AFC Ajax - FC Utrecht 23-01-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » do jan 24, 2008 12:35 pm

LucaS schreef:Rommedahl zat gisteren wel in de wedstrijd. Het gevaar kwam van rechts.
Laten we het er maar op houden dat het verschil tussen hoe we de wedstrijd gezien hebben bijna bizar groot is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 24, 2008 1:02 pm

LucaS schreef:Rommedahl zat gisteren wel in de wedstrijd. Het gevaar kwam van rechts.
In de wedstrijd is ietsje te veel van het goede, maar Suarez bakte er gisteren weinig van, kreeg ook een paar keer op z'n mieter van Davids omdat blijkbaar weer zijn man teveel los liet bij stlstaande momenten ( o.a. ingooi Uttrecht ).Zelfs ingooien van de bal was niet aan hem besteed.En ik denk dat ie het zelf ook doorhad gezien z'n mismoedig hoofdschudden na weer een mislukte aktie .. dreiging, tja het zal wel, KjH, Perez, Rommedahl enz. hebben ook dreiging.Daarbij had ie weer een ( rode ) kaart moeten hebben ...

Wat Rommedahl betreft kwam ie enkele keren goed door, leverde enkele goede voorzetten af.Deed zijn verdedigend werk naar behoren, maar zat er op het laatst een beetje doorheen wat resulteerde in balverlies.Overall zie je bij Rommeldahl dan veel meer dat ie in ieder geval achter zijn man aangaat en in ieder geval verdedigend in deze situatie assitentie verleend.Er was af en toe sprake van een wisselwerking tussen Rommedahl en Colin.Die gisteren een redelijk goede wedstrijd speelde.Probleem blijven zijn voorzetten, iets meer rust in de trap, ietsje meer overzicht en in iets meer precisie zo fijn zijn.Al ben ik bang dat dat weer iets teveel gevragen is.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do jan 24, 2008 1:27 pm

Rommedahl was wel degelijk goed bezig. Had meelij met de linksback van utrecht, want hij kwam er echt elke keer langs. Ben het met Voetske eens. Bij Rommedahl is het vaak of of. Of een mooie passeerbeweging, of een mooie voorzet.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 24, 2008 2:01 pm

Bizar hoe het kennelijk mogelijk is om zó van mening te verschillen, als het gaat over het optreden van Rommedahl van gisteravond. Maar misschien wordt voor een speler als Rommedahl de lat minder hoog gelegd dan voor Suarez? Is het verwachtingspatroon voor de een anders als voor de ander? Anders kan ik het niet verklaren.

Ik zie in ieder geval in Suarez lef en branie. Iets wat ik altijd met Ajax associeerde, en dankzij Suarez ik weer een beetje associeer. Een linksbuiten hoort zelfs een beetje gek te zijn. Da's inherent aan de positie. Je ziet toch ook hoe tegenstanders reageren op hem? Die gozer is goud waard. Zet dat eens af tegen Rommedahl. Het aantal fouten dat hij gisteren maakte, weegt absoluut niet op tegen wat hij daarvoor teruggaf. Integendeel. Exemplarisch misschien wel, een corner in de tweede helft (van de linkerkant). Die mislukt en Rommedahl krijgt weer de bal. Vol strafschopgebied en een zee aan ruimte, want zijn directe tegenstander staat op een meter of 10. Wat doet ie? De tijd benutten en een hoofd uitkiezen voor een panklare voorzet? Nee. Hij dribbelt ineens op zijn tegenstander af en het al overbevolkte strafschopgebied af, doet iets wat moet doorgaan voor een passeerbeweging en de Utrechtverdediger hoeft alleen zijn been naar voren te zetten. Bal kwijt.

Ja hoor, je kunt ook voorbeelden geven van Suarez dat ie de bal kwijt raakte, maar dat punt wil ik niet maken. Het gaat mij erom dat Rommedahl, zo lijkt het, steeds de verkeerde keuzes in het veld maakt. Suarez ook? Ik denk het niet. Hij heeft de intentie om naar voren te spelen, gevaar te stichten. Kom daar eens om bij Rommedahl. "Oh jee, daar is Pieters. Snel terugspelen naar Jurgen!".
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 24, 2008 2:08 pm

Bovendien is Suárez nog een jonge speler. Rommedahl zou elke week moeten staan, dat kun je nog niet van Suárez verwachten.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 2:18 pm

Allemaal heel mooi, maar het gaat niet om toekomstverwachtingen, potentie of lef, het ging in deze discussie over wie er gisteren eerder in aanmerking kwam voor een wissel. Niemand beweert dat Rommedahl intrinsiek een betere speler is dan Suarez

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do jan 24, 2008 2:21 pm

Rommedahl heeft gisteren 1 aardige voorzet gegegen en dat was alles. Voor de rest heel veel voorzetten die achter de goal belanden en wie weet nog wel meer balverlies. Nee, het was weer ouderwets drama.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 24, 2008 2:24 pm

LucaS schreef:Allemaal heel mooi, maar het gaat niet om toekomstverwachtingen, potentie of lef, het ging in deze discussie over wie er gisteren eerder in aanmerking kwam voor een wissel. Niemand beweert dat Rommedahl intrinsiek een betere speler is dan Suarez
Oké, dan is het goed. Over het spel van Suaréz of Rommedahl in de wedstrijd van gisteren kan ik niet oordelen.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 2:44 pm

Rommedahl was een drama in voetballend opzicht. Verder heb ik me lopen ergeren aan Huntelaar. Totaal geen beweging en zelfs verongelijkt reageren als een medespeler de bal bij wijze van spreken niet zelf kwam afleveren bij hem. Voetballend gezien brengt hij het minst van iedereen.

Davids was weer als Davids. Misschien ben ik niet objectief en geeft een stadionbezoek een vertroebeld beeld, maar al schoffelend, strijdend en buffelend ging hij tekeer. Heerlijke speler. En een compliment aan Colin die zichzelf revancheert op dit moment. De linkerkant van Utrecht kwam er niet aan te pas.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 24, 2008 2:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Bizar hoe het kennelijk mogelijk is om zó van mening te verschillen, als het gaat over het optreden van Rommedahl van gisteravond. Maar misschien wordt voor een speler als Rommedahl de lat minder hoog gelegd dan voor Suarez? Is het verwachtingspatroon voor de een anders als voor de ander? Anders kan ik het niet verklaren.

Ik zie in ieder geval in Suarez lef en branie. Iets wat ik altijd met Ajax associeerde, en dankzij Suarez ik weer een beetje associeer. Een linksbuiten hoort zelfs een beetje gek te zijn. Da's inherent aan de positie. Je ziet toch ook hoe tegenstanders reageren op hem? Die gozer is goud waard. Zet dat eens af tegen Rommedahl. Het aantal fouten dat hij gisteren maakte, weegt absoluut niet op tegen wat hij daarvoor teruggaf. Integendeel. Exemplarisch misschien wel, een corner in de tweede helft (van de linkerkant). Die mislukt en Rommedahl krijgt weer de bal. Vol strafschopgebied en een zee aan ruimte, want zijn directe tegenstander staat op een meter of 10. Wat doet ie? De tijd benutten en een hoofd uitkiezen voor een panklare voorzet? Nee. Hij dribbelt ineens op zijn tegenstander af en het al overbevolkte strafschopgebied af, doet iets wat moet doorgaan voor een passeerbeweging en de Utrechtverdediger hoeft alleen zijn been naar voren te zetten. Bal kwijt.

Ja hoor, je kunt ook voorbeelden geven van Suarez dat ie de bal kwijt raakte, maar dat punt wil ik niet maken. Het gaat mij erom dat Rommedahl, zo lijkt het, steeds de verkeerde keuzes in het veld maakt. Suarez ook? Ik denk het niet. Hij heeft de intentie om naar voren te spelen, gevaar te stichten. Kom daar eens om bij Rommedahl. "Oh jee, daar is Pieters. Snel terugspelen naar Jurgen!".
Bizar ?, nee hoor ?, lat lager leggen, onzin.Mijn verslagje type ik in terwijl in ( nogmaals ) naar de wedstrijd zat/zit te kijken.Bizar is wel dat iemand hier durft te zeggen dat er in KjH gisteravond gisteravond totaal geen beweging inzat.En dat verongelijkt reageren is een sprookje ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 2:52 pm

Voetske schreef: Bizar ?, nee hoor ?, lat lager leggen, onzin.Mijn verslagje type ik in terwijl in ( nogmaals ) naar de wedstrijd zat/zit te kijken.Bizar is wel dat iemand hier durft te zeggen dat er in KjH gisteravond gisteravond totaal geen beweging inzat.En dat verongelijkt reageren is een sprookje ...
Tot 4 keer toe bleef Huntelaar staan, terwijl de bal gewoon op maat was. Het gevolg was dat er een Utrechts been tussen zat. En daarop volgend enig misbaar van diezelfde Huntelaar. Maar nogmaals, in het stadion zie je meer dan op tv. De camera volgt namelijk enkel de bal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 24, 2008 2:54 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef: Bizar ?, nee hoor ?, lat lager leggen, onzin.Mijn verslagje type ik in terwijl in ( nogmaals ) naar de wedstrijd zat/zit te kijken.Bizar is wel dat iemand hier durft te zeggen dat er in KjH gisteravond gisteravond totaal geen beweging inzat.En dat verongelijkt reageren is een sprookje ...
Tot 4 keer toe bleef Huntelaar staan, terwijl de bal gewoon op maat was. Het gevolg was dat er een Utrechts been tussen zat. En daarop volgend enig misbaar van diezelfde Huntelaar. Maar nogmaals, in het stadion zie je meer dan op tv. De camera volgt namelijk enkel de bal.
Onzin, grote grote onzin.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 2:55 pm

Voetske schreef:
goodfella schreef:
Voetske schreef: Bizar ?, nee hoor ?, lat lager leggen, onzin.Mijn verslagje type ik in terwijl in ( nogmaals ) naar de wedstrijd zat/zit te kijken.Bizar is wel dat iemand hier durft te zeggen dat er in KjH gisteravond gisteravond totaal geen beweging inzat.En dat verongelijkt reageren is een sprookje ...
Tot 4 keer toe bleef Huntelaar staan, terwijl de bal gewoon op maat was. Het gevolg was dat er een Utrechts been tussen zat. En daarop volgend enig misbaar van diezelfde Huntelaar. Maar nogmaals, in het stadion zie je meer dan op tv. De camera volgt namelijk enkel de bal.
Onzin, grote grote onzin.
Jij had eerste klas plekken achter je tv'tje. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 2:56 pm

Dat is natuurlijk niet waar. Op tv heb je in principe een beter overzicht, de ogen van een mens zijn immers niet in staat in één oogopslag een gebied van zo'n 400 vierkante meter in zich op te nemen. Op tv is dat gebied verkleind en zie je dus meer. Uiteraard staat daar tegenover dat je op tv afhankelijk bent van wat in beeld gebracht wordt, en dat je daardoor wel weer andere dingen mist

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 24, 2008 2:59 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:
goodfella schreef: Tot 4 keer toe bleef Huntelaar staan, terwijl de bal gewoon op maat was. Het gevolg was dat er een Utrechts been tussen zat. En daarop volgend enig misbaar van diezelfde Huntelaar. Maar nogmaals, in het stadion zie je meer dan op tv. De camera volgt namelijk enkel de bal.
Onzin, grote grote onzin.

Jij had eerste klas plekken achter je tv'tje. :smallgrin.gif:
Voetske schreef: Bizar ?, nee hoor ?, lat lager leggen, onzin.Mijn verslagje type ik in terwijl in ( nogmaals ) naar de wedstrijd zat/zit te kijken.Bizar is wel dat iemand hier durft te zeggen dat er in KjH gisteravond gisteravond totaal geen beweging inzat.En dat verongelijkt reageren is een sprookje ...
Maar ja dan moet je niet in het stadion zitten hé.Trouwens dat geblér steeds over het in het stadion zitten, krijg het idee dat jij er ook bijna nooit inzit.

Afijn, die beelden waren gewoon op mijn CRT-tje te zien ... special televisieke hé ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 3:02 pm

Voetske schreef: Maar ja dan moet je niet in het stadion zitten hé.Trouwens dat geblér steeds over het in het stadion zitten, krijg het idee dat jij er ook bijna nooit inzit.
Als jij daar vrolijk van wordt, moet je die gedachte gewoon blijven vasthouden voetske. :blush.gif:
Afijn, die beelden waren gewoon op mijn CRT-tje te zien ... special televisieke hé ..
Zeg ik toch ook. De camera heeft de hele wedstrijd Huntelaar gevolgd. :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 3:03 pm

Jij wel natuurlijk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 24, 2008 3:05 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef: Maar ja dan moet je niet in het stadion zitten hé.Trouwens dat geblér steeds over het in het stadion zitten, krijg het idee dat jij er ook bijna nooit inzit.
Als jij daar vrolijk van wordt, moet je die gedachte gewoon blijven vasthouden voetske. :blush.gif:
Afijn, die beelden waren gewoon op mijn CRT-tje te zien ... special televisieke hé ..
Zeg ik toch ook. De camera heeft de hele wedstrijd Huntelaar gevolgd. :hypocrite.gif:
Wat jij wil.Maare weleens van herhalingen gehoord vanuit 3 of 4 verschillende camara posities ?, nu das nou TV ..

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 3:05 pm

LucaS schreef:Jij wel natuurlijk
De 2de helft heb ik Huntelaar aardig kunnen volgen ja. Ajax speelde mijn kant op. En 1ste ring he. Dus dan zag ik 'm weer verongelijkt reageren.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 3:07 pm

Nou ja, hoe dan ook, jij mag denken dat je in het stadion alles beter ziet. Ik hou het erop dat dat onzin is

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do jan 24, 2008 3:08 pm

LucaS schreef:Nou ja, hoe dan ook, jij mag denken dat je in het stadion alles beter ziet. Ik hou het erop dat dat onzin is
Maar bepaalde dingen zie ik wel die jij niet ziet en daar gaat het nu om.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do jan 24, 2008 3:11 pm

Maar dat is andersom ook zo! Als jij naar de actie op de rechtervleugel aan het kijken bent, zien wij op tv prima hoe huntelaar zich in het penaltygebied beweegt. Dat mis jij dan weer.

Maar goed, ik hou er nu mee op. Laten we het erop houden dat we van mening verschillen

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 24, 2008 3:14 pm

Herhalingen zijn in 99,9% van de gevallen als het spel stil ligt ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do jan 24, 2008 3:17 pm

goodfella schreef:Verder heb ik me lopen ergeren aan Huntelaar. Totaal geen beweging en zelfs verongelijkt reageren als een medespeler de bal bij wijze van spreken niet zelf kwam afleveren bij hem. Voetballend gezien brengt hij het minst van iedereen.
Herkenbaar. Zo voetbalt hij al een tijdje. En maar zaniken. Natuurlijk is het fijn dat hij zoveel scoort. Maar hij zou méér kunnen brengen als hij goed bewoog. Dan zou hij het zijn medespelers ook gemakkelijker maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59105
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do jan 24, 2008 3:19 pm

joey schreef:
goodfella schreef:Verder heb ik me lopen ergeren aan Huntelaar. Totaal geen beweging en zelfs verongelijkt reageren als een medespeler de bal bij wijze van spreken niet zelf kwam afleveren bij hem. Voetballend gezien brengt hij het minst van iedereen.
Herkenbaar. Zo voetbalt hij al een tijdje. En maar zaniken. Natuurlijk is het fijn dat hij zoveel scoort. Maar hij zou méér kunnen brengen als hij goed bewoog. Dan zou hij het zijn medespelers ook gemakkelijker maken.
Wat een onzin toch, man man man.

Plaats reactie