zijn van vakantie: Hoe kan het ook anders? Het beleid van de hele club heeft niks met een voetbalclub te maken. Of het nou gaat om het beleid mbt de supporters (Kaarten voor deze wedstrijd tot 50 Euro) of dat het gaat om het aankoopbeleid (welk beleid?). Ik word er scheitziek van. Het bestuur tegen de muur!
Het lijkt wel een feyenoord-forum...


Ik baal wel verschrikkelijk; ik hou nog een stille hoop, maar als dit niet meer goed komt is het seizoen verloren.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » za aug 18, 2007 5:16 am

brigade zuid schreef:
Monkey Tonk schreef:Vaak is op Ajax kankeren terecht en heeft het ook zin. Maar de UEFA is toch echt de hoofdverantwoordelijke voor het afgezakte niveau.
Ik heb een goed idee; vorig jaar was het gewoon 1 en al pech tegen Kopenhagen en nu geven we gewoon de Uefa de schuld dat we niet van Slavia Praag kunnen winnen.
Lekker he? Gewoon even iets helemaal uit zijn verband trekken.

Hoop dat het zo goed voelt als het eruit ziet.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » za aug 18, 2007 5:34 am

MHF schreef:
Monkey Tonk schreef:
Voetske schreef:
AJAX ontvangt 50 Miljoen, maar " vergeet " om alvast een lijstje klaar te hebben voor vertrekkende spelers.Uefa heeft hier niks me te maken.

Ajax zou de spelers veel makkelijker kunnen behouden, en door kunnen bouwen met een elftal, als de UEFA een salarisplafond per selectie zou instellen.

Maar dat is zeker te vergezocht? :excited.gif:
Ik vind dat je gelijk hebt hoor MT en dat de UEFA het nodige eens onder de loep moet/mag nemen (salarisplafond, geweigerd worden uit de CL zonder sluitende begroting, aantal buitenlandse spelers per elftal indammen, etc.) maar dat doet niks af aan het feit dat je gisteren had moeten winnen. Slavia is een 'arbeiderselftal' met een stel hardwerkende en over het algemeen slecht betaalde profs die op basis van een begrotingsvergelijking compleet omver geblazen hadden moeten worden. Maar daar waar de Tjechen er voor gingen stonden wij weer dikwijls als los zand, ongeinspireerd te ballen alsof we dit varkentje wel even zouden wassen. Met zo'n mentaliteit kom je er niet....
Het probleem is dat Ajax misschien de enige club in Europa is die echt iets opschiet met een salarisplafond. Nu dat er niet is zijn wij de club die, tussen alle grote namen die in de CL/Europa Cup 1 gegrift staan, het internationaal niet meer bij kan benen. De grote landen vinden het prachtig zo. Hun mindere teams komen vaak op het hoogste niveau in actie en worden steeds rijker en, via aankopen, beter.

Dus ik kijk niet zozeer naar deze uitvoering van Ajax, maar naar de laatste, pakweg, tien jaar. Telkens als het mis gaat geven de supporters of de clubleiding of de trainer de schuld. Maar die functioneren binnen een verlammende situatie die door de UEFA is neergezet. Los dat probleem op en Ajax gaat weer sprankelen. Blijf het negeren en het blijft behelpen met Ajax.

Het maakt mij trouwens helemaal niks uit of Ajax van Praag wint of verliest. Dit elftal heeft niks te zoeken in de CL en heeft er meer aan om in de luwte van de UEFA cup te groeien. Met een beetje geluk haal je die finale.

Bottomline. Ajaxvoetbal kun je niet in twee of drie jaar perfectioneren. En dat is de tijd die ons tegenwoordig gegund is voordat de pilaren van het team verkocht zijn. Om dat patroon te doorbreken is er een internationaal salarisplafond nodig. Dus ipv je telkens kritisch op de club te richten is het misschien beter om eens heel kritisch naar de UEFA te kijken, en een richtingsverandering te eisen. Dat doe je in de politiek toch ook? Gewoon een keiharde actie organizeren!

(Helaas. De gemiddelde supporter leeft van week tot week, en de UEFA komt op de radar niet voor. )

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » za aug 18, 2007 7:14 am

Ik weet dat het voor een aantal mensen vloeken in de kerk zal zijn, maar zou het ook mogelijk zijn dat Ajax eens moet gaan nadenken of het zichzelf niet aan moet gaan passen aan de veranderde situatie.

Zoals je zelf al aangeeft is Ajax waarschijnlijk de enige (of een van de weinige) clubs die voordeel zal gaan hebben van maatregelen als een salarisplafond. Waarom zouden de regels aan een club aangepast moeten worden, als die club "weigert" om zich aan de "moderne tijd" aan te passen?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 18, 2007 7:15 am

Ben ik een doemdenker?

Waarom zou de uefa iets willen veranderen? Het geld stroomt binnen en dat komt niet door Nederland. Geven ze de (financieel) grote clubs (en daar reken ik Ajax niet toe!) hun zin niet, dan wordt er een eigen competitie gestart. Waar zal dan het geld heengaan? Naar Chelsea - Milan voor de G14-competite of naar Ajax - Livorno?

De uefa verzint iets als "minimaal zeven spelers uit de eigen jeugdopleiding", juichende AT'ers? Het gevolg is dat spelers op nog jongere leeftijd naar de grote clubs gaan (Liverpool haalt een bus Oost-Europeanen op?)

Op het moment dat de Europeaan niet meer naar de tv kijkt, omdat Chelsea - Milan vier keer per jaar wordt gespeeld, kan er iets veranderen.

Een salarisplafond werkt, denk ik, niet, dan worden de spelers extern betaald (gebeurt al)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 18, 2007 11:44 am

Monkey Tonk schreef:Het maakt mij trouwens helemaal niks uit of Ajax van Praag wint of verliest. Dit elftal heeft niks te zoeken in de CL en heeft er meer aan om in de luwte van de UEFA cup te groeien. Met een beetje geluk haal je die finale.
De luwte van de UEFA Cup bestaat niet. Zie Sneijder.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 18, 2007 11:54 am

Monkey Tonk schreef:
MHF schreef:
Monkey Tonk schreef:
Ajax zou de spelers veel makkelijker kunnen behouden, en door kunnen bouwen met een elftal, als de UEFA een salarisplafond per selectie zou instellen.

Maar dat is zeker te vergezocht? :excited.gif:
Ik vind dat je gelijk hebt hoor MT en dat de UEFA het nodige eens onder de loep moet/mag nemen (salarisplafond, geweigerd worden uit de CL zonder sluitende begroting, aantal buitenlandse spelers per elftal indammen, etc.) maar dat doet niks af aan het feit dat je gisteren had moeten winnen. Slavia is een 'arbeiderselftal' met een stel hardwerkende en over het algemeen slecht betaalde profs die op basis van een begrotingsvergelijking compleet omver geblazen hadden moeten worden. Maar daar waar de Tjechen er voor gingen stonden wij weer dikwijls als los zand, ongeinspireerd te ballen alsof we dit varkentje wel even zouden wassen. Met zo'n mentaliteit kom je er niet....
Het probleem is dat Ajax misschien de enige club in Europa is die echt iets opschiet met een salarisplafond. Nu dat er niet is zijn wij de club die, tussen alle grote namen die in de CL/Europa Cup 1 gegrift staan, het internationaal niet meer bij kan benen. De grote landen vinden het prachtig zo. Hun mindere teams komen vaak op het hoogste niveau in actie en worden steeds rijker en, via aankopen, beter.

Dus ik kijk niet zozeer naar deze uitvoering van Ajax, maar naar de laatste, pakweg, tien jaar. Telkens als het mis gaat geven de supporters of de clubleiding of de trainer de schuld. Maar die functioneren binnen een verlammende situatie die door de UEFA is neergezet. Los dat probleem op en Ajax gaat weer sprankelen. Blijf het negeren en het blijft behelpen met Ajax.

Het maakt mij trouwens helemaal niks uit of Ajax van Praag wint of verliest. Dit elftal heeft niks te zoeken in de CL en heeft er meer aan om in de luwte van de UEFA cup te groeien. Met een beetje geluk haal je die finale.

Bottomline. Ajaxvoetbal kun je niet in twee of drie jaar perfectioneren. En dat is de tijd die ons tegenwoordig gegund is voordat de pilaren van het team verkocht zijn. Om dat patroon te doorbreken is er een internationaal salarisplafond nodig. Dus ipv je telkens kritisch op de club te richten is het misschien beter om eens heel kritisch naar de UEFA te kijken, en een richtingsverandering te eisen. Dat doe je in de politiek toch ook? Gewoon een keiharde actie organizeren!

(Helaas. De gemiddelde supporter leeft van week tot week, en de UEFA komt op de radar niet voor. )
En hoe hoog zou dat salarisplafond dan voor alle clubs in Europa/Wereld moeten zijn ?.

Plaats reactie